Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2019/28
Beszerzés tárgya:Szolgáltatásmegrendelés
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 EUHL
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2019.02.08.
Iktatószám:22106/2018
CPV Kód:79800000-2
Ajánlatkérő:Magyar Nemzeti Levéltár
Teljesítés helye:HU1,HU2,HU3
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:Pátria Nyomda Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés/koncesszió módosítása az érvényességi ideje alatt
2014/23/EU irányelv  
2014/24/EU irányelv x
2014/25/EU irányelv  
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek
Hivatalos név: Magyar Nemzeti Levéltár
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_84932002
Postai cím: Bécsi kapu Tér 2-4.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU
Postai irányítószám: 1014
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Matkovics Andrea
Telefon: +36 703900451
E-mail: beszerzes@mnl.gov.hu
Fax: +36 12252805
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.mnl.gov.hu
A felhasználói oldal címe (URL):

II. szakasz: Tárgy
II.1) A beszerzés mennyisége
II.1.1)
Elnevezés: Nyomdai szolgáltatások beszerzése az MNL részére
Hivatkozási szám: EKR000053112018
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 79800000-2
II.1.3) A szerződés típusa
  Építési beruházás
  Árubeszerzés
x Szolgáltatásmegrendelés
II.2) Meghatározás
II.2.1)
Elnevezés: Nyomdai előkészítés
Rész száma: 1
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 79800000-2
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU1,HU2,HU3 A teljesítés fő helyszíne: Budapest, Kecskemét, Pécs, Gyula, Miskolc, Szeged, Székesfehérvár, Győr, Sopron, Debrecen, Eger, Szolnok, Esztergom, Salgótarján, Kaposvár, Nyíregyháza,Szekszárd, Szombathely, Veszprém, Zalaegerszeg
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése a szerződéskötés időpontjában :
Kötészeti munkát igénylő nyomdai munkák a Magyar Nemzeti Levéltár részére, 68 millió Forint keretösszegben
- OFSZET
- Műnyomó
Kötészeti munkák:
- irkafűzés
- ragasztókötés
- keménytábla PUR ragasztott
- keménytáblás, cérnafűzött
- spirálozás
- hajtogatás
Lakkozás:
- matt
- fényes
- UV
- UV formalakk
Fóliázás:
- matt
- fényes
Komplex:
Öntapadó fólia, matt 95 mikron vastag, fényes fehér, hengerelt
95 mikron vastag, matt fehér, hengerelt
Papír, blueback enyvezhető blueback
Papír, 350 gramm matt műnyomó
Festővászon 4+0 szín +UV nyomat
Molino ponyva, beltéri forntlit PVC +UV nyomat
Molino ponyva, kültéri frontlit PVC kültéri +UV nyomat
Hurkolt poliészter 110 g/m2 súlyú hurkolt, 100%-os poliészter anyag
Roll-Up film 240 g-os blockout roll -up film +UV nyomat
Perforált öntapadó ablakfólia One-Way vison pvc perforált fekete hátú matrica
Épületháló 270 g hordozós

Habosított PVC habosított pvc 4+0 UV nyomattal


Habkarton 5mm vastag
Dibond szürke/fehér
szürke/fehér
Plexi extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
Falemez, farostlemez


4+0 UV nyomat
4+0 UV nyomat
4+0 UV nyomat
Karton Kötészeti karaton 1200 g-os 4+0 UV nyomat
Mágneslap 80 micron vastagságú 4+0 Uv nyomattal
mikrocellás műanyag lemez
Tájékoztató mennyiség (Ajánlatkérő nem vállal rá megrendelési kötelezettséget): 39 800 példány
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás, a dinamikus beszerzési rendszer, illetve a koncesszió időtartama
Időtartam hónapban: 24 vagy Munkanapokban kifejezett időtartam:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
2014/24/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a négy évet meghaladó időtartam indoklása:
2014/25/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a nyolc évet meghaladó időtartam indoklása:
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Tájékoztató az eljárás eredményéről ezen szerződés vonatkozásában
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: 2018 /S 218 - 499915

V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 11/20-44/2018 Rész száma: 1 Elnevezés: Nyomdai előkészítés
V.2) Az eljárás eredménye
V.2.1) A szerződéskötés/a koncesszió odaítéléséről szóló döntés dátuma:
2018/10/26 (éééé/hh/nn)
V.2.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést/koncessziót gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el nem
V.2.3) A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult neve és címe
 
Hivatalos név: Pátria Nyomda Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_81284032
Postai cím: Hunyadi János Út 7
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1117
Ország: Magyarország
E-mail: kozbeszerzes@patria.hu
Telefon: +36 306786967
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult kkv nem (kkv-a 2003/361/EK bizottsági ajánlásban meghatározottak szerint)
V.2.4) A szerződés/rész/ koncesszió értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés idején; áfa nélkül)
A beszerzés végleges összértéke: 68000000 Pénznem: HUF

VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.3) További információk:
A szerződés módosítás időpontja: 2018. november 21.
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név:
Postai cím:
Város:
Postai irányítószám:
Ország:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím (URL):
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: A Kbt. 148-149. §-ai szerint, különös tekintettel a Kbt. 148. §-ának (3), (5) és (7) bekezdéseiben foglaltakra.
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
2019/02/05 (éééé/hh/nn)

VII. szakasz: A szerződés/koncesszió módosításai
VII.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VII.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 79800000-2
VII.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 79800000-2
VII.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU1,HU2,HU3 A teljesítés fő helyszíne: Budapest, Kecskemét, Pécs, Gyula, Miskolc, Szeged, Székesfehérvár, Győr, Sopron, Debrecen, Eger, Szolnok, Esztergom, Salgótarján, Kaposvár, Nyíregyháza,Szekszárd, Szombathely, Veszprém, Zalaegerszeg
VII.1.4) A közbeszerzés ismertetése:
Kötészeti munkát igénylő nyomdai munkák a Magyar Nemzeti Levéltár részére, 68 millió Forint keretösszegben
- OFSZET
- Műnyomó
Kötészeti munkák:
- irkafűzés
- ragasztókötés
- keménytábla PUR ragasztott
- keménytáblás, cérnafűzött
- spirálozás
- hajtogatás
Lakkozás:
- matt
- fényes
- UV
- UV formalakk
Fóliázás:
- matt
- fényes
Komplex:
Öntapadó fólia, matt 95 mikron vastag, fényes fehér, hengerelt
95 mikron vastag, matt fehér, hengerelt
Papír, blueback enyvezhető blueback
Papír, 350 gramm matt műnyomó
Festővászon 4+0 szín +UV nyomat
Molino ponyva, beltéri forntlit PVC +UV nyomat
Molino ponyva, kültéri frontlit PVC kültéri +UV nyomat
Hurkolt poliészter 110 g/m2 súlyú hurkolt, 100%-os poliészter anyag
Roll-Up film 240 g-os blockout roll -up film +UV nyomat
Perforált öntapadó ablakfólia One-Way vison pvc perforált fekete hátú matrica
Épületháló 270 g hordozós

Habosított PVC habosított pvc 4+0 UV nyomattal


Habkarton 5mm vastag
Dibond szürke/fehér
szürke/fehér
Plexi extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
extrudált víztiszta 5+0 szín nyomott (+1 fehér)
Falemez, farostlemez


4+0 UV nyomat
4+0 UV nyomat
4+0 UV nyomat
Karton Kötészeti karaton 1200 g-os 4+0 UV nyomat
Mágneslap 80 micron vastagságú 4+0 Uv nyomattal
mikrocellás műanyag lemez
Tájékoztató mennyiség (Ajánlatkérő nem vállal rá megrendelési kötelezettséget): 39 800 példány
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VII.1.5) A szerződés, a keretmegállapodás, a dinamikus beszerzési rendszer, illetve a koncesszió időtartama
Az időtartam hónapban: 24 vagy Munkanapokban kifejezett időtartam: 0
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
2014/24/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a négy évet meghaladó időtartam indoklása:
2014/25/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a nyolc évet meghaladó időtartam indoklása:
VII.1.6) A szerződés/rész/koncesszió értékére vonatkozó információk (áfa nélkül)
A szerződés/rész/koncesszió végleges összértéke: 68000000
Pénznem: HUF
A szerződést/koncessziót gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el nem
VII.1.7) A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult neve és címe
 
Hivatalos név: Pátria Nyomda Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_81284032
Postai cím: Hunyadi János Út 7
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1117
Ország: Magyarország
E-mail: kozbeszerzes@patria.hu
Telefon: +36 306786967
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult kkv nem (kkv-a 2003/361/EK bizottsági ajánlásban meghatározottak szerint)
VII.2) Információ a módosításokról
VII.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt): A lefolytatott közbeszerzési eljárás II. részére vonatkozó keretmegállapodás Kbt. 141. § (6) bekezdése szerinti nem lényeges módosításra volt szükség. Az alább ismertetett okoknál fogva a keretmegállapodás alábbi rendelkezései módosultak: I.1. pont második bekezdés, I.2. pont utolsó bekezdés, I.3. pont első bekezdés, I.4. pont, XII.1. pont, XII.2. pont, XII.3. pont.
VII.2.2) pont folytatása:
2018. augusztusában jelent meg az EKR Felhasználói kézikönyv V10 verziója, melynek 34. oldala az alábbi információt közölte: „Szintén az alapadatok rögzítésekor kell megadnunk azt is, hogy az eljárás keretmegállapodás megkötésére irányul-e. Ehhez még mindig az Eljárás alapadatai felületen, az oldalsó menüsorban a Keretmegállapodás menüpontra kell kattintanunk. Igen válasz esetén, az eljárás eredményes lefolytatását követően az EKR létre fogja hozni a keretmegállapodást, amely alapján írásbeli konzultációt, közvetlen megrendelést vagy verseny újranyitást indíthatunk majd (természetesen csak a Kbt-ben előírtakkal összhangban tudunk e három eljárás között választani).”
Mindemellett a Kormányrendelet 2. § (5) bekezdése kimondja, hogy: „A tervpályázati eljárásban, a keretmegállapodás alapján az ajánlatkérő általi közvetlen megrendelés, dinamikus beszerzési rendszerben az ajánlattételi szakasz lefolytatása vagy elektronikus katalógus alkalmazása esetén, valamint az elektronikus katalógus Kbt. 109. § (5) és (11) bekezdése szerinti alkalmazása során az (1) bekezdéstől eltérően az elektronikus kommunikáció az EKR-től eltérő informatikai rendszerben is történhet.” Ezen két információ alapján megállapítható, hogy egyrészt a Korm. rendelet ezen pontja nem rendelkezik az írásbeli konzultációról, valamint a verseny újranyitásáról, másrészt csak azt engedi meg, hogy az elektronikus kommunikáció az EKR-től eltérő informatikai rendszerben is történhet, melyre vonatkozó követelményeket a Korm. rendelet 2. § (8)-(9) bekezdései rögzítenek. Ezzel szemben a felhasználói kézikönyv egyértelműen kimondja, hogy a keretmegállapodás I. részének eredményes lefolytatását követően az EKR létrehozza a keretmegállapodást, amely alapján írásbeli konzultációt, közvetlen megrendelést vagy verseny újranyitást indíthatunk. Annak tisztázása érdekében, hogy hogyan szükséges eljárnunk, 2018. augusztus 28-án Megrendelő megkereste a NEKSZT Kft-t az alábbi kérdéssel:
„Ezúton szeretnénk kérni szíves tájékoztatásukat atekintetben, hogy amennyiben egy ajánlatkérő keretmegállapodás megkötésére indít EKR-ben közbeszerzési eljárást, meg is köti a keretmegállapodást, úgy ezt követően a megrendelést, verseny újranyitást illetve írásbeli konzultációt is EKR-ben kell-e intéznie?
Ha igen, akkor legyenek kedvesek megadni ennek módját, folyamatát, lépéseit!”
A kérdéssel kapcsolatban 2018. szeptember 14-én az alábbi válasz érkezett:
„Nincs kapacitásunk sajnos egyenlőre nyomon követni a kérdésekre adott válaszokat, érdeklődésére reagálnék azzal, hogy a kézikönyv 33. oldalán talál információt erről.
Meg kell indítani az eljárást, az alapadatoknál megadni, hogy keretmegállapodással indul az eljárás és a későbbiekben új eljárásként tud indítani megrendelést, verseny újranyitást illetve írásbeli konzultációt is, ahol egy legördülő menüből ki tudja majd választani a lefolytatott eljárást.”
Mindezt figyelembe véve vált szükségessé a keretmegállapodás Kbt. 141. § (6) bekezdés szerinti módosítása, tekintettel arra, hogy az eljárás megindításakor elkészített keretmegállapodás tervezet a keretmegállapodás II. részére vonatkozó rendelkezéseket nem az elektronikus közbeszerzési rendszer alkalmazásának szabályaival tartalmazta. Ennek pedig az volt az oka, hogy az EKR abban a pillanatban nem rendelkezett erről a kérdésről, a rendszerben nem volt elérhető ilyen funkció, így a Megrendelő jóhiszeműen úgy állította össze a tervezetet, hogy az megfeleljen a Kbt. 105. §-ban, illetve a Korm. rendelet 2. § (5) bekezdésében foglalt rendelkezéseknek.
VII.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre (a 2014/23/EU irányelv 43. cikke (1) bekezdésének b) pontja, a 2014/24/EU irányelv 72. cikke (1) bekezdésének b) pontja, a 2014/25/EU irányelv 89. cikke (1) bekezdésének b) pontja)
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre (a 2014/23/EU irányelv 43. cikke (1) bekezdésének c) pontja, a 2014/24/EU irányelv 72. cikke (1) bekezdésének c) pontja, a 2014/25/EU irányelv 89. cikke (1) bekezdésének c) pontja)
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: A közbeszerzési eljárást indító dokumentumok - beleértve a keretmegállapodás tervezet - elkészítésénél Megrendelő figyelembe vette a Kbt., illetve a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) keretmegállapodásra vonatkozó rendelkezéseit. Jelen időpontban a keretmegállapodás II. részének lefolytatásával kapcsolatban a Kbt. 105. §-a volt irányadó, a Korm. rendelet 2. § (5) bekezdésében foglalt eltéréssel. Az elektronikus közbeszerzési rendszer (a továbbiakban: EKR) ebben az időpontban nem tartalmazott a keretmegállapodások II. részének lefolytatásával kapcsolatos funkciókat, melyet az is bizonyít, hogy az EKR felhasználói kézikönyve ekkor még nem tért ki erre a kérdéskörre. Ennek alapján került elkészítésre és kiküldésre a keretmegállapodás tervezet az eljárás megindításakor. Folyt. VII.2.1) pontban.
VII.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a 2014/23/EU irányelv esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték áfa nélkül: 68000000 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték áfa nélkül: 68000000 Pénznem: HUF
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben