Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2018/128
Beszerzés tárgya:Építési beruházás
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2018.07.05.
Iktatószám:11633/2018
CPV Kód:45442100-8
Ajánlatkérő:Tatabányai Törvényszék
Teljesítés helye:Tatabányai Törvényszék, 2800 Tatabánya, Komáromi út 4.
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:Encz At-Ro Építőipari és Kereskedelmi Kft.
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés módosítása az érvényességi ideje alatt
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg a szerződést kötő összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Tatabányai Törvényszék
Nemzeti azonosítószám: AK18679
Postai cím: Komáromi út 4.
Város: Tatabánya
NUTS-kód: HU212
Postai irányítószám: 2800
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy:
Telefon: +36 34 311 026
E-mail: vargak@tatabanyait.birosag.hu
Fax: +36 34 311 026
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.tatabanyaitorvenyszek.birosag.hu
A felhasználói oldal címe (URL): www.tatabanyaitorvenyszek.birosag.hu
 

II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1)
Elnevezés: Tatabányai Törvényszék épületének belső festési munkái
Hivatkozási szám:
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45442100-8
II.1.3) A szerződés típusa
x Építési beruházás
  Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Koncessziós beszerzési eljárásra vonatkozó információk
  A szerződés megkötésére koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával került sor
II.2) A közbeszerzés ismertetése
 
II.2.1) Elnevezés:
Tatabányai Törvényszék épületének belső festési munkái
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45442180-2
További tárgyak:45453100-8
45454100-5
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU212 A teljesítés helye: Tatabányai Törvényszék, 2800 Tatabánya, Komáromi út 4.
II.2.4) A közbeszerzés mennyisége:
Tárgya: „Tatabányai Törvényszék épületének belső festési munkái”
Munkavégzés: munkanapokon, hétvégén is történhet munkavégzés azzal a kitétellel, hogy a törvényszéki főmunkaidőben - 7:30-15:30 - az aktuálisan átadott munkaterületen kívül zaj, rezgés, por, bűz és egyéb káros környezeti tényezők nem jelentkezhetnek.
A részletes leírást
• Mennyezeti és oldalfali belső festés, diszperzitfestékkel, fehér színben; a szükséges előkészítő részmunkálatokkal, a szükséges számú átfestéssel (~11 300 m2)
• Oldalfali belső festés, mészfestékkel, fehér színben, 3 rétegben; a szükséges előkészítő részmunkálatokkal (~120 m2)
• Meglévő belső nyílászárók mázolása, faanyagúak fehér, fémanyagúak világosszürke színben; a szükséges számú átfestésekkel (~890 m2)
• Meglévő gipszkartonszerkezet elbontása (~4 m2)
• Vakolat-eltávolítás (~25 m2)
• Beltéri szárító vakolati rendszer készítése (~50 m2) - Baumit Sanova vagy ezzel legalább egyenértékű műszaki teljesítmény
• Falon kívüli csatornavezeték hangszigetelő eldobozolásaCsatornavezeték hangszigetelő eldobozolása valamint a meglévő álmennyezet lezárása illetve az előbbivel történő összedolgozása.
• Radiátorok, csővezetékek mázolása, fehér színben, a szükséges számú átfestéssel (176 db radiátor, ~900 m2)
• Ablakkeretek, egyéb szélek, szalagfüggönyök, világítótestek, kapcsolók, dugaljak, padlófelületek védelmének biztosítása
• Bútorok szükség szerinti mozgatása illetve védelmének biztosítása fóliatakarással
• A munkálatok kivitelezése a legfelső szintről lefelé haladva; a törvényszék egyidejű folyamatos működése mellett. Egy helyiség max. 3 nap időtartamra kerülhet átadásra a munkavégzés céljára.
• Anyagmozgatás, hulladékkezelés, takarítás
• Építési-műszaki ütemterv, ami mellett a kivitelezés során folyamatos organizációs kötelezettség a megrendelővel
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban: 110
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
II.2.6) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Adminisztratív információk
IV.1.1) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
 
5301 / 2018 (KÉ-szám/évszám)
 
V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: 0 Elnevezés: Vállalkozási szerződés
V.1 Az eljárás eredménye
V.1.1) A szerződés megkötésének dátuma:
2018/03/21 (éééé/hh/nn)
V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
V.1.3) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: Encz At-Ro Építőipari és Kereskedelmi Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Borostyán utca 23.
Város: Vértessomló
NUTS-kód: HU212
Postai irányítószám: 2823
Ország: HU
E-mail: enczattila@t-online.hu
Telefon: +36 30 901 3958
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
V.1.4) A szerződés értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés megkötésekor; ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 17796109
Pénznem: HUF

VI. szakasz: A szerződés módosításai
VI.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VI.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45442100-8
VI.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45442180-2
További tárgyak:45453100-8
45454100-5
VI.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU212 A teljesítés helye: Tatabányai Törvényszék, 2800 Tatabánya, Komáromi út 4.
VI.1.4) A közbeszerzés mennyisége:
Tárgya: „Tatabányai Törvényszék épületének belső festési munkái”
Munkavégzés: munkanapokon, hétvégén is történhet munkavégzés azzal a kitétellel, hogy a törvényszéki főmunkaidőben - 7:30-15:30 - az aktuálisan átadott munkaterületen kívül zaj, rezgés, por, bűz és egyéb káros környezeti tényezők nem jelentkezhetnek.
A részletes leírást
• Mennyezeti és oldalfali belső festés, diszperzitfestékkel, fehér színben; a szükséges előkészítő részmunkálatokkal, a szükséges számú átfestéssel (~11 300 m2)
• Oldalfali belső festés, mészfestékkel, fehér színben, 3 rétegben; a szükséges előkészítő részmunkálatokkal (~120 m2)
• Meglévő belső nyílászárók mázolása, faanyagúak fehér, fémanyagúak világosszürke színben; a szükséges számú átfestésekkel (~890 m2)
• Meglévő gipszkartonszerkezet elbontása (~4 m2)
• Vakolat-eltávolítás (~25 m2)
• Beltéri szárító vakolati rendszer készítése (~50 m2) - Baumit Sanova vagy ezzel legalább egyenértékű műszaki teljesítmény
• Falon kívüli csatornavezeték hangszigetelő eldobozolásaCsatornavezeték hangszigetelő eldobozolása valamint a meglévő álmennyezet lezárása illetve az előbbivel történő összedolgozása.
• Radiátorok, csővezetékek mázolása, fehér színben, a szükséges számú átfestéssel (176 db radiátor, ~900 m2)
• Ablakkeretek, egyéb szélek, szalagfüggönyök, világítótestek, kapcsolók, dugaljak, padlófelületek védelmének biztosítása
• Bútorok szükség szerinti mozgatása illetve védelmének biztosítása fóliatakarással
• A munkálatok kivitelezése a legfelső szintről lefelé haladva; a törvényszék egyidejű folyamatos működése mellett. Egy helyiség max. 3 nap időtartamra kerülhet átadásra a munkavégzés céljára.
• Anyagmozgatás, hulladékkezelés, takarítás
• Építési-műszaki ütemterv, ami mellett a kivitelezés során folyamatos organizációs kötelezettség a megrendelővel
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VI.1.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban: 193
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
VI.1.6) A szerződés értékére vonatkozó információk (ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 17796109
Pénznem: HUF
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el igen
VI.1.7) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: Encz At-Ro Építőipari és Kereskedelmi Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Borostyán utca 23.
Város: Vértessomló
NUTS-kód: HU212
Postai irányítószám: 2823
Ország: HU
E-mail: enczattila@t-online.hu
Telefon: +36 30 901 3958
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
VI.2) Információ a módosításokról
VI.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítás dátuma: 2018/06/25 (éééé/hh/nn)
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt):
Alapszerződés V. pontja:
A Szerződés határozott időre jön létre. A kivitelezés kötbérterhes teljesítési határideje a munkaterület átadásától számított 110 naptári nap, amely tartalmazza a műszaki átadás-átvételi eljárást is.
Módosítást követően:
A Szerződés határozott időre jön létre. A kivitelezés kötbérterhes teljesítési határideje a munkaterület átadásától számított 193 naptári nap, amely tartalmazza a műszaki átadás-átvételi eljárást is.
A Szerződés X. 58., 60-61. pontjait módosítják, a 62. pont törlése mellett:
Alapszerződés:
58. A Vállalkozói Díj kifizetése számlák ellenében történik. A számlázás és a kifizetés pénzneme magyar forint (HUF). A Vállalkozó 1 db részszámla és 1 db végszámla kiállítására jogosult. A részszámla értéke a Vállalkozói díj 40 %-át nem haladhatja meg.
60. A részszámla benyújtásának feltétele a jelen Szerződés 40%-át elérő megvalósult teljesítés -készültségi fok-.
A teljes Vállalkozói Díj csak a kivitelezés maradéktalan teljesítését követően kerülhet leszámlázásra és kifizetésre. A Megrendelő csak a kivitelezési ütemterv szerint 100%-osan elkészített, hiánytalan és hibátlan munkát fizeti ki.
61. A Vállalkozói Díj megfizetése a Vállalkozó Megrendelő által igazolt részteljesítését és teljesítését követően szabályosan kiállított rész és végszámlája ellenében átutalással történik, a Kbt. 135. § (1)-(3) és (6) bekezdéseiben, a Ptk. 6:130. § (1)-(2) bekezdéseiben, valamint a 322/2015. (X. 30.) Kormányrendelet 31-32. § és 32/A §-ában foglaltaknak megfelelően. A részteljesítés igazolása a 60. pontban rögzített igazolás(ok) átadását követően történik, míg a teljesítésigazolás kiállításának feltétele a sikeres műszaki átadás, átvétel.
62. A számlák benyújtása és kiegyenlítése során az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 36/A. § rendelkezéseit, mind a Vállalkozó, mind az alvállalkozó esetén alkalmazni kell.
Módosítást követően:
58. A Vállalkozói Díj kifizetése számlák ellenében történik. A számlázás és a kifizetés pénzneme magyar forint (HUF). A Vállalkozó 2 db részszámla és 1 db végszámla kiállítására jogosult. A részszámla értéke a Vállalkozói díj 90 %-át nem haladhatja meg.
60. A részszámla benyújtásának feltétele a jelen Szerződés 40%-át és 90 %-át elérő megvalósult teljesítés -készültségi fok-.
A teljes Vállalkozói Díj csak a kivitelezés maradéktalan teljesítését követően kerülhet leszámlázásra és kifizetésre. A Megrendelő csak a kivitelezési ütemterv szerint 100%-osan elkészített, hiánytalan és hibátlan munkát fizeti ki.
61. A Vállalkozói Díj megfizetése a Vállalkozó Megrendelő által igazolt részteljesítését és teljesítését követően szabályosan kiállított rész és végszámlája ellenében átutalással történik, a Kbt. 135. § (1)-(3) és (6) bekezdéseiben, a Ptk. 6:130. § (1)-(2) bekezdéseiben, valamint a 322/2015. (X. 30.) Kormányrendelet 31-32. § és 32/A § és 32/B §-ában foglaltaknak megfelelően. A részteljesítés igazolások a 60. pontban rögzített igazolások átadását követően történik, míg a teljesítésigazolás kiállításának feltétele a sikeres műszaki átadás, átvétel.
VI.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: (i) A Tatabányai Törvényszék főépületének belső festési és mázolási munkálatai eredetileg az építmény központi hűtőrendszerének kivitelezési projektjében voltak megtervezve, azonban a projekt pénzügyi fedezete a 2017. pénzügyi évben elvonásra került, erre tekintettel kizárólag a belső festési munkák elvégzésére a „Tatabányai Törvényszék épületének belső festési munkái” tárgyában a közbeszerzési eljárás 2017. december 21. napján megindításra került.
A 2018. pénzügyi évben az Országos Bírósági Hivatal mégis biztosította a fedezetet a klimatizálási projekt újraindítására is.
Így Megrendelő a „Tatabányai Törvényszék meglévő épületének klimatizálása” tárgyában közbeszerzési eljárást folytatott le eredményesen, és annak kivitelezése is megkezdődött.
A fentiekre figyelemmel a két projekt racionális szinkronba hozatala szükséges a festési munkálatok fizikai megvalósítási és pénzügyi elszámolási időpontjának időbeli (későbbre történő) eltolásával.
(ii) Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 2018. január 01. napjával hatályon kívül helyezésre került. A 322/2015. (X.30.) Korm. rendelet az építési beruházások, valamint az építési beruházásokhoz kapcsolódó tervezői és mérnöki szolgáltatások közbeszerzésének részletes szabályairól 36. § (4) bekezdése értelmében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerveinek hatásköréről és illetékességéről szóló 485/2015. (XII. 29.) Korm. rendelet, valamint az adóigazgatási rendtartásról szóló törvény, az adózás rendjéről szóló törvény és az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló törvény hatálybalépésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 475/2017. (XII. 28.) Korm. rendelettel megállapított 32/A. § (1) bekezdés e)-g) pontját, a (2) bekezdését és a 32/B. §-át a 2018. január 1-jét követően teljesített kifizetésekre alkalmazni kell.
A módosítást olyan körülmények tették szükségessé, amelyeket az ajánlatkérő kellő gondossággal eljárva nem láthatott előre.
A módosítás nem lényeges.
A módosítás jogszabályi alapja:
  Kbt. 141. § (2) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés a) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés b) pont
x Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pont
x Kbt. 141. § (6) bekezdés
VI.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával megkötött szerződések esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték ÁFA nélkül: 17796109 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték ÁFA nélkül: 17796109 Pénznem: HUF

VII. szakasz: Kiegészítő információk
VII.1) További információk:
VII.2) E hirdetmény feladásának dátuma:
2018/06/29 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben