Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2020/250
Beszerzés tárgya:Építési beruházás
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 EUHL
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2020.12.23.
Iktatószám:23407/2020
CPV Kód:45200000-9
Ajánlatkérő:Solva Property Ingatlanfejlesztő és Hasznosító Kft.
Teljesítés helye:HU212
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:Market Építő Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés/koncesszió módosítása az érvényességi ideje alatt
2014/23/EU irányelv  
2014/24/EU irányelv x
2014/25/EU irányelv  
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek
Hivatalos név: Solva Property Ingatlanfejlesztő és Hasznosító Kft.
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_19250250
Postai cím: Bajcsy –Zsilinszky Út 9.
Város: Esztergom,
NUTS-kód: HU1
Postai irányítószám: 2500
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Szabó László
Telefon: +36 17927404
E-mail: szabo.laszlo@cordict.hu
Fax: +36 17927447
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.cordict.hu
A felhasználói oldal címe (URL):

II. szakasz: Tárgy
II.1) A beszerzés mennyisége
II.1.1)
Elnevezés: Mária Valéria Hotel tervezése és kivitelezése
Hivatkozási szám: EKR000490362019
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45200000-9
II.1.3) A szerződés típusa
x Építési beruházás
  Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.2) Meghatározás
II.2.1)
Elnevezés: Mária Valéria Hotel tervezése és kivitelezése
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45210000-2
További tárgyak:45212410-3
71220000-6
71320000-7
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU212 A teljesítés fő helyszíne: 2500 Esztergom, Táncsics Mihály utca (16380/1)
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése a szerződéskötés időpontjában :
Vállalkozási szerződés a Mária Valéria Hotel kiviteli tervezésére és kivitelezésére az alábbiak, illetve az ajánlati dokumentációban meghatározottak szerint:
A tervezési feladat egy szerkezetkész, terepszint feletti bruttó ~13.200 m2 alapterületű, 8 szintes, 4*-os hotel megtervezése és az ehhez tartozó kiviteli tervdokumentáció elkészítése.
A szálloda 2008-ban építési engedélyt kapott.
A szerkezetkész állapotú épületben a tartófalak, födémek, lépcsők már elkészültek. Szakipari munkák, homlokzat kialakítása, gépészeti, elektromos szerelések, szigetelési munkák, burkolás, belsőépítészeti munkák elvégzése stb. még szükségesek.
Főbb funkciók, technológiák, közlekedési rendszer
- általános szint kialakítása: kéttraktusos középfolyosós
- Funkció: 4*-os hotel, kapcsolódó vendéglátási egységekkel, Konferencia központ tárgyalókkal
- Egyéb funkciók: Bár/Étterem a földszinten, -1 pinceszinten kiszolgáló, 600 adagos konyha és gyermekeknek nagy játéktér/játékterem és büfé, Földszinten multifunkcionális tér események rendezéséhez, 4. emeleten Fitness / Wellness
- Parkolók száma: 476
- Szobák száma: 149 db
Helyiségprogram:
Pinceszinteken:
- nyilvános és szállodai gépkocsi tárolók, illetve a maradék területen gépészti helyiségek, raktárak
- két kiállásos elektromos autós gyorstöltő pont a parkoló északi részében, közel a portához. kerékpár kölcsönzési pont a portával szemben.
- személyzeti bejáró,
- 600 adagos konyha,
- személyzeti étkezde
- szállodai kiszolgáló területek
- a különböző egységekhez tartozó öltözők és mosdóblokkok
- mosoda, piszkos és tiszta textil raktár
- hulladék és göngyöleg tárolók
- közösség forgalmi WC-k és mosdók,
- 1 db akadálymentes WC
- gyermekek számára kialakított játéktér/játékterem és ehhez kapcsolódó kis büfé
- bútorraktár,
- A -1 pinceszinten a fürdővel való összeköttetést biztosító közlekedő folyosó, mely a vendégliftek irányból közelíthető meg
- sprinkler tartály
Földszinten:
- a főbejárat autós és autóbuszos megközelítésének biztosítása
- a földszinten lévő rámpán keresztül a mélygarázsban lévő parkolók megközelítése
- előcsarnok,
- recepciós és munkapult,
- vendégliftek a földszintet összekötik a szálloda többi szintjével, a szállodai parkolószintekkel, kivéve a -3 pinceszintet.
- vendégek számára kialakított csomagtároló
- ~ 220 fős étterem/bár
- tálaló és pincérforgó
- külső terasz is,
- több takarítószer tároló is,
- konferencia rész:
1. Egy nagyobb terem (~ 370 fős (3 részre osztható)) konferenciák, előadások, rendezvények lebonyolítására is alkalmas:
2. Ezen felül hat kisebb terem,
3. Három irodahelyiség, a kisebb létszámú üzleti megbeszélésekre.
4. A termekben a bútorok és asztalok igény szerint különböző variációkban elrendezhetők. A felesleges bútorok a teherliften keresztül a bútorraktárba szállíthatók.
- egy bankett helyiség, melyből a konferencia központ előterébe a konferencia vendégek fogadására alkalmas, ebéd az épület másik felében lévő rendezvényteremben kerülne feltálalásra,
- a konferencia részen a vendégek számára külön kialakított mosdóblokk, akadálymentes mosdóval
- előcsarnokból nyíló kb. 230 fős rendezvényterem,
- egy mobil bárpult
- A mögötte lévő catering helyiségben pedig a konyhában elkészített ételek tálalása, végső munkálatainak befejezése
- gazdasági lift.
- kintről megközelíthető 2 db előre meg nem határozott szolgáltatást nyújtó bérlemény
- kertészetileg rendezett udvar, burkolt terület, játszótérrel
Szállodai szobai szintek (+1-+3)
- szobák: standard kétágyas szobák, fürdőszobával, WC-vel együtt. Ebből 1 db szoba mozgáskorlátozott kivitelben készül.
1.szinten: 36 szoba
2.szinten:45 szoba
3.szinten:45 szoba
- közlekedő folyosók
- szobaasszonyi helyiség emeleteként 2 db az épület két végében
- vendégliftek, gazdasági lift, valamint lépcsőház
- a vendégszobák
- egy multifunkcionális helyiség
4. szállodai szint
- nagyobb lakosztályok ~26 - 60 m2-ig.
A -1. pinceszinten az éttermet kiszolgáló konyha kerülne kiépítésre.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás, a dinamikus beszerzési rendszer, illetve a koncesszió időtartama
Időtartam hónapban: 16 vagy Munkanapokban kifejezett időtartam:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
2014/24/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a négy évet meghaladó időtartam indoklása:
2014/25/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a nyolc évet meghaladó időtartam indoklása:
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Tájékoztató az eljárás eredményéről ezen szerződés vonatkozásában
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: 2019 /S 177 - 429905

V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: Elnevezés: Mária Valéria Hotel tervezése és kivitelezése
V.2) Az eljárás eredménye
V.2.1) A szerződéskötés/a koncesszió odaítéléséről szóló döntés dátuma:
2019/09/04 (éééé/hh/nn)
V.2.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést/koncessziót gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el nem
V.2.3) A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult neve és címe
 
Hivatalos név: Market Építő Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_96419052
Postai cím: Bojtár Utca 53.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1037
Ország: Magyarország
E-mail: kozbeszerzes@market.hu
Telefon: +36 12792727
Internetcím(ek): (URL)
Fax: +36 17002054
A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult kkv nem (kkv-a 2003/361/EK bizottsági ajánlásban meghatározottak szerint)
V.2.4) A szerződés/rész/ koncesszió értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés idején; áfa nélkül)
A beszerzés végleges összértéke: 6742447199 Pénznem: HUF

VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.3) További információk:
A szerződés módosításának időpontja: 2020. december 7.
A szerződés módosításának indokolása a teljesítési határidő vonatkozásában:
Az ellenérték és műszaki tartalom változással összefüggésben szükséges és indokolt a teljesítési határidő módosítása.
A Megrendelő által megrendelt, a jelen 2. számú szerződésmódosításban rögzített műszaki tartalmak a Vállalkozó kivitelezési feladatait meghosszabbítják a 2. számú mellékletben szereplő ütemtervben is rögzítettek szerint.
A megrendelt pótmunkák közül a Statikai megerősítések, az Étterem kiterjesztése a terasz felé és a Kertépítésben kért plusz munkák azok a tételek, melyek meghatározzák a módosított kivitelezési véghatáridőt megállapításának szükségességét és indokoltságát, mértékét, tekintve, hogy ezek kivitelezése a leghosszabb átfutási idejű. A kiemelteken túl több egyéb feladat is található a megrendelt tételek között, melynek befejezése az eredeti teljesítési határidőn túlmutat, és aminek kivitelezése hatással van a Szerződés szerinti épület teljes készültségére, ezek jelölését és kimutatást a 2. számú melléklet szerinti ütemterv szintén tartalmazza.
A Statikai megerősítések kivitelezése az Önkormányzat tulajdonában lévő területen elengedettelenül szükséges az Önkormányzati pinceszint feletti SOLVA tulajdonában lévő épületrész Befejező Szakipari munkáinak kivitelezéséhez. A munkák szükségessége egy a teljesítés során végzett ellenőrző statikai felmérés és szakvélemény alapján merült fel.
A statikai megerősítések szükségesek számos további munkálat elvégzéséhez (Főbb munkanemek különösen: földszint esztrich betonozás, aljzat hőszigetelés, földszint homlokzati nyílászárók elhelyezése, hidegburkolás, gépészeti berendezések elhelyezése tetőn és 4. emeleti gépészeti teraszon, komplett bútorozás), amelyek technológiai sorrendben a statikai megerősítések után végezhetők. E körülmények miatt a Megrendelő az ilyen érintett munkák folytatását leállította. A megállított, statikai megerősítések után végezhető munkák kivitelezési időtartama ütemterv szerint 125 naptári napot vesz igénybe mellyel a statikai megerősítések befejezésére 2020. december 15. dátumot feltételezve a befejező szakipari munkák befejezése 2021. április 19. dátumra adódik. Felek rögzítik, hogy a fentiekben hivatkozott, csak a statikai megerősítések után végezhető munkák kivételével a Vállalkozó azon feladatokat elvégezte az eredeti teljesítési határidőben, amelyek elvégzésére lehetősége volt.

A „Kert koncepcióban kért külső játéktér alépítmények” munkák csak tavaszi időszakban végezhető, és időigénye 26 munkanap (35 naptári nap), ezzel a pótmunka befejezési időigénye 2021. március 1. napjától 2021. április 5. napjáig tartó időszakra jelölhető meg.

Az „Étterem kiterjesztése a terasz felé ” pótmunka kivitelezési időigénye 60 munkanap (81 naptári nap). Mivel az eredeti épületkontúrból ki kell lépnie ennek az épületrésznek ezért ennek építési engedélymódosítási vonzata van, melyet a Megrendelő biztosít tervezetten 2021.01.15. dátummal és az építési engedélymódosítás véglegessé és végrehajthatóvá válásától indulhat az épületrész kivitelezése (60 munkanap, azaz 84 naptári nap) Az „Étterem kiterjesztése a terasz felé ” pótmunka így az engedélymódosítástól (2021. január 15.) számított 84. naptári napra adódik: 2021. április 9.
A 2. számú szerződésmódosítás alapján a Vállalkozó feladatát képező játéktér kivitelezési munkák tekintetében a Vállalkozó a kiviteli tervek készítési időigénye 26 munkanap (38 naptári nap), mely időpontot követő 10 munkanapon (14 naptári nap) belül a Megrendelő vállalja, hogy jóváhagyja e terveket. Ezt követően a játéktér megvalósítási időigénye 56 munkanap (81 naptári nap). Felek megállapodnak, hogy amennyiben a játéktér tervek Megrendelő általi elfogadása a Vállalkozónak nem felróható okból nem kerül elfogadásra, úgy a 2. számú szerződésmódosítás szerinti határidőre a játértér kivitelezési munkák befejezése nem valósulhat meg a jelen szerződésmódosítás szerinti véghatáridőre, így indokolt átfutási idővel, a tervek elfogadásától induló határidőt rögzíteni a szerződésben.
A fenti időpontok szerinti befejezést 30 napos műszaki átadás-átvétel követi, a Szerződés 3.1. pontja szerinti módosított határidő ennek figyelembevételével határozható meg 2021. május 19. napjában.
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név:
Postai cím:
Város:
Postai irányítószám:
Ország:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím (URL):
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: A Kbt. 148. §-ának előírásai szerint.
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
2020/12/18 (éééé/hh/nn)

VII. szakasz: A szerződés/koncesszió módosításai
VII.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VII.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45200000-9
VII.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45210000-2
További tárgyak:45212410-3
71220000-6
71320000-7
VII.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU212 A teljesítés fő helyszíne: 2500 Esztergom, Táncsics Mihály utca (16380/1)
VII.1.4) A közbeszerzés ismertetése:
Vállalkozási szerződés a Mária Valéria Hotel kiviteli tervezésére és kivitelezésére az alábbiak, illetve az ajánlati dokumentációban meghatározottak szerint:
A tervezési feladat egy szerkezetkész, terepszint feletti bruttó ~13.200 m2 alapterületű, 8 szintes, 4*-os hotel megtervezése és az ehhez tartozó kiviteli tervdokumentáció elkészítése.
A szálloda 2008-ban építési engedélyt kapott.
A szerkezetkész állapotú épületben a tartófalak, födémek, lépcsők már elkészültek. Szakipari munkák, homlokzat kialakítása, gépészeti, elektromos szerelések, szigetelési munkák, burkolás, belsőépítészeti munkák elvégzése stb. még szükségesek.
Főbb funkciók, technológiák, közlekedési rendszer
- általános szint kialakítása: kéttraktusos középfolyosós
- Funkció: 4*-os hotel, kapcsolódó vendéglátási egységekkel, Konferencia központ tárgyalókkal
- Egyéb funkciók: Bár/Étterem a földszinten, -1 pinceszinten kiszolgáló, 600 adagos konyha és gyermekeknek nagy játéktér/játékterem és büfé, Földszinten multifunkcionális tér események rendezéséhez, 4. emeleten Fitness / Wellness
- Parkolók száma: 476
- Szobák száma: 149 db
Helyiségprogram:
Pinceszinteken:
- nyilvános és szállodai gépkocsi tárolók, illetve a maradék területen gépészti helyiségek, raktárak
- két kiállásos elektromos autós gyorstöltő pont a parkoló északi részében, közel a portához. kerékpár kölcsönzési pont a portával szemben.
- személyzeti bejáró,
- 600 adagos konyha,
- személyzeti étkezde
- szállodai kiszolgáló területek
- a különböző egységekhez tartozó öltözők és mosdóblokkok
- mosoda, piszkos és tiszta textil raktár
- hulladék és göngyöleg tárolók
- közösség forgalmi WC-k és mosdók,
- 1 db akadálymentes WC
- gyermekek számára kialakított játéktér/játékterem és ehhez kapcsolódó kis büfé
- bútorraktár,
- A -1 pinceszinten a fürdővel való összeköttetést biztosító közlekedő folyosó, mely a vendégliftek irányból közelíthető meg
- sprinkler tartály
Földszinten:
- a főbejárat autós és autóbuszos megközelítésének biztosítása
- a földszinten lévő rámpán keresztül a mélygarázsban lévő parkolók megközelítése
- előcsarnok,
- recepciós és munkapult,
- vendégliftek a földszintet összekötik a szálloda többi szintjével, a szállodai parkolószintekkel, kivéve a -3 pinceszintet.
- vendégek számára kialakított csomagtároló
- ~ 220 fős étterem/bár
- tálaló és pincérforgó
- külső terasz is,
- több takarítószer tároló is,
- konferencia rész:
1. Egy nagyobb terem (~ 370 fős (3 részre osztható)) konferenciák, előadások, rendezvények lebonyolítására is alkalmas:
2. Ezen felül hat kisebb terem,
3. Három irodahelyiség, a kisebb létszámú üzleti megbeszélésekre.
4. A termekben a bútorok és asztalok igény szerint különböző variációkban elrendezhetők. A felesleges bútorok a teherliften keresztül a bútorraktárba szállíthatók.
- egy bankett helyiség, melyből a konferencia központ előterébe a konferencia vendégek fogadására alkalmas, ebéd az épület másik felében lévő rendezvényteremben kerülne feltálalásra,
- a konferencia részen a vendégek számára külön kialakított mosdóblokk, akadálymentes mosdóval
- előcsarnokból nyíló kb. 230 fős rendezvényterem,
- egy mobil bárpult
- A mögötte lévő catering helyiségben pedig a konyhában elkészített ételek tálalása, végső munkálatainak befejezése
- gazdasági lift.
- kintről megközelíthető 2 db előre meg nem határozott szolgáltatást nyújtó bérlemény
- kertészetileg rendezett udvar, burkolt terület, játszótérrel
Szállodai szobai szintek (+1-+3)
- szobák: standard kétágyas szobák, fürdőszobával, WC-vel együtt. Ebből 1 db szoba mozgáskorlátozott kivitelben készül.
1.szinten: 36 szoba
2.szinten:45 szoba
3.szinten:45 szoba
- közlekedő folyosók
- szobaasszonyi helyiség emeleteként 2 db az épület két végében
- vendégliftek, gazdasági lift, valamint lépcsőház
- a vendégszobák
- egy multifunkcionális helyiség
4. szállodai szint
- nagyobb lakosztályok ~26 - 60 m2-ig.
A -1. pinceszinten az éttermet kiszolgáló konyha kerülne kiépítésre.

A szerződés módosítása keretében megrendelt főbb pótmunkák:
Statikai megerősítések,
Étterem kiterjesztése a terasz felé
Kertépítésben kért plusz munkák
Játéktér kivitelezése

(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VII.1.5) A szerződés, a keretmegállapodás, a dinamikus beszerzési rendszer, illetve a koncesszió időtartama
Az időtartam hónapban: vagy Munkanapokban kifejezett időtartam:
vagy Kezdés: 2019/09/04 (éééé/hh/nn) / Befejezés: 2021/05/19 (éééé/hh/nn)
2014/24/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a négy évet meghaladó időtartam indoklása:
2014/25/EU irányelv - Keretmegállapodás esetében - a nyolc évet meghaladó időtartam indoklása:
VII.1.6) A szerződés/rész/koncesszió értékére vonatkozó információk (áfa nélkül)
A szerződés/rész/koncesszió végleges összértéke: 7664643666
Pénznem: HUF
A szerződést/koncessziót gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el nem
VII.1.7) A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult neve és címe
 
Hivatalos név: Market Építő Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_96419052
Postai cím: Bojtár Utca 53.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1037
Ország: Magyarország
E-mail: kozbeszerzes@market.hu
Telefon: +36 12792727
Internetcím(ek): (URL) www.market.hu
Fax: +36 17002054
A nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult kkv nem (kkv-a 2003/361/EK bizottsági ajánlásban meghatározottak szerint)
VII.2) Információ a módosításokról
VII.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt): "Felek a Szerződést a Szerződés tárgyát képező létesítménnyel kapcsolatos további Megrendelői igények, valamint a létesítmény megvalósításához szükségessé vált további munkákra, valamint e munkák időigényére és az épület befejező munkálatait halasztó jellegére tekintettel az alábbiak szerint módosítják:
1) Szerződő felek a Szerződést és annak érintett mellékleteit jelen módosításban foglaltak szerint módosítják. Felek megállapodnak, hogy a Szerződésben foglalt alapmennyiség a jelen Szerződésmódosítás mellékletében foglalt tervezési és kivitelezési munkálatokkal egészül ki. A fentiek szerint a jelen Szerződésmódosítás tárgya a tervek módosított elkészítése, egyes munkák módosított tartalom szerinti kivitelezése, illetve további kiegészítő munkák elvégzése. A Szerződés mellékletét képező árazott költségvetés egyes tételei módosulnak, illetve további új tételekkel egészülnek ki, a jelen szerződésmódosítás 4. mellékletében foglaltak szerint. A továbbiakban a Szerződés 2.1. pontja alatt hivatkozott dokumentumok a jelen Szerződésmódosítás szerinti módosított tartalommal értendők, alkalmazandók.
2) Szerződő Felek a jelen Szerződésmódosítás 2. fejezetének 1. pontjában hivatkozott további munkák miatti indokolt határidő módosítás alapján megállapodnak, hogy a Szerződés 3.1. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„Felek megállapodnak abban, hogy Vállalkozó köteles a Munkát az alábbi teljesítési határidő szerint elvégezni:
- 2021. május. 19. napja, illetve – amennyiben ezt követő időpontra esnek - a következő munkarészeket a megkezdésüket lehetővé tevő alábbi előfeltételek teljesítésétől számítottan:
• Étterem kiterjesztése a terasz felé munkarészek tekintetében az építési engedély módosítás véglegessé és végrehajthatóvá válásától számított 114 nap;
• Befejező szakipari munkák munkarészek tekintetében az Önkormányzat tulajdonát képező területen a statikai megerősítések elkészülésétől számított 155 nap;
• A játéktér kivitelezése munkarészek tekintetében a játéktérre vonatkozó tervek megrendelő általi jóváhagyásától számított 111 nap.
A fentiek szerinti „Étterem kiterjesztése a terasz felé”, „Befejező szakipari munkák”, munkarészek tartalmának részletezését a 2. számú szerződésmódosítás 1. számú melléklete tartalmazza.
Szerződő Felek rögzítik, hogy a fentiek szerinti feltételek teljesüléséről a Megrendelő írásban értesíti a Vállalkozót, vagy arról a felek közös jegyzőkönyvet vesznek, a fenti átfutási idő szerint határidők az értesítés Vállalkozó általi kézhezvételétől, vagy a jegyzőkönyv aláírásától számítandó.”

3) Szerződő Felek a jelen Szerződésmódosítás 2. fejezetének 1. pontjában foglalt munkálat alapján a szerződés szerinti vállalkozási díjat az alábbiak szerint módosítják, a Szerződés 8.1. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„A Vállalkozót a Munka elvégzésének szerződésszerű, Megrendelő által igazolt teljesítését követően, a szerződésszerűen benyújtott számlák alapján összesen nettó 7.664.643.666 Ft, azaz nettó Hétmilliárd-hatszázhatvannégymillió-hatszáznegyvenháromezer-hatszázhatvanhat forint összegű Vállalkozói díj illeti meg. A Szerződés és a kifizetések pénzneme a forint (HUF).”
4) Felek rögzítik, hogy a Vállalkozó a jelen szerződésmódosítás hatálybalépését követő 30 (harminc) napon belül köteles a módosított Vállalkozói díj összegére tekintettel kiterjesztett Teljesítési Biztosítékot a Vállalkozási Szerződés szabályai szerint a Megrendelő részére rendelkezésre bocsátani. Vállalkozó a Vállalkozási Szerződés szerint Jólteljesítési Biztosítékot a módosított Vállalkozói díj mértékére figyelemmel köteles nyújtani. Vállalkozó a felelősségbiztosítását köteles kiterjeszteni, fenntartani a Szerződés meghosszabbított idejére."
VII.2.2) A módosítás okai
x Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre (a 2014/23/EU irányelv 43. cikke (1) bekezdésének b) pontja, a 2014/24/EU irányelv 72. cikke (1) bekezdésének b) pontja, a 2014/25/EU irányelv 89. cikke (1) bekezdésének b) pontja)
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat: 1. Szerződő felek a Szerződést a Kbt. 141. § (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint módosítják.
A Szerződés módosítása a Kbt. 141. § (2)-(3) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel, figyelemmel az alábbiakra:
• A módosítás eredményeként az ellenérték növekedése – illetve a korábbi módosítás szerinti ellenérték növekedéssel összesített növekedése - nem éri el az uniós értékhatárt, valamint az eredeti szerződéses érték 15 %-át sem.
• A módosítás az eredeti szerződésben szereplő tartalom egyes elemeinek szám szerinti, valamint minőségi szempontú növelésére irányul, így illeszkedik a szerződés általános jellegéhez, azt nem változtatja meg.
• A módosítás továbbá az ellenérték módosítására, valamint az érték változásával összefüggő elemeire terjed ki.
2. Műszaki tartalom, ellenérték:
A jelen szerződésmódosítás tárgyát képező megrendelt munkák többlet értéke az elmaradó, és az új tételek költségének egyenlege alapján: 922 196 467 Ft, azaz Kilencszázhuszonkettőmillió-egyszázkilencvenhatmillió-négyszázhatvanhét forint (a továbbiakban „Ellenérték Növekedés”).
Az eredeti szerződéses érték 6.742.447.199,- Ft, azaz hatmilliárd-hétszáznegyvenkettőmillió-négyszáznegyvenhétezer-százkilencvenkilenc forint.
Az uniós értékhatár 1.704.296.000,- Ft, azaz egymilliárd-hétszáznégymillió-kettőszázkilencvenhatezer forint.
Az 1. számú szerződésmódosítás az ellenértéket nem érintette.
Az Szerződés módosításai szerinti összesített Ellenérték Növekedés mértéke nem éri el az uniós értékhatárt, így a módosítás megfelel a Kbt. 141.§ (2) bekezdésének a) pontja szerinti követelménynek.
A módosítás továbbá a Kbt. 141. § (2) bekezdés b) pontjával is összhangban van, mely szerint a szerződés – a Kbt. 141. (4) és (6) bekezdésében foglalt feltételek vizsgálata nélkül – új közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül módosítható, ha a módosítás eredményeként az ellenérték növekedése – vagy több módosítás esetén azok nettó összértéke – építési beruházás esetén nem éri el az eredeti szerződéses érték 15%-át. A Szerződés tekintetében az összesített Ellenérték Növekedés mértéke az eredeti szerződéses érték 13,68 %-a, tehát nem éri el az eredeti szerződéses érték 15%-át.
A módosítás tárgyát képező munkák különösen szoros összefüggésben vannak a Szerződésnek eredetileg is részét képező munkarészekkel, rendszerekkel.
A módosítás nem változtatja meg a szerződés általános jellegét és illeszkedik az eredeti szerződés jellegéhez, a jelen Szerződésmódosítás tárgyát képező munkák ugyanazon építési beruházás megvalósítását szolgálják, jellegüket tekintve hasonlóak a Szerződésnek eredetileg is részét képező műszaki tartalommal, megvalósításuk azzal összhangban, azokhoz kapcsolódóan történik.
A teljesítési határidő vonatkozásában a részletes indoklás a jelen hirdetmény VI.3) pontjában található.
  Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre (a 2014/23/EU irányelv 43. cikke (1) bekezdésének c) pontja, a 2014/24/EU irányelv 72. cikke (1) bekezdésének c) pontja, a 2014/25/EU irányelv 89. cikke (1) bekezdésének c) pontja)
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata:
VII.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a 2014/23/EU irányelv esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték áfa nélkül: 6742447199 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték áfa nélkül: 7664643666 Pénznem: HUF
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben