Közbeszerzési Értesítő száma: | 2023/7 |
---|---|
Beszerzés tárgya: | Építési beruházás |
Hirdetmény típusa: | Tájékoztató a szerződés módosításáról/2020 KÉ |
Eljárás fajtája: | |
Közzététel dátuma: | 2023.01.10. |
Iktatószám: | 28585/2022 |
CPV Kód: | 45212200-8 |
Ajánlatkérő: | Pécsi Egyetemi Atlétikai Club |
Teljesítés helye: | 7633 Pécs, Stadion utca 2. (622 hrsz) |
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő: | |
Nyertes ajánlattevő: | Átrium 88 Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság |
Ajánlatkérő típusa: | |
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre: | |
Letöltés: | Hirdetmény letöltése PDF formátumban |
Közbeszerzési eljárás: | Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 45212200-8 |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 45212200-8 |
Az épület három szintes. A legfelső szint a játéktérre néző galéria. A játéktér szabad belmagassága 9,00m.
Az épület záró födéme magasított trapézlemezen keménytáblás hőszigetelés és TPO műanyag lemez.
A kiszolgáló terek közbenső és zárófödéme egyaránt vasbeton sík lemez. Előregyártott és heéyszani monolit szerkezet egyaránt lehetséges.
2) Kivitelezés: Alapvetően egy olyan közösségi, de a sportolás követelményrendszerének is messzemenően eleget tevő épületről van szó, mely a teljes város lakosságának hasznára válik. A tervezett épület a sportrendezvényeken túl (kézilabda szakágak elsődlegességével) egyéb városi rendezvények megtartására is alkalmas elrendezéssel került kialakításra.
A tervezett épület egy meglévő városi központi sportterületre kerül elhelyezésre.
A beépítésre szánt nagy térmértékű ingatlan régóta tölti be a sportszabadidős
tevékenységek színhelyét. A 622-es helyrajzi számon a város sűrűn lakott területei között három futball pályát tartalmazó sporttelepet találunk. Az ingatlan északi határa mentén egy rézsü felett vannak a szomszédos jellemzően családi házak. A jobb oldali sportpálya mellett ezt ki is használták egy lelátó építésére. Egyebekben az ingatlan területe közel sík. A tervezett épület helyén jelenleg egy aszfaltozott edzőpálya található leamortizálósott állapotban. A kijelölt terület és a jobb oldali sportpálya között egy betonból épített iker lelátó van. Ennek a jobb oldali pálya felé néző része megtartandó.
Az ingatlan közművei csak a bekötési pontokig ismertek. feltárásuk a leendő kivitelező-tervező feladata lesz.
Az építtető szóban megfogalmazott igénye, hogy egy szabványos kézilabda pálya méretű csarnok készüljön a meglévő lelátó helyén opcionálisan edző terület vagy mobil lelátó kapjon helyet. Az öltözők a meglévő öltöző épületben maradnak. Az öltöző épületet és az új csarnokot össze kell kötni oly módon, hogy az emelt szinten haladó folyosó alatt a mentők számára elegendő magasság álljon rendelkezésre. Öltöző épületről dokumentáció nincs. Középfolyosós épület, melyre emeletráépítést terveznek s ezzel egyetemben készíthető el a csatlakozás és a szükséges lépcsőház. A folyosó költsége már az öltöző épület emeletráépítéséhez kapcsolható, hiszen annak ismerete nélkül nem is készíthető elő.
Ajánlatkérő felhívja a T. Ajánlattevők figyelmét, hogy ha a
felhívás, vagy a rendelkezésre bocsátott közbeszerzési dokumentumok meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra, eljárásra,
tevékenységre, szabadalomra vagy védjegyre való hivatkozást tartalmaznak, a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű
meghatározása érdekében történt, és akár szerepel a megnevezés mellett, akár nem, azokkal Ajánlatkérő – a Kbt. 58. § (4)
bekezdésében hivatkozott 321/2015. (X.30.) Kormányrendelet 46. § (3) bekezdése alapján – egyenértékű megajánlásokat elfogad. A nyertes ajánlattevővel valószerződés megkötését követően az egyenértékűség igazolása tekintetében a 321/2015. (X.30.)
Kormányrendelet 46. § (4)-(6) bekezdései az irányadóak.
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 45212200-8 |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 45212200-8 |
Az épület három szintes. A legfelső szint a játéktérre néző galéria. A játéktér szabad belmagassága 9,00m.
Az épület záró födéme magasított trapézlemezen keménytáblás hőszigetelés és TPO műanyag lemez.
A kiszolgáló terek közbenső és zárófödéme egyaránt vasbeton sík lemez. Előregyártott és heéyszani monolit szerkezet egyaránt lehetséges.
2) Kivitelezés: Alapvetően egy olyan közösségi, de a sportolás követelményrendszerének is messzemenően eleget tevő épületről van szó, mely a teljes város lakosságának hasznára válik. A tervezett épület a sportrendezvényeken túl (kézilabda szakágak elsődlegességével) egyéb városi rendezvények megtartására is alkalmas elrendezéssel került kialakításra.
A tervezett épület egy meglévő városi központi sportterületre kerül elhelyezésre.
A beépítésre szánt nagy térmértékű ingatlan régóta tölti be a sportszabadidős
tevékenységek színhelyét. A 622-es helyrajzi számon a város sűrűn lakott területei között három futball pályát tartalmazó sporttelepet találunk. Az ingatlan északi határa mentén egy rézsü felett vannak a szomszédos jellemzően családi házak. A jobb oldali sportpálya mellett ezt ki is használták egy lelátó építésére. Egyebekben az ingatlan területe közel sík. A tervezett épület helyén jelenleg egy aszfaltozott edzőpálya található leamortizálósott állapotban. A kijelölt terület és a jobb oldali sportpálya között egy betonból épített iker lelátó van. Ennek a jobb oldali pálya felé néző része megtartandó.
Az ingatlan közművei csak a bekötési pontokig ismertek. feltárásuk a leendő kivitelező-tervező feladata lesz.
Az építtető szóban megfogalmazott igénye, hogy egy szabványos kézilabda pálya méretű csarnok készüljön a meglévő lelátó helyén opcionálisan edző terület vagy mobil lelátó kapjon helyet. Az öltözők a meglévő öltöző épületben maradnak. Az öltöző épületet és az új csarnokot össze kell kötni oly módon, hogy az emelt szinten haladó folyosó alatt a mentők számára elegendő magasság álljon rendelkezésre. Öltöző épületről dokumentáció nincs. Középfolyosós épület, melyre emeletráépítést terveznek s ezzel egyetemben készíthető el a csatlakozás és a szükséges lépcsőház. A folyosó költsége már az öltöző épület emeletráépítéséhez kapcsolható, hiszen annak ismerete nélkül nem is készíthető elő.
Ajánlatkérő felhívja a T. Ajánlattevők figyelmét, hogy ha a
felhívás, vagy a rendelkezésre bocsátott közbeszerzési dokumentumok meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra, eljárásra,
tevékenységre, szabadalomra vagy védjegyre való hivatkozást tartalmaznak, a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű
meghatározása érdekében történt, és akár szerepel a megnevezés mellett, akár nem, azokkal Ajánlatkérő – a Kbt. 58. § (4)
bekezdésében hivatkozott 321/2015. (X.30.) Kormányrendelet 46. § (3) bekezdése alapján – egyenértékű megajánlásokat elfogad. A nyertes ajánlattevővel valószerződés megkötését követően az egyenértékűség igazolása tekintetében a 321/2015. (X.30.)
Kormányrendelet 46. § (4)-(6) bekezdései az irányadóak.
Teljesítési határidő
A teljes körű kiviteli munka befejezésének kötbérterhes időtartama 18 hónap, a szerződés hatálybalépését követő naptól kezdődően.
A szerződés finanszírozási alapját képező TAO forrás elszámolási feltételei miatt 306.110.618,- HUF TAO forrást fel kell használni 2023. 06. 30. napjáig.
2. Szerződő felek jelen szerződésmódosítás I.4. pontjában részletesen megjelölt Vállalkozói szerződésük XI. Ellenérték, fizetési feltételek pontját az alábbiak szerint egészítik ki:
Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy Vállalkozót a jelen szerződésmódosítás tárgyát képező árkorrekció kiegyenlítéseként a Vállalkozó által benyújtott akadályközlés és annak alapját képező módosított költségvetés Megrendelő általi elfogadása alapján bruttó 118.929.222,- HUF vállalkozói díj illeti meg, melynek megfizetésére Megrendelő kötelezettséget vállal.
Fentiekre tekintettel az 1.sz. szerződésmódosítással egységes szerkezetben megállapítható kivitelezési feladatok teljes és hibátlan ellátásáért összesen nettó 485.050.646,- HUF azaz bruttó 616.014.320,- HUF vállalkozói díj (továbbiakban: vállalkozói díj) illeti meg.
Felek akként állapodnak meg, hogy Vállalkozó a jelen szerződésmódosítás aláírásáig a tervezés és kivitelezés tekintetében az MKSZ felé elszámolt 3 db részszámla kivételével a kivitelezés 20%-ot meghaladó további előrehaladása során a módosított Vállalkozói díj alapján a bruttó 118.929.222,- HUF Vállalkozói díj emelés részszámlákban történő arányos érvényesítésével a jelen szerződésmódosítás alapját képező módosított költségvetés szerint jogosult számla benyújtására az alapszerződésben írt számla benyújtási rend szerint.
Karakterkorlát miatt folytatás a további információk rovatban.
Megállapítható, hogy lényeges körülményváltozást jelent orosz-ukrán háborúval összefüggő építőipart érintő árrobbanás. Ez a szerződés megkötésekor Felek által olyan előre nem látott körülménynek tekinthető, amellyel számolni nem lehetett.
A Vállalkozási szerződés pénzügyi, gazdasági egyensúlya a szerződéskötést követően bekövetkezett szerződő feleken kívül álló és általuk előre nem látható piaci körülmények változására figyelemmel a Vállalkozó terhére megbomlott.
Felek számára nem volt előre látható, hogy a normál üzleti kockázat körét meghaladó változás eredményeként a szerződés egyensúlya a Vállalkozó jogos gazdasági érdekeit sértve, a terhére megbomlik és a jelenlegi szerződéses jogviszony fenntartása szerződésmódosítás nélkül a projekt ellehetetlenülését eredményezné.
Az így előállt helyzet vis maiornak minősül, melynek csökkentése érdekében felek az eredeti szerződés keretei között, annak jellegét meg nem változtatva racionalizálták a kiviteli terveket és mennyiségeket, mely a kedvezőtlen hatások és áremelkedések mérsékléséhez már önmagukban hozzájárultak.
Fentiekre tekintettel Megrendelő a Vállalkozó által az orosz-ukrán háború szerződésre gyakorolt negatív következményeinek korrekciójára előterjesztett vállalkozói díj emelés tárgyában a szerződésmódosítás jogalapját a Kbt. 141. § (4) bekezdés ca) pontja vonatkozásában meghatározott feltétel tekintetében fennállónak fogadja el.
Ezen túlmenően Megrendelő a szerződésmódosítás jogalapja tekintetében hivatkozik arra is, hogy a Felek kölcsönös és egybehangzó akaratnyilvánításán alapuló szerződésmódosítás a szerződés megmentésének lehetséges és törvényes eszköze, melynek hiányában a Ptk. 6:192. § alapján a szerződés bíróság általi módosításának törvényi feltételei is fennállnak.
Ezt követően Megrendelő megvizsgálta Vállalkozó igénybejelentésének számítási módszertanát, és műszaki ellenőr véleményét is szem előtt tartva megállapította, hogy azok a szerződéskötést követően kialakult piaci árat tükrözik és kizárólag olyan tételek áremelkedése szerepel az igénybejelentésben, melynek változása az orosz-ukrán háború által előidézett építőipart érintő árváltozással áll összefüggésben.
A Kbt. 141.§ (4) bekezdés cb) és cc) pontjában foglalt további konjuktív feltételek vonatkozásában Megrendelő a változásbejelentés tekintetében megállapította, hogy az a szerződés általános jellegét nem változtatja meg, továbbá árkorrekció jogcímén az ellenérték növekedése összesen bruttó 118.929.222,- HUF, mely az eredeti szerződéses érték 29%-a, melyre figyelemmel a cb) és cc) pontokban írt konjuktív feltételek fennállása is megállapítható.
Megrendelő megállapítja továbbá, hogy Vállalkozó a jelen szerződésmódosítás aláírásáig a tervezés és kivitelezés tekintetében az MKSZ felé elszámolt számlák kivételével a jelen szerződésmódosítás alapját képező módosított költségvetés szerint jogosult számla benyújtásra.
Felek rögzítik, hogy a kivitelezést érintő körülmények hátrányos következményeinek mérséklése tárgyában folytatott egyeztetéseik, valamint kiviteli tervek költségcsökkentő áttervezésének időtartama mindösszesen 3 hónap időtartamot vett igénybe, mely időtartam alatt Vállalkozó a kivitelezéshez szükséges anyagbeszerzések, megrendelések leadásában akadályoztatva volt.
Fentiekre tekintettel Felek a szerződés teljesítési határidejének 3 hónappal történő meghosszabbításában állapodnak meg.