Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2019/204
Beszerzés tárgya:Árubeszerzés
Hirdetmény típusa:Ajánlati/Részvételi felhívás - Közszolgáltatások/2015 EUHL
Eljárás fajtája:Nyílt eljárás
Közzététel dátuma:2019.10.22.
Iktatószám:20216/2019
CPV Kód:34121000-1
Ajánlatkérő:VOLÁNBUSZ Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Teljesítés helye:HU1,HU2,HU3
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:2019.11.21.
Nyertes ajánlattevő:
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:Városi vasúti, villamos-, trolibusz- és autóbusz-szolgáltatások
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Ajánlati/részvételi felhívás - Közszolgáltatások
2014/25/EU irányelv
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg az eljárásért felelős összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: VOLÁNBUSZ Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_81559343
Postai cím: Üllői Út 131.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU
Postai irányítószám: 1091
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Dr. Szőke Dóra
Telefon: +36 1465 5630
E-mail: dora.szoke@volanbusz.hu
Fax: +36 13280631
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.volanbusz.hu
A felhasználói oldal címe (URL): www.volanbusz.hu
 
I.2) Közös közbeszerzés
  A szerződés közös közbeszerzés formájában valósul meg.
Több ország részvételével megvalósuló közös közbeszerzés esetében - az alkalmazandó nemzeti közbeszerzési jogszabály:
  A szerződést központi beszerző szerv ítéli oda.
I.3) Kommunikáció
x A közbeszerzési dokumentáció korlátozás nélkül, teljes körűen, közvetlenül és díjmentesen elérhető a következő címen: https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001203732019/reszletek (URL)
  A közbeszerzési dokumentációhoz történő hozzáférés korlátozott. További információ a következő helyről érhető el: (URL)
További információ a következő címen szerezhető be
x a fent említett cím
  másik cím: (adjon meg másik címet)
Hivatalos név:
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím:
Város:
NUTS-kód:
Postai irányítószám:
Ország:
Kapcsolattartó személy:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):
Az ajánlat vagy részvételi jelentkezés benyújtandó
x elektronikusan: https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001203732019/reszletek (URL)
x a fent említett címre
  a következő címre: (adjon meg másik címet)
Hivatalos név:
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím:
Város:
NUTS-kód:
Postai irányítószám:
Ország:
Kapcsolattartó személy:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):
  Az elektronikus kommunikáció olyan eszközök és berendezések használatát igényli, amelyek nem általánosan hozzáférhetők. Ezen eszközök és berendezések korlátozás nélkül, teljes körűen, közvetlenül és díjmentesen elérhetők a következő címen: (URL)
I.6) Fő tevékenység
  Gáz- és hőenergia termelése, szállítása és elosztása
  Villamos energia
  Földgáz és kőolaj kitermelése
  Szén és más szilárd tüzelőanyag feltárása és kitermelése
  Víz
  Postai szolgáltatások
  Vasúti szolgáltatások
x Városi vasúti, villamos-, trolibusz- és autóbusz-szolgáltatások
  Kikötői tevékenységek
  Repülőtéri tevékenységek
  Egyéb tevékenység:

II. szakasz: Tárgy
II.1) A beszerzés mennyisége
II.1.1)
Elnevezés: Turista autóbuszok beszerzése
Hivatkozási szám: EKR001203732019
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 34121000-1
II.1.3) A szerződés típusa
  Építési beruházás
x Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Rövid meghatározás:
Új, turista emelt padló magasságú, szóló (M3/III. osztályú) autóbuszok beszerzése
A beszerzendő autóbuszok száma: 29 db
Nyertes ajánlattevő feladata 2020. december 31-ig az autóbuszokhoz tartozó alkatrészek biztosítása mind a kötelező karbantartási feladatokhoz, mind a nem jótállás körébe tartozó javítási feladatokhoz.
Kötelező karbantartási feladatokhoz kapcsolódó alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 181.752 Ft.
Nem jótállás körébe tartozó javítási feladatokhoz kapcsolódó alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 181.752 Ft.
M3 osztályú autóbuszok alatt Ajánlatkérő az 5/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet alapján több mint 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbuszokat érti. A járműkategória alábontása (M3/III): a 2001/85/EK I. sz. mellékletében rögzítettek szerint „III. osztály”: kizárólag ülő utasok szállítására kialakított gépjárművek.
II.1.5) Becsült teljes érték vagy nagyságrend:
Érték áfa nélkül: Pénznem:
(Keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer esetében a szerződéseknek a keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer teljes időtartamára vonatkozó becsült összértéke vagy volumene)
II.1.6) Részekre vonatkozó információk
A beszerzés részekből áll nem
Ajánlatok
  valamennyi részre
  legfeljebb a következő számú részre nyújthatók be:
  csak egy részre
nyújthatók be
  Az egy ajánlattevőnek odaítélhető részek maximális száma:
  Az ajánlatkérő fenntartja a jogot arra, hogy a következő részek vagy részcsoportok kombinációjával ítéljen oda szerződéseket:
II.2) Meghatározás
 
II.2.1)
Elnevezés: (M3/III. osztályú) autóbuszok beszerzése
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 34121000-1
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU1,HU2,HU3 A teljesítés fő helyszíne: Magyarország területe. Az autóbuszok szállítása tekintetében a nyertes ajánlattevő telephelye, az alkatrészek tekintetében Ajánlatkérő Feljogosított szervizei a dokumentációban részletezettek szerint.
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:
Új, turista emelt padló magasságú, szóló (M3/III. osztályú) autóbuszok beszerzése
A beszerzendő autóbuszok száma: 29 db
Az autóbuszok mellett leszállítandók diagnosztikai eszközök a műszaki leírásban foglaltak szerint. A műszaki követelmények alapján megajánlott autóbuszoknak azonos gyártmányúaknak és kivitelűeknek (egyformának) kell lenniük.
Nyertes ajánlattevő feladata 2020. december 31-ig az autóbuszokhoz tartozó alkatrészek biztosítása mind a kötelező karbantartási feladatokhoz, mind a nem jótállás körébe tartozó javítási feladatokhoz.
Kötelező karbantartási feladatokhoz kapcsolódó alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 181.752 Ft. Nem jótállás körébe tartozó javítási feladatokhoz kapcsolódó alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 181.752 Ft.
Nyertes ajánlattevő feladata a műszaki leírásban rögzített paraméterek szerint oktatás biztosítása az autóbuszvezetők és Ajánlatkérő javító karbantartó személyzete részére.
Nyertes ajánlattevő a járművek karbantartása, javítása tekintetében jogosult szakfelügyeletet gyakorolni a műszaki leírásban foglaltak szerint.
Opció:
36 hónapig az autóbuszokhoz tartozó alkatrészek biztosítása mind a kötelező karbantartási feladatokhoz, mind a javítási feladatokhoz. Ajánlatkérő 2020. november 30. napjáig nyilatkozik, hogy az opciót igénybe kívánja-e venni.
Kötelező karbantartási feladatokhoz kapcsolódó alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 1.648.725 Ft.
Javítási feladatokhoz kapcsolódó opciós alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 4.946.175 Ft.
Nyertes ajánlattevő a járművek karbantartása, javítása tekintetében jogosult szakfelügyeletet gyakorolni a műszaki leírásban foglaltak szerint.

( az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása; csak árubeszerzések esetében -jelölje meg, hogy a pályázatok adásvételre, lízingre, bérletre, részletvételre, vagy ezek kombinációjára irányulnak-e )
II.2.5) Értékelési szempontok
x Az alábbiakban megadott szempontok
x Minőségi kritérium – 1 3. Autóbuszok szállításának ütemezése  10
x Költség kritérium – 1 1. Szűkített élettartamköltség (10 év) 70
2 2. Kötelező szerviz és alkatrészkosár összköltsége 20
  Ár – Súlyszám:
  Az ár nem az egyetlen odaítélési kritérium, az összes kritérium kizárólag a közbeszerzési dokumentációban került meghatározásra
II.2.6) Becsült teljes érték vagy nagyságrend:
Érték áfa nélkül: Pénznem:
(keretmegállapodások vagy dinamikus beszerzési rendszerek esetében - becsült maximális összérték e tétel teljes időtartamára vonatkozóan)
II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Az időtartam hónapban: vagy Munkanapokban kifejezett időtartam:
vagy Kezdés: 2020/02/01 (éééé/hh/nn) / Befejezés: 2020/12/31 (éééé/hh/nn)
A szerződés meghosszabbítható nem
A meghosszabbításra vonatkozó lehetőségek ismertetése:
II.2.9) Az ajánlattételre vagy részvételre felhívandó gazdasági szereplők számának korlátozására vonatkozó információ (nyílt eljárások kivételével)
A részvételre jelentkezők tervezett száma:
vagy Tervezett minimum: / Maximális szám:
A jelentkezők számának korlátozására vonatkozó objektív szempontok:
II.2.10) Változatokra vonatkozó információk
Elfogadható változatok nem
II.2.11) Opciókra vonatkozó információ
Opciók igen
Opciók ismertetése:
36 hónapig az autóbuszokhoz tartozó alkatrészek biztosítása mind a kötelező karbantartási feladatokhoz, mind a javítási feladatokhoz. Amennyiben az opció lehívására sor kerül, abban az esetben az opció időtartama a 2020. december 31. napjától számított 36 hónap eltelte (azaz 2023. december 31. napja). Kötelező karbantartási feladatokhoz kapcsolódó alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 1.648.725 Ft.
Javítási feladatokhoz kapcsolódó alkatrészek keretösszege autóbuszonként: nettó 4.946.175 Ft.
Nyertes ajánlattevő a járművek karbantartása, javítása tekintetében jogosult szakfelügyeletet gyakorolni a műszaki leírásban foglaltak szerint.
Az autóbuszokhoz opcionálisan beszerzendő alkatrészek vonatkozásában ajánlatkérő legkésőbb 2020. november 30.-ig nyilatkozik, hogy igénybe kívánja-e venni. Az opció kizárólag egyben hívható le.

II.2.12) Információ az elektronikus katalógusokról
  Az ajánlatokat elektronikus katalógus formájában kell benyújtani, vagy azoknak elektronikus katalógust kell tartalmazniuk
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információ
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:
II.2.14) További információ:
Buszok szállítási határideje: Az autóbuszok szállításának véghatárideje (azon autóbuszok esetében, amelyekre Ajánlattevő nem vállalt korábbi teljesítést), a szerződéskötéstől számított 270 naptári nap. Ajánlatkérő előteljesítést elfogad.
A II.2.7) pontban rögzített kezdési időpont a közbeszerzési eljárás lefolytatására tekintettel módosulhat.

III. szakasz: Jogi, gazdasági, pénzügyi és műszaki információk
III.1) Részvételi feltételek
III.1.1) Az ajánlattevő/részvételre jelentkező alkalmassága az adott szakmai tevékenység végzésére, ideértve a szakmai és cégnyilvántartásokba történő bejegyzésre vonatkozó előírásokat is
A feltételek felsorolása és rövid ismertetése: Nem lehet ajánlattevő (AT), alvállalkozó (AV) és nem vehet részt az alkalmasság igazolásában olyan gazdasági szereplő, aki a Kbt. 62. § (1)-(2), 63.§ (1) bekezdéseiben meghatározott kizáró okok hatálya alatt áll. Kbt. 74. § (1) bek. a) és b) pontjai irányadók. A kizáró okok fenn nem állását (közös)AT(k), valamint adott esetben az alkalmasság igazolásában részt vevő szervezet előzetesen az egységes európai közbeszerzési dokumentummal (EEKD) köteles igazolni a 321/2015.(X.30.) Korm. rendelet (Kr.) II. fejezetében foglaltak szerint. Ajánlatkérő (AK) felhívja a figyelmet Kbt. 41/A. § (1), (3)-(5), 64. §, és a Kr. 1. § (1) bekezdésére, a 3. § rendelkezéseire, valamint 4. § (3) bek. rendelkezéseire.
Azon AV vonatkozásában, amelyek nem vesznek részt az alkalmasság igazolásában a Kbt. 67.§ (4) bek., ill. a Kr. 15. § (2) bek. alapján AT-nek be kell nyújtania arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy nem vesz igénybe a Kbt.62. § (1)-(2), 63. § (1) bek. szerinti kizáró okok hatálya alá eső AV-t (EKR űrlap).
AT-nek EKR űrlap benyújtásával nyilatkoznia kell, hogy vonatkozásában folyamatban van-e változásbejegyzési eljárás. Folyamatban lévő változásbejegyzési eljárás esetében az AT az ajánlathoz köteles csatolni a cégbírósághoz benyújtott változásbejegyzési kérelmet és az annak érkezéséről a cégbíróság által megküldött igazolást
A Kbt. 69. § (4)-(6) bek. alapján a felhívott AT-nek a Kr.8-16.§ szerint kell igazolnia, hogy nem tartozik a kizáró okok hatálya alá.
AK felhívja a figyelmet a Kbt. 69. § (11)-(11a) bek. és a Kr. 1. § (7) bek. rendelkezéseire.
III.1.2) Gazdasági és pénzügyi alkalmasság
  A közbeszerzési dokumentációban megadott kiválasztási szempontok
A kiválasztási szempontok felsorolása és rövid ismertetése:
Az alkalmasság minimumkövetelménye(i):
III.1.3) Műszaki, illetve szakmai alkalmasság
  A közbeszerzési dokumentációban megadott kiválasztási szempontok
A kiválasztási szempontok felsorolása és rövid ismertetése: Az EEKD-val történő előzetes igazolás során – a Kbt. 67. § (1)-(3), a Kr. 1. § (1) és 2. § (5) bek-nek megfelelően – AK elfogadja a gazdasági szereplő (AT, kapacitást biztosító szervezet) egyszerű nyilatkozatát is azzal, hogy az EEKD-ban elegendő a IV. rész α pont kitöltése.
Az alábbi dokumentumok benyújtása kizárólag AK erre vonatkozó kifejezett felhívására, a Kbt. 69.§ (4)-(6) bek. alapján kötelező.
M.1) A Kr. 21. § (1a) bek. b) pontja alapján AT csatolja az ajánlati felhívás feladását megelőző 6 évben (72 hónapban) befejezett, de legfeljebb 9 éven (108 hónapon) belül megkezdett referenciáinak (továbbiakban: ref) ismertetését. A ref.-át a Kr. 22.§ (1)-(2) bek. szerint kell igazolni.
Az igazolásnak/nyilatkozatnak tartalmaznia kell:
• szerződést kötő másik fél (neve, székhelye, kapcsolattartó neve, telefonszáma),
• a szállítás tárgya és mennyisége (úgy, hogy abból az előírt alkalmassági minimumkövetelmény teljesülése egyértelműen megállapítható legyen),
• teljesítés ideje (év, hó, nap kezdő és befejező időpont),
• nyilatkozat arról, hogy a teljesítés az előírásoknak és a szerződésnek megfelelően történt-e.
AK felhívja a figyelmet a Kbt. 41/A. § (1), (4)-(5) bek., 65. § (7), (9), (11)-(12) bek., 67. § (3) bek., 69. § (11)-(11a) bek.-ben foglaltakra.
Az alkalmasság minimumkövetelménye(i): Alkalmatlan az AT, amennyiben nem rendelkezik a felhívás feladását megelőző 6 évben (72 hónapban) szerződésszerűen befejezett, de legfeljebb 9 éven (108 hónapon) belül megkezdett következő tárgyú referenciákkal:
- 15 db emelt padló magasságú, M3/III. osztályú szóló, diesel üzemű, EURO 6 motorral rendelkező autóbusz szállítására vonatkozó referenciával. Az emelt padló definíciója: Belépő magasság az alsó lépcsőfoknál maximum 380 mm. Belmagasság a járópadlószinten mérve: minimum 2 000 mm.
Az előírt referenciakövetelmény legfeljebb 3 szerződésből teljesíthető.
Az alkalmassági követelmény előírására a környezetkímélő és energiahatékony közúti járművek beszerzésének előmozdításáról 48/2011. (III. 30.) Korm. rendelet 3. § (4) bekezdés a) pontjának megfelelően került sor.
A Kbt. 65. § (6) bekezdése alapján az előírt alkalmassági követelményeknek a közös ajánlattevők együttesen is megfelelhetnek. Azon követelményeknek, amelyek értelemszerűen kizárólag egyenként vonatkoztathatóak a gazdasági szereplőkre, az együttes megfelelés lehetősége értelmében elegendő, ha közülük egy felel meg.
III.1.4) A részvételre vonatkozó objektív szabályok és kritériumok
A szabályok és kritériumok felsorolása és rövid ismertetése:
III.1.5) Fenntartott szerződésekre vonatkozó információk
  A szerződés védett műhelyek és olyan gazdasági szereplők számára fenntartott, amelyek célja a fogyatékkal élő vagy hátrányos helyzetű személyek társadalmi és szakmai integrációja
  A szerződés teljesítése védettmunkahely-teremtési programok keretében történik
III.1.6) A szerződést biztosító mellékkötelezettségek:
Ajánlatkérő a szerződés teljesítését teljesítési és jóteljesítési biztosítékhoz köti. A biztosítékok nyújtásával, felhasználásával, felszabadításával kapcsolatos részletes feltételeket a szerződéstervezet tartalmazza.
Teljesítési biztosíték: A járművek szállítása vonatkozásában 5 %
Jólteljesítési biztosíték: A leszállított autóbuszok vonatkozásában: 5%
A biztosítékok határidőre történő rendelkezésre bocsátásáról az ajánlatban nyilatkozni kell a Kbt. 134. § (5) bekezdése alapján.
Jótállás: 24 hónap
Késedelmi kötbér:
A járművek és diagnosztikai eszközök szállítási véghatáridőre vonatkozóan a határidők megsértése esetén a jármű vagy a diagnosztikai eszköz nettó vételárának 1 %-a naponta, legfeljebb 20 %. Az alkatrészek esetében a késedelmi kötbér összege a késedelemmel érintett tételekre vonatkozó nettó ellenszolgáltatás 0,5 %-a naponta, maximum 20 %.
AK késedelme esetén: Ptk. 6:155. §
Meghiúsulási kötbér: a meghiúsulással érintett járművek / diagnosztikai eszközök vételárának 20 %-a.
III.1.7) Fő finanszírozási és fizetési feltételek és/vagy hivatkozás a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekre:
Az ajánlattétel és a szerződés pénzneme: HUF
A számla és a fizetés pénzneme: HUF
AK az áru/szolgáltatás ellenértékét banki átutalással, a számla kézhezvételétől számított 30 napon belül egyenlíti ki, a Kbt. 135.§ (1), (5), (6) bek., és a Ptk. 6:130.§ (1)-(2) bek. szerint.
Számla benyújtására az autóbuszok esetében havi szállításonként van lehetőség.
Alkatrész szállításokra vonatkozóan is ajánlatkérő havi számlázást fogad el.
Ajánlatkérő előleget nem fizet
Továbbiak a szerződéstervezetben és a KD-ban.
III.1.8) A közös ajánlatot tevő nyertesek által létrehozandó gazdasági társaság, illetve jogi személy:
AK nem teszi lehetővé a szerződés teljesítése érdekében gazdálkodó szervezet (projekttársaság) létrehozását sem közös Ajánlattevők, sem önálló Ajánlattevők vonatkozásában.
III.2) A szerződéssel kapcsolatos feltételek
III.2.1) Meghatározott szakmára (képzettségre) vonatkozó információk (csak szolgáltatási szerződések esetében)
  A szolgáltatás teljesítése egy meghatározott szakmához (képzettséghez) van kötve
A vonatkozó törvényi, rendeleti vagy közigazgatási rendelkezésre történő hivatkozás:
III.2.2) A szerződés teljesítésével kapcsolatos feltételek:
III.2.3) A szerződés teljesítésében közreműködő személyekkel kapcsolatos információ
  Az ajánlattevőknek közölniük kell a szerződés teljesítésében közreműködő személyek nevét és szakképzettségét

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Meghatározás
IV.1.1) Az eljárás fajtája
x Nyílt eljárás
  Meghívásos eljárás
  Felhívással induló tárgyalásos eljárás
  Versenypárbeszéd
  Innovációs partnerség
IV.1.3) Keretmegállapodásra vagy dinamikus beszerzési rendszerre vonatkozó információk
  A hirdetmény keretmegállapodás megkötésére irányul
  Keretmegállapodás egy ajánlattevővel
  Keretmegállapodás több ajánlattevővel
A keretmegállapodás résztvevőinek tervezett maximális létszáma:
  A hirdetmény dinamikus beszerzési rendszer létrehozására irányul
  A dinamikus beszerzési rendszert további beszerzők is alkalmazhatják
Keretmegállapodás esetében – a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
IV.1.4) A megoldások, illetve ajánlatok számának a tárgyalásos eljárás vagy a versenypárbeszéd során történő csökkentésére irányuló információ
  Igénybe vettek többfordulós eljárást annak érdekében, hogy fokozatosan csökkentsék a megvitatandó megoldások, illetve a megtárgyalandó ajánlatok számát
IV.1.6) Elektronikus árlejtésre vonatkozó információk
  Elektronikus árlejtést fognak alkalmazni
További információk az elektronikus árlejtésről:
IV.1.8) A közbeszerzési megállapodásra (GPA) vonatkozó információk
A szerződés a közbeszerzési megállapodás (GPA) hatálya alá tartozik igen
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Az adott eljárásra vonatkozó korábbi közzététel
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: /S -
(Az alábbiak közül: Időszakos előzetes tájékoztató - Közszolgáltatások; Felhasználói oldalon közzétett hirdetmény)
IV.2.2) Ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje
Dátum: 2019/11/21 (éééé/hh/nn) Helyi idő: 10:00 (óó:pp)
IV.2.3) Az ajánlattételi vagy részvételi felhívás kiválasztott jelentkezők részére történő megküldésének becsült dátuma
Dátum: (éééé/hh/nn)
IV.2.4) Azok a nyelvek, amelyeken az ajánlatok vagy részvételi jelentkezések benyújthatók:
HU
IV.2.6) Az ajánlati kötöttség minimális időtartama
Az ajánlati kötöttség végső dátuma: (éééé/hh/nn)
vagy Az időtartam hónapban: 2 (az ajánlattételi határidő lejártától számítva)
IV.2.7) Az ajánlatok felbontásának feltételei
Dátum: 2019/11/21 (éééé/hh/nn) Helyi idő: 12:00 (óó:pp) Hely: EKRr. 15. §-ának (2) bekezdése és a Kbt. 68. § alapján az EKR-ben történik, a bontást az EKR végzi el akképpen, hogy a bontást az ajánlattételi határidő lejártát követően kettő órával később kezdi meg. Az bontás időpontjában az ajánlatok az EKR rendszerben AK számára hozzáférhetővé válnak. (Kbt. 68. § (4) bekezdés)
Információk a jogosultakról és a bontási eljárásról: A bontást az EKR végzi el akképpen, hogy a bontást az ajánlattételi határidő lejártát követően 2 órával később kezdi meg. Az bontás időpontjában az ajánlatok az EKR rendszerben AK számára hozzáférhetővé válnak. A Kbt. 68. § (4) bek. szerinti adatokat az EKR a bontás időpontjától azonnal -elektronikusan- azzal a tartalommal, ahogyan azok az ajánlatban szerepelnek- az AT-k részére elérhetővé teszi.

VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.1) A közbeszerzés ismétlődő jellegére vonatkozó információk
A közbeszerzés ismétlődő jellegű nem
A további hirdetmények közzétételének tervezett ideje:
VI.2) Információ az elektronikus munkafolyamatokról
x A megrendelés elektronikus úton történik
x Elektronikusan benyújtott számlákat elfogadnak
x A fizetés elektronikus úton történik
VI.3) További információk:
1) Az ajánlatot kizárólag elektronikus úton, az EKR rendszeren (www.ekr.gov.hu) keresztül kell és lehet benyújtani! Kérjük, hogy az EKR-ben a dokumentumok/nyilatkozatok egyszerű elektronikus másolatait – azaz a nem elektronikus űrlap formájában rendelkezésre álló nyilatkozatokat – szkennelt, .pdf vagy .xls fájlformátumban, (tömörített formátum: .zip vagy .rar) benyújtani szíveskedjenek! Alkalmazandó a Kbt. 41/A. §-a.
2) Az eljárás nyelve a magyar. Ha az ajánlatban vmely dok. nem magyar nyelven került csatolásra, úgy azt az AT magyar nyelvű fordításban is köteles benyújtani. AK AT általi fordítását elfogadja.
3) Közös ajánlattétel esetén csatolni kell a közös AT-k konzorciális megállapodását.
4) Kiegészítő tájékoztatás kérhető a Kbt. 56. § szerint.
5) AK az eljárásban való részvételt 20.000.000,- Ft összegű ajánlati biztosíték adásához köti, amit az AT-nek az ajánlati kötöttség beálltáig kell az AK rendelkezésére bocsátania. Teljesíthető az előírt pénzösszegnek az AK K&H Bank Zrt-nél vezetett 10200971-21508747-00000000 számú fizetési számlájára történő befizetésével, pénzügyi intézmény vagy biztosító által vállalt garancia vagy készfizető kezesség biztosításával, vagy biztosítási szerződés alapján kiállított - készfizető kezességvállalást tartalmazó - kötelezvénnyel (a részletszabályokat a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák)
6) AK a Kbt. 74. § (2) alapján kizárhatja az elj-ból azt az AT-t, akinek nem kell nemzeti elbánást nyújtani, ill. azt az AT-t, aki ajánlatában olyan származású árut ajánl, melynek nem kell nemzeti elbánást nyújtani.
7) Az ajánlatnak tartalmaznia kell:
- Felolvasólapot (EKR űrlap)
- Kbt. 66. § (2) bek. szerinti nyilatkozatot (EKR űrlap)
- Kbt. 66. § (6) bek. a) és b) pont szerinti nyilatkozatot (Nemleges tartalmú nyilatkozatot is csatolni kell!) - cégszerűen aláírva
- Kbt. 65. § (7) bek. szerinti nyilat. (nemleges tartalommal is)
- Nyilatkozat a biztosítékok határidőben történő rendelkezésre bocsátásáról
- Nyilatkozat a szervízek feljogosításáról
- a külön ki nem emelt dok-kat, melyeket a Kbt. és a KD előír
8) AK a Kbt. 71. §-a szerint biztosítja a hiánypótlást. AK a Kbt. 71. § (6) bek. szerinti korlátozást nem alkalmazza.
9) A IV.2.6) pontban írt 2 hónap alatt AK 60 napot ért, az eljárás folyamatba épített ellenőrzésére tekintettel.
10) A III.1.3) M/1. pont szerinti alkalmassági feltételek és ezek előírt igazolási módja a minősített AT-k hivatalos jegyzékébe történő felvétel feltételét képező minősítési szempontokhoz képest szigorúbb.
11) A szakmai ajánlat részeként benyújtandó dokumentumok a közbeszerzési dokumentumokban kerülnek ismertetésre.
12) AK nem alkalmazza a Kbt. 75. § (2) bekezdés e) pontját.
13) AK alkalmazza a Kbt. 81.§ (5) bek-ét.
14) Irányadó idő: CET
15) Irányadó jogszab-k: Kbt., 307/2015. (X.27.)Korm.r., 321/2015.(X.30.)Korm.r., , 424/2017.(XII.19.)Korm.r., Ptk.
17) Ponthatár: Az ajánlatok részszempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során adható pontszám alsó és felső határa: 0-10 pont. Módszer:
1. és 2. részszempont-fordított arányosítás, 3. részszempont: egyenes arányosítás. Kbt. 76. § (10) bek. alapján a módszerek részletes ismertetését a KD tartalmazza. Az 1. értékelési részszempont előírására a környezetkímélő és energiahatékony közúti járművek beszerzésének előmozdításáról 48/2011. (III. 30.) Korm. rendelet 3. § (4) bekezdés b) pont ba) pontjának megfelelően került sor az energiahatékonysági előírások tekintetében, az értékelő táblázatok kitöltésével (figyelemmel a Kbt. 78. § (1) bek-re).
18) A közbeszerzési eljárásban azonos típusú autóbuszok beszerzésre kerül sor, amelyre tekintettel további részajánlattétel nem biztosítható. A volumenhatásból várható árkedvezmény és az egységes üzemeltetés is ésszerűtlenné tenné a részajánlattétel biztosítását.
19) FAKSZ: dr. Wellmann-Kiss Katalin 00241, Dr. Takács Éva 00526
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név:
Postai cím:
Város:
Postai irányítószám:
Ország:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím (URL):
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: A Kbt. 148. §-ában rögzítetteknek megfelelően.
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
2019/10/17 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben
4 ha az információ ismert
20 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható
21 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható; ha az ár az egyetlen bírálati szempont, akkor a súlyszámot nem alkalmazzák