Ugrás a tartalomra Ugrás a láblécre

Publikus Core
Közbeszerzési Értesítő száma: 2021/209
Beszerzés tárgya: Építési beruházás
Hirdetmény típusa: Tájékoztató a szerződés módosításáról/2020 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma: 2021.10.28.
Iktatószám: 21324/2021
CPV Kód: 45421148-3
Ajánlatkérő: Médiaszolgáltatás - támogató és Vagyonkezelő Alap
Teljesítés helye: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő: TVT Vagyonvédelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés módosítása az érvényességi ideje alatt
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg a szerződést kötő összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Médiaszolgáltatás - támogató és Vagyonkezelő Alap
Nemzeti azonosítószám: 18091715444
Postai cím: Kunigunda Útja 64.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU11
Postai irányítószám: 1037
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: kozbeszerzes kozbeszerzes
Telefon: +36 13533200
E-mail: kozbeszerzes@mtva.hu
Fax: +36 14280209
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.mtva.hu
A felhasználói oldal címe (URL):
 

II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1)
Elnevezés: "A" és "B" épületek bejáratainak átalakítása
Hivatkozási szám: EKR000725312021
II.1.2)
Fő CPV-kód:
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45421148-3
II.1.3) A szerződés típusa x Építési beruházás   Árubeszerzés   Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Koncessziós beszerzési eljárásra vonatkozó információk
  A szerződés megkötésére koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával került sor
II.2) A közbeszerzés ismertetése
 
II.2.1)
Elnevezés: "A" és "B" épületek bejáratainak átalakítása
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 44221310-1
További tárgyak: 45210000-2
45223100-7
45223210-1
45310000-3
45340000-2
45420000-7
45421131-1
45421148-3
45430000-0
45440000-3
45450000-6
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU110 A teljesítés helye: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.
II.2.4)
A közbeszerzés mennyisége: A kivitelezés során Ajánlattevő feladata:
- ~95m3 építési hulladék konténerbe gyűjtése és elszállítása;
- ~365m2 beltéri burkolat, 100 m2 kültéri burkolat bontása, 32fm burkolat alatti estrich bontása 80cm szélesen 20 cm mélyen;
- A kivitelezési területet érintő valamennyi erős- és gyengeáramú vezeték beazonosítása, szakszerű feltárása és visszaköthető bontása;
- Beépített bútorok bontása;
- ~12m3 árok ásása, sávalap készítése (C25/30-XC2-24-F3 oszt. beton);
- ~15m2 falazat építése;
- 1 db rámpa építése (~20m2);
- 1 db kültéri acél szerkezetű, WPC burkolatú gyalogoshíd építése (max. 1 m föld feletti magasságban, ~30m2)
- ~6m2 álmennyezet építése;
- ~40m2 gyalogoshíd WPC burkolása; 82,5 m2 térburkolat, 18 m2 süllyesztett szőnyeg, 96 m2 beltéri szőnyeg, 290 m2 beltéri kerámia burkolat készítése, ~80fm burkolatváltó fektetése;
- Beltéri P4A biztonsági üvegből készült 5 db körzsilip (~230cm belső méretű), 5 db kétszárnyú nyíló ajtó, 2 db egyszárnyú nyílóajtó, 1 db fotocellás kétszárnyú ajtó telepítése;
- Kültéri P4A biztonsági üvegből készült 4 db körzsilip (~230 cm belső méretű); 3 db kétszárnyú nyílóajtó, 2 db egyszárnyú nyílóajtó telepítése;
- ~200 m2 falfelület újra festése fehér színre;
- ~ 30 m2 dobogó készítése OPSB lapból;
- 79 db ~3 m magas acél pillér készítése, 15 db acélsodrony kerítésbetét (266x100 – 3 db, 125x100 8 db, 100x300 4 db) készítése;
- 38 db ~3m magas biztonsági üvegfal betét gyártása különböző szélességekben;
- 10 db ütközésvédő oszlop, 16 db dekorbeton virágláda, 26 db fa virágláda telepítése;
- 21 fm dekorbeton pult és homloklap gyártása
A kivitelezésre rendelkezésre álló idő a szerződéskötéstől számított 55 naptári nap.
Biztonságtechnikai feladat:
A beszerzés tárgya az MTVA székház egyedi személyi zsilipekkel ellátott beléptető és biztonságtechnikai rendszerének fejlesztése építészeti illesztése, erős és gyengeáramú rendszerekkel való támogatása és a megrendelő igényei szerint megfogalmazott biztonságtechnikai koncepció megvalósítása.
A nyertes ajánlattevő (AT) feladatai:
1. Megrendelő meglévő biztonságtechnikai rendszerének részleges átépítése, megújítása és a biztonságtechnikai koncepció alapján történő kivitelezése a vonatkozó szabványok, előírások és szükséges biztonsági szint szerint.
Az átépítés során az AK elvárása egy kiemelt biztonságú, egyenszilárdságú, komplex, nagy biztonságú beengedő rendszer létesítése. A hengeres személyi zsilipek hatalmas üveg felületével elegáns és biztonságos beléptetést biztosítanak a belépőknek. A beléptető kapszulák egyenként négy ajtós kivitelűek. A beépítendő körzsilipeknek egyaránt rendelkeznie kell az FB4 / NS EN 1522 szabvány szerint tanúsított fémportál szerkezettel, valamint a felülső védőtető FB2 / NS EN 1522 szabvány szerinti megfelelőségével. Az eszközök belső, alsó borítása EN13893 szerint, melynek tűzreakciója a Bfls1 EN13501-1 szabvány szerinti. Szükséges létesíteni az eszközökhöz mechanikus vészkioldó egységet, illetve egyes típusokhoz egyedi mechanikus éjszakai zárás lehetőségét is, arra az esetre, ha a kapukat üzemen kívül helyeznék. Az eszközök üveg felületét ellenálló biztonsági üvegből szükséges kialakítani, minimum P4A-EN356 szerint, valamint a zsilipek ajtó paneljeit legalább 14 mm vastagságú vandálbiztos üveggel kell ellátni. A kapuk méreteinek egységesen 3000 mm külső és 2290 mm belső magassággal kell rendelkeznie, kivétel az egyiknél, ahol a külső magasság 2850 mm, a belső magasság pedig 2290 mm. A beépítendő zsilipeknek az AK előírásai alapján 6-8 órás vészeseti rendelkezésre állást kell biztosítaniuk tápkimaradás esetén akkumulátorról, ezért a névleges fogyasztásnak 35 W-nak kell lennie és nem lehet több a maximális teljesítményfelvétel, mint 150 W. Az ajtókat fail-secure működésre kell beállítani alapértelmezetten. A belső világítást egy meleg-fehér 3.000K színhőmérsékletű lámpával kell ellátni, melynél az elvárt üzemidő 50.000 óra.
Járulékos munkák:
Meglévő szerkezetek bontása:
- hídszerkezet részleges bontása
- Meglévő elektromos kapuk, forgókapuk bontása
- Meglévő pultok bontása)
- üvegszerkezetek bontása.
- részleges betonlépcsőbontás
Új szerkezetek építése:
- meglévő hídszerkezet megerősítése
- új beléptetési pontok építése: sávalap készítése új acél tartó pillérek részére
- kerítés, pultok új pillérszerkezetének beépítése
- rámpa készítése
- Kültéri és beltéri burkolatok: WPC burkolat, kültéri térburkolat, beltéri kerámia burkolat
- szőnyegpadló burkolat készítése
- új pultok építése „A” és „B” épületben: 150/150/7 acél pillérek közötti pultszerkezet zártszelvény tartóvázzal, belső felületen laminált faforgácslap, külső felületen C60 dekorbeton burkolattal, vízszintes pultfelületen öntött műkő burkolati elemekkel, P4A biztonsági üveg beépítéssel, felette sodrony rögzítése 1”-os acélcsővel, dobogóval.
- felületkezelések
- egyéb helyreállítási munkák kapcsolódó szerkezetekben: homlokzat, álmennyezet, burkolatok
- A kivitelezéshez szükséges összes ideiglenes segédszerkezetek, felvonulási létesítmények,
- sitt elszállítás, napi takarítás
- állványozás, zsaluzás
- kapcsolódó erősáramú és gyengeáramú munkák
A beruházás megvalósítását, a kivitelezés módját befolyásoló körülmények:
Az épületben működő rádió- és televízió adás, illetve ezek üzemvitele mindig prioritást élvez, minden kivitelezési munkát ezeknek alá kell rendelni, a folyamatos üzemet fenn kell tartani, a munkák ütemezésénél ezt figyelembe kell venni.
Az átalakításhoz kapcsolódó informatikai, épületfelügyeleti, tűz,- és vagyonvédelmi feladatokat nem a jelen vállalkozási szerződés keretén belül kell elvégezni, de csatlakoznak a kivitelezési feladathoz. (ütemezés, védőcsövezés, tartószerkezetek elhelyezése, kábelek, vezetékek telepítése).
Az ajánlatkérő az építési beruházás tekintetében rendelkezik a tevékenység megkezdéséhez szükséges kivitelezési tervdokumentációval.
Folytatás a II.2.12. pontban
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban: 55
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
II.2.6) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Adminisztratív információk
IV.1.1) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
 
16100 / 2021 (KÉ-szám/évszám)
 
V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: Elnevezés: "A" és "B" épületek bejáratainak átalakítása
V.1 Az eljárás eredménye
V.1.1)
A szerződés megkötésének dátuma: 2021/08/13 (éééé/hh/nn)
V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
V.1.3) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: TVT Vagyonvédelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: 12097476243
Postai cím: Major Utca 61.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1119
Ország: Magyarország
E-mail: tvt@tvt.hu
Telefon: +36 12031070
Internetcím(ek): (URL) www.tvt.hu
Fax: +36 12031070
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
V.1.4) A szerződés értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés megkötésekor; ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 463730937
Pénznem: HUF

VI. szakasz: A szerződés módosításai
VI.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VI.1.1)
Fő CPV-kód:
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45421148-3
VI.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzék Kiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 44221310-1
További tárgyak: 45210000-2
45223100-7
45223210-1
45310000-3
45340000-2
45420000-7
45421131-1
45421148-3
45430000-0
45440000-3
45450000-6
VI.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU110 A teljesítés helye: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.
VI.1.4)
A közbeszerzés mennyisége: A kivitelezés során Ajánlattevő feladata:
- ~95m3 építési hulladék konténerbe gyűjtése és elszállítása;
- ~365m2 beltéri burkolat, 100 m2 kültéri burkolat bontása, 32fm burkolat alatti estrich bontása 80cm szélesen 20 cm mélyen;
- A kivitelezési területet érintő valamennyi erős- és gyengeáramú vezeték beazonosítása, szakszerű feltárása és visszaköthető bontása;
- Beépített bútorok bontása;
- ~12m3 árok ásása, sávalap készítése (C25/30-XC2-24-F3 oszt. beton);
- ~15m2 falazat építése;
- 1 db rámpa építése (~20m2);
- 1 db kültéri acél szerkezetű, WPC burkolatú gyalogoshíd építése (max. 1 m föld feletti magasságban, ~30m2)
- ~6m2 álmennyezet építése;
- ~40m2 gyalogoshíd WPC burkolása; 82,5 m2 térburkolat, 18 m2 süllyesztett szőnyeg, 96 m2 beltéri szőnyeg, 290 m2 beltéri kerámia burkolat készítése, ~80fm burkolatváltó fektetése;
- Beltéri P4A biztonsági üvegből készült 5 db körzsilip (~230cm belső méretű), 5 db kétszárnyú nyíló ajtó, 2 db egyszárnyú nyílóajtó, 1 db fotocellás kétszárnyú ajtó telepítése;
- Kültéri P4A biztonsági üvegből készült 4 db körzsilip (~230 cm belső méretű); 3 db kétszárnyú nyílóajtó, 2 db egyszárnyú nyílóajtó telepítése;
- ~200 m2 falfelület újra festése fehér színre;
- ~ 30 m2 dobogó készítése OPSB lapból;
- 79 db ~3 m magas acél pillér készítése, 15 db acélsodrony kerítésbetét (266x100 – 3 db, 125x100 8 db, 100x300 4 db) készítése;
- 38 db ~3m magas biztonsági üvegfal betét gyártása különböző szélességekben;
- 10 db ütközésvédő oszlop, 16 db dekorbeton virágláda, 26 db fa virágláda telepítése;
- 21 fm dekorbeton pult és homloklap gyártása
A kivitelezésre rendelkezésre álló idő a szerződéskötéstől számított 55 naptári nap.
Biztonságtechnikai feladat:
A beszerzés tárgya az MTVA székház egyedi személyi zsilipekkel ellátott beléptető és biztonságtechnikai rendszerének fejlesztése építészeti illesztése, erős és gyengeáramú rendszerekkel való támogatása és a megrendelő igényei szerint megfogalmazott biztonságtechnikai koncepció megvalósítása.
A nyertes ajánlattevő (AT) feladatai:
1. Megrendelő meglévő biztonságtechnikai rendszerének részleges átépítése, megújítása és a biztonságtechnikai koncepció alapján történő kivitelezése a vonatkozó szabványok, előírások és szükséges biztonsági szint szerint.
Az átépítés során az AK elvárása egy kiemelt biztonságú, egyenszilárdságú, komplex, nagy biztonságú beengedő rendszer létesítése. A hengeres személyi zsilipek hatalmas üveg felületével elegáns és biztonságos beléptetést biztosítanak a belépőknek. A beléptető kapszulák egyenként négy ajtós kivitelűek. A beépítendő körzsilipeknek egyaránt rendelkeznie kell az FB4 / NS EN 1522 szabvány szerint tanúsított fémportál szerkezettel, valamint a felülső védőtető FB2 / NS EN 1522 szabvány szerinti megfelelőségével. Az eszközök belső, alsó borítása EN13893 szerint, melynek tűzreakciója a Bfls1 EN13501-1 szabvány szerinti. Szükséges létesíteni az eszközökhöz mechanikus vészkioldó egységet, illetve egyes típusokhoz egyedi mechanikus éjszakai zárás lehetőségét is, arra az esetre, ha a kapukat üzemen kívül helyeznék. Az eszközök üveg felületét ellenálló biztonsági üvegből szükséges kialakítani, minimum P4A-EN356 szerint, valamint a zsilipek ajtó paneljeit legalább 14 mm vastagságú vandálbiztos üveggel kell ellátni. A kapuk méreteinek egységesen 3000 mm külső és 2290 mm belső magassággal kell rendelkeznie, kivétel az egyiknél, ahol a külső magasság 2850 mm, a belső magasság pedig 2290 mm. A beépítendő zsilipeknek az AK előírásai alapján 6-8 órás vészeseti rendelkezésre állást kell biztosítaniuk tápkimaradás esetén akkumulátorról, ezért a névleges fogyasztásnak 35 W-nak kell lennie és nem lehet több a maximális teljesítményfelvétel, mint 150 W. Az ajtókat fail-secure működésre kell beállítani alapértelmezetten. A belső világítást egy meleg-fehér 3.000K színhőmérsékletű lámpával kell ellátni, melynél az elvárt üzemidő 50.000 óra.
Járulékos munkák:
Meglévő szerkezetek bontása:
- hídszerkezet részleges bontása
- Meglévő elektromos kapuk, forgókapuk bontása
- Meglévő pultok bontása)
- üvegszerkezetek bontása.
- részleges betonlépcsőbontás
Új szerkezetek építése:
- meglévő hídszerkezet megerősítése
- új beléptetési pontok építése: sávalap készítése új acél tartó pillérek részére
- kerítés, pultok új pillérszerkezetének beépítése
- rámpa készítése
- Kültéri és beltéri burkolatok: WPC burkolat, kültéri térburkolat, beltéri kerámia burkolat
- szőnyegpadló burkolat készítése
- új pultok építése „A” és „B” épületben: 150/150/7 acél pillérek közötti pultszerkezet zártszelvény tartóvázzal, belső felületen laminált faforgácslap, külső felületen C60 dekorbeton burkolattal, vízszintes pultfelületen öntött műkő burkolati elemekkel, P4A biztonsági üveg beépítéssel, felette sodrony rögzítése 1”-os acélcsővel, dobogóval.
- felületkezelések
- egyéb helyreállítási munkák kapcsolódó szerkezetekben: homlokzat, álmennyezet, burkolatok
- A kivitelezéshez szükséges összes ideiglenes segédszerkezetek, felvonulási létesítmények,
- sitt elszállítás, napi takarítás
- állványozás, zsaluzás
- kapcsolódó erősáramú és gyengeáramú munkák
A beruházás megvalósítását, a kivitelezés módját befolyásoló körülmények:
Az épületben működő rádió- és televízió adás, illetve ezek üzemvitele mindig prioritást élvez, minden kivitelezési munkát ezeknek alá kell rendelni, a folyamatos üzemet fenn kell tartani, a munkák ütemezésénél ezt figyelembe kell venni.
Az átalakításhoz kapcsolódó informatikai, épületfelügyeleti, tűz,- és vagyonvédelmi feladatokat nem a jelen vállalkozási szerződés keretén belül kell elvégezni, de csatlakoznak a kivitelezési feladathoz. (ütemezés, védőcsövezés, tartószerkezetek elhelyezése, kábelek, vezetékek telepítése).
Az ajánlatkérő az építési beruházás tekintetében rendelkezik a tevékenység megkezdéséhez szükséges kivitelezési tervdokumentációval.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VI.1.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban:
vagy Kezdés: 2021/08/13 (éééé/hh/nn) / Befejezés: 2021/12/02 (éééé/hh/nn)
VI.1.6) A szerződés értékére vonatkozó információk (ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 477772937
Pénznem: HUF
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
VI.1.7) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: TVT Vagyonvédelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: 12097476243
Postai cím: Major Utca 61.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1119
Ország: Magyarország
E-mail: tvt@tvt.hu
Telefon: +36 12031070
Internetcím(ek): (URL) www.tvt.hu
Fax: +36 12031070
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
VI.2) Információ a módosításokról
VI.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítás dátuma: 2021/10/20 (éééé/hh/nn)
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt): I. A Szerződés módosuló részei
1. Felek megállapodnak, hogy a Szerződés 3.3. pontját az alábbiak szerint módosítják:
3.3. A teljesítés határideje (a teljesítés megkezdése és befejezése, hibaelhárítás megkezdésének ideje):
a) A munkaterület Vállalkozó részére történő átadására a szerződés mindkét fél általi aláírásától számított 5 (öt) naptári napon belül kerül sor.
b) A kivitelezési feladatok ellátásának határideje 2021. december 02. napja azzal, hogy a jelen pont szerinti határidőben a sikeres műszaki átadás-átvételi eljárásnak és próbaüzemnek is meg kell történnie.
c) A hiba elhárításának megkezdése a hiba bejelentésétől számított: 120 perc.
2. Felek megállapodnak, hogy a Szerződés 5.1. pontját az alábbiak szerint módosítják:
5.1. Gazdálkodó szervezet esetén: A szerződés eredeti összege 463.730.937 Ft + ÁFA,
azaz négyszázhatvanhárommillió-hétszázharmincezer-kilenszázharminchét forint + ÁFA.
A szerződés módosítás összege: 14.042.000 Ft +ÁFA, azaz tizennégymillió-negyvenkétezer forint +ÁFA
A vállalkozói díj tartalmazza különösen, de nem kizárólagosan:
- megvalósítás minden előkészítő, felvonulási és befejező munkáját;
- a munkaterület átvételét;
- a teljes kivitelezést;
- a műszaki átadások feltételeinek biztosítását;
- a kezelési és karbantartási utasítások elkészítését;
- kiszállási díjat (beleértve az esetleges parkolási díjat);
- a feladat elvégzéséhez szükséges berendezések, segédanyagok költségét;
- a munkadíjat;
- az MTVA sajátos munkarendje (7/7 nap 0-24 óra) miatt adódó normál munkaidőtől eltérő munkavégzés minden díját, járulékát;
- a telepített eszközökre és a munkavégzésre jogszabály és ajánlat szerinti garancia ellenértékét;
- vállalkozó biztosítási költségét;
- a kivitelezés során keletkező hulladékok a jogszabályoknak megfelelő elhelyezését.
3. Felek megállapodnak, hogy a Szerződés 5.4. pontját az alábbiak szerint módosítják:
5.4. A 322/2015. (X. 30.) Kormányrendelet 20. § szerinti tartalékkeret, annak mértéke:
A tartalékkeret a szerződés szerinti teljes vállalkozói díj 7 %-a.
A tartalékkeret felhasználására kizárólag az építési beruházás teljesítéséhez, valamint a rendeltetésszerű és biztonságos használathoz szükséges tevékenységek elvégzéséhez használható fel, és ezen munkák ellenértéke kerülhet csak tartalékkeret terhére elszámolásra. Amennyiben a Vállalkozó tartalékkeretet kíván igénybe venni, úgy azt írásban indoklással ellátva köteles jelezni a Megrendelő részére, a tartalékkeret terhére történő elszámolás csak az indokolás Megrendelő általi elfogadást követően történhet meg. A Felek megállapodnak abban, hogy az igénybe vett és elismert tartalékkeret összege a végszámlában érvényesíthető.
- A tartalékkeret felhasználása a Kbt. alapján nem vonja maga után szerződésmódosítás vagy közbeszerzési eljárás lefolytatásának szükségességét, mivel a szerződésben egyértelműen, minden ajánlattevő számára előre megismerhető módon rögzítésre kerül a tartalékkeret felhasználásának lehetséges esetei és pénzügyi feltételei. A tartalékkeret a szerződés teljesítése során szükségessé váló, a Ptk. 6:244. § (2) bekezdése szerinti pótmunka elvégzésére is felhasználható, feltéve, hogy a kizárólag az építési beruházás teljesítéshez, a rendeltetésszerű és biztonságos használathoz szükséges munkák ellenértékének elszámolására kerül felhasználásra.
VI.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: Felek rögzítik, hogy a Vállalkozó 2021. augusztus 26. napján a munkaterület átadás-átvételekor jelezte, hogy a Szerződés szerinti zsilipkaput gyártó olasz cég (Alluser Industrie S.r.l.-Via dell’industria, 1835020 Due Carrare (PD)-ITALY) tájékoztatása szerint a „P2”-es jelzésű parkolóba telepíteni tervezett zsilipkapu ugyan kültéri kapunak minősül, azonban a Szerződés szerinti specifikáció mellett a kapun lévő szenzorok rendeltetésszerű működését a váltakozó időjárási körülmények (oldalról becsapódó heves eső, hóesés, illetve magas páratartalom) akadályozhatják, illetve hosszútávon a kapu meghibásodását okozhatják.
Folytatás a VII.1.( További információk) pontban.
A módosítás jogszabályi alapja:
  Kbt. 141. § (2) bekezdés
x Kbt. 141. § (4) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés a) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés b) pont
x Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pont
  Kbt. 141. § (6) bekezdés
VI.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával megkötött szerződések esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték ÁFA nélkül: 463730937 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték ÁFA nélkül: 477772937 Pénznem: HUF

VII. szakasz: Kiegészítő információk
VII.1) További információk:
VI.2. pont folytatása: [ A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata]
Erre tekintettel a gyártó csak akkor vállal garanciát a szerkezet (kapu) hibamentes működésére, amennyiben a kapu elé nagyságrendileg 1 (egy) méter széles előtető és oldalfal kerül kialakításra. (Gyártó tájékoztatása és a kiviteli tervek módosítására vonatkozó javaslata M/1.sz. alatt mellékelve). Megrendelő akként nyilatkozik, hogy a hivatkozott zsilipkapu a tervezési időszakban – a gyártó jelzése alapján – megfelelt az elvárt követelményeknek, azonban a gyártó álláspontja időközben megváltozott a tervezési időszakban képviselt álláspontjához képest.

A fentiekre tekintettel a Felek egyező akarattal akként döntöttek, hogy a meglévő kiviteli terveket módosítják annak érdekében, hogy a kapu hibamentes működőképessége biztosított legyen (Módosított dokumentáció M/2. sz.alatt mellékleve). A vonatkozó tervezési, valamint engedélyezési eljárás lefolytatása következtében az eredeti kivitelezési határidő nem tartható, illetve a kiviteli tervek módosításával többletköltségek merülnek fel a kivitelezés során.
3. Felek egyező akarattal rögzítik, hogy a kivitelezés I.2. pont szerinti módosításával felmerülő többletköltségeket a Szerződés 5.4. pontja szerinti tartalékkeret terhére, az ott rögzített szabályok szerint kívánják finanszírozni, így a Szerződés 5.4. pontjában szereplő tartalékkeret terhére igénybe vehető összeg 14.042.000,- Ft, azaz tizennégymillió-negyvenkétezer forint összeggel csökken, míg a Szerződés 5.1. pontja szerinti vállalkozói díj ugyanilyen mértékben megemelkedik.
A szerződés módosításának jogalapja:
1. A Felek rögzítik, hogy jelen szerződésmódosítás a Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pontján alapszik, és a Kbt. jelzett pontjának ca)-cc) alpontjaiban foglalt konjunktív feltételek jelen módosítás esetén teljesülnek az alábbiak szerint:
- a zsilipkaput gyártó cég álláspontjának utólagos változása, miszerint a zsilipkapu speciális időjárási körülmények esetén történő rendeltetésszerű és biztonságos működése széles előtető és oldalfal kialakítása szükséges, olyan körülmény, amelyet Megrendelő kellő gondossággal eljárva sem láthatott előre az I.1. pontban foglalt közbeszerzési eljárás lefolytatásakor és a Vállalkozóval történő szerződéskötéskor,
- a teljesítési határidőre, a kiviteli tervekre, valamint a vállalkozói díjra vonatkozó előírások módosulása nem változtatja meg a Szerződés általános jellegét, a Vállalkozóra ugyanazon kötelezettségek vonatkoznak, amelyek a módosítást megelőzően,
- a vállalkozói díjra vonatkozó rendelkezések módosulása olyan módosítás, amelynek mértéke nem éri el a Szerződés eredeti ellenértékének 50%-át.
Az előbbiek alapján a Kbt. 141. § (4) bekezdésének c) pontja alapján a Felek között létrejött Szerződés új közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül módosítható.
2. Jelen szerződésmódosítás annak Felek általi aláírásának (eltérő időpontban történő aláírás esetén a legkésőbbi aláírás) napján lép hatályba. Jelen szerződésmódosítás a Szerződés elválaszthatatlan részét képezi, kizárólag azzal együtt érvényes. Egyebekben a Felek között létrejött Szerződés jelen módosítással nem érintett rendelkezései változatlan tartalommal hatályban maradnak.

VII.2)
E hirdetmény feladásának dátuma: 2021/10/26 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben