Ugrás a tartalomra Ugrás a láblécre

Közbeszerzési Hatóság

Publikus Core
Közbeszerzési Értesítő száma: 2018/218
Beszerzés tárgya: Építési beruházás
Hirdetmény típusa: Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma: 2018.11.13.
Iktatószám: 19404/2018
CPV Kód: 45210000-2
Ajánlatkérő: Budapest Főváros Kormányhivatala
Teljesítés helye: 1104 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő: EB HUNGARY INVEST Ingatlanfejlesztő és Építőipari Korlátolt Felelősségű Társaság
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés módosítása az érvényességi ideje alatt
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg a szerződést kötő összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Budapest Főváros Kormányhivatala
Nemzeti azonosítószám: AK10173
Postai cím: Váci utca 62-64.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1056
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy:
Telefon: +36 1 896 3926
E-mail: kozbeszerzes@bfkh.gov.hu
Fax: +36 1 237-4882
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL): http://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest
 

II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1)
Elnevezés: „Vállalkozási szerződés Budapest Főváros Kormányhivatala 1104 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55. szám alatti épület felújítására és átalakítására”
Hivatkozási szám:
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45210000-2
II.1.3) A szerződés típusa
x Építési beruházás
  Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Koncessziós beszerzési eljárásra vonatkozó információk
  A szerződés megkötésére koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával került sor
II.2) A közbeszerzés ismertetése
 
II.2.1) Elnevezés:
„Vállalkozási szerződés Budapest Főváros Kormányhivatala 1104 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55. szám alatti épület felújítására és átalakítására”
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45210000-2
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU11 A teljesítés helye: 1104 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.
II.2.4) A közbeszerzés mennyisége:
Meglévő állapot:
Az épület vasbeton pillérvázas szerkezetű, gipszkarton és tégla válaszfalakkal, valamint vasbeton
merevítő falakkal (liftek, lépcsőházak). Az épület mélygarázs + földszint + 6 emelet szintet tartalmaz,
3 dilatációs egységre van osztva. A földszinttől a 4. szintig az épülettömb egységes, az 5. és 6. szint
lépcsőzetesen visszahúzott, az így kialakult vízszintes területeken teraszok és zöldtetők
helyezkednek el. Az épület zárófödémén gépészeti berendezések kaptak helyet.
A meglévő irodaépület részben kiépített iroda szintjei átalakításra kerülnek, valamint a
szerkezetkész szinteken irodahelyiségek kerülnek kialakításra a meglévő vizesblokkok
megtartásával. A földszinti részen 1-13. raszter között lévő korábbi fitneszterem és a lakóépület
alatti kihasználatlan terület helyett ügyfélfogadó teret és a hozzájuk kapcsolódó irodákat és
szociális helyiségeket kell kialakítani. A 14-20. raszter közötti kiépítetlen részen a későbbiekben
üzemi konyha és étterem kialakítása tervezett, de ez jelen beruházásnak nem képezi részét.
Mennyiségi adatok:
• összesen hozzávetőleg 3000 m2 gipszkarton válaszfal építése
• összesen hozzávetőleg 5000 m2 gipszkarton álmennyezet építése, a meglévő álmennyezet pótlása
(vegyesen kazettás, sávos, monolit)
• összesen hozzávetőleg 3500 m2 melegburkolat készítése
• összesen hozzávetőleg 1300 m2 hidegburkolat készítése
• összesen hozzávetőleg 15500 m2 diszperziós festés megfelelő előkészítéssel, régi és új felületen
• összesen hozzávetőleg 20000 légköbméter kiszolgálására alkalmas fan-coilos központi hűtő-fűtő
rendszer és mesterséges szellőző rendszer átalakítása, karbantartása
• összesen hozzávetőleg 6700 m2 hasznos alapterületű irodaépületben meglévő vizesblokkok
karbantartási munkáinak elvégzése, terveken szereplő új mosdóblokkok kiépítése
• összesen hozzávetőleg 6700 m2 hasznos alapterületű irodaépület erősáramú rendszerének
átalakítása, felújítása (erősáramú hálózat, világítási rendszer)
• összesen hozzávetőleg 6700 m2 hasznos alapterületű irodaépület gyengeáramú rendszerének
kiépítése a meglévő rendszer felhasználásával (informatikai hálózat, tűzjelző rendszer, beléptető
rendszer, videó megfigyelő és behatolás-jelző rendszer). Mintegy 1200 db 230V-os végpont és
mintegy 2000 db informatikai hálózati végpont lesz az épületben.
A részletes műszaki leírást a dokumentáció tartalmazza.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: 5 vagy napban:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
II.2.6) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Adminisztratív információk
IV.1.1) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
 
1596 / 2018 (KÉ-szám/évszám)
 
V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: Elnevezés: „Vállalkozási szerződés Budapest Főváros Kormányhivatala 1104 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55. szám alatti épület felújítására és átalakítására”
V.1 Az eljárás eredménye
V.1.1) A szerződés megkötésének dátuma:
2018/01/24 (éééé/hh/nn)
V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
V.1.3) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: EB HUNGARY INVEST Ingatlanfejlesztő és Építőipari Korlátolt Felelősségű Társaság
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Gyömrői út 76-80.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU11
Postai irányítószám: 1013
Ország: HU
E-mail: kozbeszerzes@ebhinvest.hu
Telefon: +36 305304682
Internetcím(ek): (URL)
Fax: +36 12206149
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
V.1.4) A szerződés értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés megkötésekor; ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 1082584038
Pénznem: HUF

VI. szakasz: A szerződés módosításai
VI.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VI.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45210000-2
VI.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45300000-0
További tárgyak: 45310000-3
45350000-5
45330000-9
45400000-1
45421153-1
VI.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU11 A teljesítés helye: 1104 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.
VI.1.4) A közbeszerzés mennyisége:
Meglévő állapot:
Az épület vasbeton pillérvázas szerkezetű, gipszkarton és tégla válaszfalakkal, valamint vasbeton
merevítő falakkal (liftek, lépcsőházak). Az épület mélygarázs + földszint + 6 emelet szintet tartalmaz,
3 dilatációs egységre van osztva. A földszinttől a 4. szintig az épülettömb egységes, az 5. és 6. szint
lépcsőzetesen visszahúzott, az így kialakult vízszintes területeken teraszok és zöldtetők
helyezkednek el. Az épület zárófödémén gépészeti berendezések kaptak helyet.
A meglévő irodaépület részben kiépített iroda szintjei átalakításra kerülnek, valamint a
szerkezetkész szinteken irodahelyiségek kerülnek kialakításra a meglévő vizesblokkok
megtartásával. A földszinti részen 1-13. raszter között lévő korábbi fitneszterem és a lakóépület
alatti kihasználatlan terület helyett ügyfélfogadó teret és a hozzájuk kapcsolódó irodákat és
szociális helyiségeket kell kialakítani. A 14-20. raszter közötti kiépítetlen részen a későbbiekben
üzemi konyha és étterem kialakítása tervezett, de ez jelen beruházásnak nem képezi részét.
Mennyiségi adatok:
• összesen hozzávetőleg 3000 m2 gipszkarton válaszfal építése
• összesen hozzávetőleg 5000 m2 gipszkarton álmennyezet építése, a meglévő álmennyezet pótlása
(vegyesen kazettás, sávos, monolit)
• összesen hozzávetőleg 3500 m2 melegburkolat készítése
• összesen hozzávetőleg 1300 m2 hidegburkolat készítése
• összesen hozzávetőleg 15500 m2 diszperziós festés megfelelő előkészítéssel, régi és új felületen
• összesen hozzávetőleg 20000 légköbméter kiszolgálására alkalmas fan-coilos központi hűtő-fűtő
rendszer és mesterséges szellőző rendszer átalakítása, karbantartása
• összesen hozzávetőleg 6700 m2 hasznos alapterületű irodaépületben meglévő vizesblokkok
karbantartási munkáinak elvégzése, terveken szereplő új mosdóblokkok kiépítése
• összesen hozzávetőleg 6700 m2 hasznos alapterületű irodaépület erősáramú rendszerének
átalakítása, felújítása (erősáramú hálózat, világítási rendszer)
• összesen hozzávetőleg 6700 m2 hasznos alapterületű irodaépület gyengeáramú rendszerének
kiépítése a meglévő rendszer felhasználásával (informatikai hálózat, tűzjelző rendszer, beléptető
rendszer, videó megfigyelő és behatolás-jelző rendszer). Mintegy 1200 db 230V-os végpont és
mintegy 2000 db informatikai hálózati végpont lesz az épületben.
A részletes műszaki leírást a dokumentáció tartalmazza.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VI.1.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban:
vagy Kezdés: 2018/01/24 (éééé/hh/nn) / Befejezés: 2018/10/31 (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
VI.1.6) A szerződés értékére vonatkozó információk (ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 1219101830
Pénznem: HUF
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
VI.1.7) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: EB HUNGARY INVEST Ingatlanfejlesztő és Építőipari Korlátolt Felelősségű Társaság
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Gyömrői út 76-80.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU11
Postai irányítószám: 1013
Ország: HU
E-mail: kozbeszerzes@ebhinvest.hu
Telefon: +36 305304682
Internetcím(ek): (URL)
Fax: +36 12206149
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
VI.2) Információ a módosításokról
VI.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítás dátuma: 2018/09/28 (éééé/hh/nn)
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt):
1. számú szerződésmódosítás (2018.04.04.)
i. A Vállalkozó és a Sberbank Magyarország Zrt. (1088 Budapest, Rákóczi út 7.; Cg.01-10-041720) között rulírozó forint hitelszerződés forgóeszköz finanszírozására elnevezésű hitelszerződés jött létre, melyre tekintettel a Szerződésben szerepeltetett bankszámlaszám módosítása vált szükségessé. Felek a fenti körülmények miatt 2018. április 4. napján a Szerződés módosítása mellett döntöttek.
2. számú szerződésmódosítás (2018.08.13.)
ii. A Szerződés alapján történő elszámolás, kifizetés során a Megrendelő által megállapításra került, hogy az eljárást
megindító felhívás III.1.7) pontjában foglaltakkal ellentétesen, adminisztrációs hibából fakadóan, a közbeszerzési
dokumentumok részét képező szerződéstervezetben a tartalékkeret mértékeként nem a nettó vállalkozói díj 5 %-a (nettó
50.812.270 Ft + ÁFA) került rögzítésre, hanem 37.269.615 Ft+ÁFA. Megrendelő az adminisztrációs hiba kiküszöbölése,
valamint az eljárást megindító felhívás és szerződés között fennálló ellentmondás feloldása érdekében szerződésmódosítást
kezdeményez, mellyel a Vállalkozó egyetért.
iii. Fentieken túlmenően a Vállalkozó jelezte, hogy az erősáramű kiviteli tervekben M1GE-10 rajzszámmal jelölt főelosztó
szekrény a terveknek megfelelően nem kivitelezhető. Megrendelő haladéktalanul felvette a kapcsolatot a tervezővel a
főelosztó szekrény és helyiség terveinek módosításának érdekében. A felmerült elektromos és gépészeti problémák miatt az
energiaszolgáltató bevonása is szükségessé vált. A végleges főelosztó terv, valamint a főelosztó helyiség módosított
terveinek elkészítése elengedhetetlen a kivitelezéshez. Figyelemmel arra, hogy a Vállalkozó a főelosztót csak a módosított
tervek birtokában tudja elkészíteni, az eredeti kivitelezési véghatáridő nem tartható. Felek a Vállalkozó akadályoztatásának
tényét az építési naplóban rögzítették és a tervmódosítás időigénye miatt a Szerződés teljesítési határidejének
meghosszabbítása mellett döntöttek.
iv. Figyelemmel arra, hogy a szerződés teljesítési határidejének hosszabbítása szükséges, a Vállalkozó a mű 90 %-os
teljesítettségének elérésekor új részszámlát nyújthat be.
3. számú szerződésmódosítás (2018.09.28.)
v. Elmaradó munkák:
a) “Gépészet” költségvetés “Légtechnika” munkalapon “szerelési munkák” 1-3. tételének egy része (3 db légkezelő javítási, akkusztikai mérési, és rendszer beszabályozási munkái) nem kerül megvalósításra tekintettel arra, hogy a tetőn lévő gépészeti berendezésekre állapotfelmérés készült, melynek alapján megállapítást nyert, hogy a légkezelők nagy része nem javítható biztonságosan és gazdaságosan. A gépek cseréje indokolt, melyeket Megrendelő külön eljárás keretében szerez be.
b) “Gyengeáramú rendszerek” költségvetés 4. “Videó megfigyelő rendszer kiépítése” munkalapon szereplő tételei nem valósulnak meg tekintettel arra, hogy a társasház kiépíttetett egy kamera rendszert, mely azonos a beruházásában tervezettel. A párhuzamos rendszer kiépítése helyett a tervezett rendszer kivitelezése elmarad, és a meglévő rendszer bővítése valósul meg.
c) “Erősáram” költségvetés 12. “Energiabővítés” munkalapon szereplő tételei jelen kivitelezés keretében nem valósulnak meg, tekintettel arra, hogy az áramszolgáltató az árambővítési igény kiszolgálására új trafó telepítését írja elő, mely kiépítésének időpontja bizonytalan időre hátráltatná a kivitelezés befejezését.
vi. Pótmunkák
a) a légkezelő, folyadékhűtő, szárazhűtő állapotfelmérés munkákat (a továbbiakban: Pótmunka 1.),
b) a meglévő/megmaradó fan-coilok cseréjét, valamint a VRF rendszer alapcsövezését (a továbbiakban: Pótmunka 2.)
c) a tűzjelző rendszer kiegészítését, kazánházi elszívó ventilátor védőrácsok pótlását, penészes előtétfal bontását, meglévő tetőkibúvó átalakítását, hiányzó üvegek pótlását, erkély korlátok rögzítését, fűtés- hűtési gépészeti strang ajtók mögötti gépészet rendbetételét, hézagkitöltéseket (pillérben és függönyfal mellett födémnél), ügyfélhívó rendszerhez kiállások kiépítését, 2. és 3. emelet, fsz. vizes helységeinek, közlekedőinek burkolását, gyengeáramú kábeltálca átalakításokat, 6. em. világítás átalakítását, Videó megfigyelő rendszer kiegészítését, fsz. portás pihenő felújítását, penészes könyöklők cseréjét, teraszvilágítást, vízmérők beépítését, 1 emeleten világítás szabványnak nem megfelelő kábelezésének cseréjét (a továbbiakban: Pótmunka 3.)
Felek rögzítik, hogy a tárgyi ingatlan vonatkozásában az alábbi - újabb - pótmunkák (a továbbiakban: Pótmunkák 4.) elvégzésére van szükség:
a) tűzvédelmi lezárások, aknák belső vakolása, hő- és füstelvezetés, RWA, tűzgátló aknaajtók cseréje;
b) teraszszigetelés;
c) elektromos főelosztó módosítása, főelosztó helyiség átalakítása, társasházi betápkábel tűzálló burkolása;
d) meglévő folyadékhűtő és szárazhűtő javítása, üzembe állítása;
e) fűtési vezetékek szigetelésének javítása, hűtési vezetékek szigetelésének cseréje;
f) erkélybádogozások;
g) 4. emeleti hűtési csővezetékek kialakítása a meglévő 1/2" méretek helyett;
h) többlet organizációs költségek.
VI.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: A Szerződés teljesítése során megállapításra került, hogy a Szerződésben megrendelt egyes munkálatok (Elmaradó munkák) kivitelezése nem szükséges.
Megrendelő a tartalékkeret terhére pótmunkákat rendelt meg, azonban az ingatlan vonatkozásában újabb pótmunkák elvégzése vált szükségessé, melyre a tartalékkeret összege - korábbi pótmunkák megrendelésére tekintettel - nem nyújt fedezetet. Előbbiekre tekintettel szerződésmódosítás vált szükségessé.
Az új pótmunkák munkatételei kivitelezésének időigényére tekintettel a 2. sz. Szerződésmódosításban meghatározott teljesítési határidő 2018. október 31. napjára történő meghosszabbítása indokolt.
A módosítás jogszabályi alapja:
x Kbt. 141. § (2) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés a) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés b) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pont
  Kbt. 141. § (6) bekezdés
VI.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával megkötött szerződések esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték ÁFA nélkül: 1082584038 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték ÁFA nélkül: 1219101830 Pénznem: HUF

VII. szakasz: Kiegészítő információk
VII.1) További információk:
A Miniszterelnökség Közbeszerzési Ellenőrzési Főosztálya a szerződés 3. számú módosításához 2018.09.25. napján hozzájárult.
VII.2) E hirdetmény feladásának dátuma:
2018/11/12 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben