Közbeszerzési Értesítő száma: | 2019/151 |
---|---|
Beszerzés tárgya: | Szolgáltatásmegrendelés |
Hirdetmény típusa: | Tájékoztató az eljárás eredményéről/2015 EUHL |
Eljárás fajtája: | |
Közzététel dátuma: | 2019.08.07. |
Iktatószám: | 14752/2019 |
CPV Kód: | 72260000-5 |
Ajánlatkérő: | Klebelsberg Központ |
Teljesítés helye: | HU11 |
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő: | |
Nyertes ajánlattevő: | EKRÉTA Informatikai Zrt. |
Ajánlatkérő típusa: | Nemzeti vagy szövetségi iroda/hivatal |
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre: | Oktatás |
Letöltés: | Hirdetmény letöltése PDF formátumban |
Közbeszerzési eljárás: | Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 72260000-5 |
szolgáltatások nyújtása 2019 Mennyiség: Az Ajánlatkérő a terméktámogatási szolgáltatás tekintetében, melynek tételes részletei
megtalálhatóak a műszaki leírásban, igazodva az oktatási félévek menetéhez 2020.01.31-ig veszi igénybe, mely a 2019/2020-as tanév I. félévének utolsó napja.Ajánlattevőnek az ajánlattételi felhívás II.1.4) pontjában és a műszaki leírásban meghatározott szolgáltatásokat kell elvégeznie.
A közbeszerzési eljárás fajtája, jogcíme: Hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás a Kbt. 98. § (2) bekezdés c) pontja alapján. További információkat a felhívás II.1.4) pontja és a közbeszerzési dokumentumok tartalmaznak.
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 72260000-5 | |
További tárgyak: | 72261000-2 | |
72262000-9 | ||
72266000-7 | ||
72267000-4 |
Mennyiség:
Az Ajánlatkérő a terméktámogatási szolgáltatás tekintetében, melynek tételes részletei megtalálhatóak a műszaki leírásban, igazodva az oktatási félévek menetéhez 2020.01.31-ig veszi igénybe, mely a 2019/2020-as tanév I. félévének utolsó napja.
Ajánlattevőnek az alábbi szolgáltatásokat kell elvégeznie:
2.Terméktámogatás (support)
b)Az ajánlatkérő által biztosított infrastruktúrán futó Neptun KRÉTA Iskolai Alaprendszerekhez (KRÉTA) kapcsolódó szolgáltatások:
•Rendszerkövetés, jogszabálykövetés biztosítása,
•Bejelentés kezelés szolgáltatás biztosítása
•Szoftverfrissítések biztosítása,
•Gyakran ismételt kérdések, (GYIK) karbantartása, frissítése,
•Másodlagos ügyfélszolgálat biztosítása,
•Üzemeltetéstámogatási szolgáltatások biztosítása,
•Szakértői, tanácsadói tevékenység biztosítása,
•KIR interface támogatása
•Műszaki igények, paraméterezések megvalósításának támogatása
b)A KRÉTA rendszer terméktámogatása az alábbi modulok tekintetében:
•KRÉTA Intézményi Adminisztrációs Rendszer modul,
•KRÉTA Elektronikus Napló modul,
•KRÉTA Elektronikus Ellenőrző modul,
•KRÉTA Tantárgyfelosztás modul modul,
•KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul,
•KRÉTA Központi rendszer modul
•KRÉTA Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program (KKÖP) modul
•KRÉTA Projektnyilvántartó modul.
2.Műszaki megrendelések (150 óra becslés kerettel).
3.Egyedi modulok bevezetése:
•KRÉTA októberi intézményi statisztika támogató funkcionalitás,
•Akadálymentes KRÉTA modul,
•KRÉTA nemzetiségi nyelvű dokumentumok funkcionalitás.
A feladatok további részletes kifejtését a műszaki leírás tartalmazza.
Fenti feladatok ellátásához rendelkezésre álló keretösszeg nettó 440.000.000,- Ft + ÁFA, amely saját forrásból, és az Emberi Erőforrások Minisztériuma által nyújtott támogatásból (a továbbiakban: támogatás)áll majd rendelkezésre.A Keretösszeg erejéig jogosult és köteles Ajánlatkérő a szolgáltatást igénybe venni.
Ajánlatkérő felhívja ajánlattevő figyelmét, hogy jelen ajánlattételi felhívás megküldésének időpontjában a támogatás vonatkozásában ajánlatkérő és az Emberi Erőforrások Minisztériuma közötti támogatási szerződés még nem jött létre. Erre tekintettel a közbeszerzési eljárás feltételes, így ajánlatkérő a Kbt. 53. § (6) bekezdése alapján a jelen közbeszerzési eljárást eredménytelenné nyilváníthatja, amennyiben a támogatásra irányuló igénye nem kerül elfogadásra, vagy az az igényeltnél kisebb összegben kerül elfogadásra.
Ajánlatkérő tájékoztatja ajánlattevőt, hogy a támogatás iránti igény el nem fogadását vagy alacsonyabb összegben történő elfogadását olyan körülménynek tekinti, amelyre ajánlatkérő a szerződés megkötésére, vagy teljesítésére képtelenné válás okaként hivatkozhat.
Amennyiben a szerződéskötés időpontjáig támogatás iránti igény elfogadására még nem kerül sor, úgy ajánlatkérő a Kbt. 135. § (12) bekezdése alapján, a megkötendő szerződés hatálybalépésének felfüggesztő feltételének köti ki a támogatás iránti igény elfogadását.
Ajánlatkérő tájékoztatja az ajánlattevőket, hogy amennyiben támogatás iránti igény elfogadására nem kerül sor - vagy alacsonyabb összegben történik az elfogadása - legkésőbb 2019. augusztus 31. napjáig, a szerződés a felek között nem lép hatályba, az a döntés ajánlatkérő által történő kézhezvételének napjával minden további jogcselekmény nélkül megszűnik, további joghatás kiváltására nem alkalmas.
Ajánlatkérő tájékoztatja az ajánlattevőket, hogy amennyiben támogatás iránti igény elfogadására nem kerül sor vagy alacsonyabb összegben kerül elfogadásra és így nem áll rendelkezésre fedezet, úgy ajánlatkérő azt olyan előre nem látható és elháríthatatlan ok következtében beállott lényeges körülménynek tekinti, amelyre figyelemmel - a Kbt. 53. § (5) bekezdése alapján – az eljárást eredménytelennek nyilváníthatja, illetve a Kbt. 131. § (9) bekezdése alapján mentesülhet a szerződéskötési kötelezettsége alól.
Ajánlattevő székhelye:1111 Budapest, Budafoki Út 59.
Ajánlattevő adószáma:25707144-2-43
D.1 melléklet "3. Magyarázat" pont folytatása karakterkorlátozás miatt: A Neptun KRÉTA rendszer képes a hazai piacon egyedülállóan
komplex módon támogatni és megvalósítani az intézmény szintű korai iskola elhagyási rendszer (ESL) adatszolgáltatását, melyet a
nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 19.§ (2) bekezdés h) pontja 2015. január 1-jével hatályos rendelkezése ír elő.
Fontos törvényi követelmény, hogy a jogalapok feltételrendszere konjunktív, a feltételeknek együttesen és hiánytalanul kell fennállniuk
a jogalap (A Kbt. 98. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás) jogszerű alkalmazásához. Az ajánlatkérő az eljárást megelőzően és azzal
kapcsolatosan megvizsgálta a törvényi feltételrendszerek konjunktív fennállását és megállapította, hogy: a.) a szerződés
műszaki-technikai sajátosságok és a kizárólagos jogok védelme miatt, kizárólag egy meghatározott gazdasági szereplővel köthető meg,
ugyanis a NEPTUN KRÉTA rendszerre vonatkozóan – hivatkozva a jogtulajdonos (eKRÉTA Informatikai Zrt.) kizárólagossági
nyilatkozatára – fennállnak a rendszerre vonatkozó műszaki-technikai sajátosságok és az eKRÉTA Informatikai Zrt.-re – vonatkozó
kizárólagos jogok védelme. b.) bár nem törvényi feltétel, de az ajánlatkérő rögzíti, hogy – hivatkozva a tisztelt KÚRIA 2015-ös Kfv.III
.37.158/2015 számú jogerős ítéletére – a rendszer és „más tanulmányi rendszer nem kompatibilis”, továbbá azt is, hogy kizárólagos
jogot megalapozó helyzetet nem ajánlatkérő, hanem a Magyar Állam idézte elő. Fontos kiemelni, hogy a rendszer egyedi jellege abból
is adódik, hogy a Neptun KRÉTA rendszer a fenntartói működést kiemelten támogatja megfelelő jogosultsági szintek beállítása mellett,
így a hazai piacon lévő más IAR (Intézmény Adminisztrációs Rendszerek) területén egyedülálló funkcionalitásokkal rendelkezik. c.) az
ajánlatkérő számára nem létezik reális alternatíva beszerzési igényének kielégítésére, mivel a KÚRIA is – hivatkozott ítéletében –
megállapította, hogy nincs más kompatibilis tanulmányi rendszer és az ajánlatkérőnek folytonosan és folyamatosan szüksége van a
NEPTUN KRÉTA rendszer által nyújtott komplex szolgáltatásokra, funkcionalitásokra feladatai ellátásához, így egy új rendszer
kifejlesztésre irányuló közbeszerzési eljárás ellehetetlenítené ajánlatkérő munkáját, feladat ellátását. d.) a fentiekből következően az is
egyértelműen megállapítható, hogy a verseny hiánya nem annak a következménye, hogy a közbeszerzés tárgyát a versenyt
indokolatlanul szűkítő módon határozta meg az ajánlatkérő. A fentiekből következően megállapítható, hogy a hirdetmény nélküli
tárgyalásos eljárás szükségességét nem az ajánlatkérő idézte elő és a Neptun KRÉTA rendszer „más tanulmányi rendszerrel nem
kompatibilis”. Az Ajánlatkérő álláspontja szerint a tárgyi közbeszerzési eljárás tekintetében jogszerűen csak a hirdetmény nélküli
eljárás választható a Kbt. 98. § (2) bekezdés c) pontja alapján. Ajánlatkérő hangsúlyozza, hogy a megkötött licencszerződés
következtében a Neptun KRÉTA rendszerre vonatkozó szolgáltatásokat kell beszereznie, ezért nem létezik más reális alternatíva a
beszerzési igényének a kielégítésére, és a kizárólagos jogok következtében nem tud versenyt lefolytatni a beszerzési igénye
megvalósítására.
szerződés műszaki-technikai sajátosságok vagy kizárólagos jogok védelme miatt kizárólag egy meghatározott gazdasági szereplővel
köthető meg, feltéve, hogy az ajánlatkérő számára nem létezik reális alternatíva beszerzési igényének kielégítésére, és a verseny
hiánya nem annak a következménye, hogy a közbeszerzés tárgyát a versenyt indokolatlanul szűkítő módon határozták meg. A
hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazására azért kerül sor, mert a kizárólagos jogok védelme miatt a szerződés kizárólag
egy gazdasági szereplővel köthető meg. A Neptun KRÉTA (Neptun Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) Rendszer
használatára az Emberi Erőforrások Minisztériuma licencszerződést kötött 2015.10.21. napján az SDA Informatika Zrt-vel. A
megkötött licencszerződés 3.1.1. pontja szerint az Emberi Erőforrások Minisztériumot, mint Felhasználót, örökös használati jog illeti
meg a Neptun KRÉTA Rendszert illetően. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal – jelenleg Klebelsberg Központ – az SDA
Informatika Zrt. 2016.06.24-én írta alá licencszerződést. 2016.07.31-én az SDA Informatikai Zrt-ből kivált az eKRÉTA Zrt., aki a
Neptun KÉRTA rendszernek, valamint moduljainak szerzői jogát és a szoftver forráskódját a jövőben kizárólag birtokolja, vagyoni
jogaival kizárólagosan rendelkezik. A csatolt Neptun KRÉTA licencigazolás (kibocsátás dátuma 2017. november 06. napja), illetve az
ahhoz kapcsolódó licencszerződés alapján az intézmény jogosult a Neptun KRÉTA rendszert saját maga terméktámogatási szerződés
nélkül annak - licencigazoláson szereplő – verzióját használni, azaz elvileg képes a Neptun KÉRTA tanulmányi rendszert
rendeltetésszerűen használni. A terméktámogatásra és jogszabálykövetésre azonban az ajánlatkérő nem képes, továbbá az ajánlatkérő
szükségesnek tartja a bevezetett modulok technikai támogatását és jogszabályi követését. Ezért szükséges a közbeszerzési eljárás
lefolytatása. A közbeszerzése eljárás az egyes modulok bevezetésére, továbbá a bevezetett modulok terméktámogatására, és
kapcsolódó szolgáltatások igénybevételére vonatkozik. A tárgyi közbeszerzési eljárás tehát nem használati jogoknak a megszerzésére
irányul, hanem annak biztosítására, hogy az ajánlatkérőnek már rendelkezésére álló használati joggal az ajánlatkérő feladatokat
láthasson el. Ajánlatkérő kiemeli, hogy ezen álláspontja összhangban van a Kúria Kfv.III.37.158/2015/11 számú ítéletében foglaltakkal.
Lényegesebb megállapításai: • A Neptun rendszer olyan műszaki-technikai sajátosságokkal rendelkezik, mellyel más tanulmányi
rendszer nem kompatibilis. • Ajánlatkérő álláspontja szerint ezért fennállnak a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásának
feltételei. • A fentiekkel összhangban, valamint a Kúria ítélete alapján megállapítható, hogy kizárólagos jogot megalapozó helyzetet nem az Ajánlatkérő, hanem a Magyar Állam idézte elő a fent említett szerződéssel, amiben lehetőséget teremtette oktatási
intézményekre való ingyenes kiterjesztésre. Az Ajánlatkérő csak az őt megillető jogosultsággal élt, amikor megkötötte a
licencszerződést. A Neptun KRÉTA rendszer jelenlegi működési modellje nagy mértékben eltér a hazai és nemzetközi piacon lévő IAR (
Intézmény Adminisztrációs Rendszerek) rendszerektől, mert nem elsősorban az intézményi működést helyezi előtérbe, hanem a
fenntartói működést támogatja hatékonyan és eredményesen. Így a piacon nincs másik olyan termék, mely ezt a mélységű
adatszolgáltatási működési modellt képes lenne megvalósítani, melyhez elemi szintű jogosultsági rendszer párosulna, hogy az adatok hozzáférése miden elvárásnak megfeleljen. Karakterkorlátozás miatt folytatás a VI.3 "További Információk" pontban.