Közbeszerzési Értesítő száma: | 2021/98 |
---|---|
Beszerzés tárgya: | Szolgáltatásmegrendelés |
Hirdetmény típusa: | Ajánlati/Részvételi felhívás/2015 EUHL |
Eljárás fajtája: | Nyílt eljárás |
Közzététel dátuma: | 2021.05.25. |
Iktatószám: | 8825/2021 |
CPV Kód: | 71240000-2 |
Ajánlatkérő: | Eötvös Loránd Tudományegyetem |
Teljesítés helye: | Magyarország, az ELTE-hez tartozó tervezéssel érintett épület címe. A tervszolgáltatás helyszíne: 1056 Budapest, Szerb u. 21-23. |
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő: | 2021.06.17. |
Nyertes ajánlattevő: | |
Ajánlatkérő típusa: | Egyetem |
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre: | Oktatás |
Letöltés: | Hirdetmény letöltése PDF formátumban |
Közbeszerzési eljárás: | Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 71240000-2 |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 71240000-2 |
Keretösszeg: 1.000.000.000,- Ft, a keretmegállapodás megkötését követően a megrendelések időbeli ütemezésük szerint egymással azonos, vagy egymáshoz közeli időpontban fognak történni. Azaz az egy időben történő maximum megrendelés értéke 1.000.000.000,- Ft.
AK rögzíti, hogy minimum 20 db projekt szintű (minimum 20 db építményt érintő) megrendelésre fog sor kerülni a keretmegállapodás keretében. A tervezési munkákat meglévő, működő és közhasználatú épületeket érintően kell végezni. A tervezéssel érintett közhasználatú épületek közül minimum 10 db iskola funkciójú, minimum 1 db kollégium funkciójú, min. 3 db műemléki védettségű vagy helyi védettségű. A tervezéssel érintett épületek összesített hasznos szintterülete 200.000 m2. Azaz az egy időben történő maximum megrendelés hasznos szintterület mennyisége 200.000 m2.
A tárgyi eljárás szerinti tervezési feladatok generál magasépítési tervezési feladatoknak minősülnek (építész, gépész, elektromos, és energetikai feladatok együttes ellátása), melynek keretében a tervezőnek mind a felmérési terveket és koncepció terveket, mind pedig a kiviteli terveket el kell készítenie valamennyi érintett épület esetében. A kiviteli tervdokumentációkat a felmérési tervek és koncepció tervek jóváhagyásától számított 120 napon belül kell elkészíteni.
Épületek energetikai korszerűsítésének tervezési feladatai az alábbi tervezett mennyiségi mutatók mellett
Mutató neve Mértékegység Összesen
További kapacitás megújuló energia előállításra: MW 0,36
A középületek éves elsődleges energiafogyasztásának csökkenése: kWh/év 52 500 000
Az üvegházhatást okozó gázok éves csökkenése: tonna CO2 egyenérték 10 238
Energiahatékonysági fejlesztések által előállított primerenergia felhasználás csökkenés GJ/év 189 000
A megújuló energiaforrásból előállított energiamennyiség GJ/év 1 620
Az épületek energetikai korszerűsítésének főbb tervezési feladatai:
- Energiahatékonyság javításra vonatkozó tervezési feladatok
- Az épületek hőtechnikai adottságainak javítását célzó munkanemek tervezése.
- Az épületek fűtési, hűtési, szellőztetési és használati melegvíz rendszereinek korszerűsítésének tervezése.
- Megújuló energiafelhasználásra vonatkozó (Napkollektorok, Biomassza, Hőszivattyú, Napelemes) rendszerek tervezése.
AK a keretmegállapodás alapján létrejövő egyedi szerződés megkötés érdekében lefolytatandó közbeszerzési eljárás során adja meg az adott közbeszerzés tárgyára és az adott szerződés feltételeire vonatkozó konkrét adatokat.
A konkrét munkákra vonatkozó egyedi szerződések létrehozására irányuló közbeszerzések megvalósítására, a vonatkozó beszerzési igény felmerülését követően, a Kbt. 105. § (1) bekezdés c) pontjának (amennyiben egy ajánlattevővel kerül megkötésre a keretmegállapodás) vagy a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontjának alkalmazásával (amennyiben több ajánlattevővel kerül megkötésre a keretmegállapodás), verseny újranyitást követő szerződéskötéssel kerül sor.
Az ajánlatkérő egyszerre több, egy időben felmerülő beszerzési igényét is ki kell tudnia elégítenie a nyertes ajánlattevő(k)nek, azaz párhuzamosan több ajánlat egyidejű kidolgozására, illetőleg több egyedi szerződés egyidejű teljesítésére is kötelezhető, összehangolt és rövid teljesítési határidők mellett. A teljesítés sajátossága, hogy a teljesítéssel érintett egyes helyszínek vagy egyes építmények helyi építészeti értékvédelem alatt álló környezetbe illeszkednek vagy helyi értékvédelem alatt állnak.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodásos eljárás második részében, azaz a verseny újra nyitás alkalmával alkalmazott értékelési szempontok azonosak a keretmegállapodásos eljárás első részében alkalmazottakkal.
A tervezett energiamenedzsment eszköznek meg kell felelnie az EN 15232 szabványnak, aktív szabályozásra, valamint a KEHOP-5.2.15-21. indikátorvállalásainak a tényleges, mért adatokkal történő összevetésére alkalmasnak kell lennie.
2 M.2.2) szakember energetikai korszerűsítés keretében megvalósuló meglévő épület energetikai korszerűsítésének felmérési és/vagy koncepció és/vagy kivit. terveinek elkészítésében szerzett szakmai gyak. (min. 0, max. 15 db) 10
3 M.2.3) szakember energetikai korszerűsítés keretében megvalósuló meglévő épület energetikai korszerűsítésének felmérési és/vagy koncepció és/vagy kivit. terveinek elkészítésében szerzett szakmai gyak. (min. 0, max. 15 db) 10
4 M.2.4) szakember energetikai korszerűsítés keretében megvalósuló meglévő épület energetikai korszerűsítésének felmérési és/vagy koncepció és/vagy kivit. terveinek elkészítésében szerzett szakmai gyak. (min. 0, max. 10 db) 10
5 Ajánlattevő által vállalt többlet jótállás a tervekre (min. 0, max. 36 hónap) 10
1. Értékelési szempont: Ár: Nettó egyösszegű kumulált ajánlati ár (nettó, Ft), fordított ar.
2-5. É.sz. Szakemberek szakmai tapasztalatának db száma, egyenes ar.
6. É.sz.: Ajánlattevő által vállalt többlet jótállás a tervekre, egyenes ar.
Az eljárásban nem lehet ajánlattevő, alvállalkozó és nem vehet részt az alkalmasság igazolásában olyan gazdasági
szereplő, aki a Kbt. 62. § (1)-(2) bekezdésének vagy a 63. § (1) bekezdésének hatálya alatt áll.
Igazolási mód: A közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 321/2015. (X. 30.) Kormányrendelet 1. § (1) bekezdése alapján az ajánlattevőnek az ajánlatának benyújtásakor, a Kormányrendelet II. Fejezete szerinti egységes európai közbeszerzési dokumentum benyújtásával, a Kormányrendelet 3-4. és 6. §-a szerint kell előzetesen
igazolnia, hogy nem tartozik a Kbt. 62. § (1) és (2) bekezdésének, valamint Kbt. 63. § (1) bekezdésének hatálya alá. Az ajánlatkérő által
a Kbt. 69. § (4) bekezdése alapján a kizáró okokra vonatkozó igazolások benyújtására felhívott ajánlattevő az eljárás eredményéről
szóló döntés meghozatalát megelőzően, a 321/2015. (X. 30.) Kormányrendelet 8-14. és 16. §-a szerint, további igazolások benyújtására is köteles.
Kbt. 65. § (1) bekezdés c) pontja szerinti alkalmasság: Alkalmatlan az ajánlattevő, ha nem rendelkezik az építési beruházáshoz kapcsolódó tervezői szolgáltatás tárgya szerint illetékes országos szakmai kamara névjegyzékében regisztrációval, a nem Magyarországon letelepedett gazdasági szereplők esetén a letelepedés szerinti ország nyilvántartásában ezzel egyenértékű regisztrációval. Az előzetes igazolás a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 2. § (5) bekezdés alapján történik. Ajánlatkérő az alkalmassági követelmény előzetes igazolására elfogadja az érintett gazdasági szereplő egyszerű nyilatkozatát. A névjegyzékben szereplés tényét az ajánlatkérő az elérhető adatbázisból ellenőrzi, ezért az ajánlattevőnek e körben külön igazolást nem kell benyújtania.
követelményeknek. Ajánlatkérő az alkalmassági követelmények előzetes igazolására elfogadja az érintett gazdasági szereplő egyszerű nyilatkozatát. Ajánlattevő az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatalát megelőzően további – alábbiakban meghatározott –
igazolásokat is benyújtja.
P/1.) A felhívás feladását megelőző három lezárt üzleti évre vonatkozóan saját, vagy jogelődje számviteli
jogszabályoknak megfelelően elkészített beszámolóit, attól függően, hogy az ajánlattevő mikor jött létre, illetve mikor kezdte meg
tevékenységét, amennyiben ezek az adatok rendelkezésre állnak. (321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 19. § (1) bekezdésének b) pontja)
Ha az ajánlattevő P/1 pont szerinti irattal azért nem rendelkezik az ajánlatkérő által előírt teljes időszakban, mert az időszak kezdete
után kezdte meg működését, az alkalmasságát a közbeszerzés tárgyából származó árbevételről szóló nyilatkozattal jogosult igazolni.
Ebben az esetben az ajánlattevő alkalmas, ha működésének ideje alatt a közbeszerzés tárgya szerinti tevékenység (magasépítési tervezés) megvalósításából származó, általános forgalmi adó nélkül számított árbevétele eléri vagy meghaladja mindösszesen a 350.000.000 forintot.
P/2.) Cégszerűen aláírt
nyilatkozatát a felhívás feladását megelőző három (mérlegfordulónappal lezárt) üzleti év tekintetében a közbeszerzés tárgya szerinti tevékenységből (magasépítési tervezésből) származó,
általános forgalmi adó nélkül számított árbevételéről, attól függően,
hogy az ajánlattevő mikor jött létre, illetve mikor kezdte meg tevékenységét, amennyiben ezek az adatok rendelkezésre állnak. (321/
2015. (X. 30.) Korm. rendelet 19. § (1) bekezdésének c) pontja)
P/1.) Az adózott eredménye a felhívás feladását megelőző három lezárt üzleti év tekintetében legalább két évben negatív volt.
P/2.) A felhívás feladását megelőző három (mérlegfordulónappal lezárt) üzleti év tekintetében a közbeszerzés tárgya szerinti tevékenységből (magasépítési tervezésből) származó, általános forgalmi adó nélkül
számított árbevétele nem éri el vagy haladja meg mindösszesen a 350.000.000 forintot.
követelményeknek. Ajánlatkérő az alkalmassági követelmények előzetes igazolására elfogadja az érintett gazdasági szereplő egyszerű nyilatkozatát. Ajánlattevő az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatalát megelőzően további – alábbiakban meghatározott –
igazolásokat is benyújtja.
M/1.) A felhívás feladásától visszafelé számított legfeljebb 6 éven (72 hónap) belül megkezdett és 3 éven (36 hónap) belül befejezett, szerződésszerűen teljesített szolgáltatásainak igazolását. (321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 21. § (3) bekezdésének a) pontja)
A szerződést kötő másik fél által adott igazolásnak tartalmaznia kell:
— a teljesítés ideje (kezdő és befejező időpontja év/hó/nap formátumban),
— a szerződést teljesítő fél neve,címe,
— a szerződést kötő másik fél neve, címe,
— a tervezés tárgya: azzal a tartalommal és részletezettséggel kell megadni amelyből az M.1.alkalmassági követelményeknek való megfelelőség egyértelműen megállapítható,
— a tervezés mennyisége,
— továbbá nyilatkozni kell arról, hogy a teljesítés az előírásoknak és a szerződésnek megfelelően történt-e.
A teljesítéseket elegendő az alkalmassági követelményeknek való megfelelés mértékéig ismertetni és igazolni.
M/2.) Azoknak a szakembereknek a felsoroló megnevezését, akiket be kíván vonni a teljesítésbe, és akikkel az alkalmasság minimumkövetelményében meghatározottaknak az ajánlattevő meg kíván felelni, feltüntetve, illetve csatolva az érvényes jogosultság igazolására szolgáló névjegyzéki jelölést (betűjel, regisztrációs szám), illetve csatolva a diplomamásolatot, valamint az alkalmasság minimumkövetelményében meghatározott szakmai tapasztalat igazolására e szakemberek saját kezűleg aláírt önéletrajzát és rendelkezésre állási nyilatkozatát, miszerint esetükben a személyes teljesítésüket kizáró körülmény nem áll fenn. (321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 21. § (3) bekezdésének b) pontja) Amennyiben az adott szakember rendelkezik a szükséges jogosultsággal, abban az esetben nem szükséges csatolnia a diplomamásolatát.
Az M/1.) igazolásnak és az M/2.) önéletrajznak olyan részletezettségűnek kell lennie, illetőleg minden olyan adatot tartalmaznia kell, amelyből egyértelműen és ellenőrizhető módon megállapítható, hogy az alkalmasság minimumkövetelményében meghatározottaknak ajánlattevő megfelel.
M/1.) Alkalmatlan az ajánlattevő, ha nem rendelkezik az alábbi, a felhívás feladásától visszafele számított legfeljebb 6 éven (72 hónap) belül megkezdett és 3 éven (36 hónap) belül befejezett, a Korm. rend. 22. § (1) bek. szerint igazolt, szerződésszerűen teljesített referenciával:
épület építésére és/vagy felújítására és/vagy átépítésére és/vagy átalakítására és/vagy modernizációjára vonatkozó, felmérési-, koncepció terveket és kiviteli terveket is magában foglaló generál magasépítési tervezési referenciával, ahol a tervezéssel érintett összesített hasznos szintterülete elérte, vagy meghaladta a 85.000 m2-t és a tervezési feladat magában foglalta legalább az alábbi területeket:
- energetikai felújítás,
- építészet,
- gépészet,
- erős és gyengeáram,
- energetikai szakértési feladatok,
- napelemes rendszer tervezése.
A tervezéssel érintett terület nagysága összeadódhat több szerződésből. Ajánlattevő maximum 15 db szerződésből igazolhatja a fenti követelményeknek való megfelelőségét. A bemutatott 15 db referencia közül legalább 1 db referenciának műemléki védettségű vagy helyi védettségű épület tervezésére kell, hogy vonatkozzon.
Épület: 1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről 2. § 10. pont szerinti definíció.
Hasznos szintterület fogalma: az összes építményszint bruttó alapterülete.
Generál tervezés: a szakági tervezők teljeskörű koordinációja.
Energetikai szakértési feladatok: energetikai szakértő (SZÉS6) által ellátott épületek energetikai szakértési feladatai. Az épületenergetikai szakértői vizsgálat kiterjedhet az alábbi területekre: épületszerkezetek hőtechnikai jellemzőinek vizsgálata, épület hővesztesége, hőterhelése, vízellátás és csatornázás rendszer, fűtési rendszer, hűtési rendszer, HMV rendszer, légtechnikai rendszer, hidraulikai és légtechnikai beszabályozások ellenőrzése, commissioning, épületgépészeti rendszerek energiafogyasztása, energiafogyasztási adatok értékelése, monitoring energiaszámlák feldolgozása és értékelése.
M/2.) Alkalmatlan az ajánlattevő műszaki és szakmai szempontból amennyiben nem rendelkezik a teljesítésbe bevonni kívánt alábbi szakemberekkel:
M.2.1) 1 fő szakember, aki képzettsége és szakmai gyakorlata alapján megfelel a 266/2013. (VII. 11.) Korm. rendelet 1. melléklete II. rész, 2. pont szerinti (betűjele: É, vagy hatályos átsorolás előtti) építészeti tervezési jogosultsági kategóriára vonatkozó kamarai nyilvántartásba vételhez szükséges jogszabályi feltételeknek.
M.2.2) 1 fő szakember, aki képzettsége és szakmai gyakorlata alapján megfelel a 266/2013. (VII. 11.) Korm. rendelet 1. melléklete II. rész, 32. pont szerinti (betűjele: G, vagy hatályos átsorolás előtti) Építmények gépészeti tervezési szakterület tervezési jogosultsági kategóriára vonatkozó kamarai nyilvántartásba vételhez szükséges jogszabályi feltételeknek.
M.2.3) 1 fő szakember, aki képzettsége és szakmai gyakorlata alapján megfelel a 266/2013. (VII. 11.) Korm. rendelet 1. melléklete II. rész, 34. pont szerinti (betűjele: V, vagy hatályos átsorolás előtti) Építményvillamossági tervezési szakterület tervezési jogosultsági kategóriára vonatkozó kamarai nyilvántartásba vételhez szükséges jogszabályi feltételeknek.
M.2.4) 1 fő szakember, aki képzettsége és szakmai gyakorlata alapján megfelel a 266/2013. (VII. 11.) Korm. rendelet 1. melléklete IV. rész 16. pont (betűjele: SZÉS6, vagy hatályos átsorolás előtti) Épületek energetikai szakértése tervezési jogosultsági kategóriára vonatkozó kamarai nyilvántartásba vételhez szükséges jogszabályi feltételeknek.
A szakemberek közötti átfedés megengedett.
Devizanem: magyar forint (HUF). Előleg a nettó vállalkozói díj 20 %-a. Az előleg a végszámlából kerül levonásra.
Az egyedi szerződések alapján nyertes ajánlattevő 1 db előlegszámla, 1 db részszámlát és 1 db végszámlát jogosult benyújtani. Vállalkozó a számla kiállítására a Megrendelő képviselője által aláírt teljesítésigazolás alapján jogosult.
A számla kifizetésére a Kbt. 135. § (1), (4)-(6) bekezdései irányadók. A fizetési határidő az aláírt teljesítésigazolás alapján kiállított számla Megbízó általi átvételét követő 30 naptári nap a Ptk. 6:130. § (1)-(2) alapján.
Biztosítékok: Késedelmi kötbér: a késedelemmel érintett részre vonatkozó nettó vállalkozói díj 0,5 %-a/naptári nap, de max. 15 %. Meghiúsulási kötbér: a teljes nettó vállalkozói díj 20 %-a. Telj. bizt., Jóltelj. bizt.: a nett. váll. díj 5-5 %-a. Jótállás: 12 hó.
Nyertes ajánlattevő(k)nek a keretmegállapodás megkötését követően az egyedi szerződések keretében az adott tervezési munka értékének min. 60 %-át elérő kártérítési összegű/év, és min. 40 %-át elérő kártérítési összegű/kár felelősségbiztosítással kell rendelkeznie építészeti és műszaki tervezési tárgyban, ami az alvállalkozók (altervezők, közreműködők) szolgáltatásaira is kiterjed. A felelősségbiztosítás időtartamát a projekthez kell igazítani, a felelősségbiztosítás fenntartásának pontos időtartama a verseny újranyitások alkalmával határozhatók meg.
2. A Közbesz. Dok. (KD) az EKR-ben érhetők el.
3. Az ajánlatok az EKR rendszerben az ajánlattételi határidő (AT hat. idő) lejártáig nyújthatók be elektronikus úton. Az ajánlatok benyújtásának formai követelményeit a KD tart.
4. A kommunikáció az EKR rend. 11-12. § és a Kbt. 41. § (1), 41/A. § (1), (3)-(6), 41/C. § (3) szerint történik.
5. AK nem teszi lehetővé többváltozatú (alternatív) ajánlat tételét. Ajánlatkérő nem teszi lehetővé és nem követeli meg gazdálkodó szervezet létrehozását.
6. Valamennyi határidő Közép-európai (CET) idő szerint értendő.
7. Az eljárás és az ajánlat nyelve a magyar, az eljárás során komm. semmilyen más nyelven nem fogadható el. Fordítás a Kbt. 47. § (2) bek. szerint.
8. AK nem alkalmazza a Kbt. 75. § (2) bek. e) pontját.
9. Közös ajánlattétel esetén irányadó a Kbt. 35. §.
10. Az ajánlatban szereplő dokumentumok benyújthatók az EKR rendszerben kitöltött elektronikus űrlap alkalmazásával, vagy - amennyiben az adott dokumentumra a nyilatkozattétel nyelvén elektronikus űrlap nemáll rendelkezésre - a papíralapú dokumentum egyszerű elektronikus másolata formájában.
11. AK a Kbt. 66. § (6) bek.-t előírja.
12. Benyújtandó dokumentumok: AT-nek az ajánlatához csatolnia kell a beárazott költségvetést excel és pdf. formátumban. Az árrészletezőt AK a KD között az AT rendelkezésére bocsátja, további információ KD-ban.
13. AK a hiánypótlás lehetőségét a Kbt. 71. § rendelkezései szerint biztosítja.
14. AK a TED-en megjelent felhívást tekinti irányadónak tekintettel arra, hogy a felhívás feladásának tényleges dátuma az EKR-ben
lévő felhívásban téves adatot tartalmaz.
15. FAKSZ: Horváth Beáta Zita, lajstromszáma: 01019.
16. Az ajánlati kötöttség ideje 60 nap az ajánlattételi határidő lejártától számítottan a Kbt. 81. § (11) bek. alapján, tekintettel arra, hogy az eljárás folyamatba épített ellenőrzés mellett zajlik.
17. Ajánlatkérő az alkalmassági követelményeket a minősített ajánlattevők jegyzékéhez képest szigorúbban határozta meg: felhívás III.1.2) és III.1.3) pont.
18. A tervezési munkákat a 7/2006 (V.24.) TNM rendeletben foglaltak figyelembe vételével kell végezni.
19. Ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét, hogy a teljesítéssel érintett helyi építészeti értékvédelem alatt álló környezetbe
illeszkedő vagy helyi értékvédelem alatt álló építményen végzett vagy épületet érintő munka esetén, különösen, ha az műemlék, a
műszaki kivitelezhetőség kívánalma többet tartalmazhat, mint ami egyéb munkával kapcsolatosan felmerülhet. Továbbá felmerülhet,
hogy a megvalósításhoz külföldi előírásokat, szabványokat is figyelembe kell venni. Amennyiben a fenti esetek bármelyike fennáll,
abban az esetben a keretmegállapodás keretében a Vállalkozó vállalási ára az ajánlati ár 1,2-szerese.
VI.3) További információk folytatása:
20. Ajánlati biztosíték:
Ajánlati biztosíték: Ajánlatkérő az ajánlattételt ajánlati biztosíték nyújtásához köti. Az ajánlati biztosíték mértéke: 10.000.000,- Ft.
A befizetés helye: Magyar Államkincstár
Számlaszám: 10032000-01426201-00000000
Az ajánlati biztosítékot az ajánlattevőnek ajánlata benyújtásával egyidejűleg- azaz az ajánlattételi határidő lejártáig – kell az
ajánlatkérő rendelkezésére bocsátania, amely a Kbt. 54.§ (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően teljesíthető, valamint az ajánlati
biztosítéknak az ajánlati kötöttség idejére érvényesnek kell lennie. Közös ajánlattétel esetén a Kbt. 35. § (5) bekezdése alapján közös
ajánlattevőknek a biztosítékot elegendő egyszer rendelkezésre bocsátani. Fizetési számlára történő befizetésesetében az ajánlatkérő
Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-01426201-00000000 számú fizetési számlájára kell az ajánlati biztosítékot megfizetni,
feltüntetve a befizetés jogcímét, az ajánlatkérők nevét, az eljárás tárgyát. A biztosíték teljesítésének igazolását az ajánlatba csatolni kell: ajánlattevő bankjának hivatalos igazolását a terhelésről egyszerű másolatban vagy pénzügyi intézmény vagy biztosító által kiállított garancia-levél vagy készfizető kezességvállalást igazoló dokumentum elektronikus okirat, vagy biztosítási szerződésalapján kiállított készfizető kezességvállalást tartalmazó kötelezvény elektronikus okirat. A pénzügyi intézmény vagy biztosító által vállalt
garancia szövegezésének tartalmaznia kell: „Ha az Ajánlattevő az ajánlatát az ajánlati kötöttség ideje alatt visszavonja vagy a
szerződés megkötése az ajánlattevő érdekkörében felmerült okból hiúsul meg, az ajánlati biztosíték az ajánlatkérőt illeti meg, kivéve a
131. § (9) bekezdése szerinti esetben."
21. Ajánlattevőnek az ajánlata részeként energetikai tervkoncepciót kell készítenie a dokumentációban előírtak szerinti tartalommal. (indikatív szakmai ajánlat)
22. Ajánlatkérő az eljárást a Kbt. 53. § (6) bek.-re figyelemmel feltételes közbeszerzési eljárásként indítja meg, figyelemmel arra, hogy ajánlatkérő támogatásra irányuló igényt fog benyújtani és a támogatásra irányuló igény el nem fogadását, vagy az igényeltnél kisebb összegben történő elfogadását olyan körülménynek tekinti, amely miatt az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja. A keretmegállapodás hatálybalépésének a feltétele a Támogatási szerződés aláírása.