Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Tájékoztató az eljárás eredményéről
A közbeszerzési eljárás eredménye
I.1) Név és címek (jelölje meg az eljárásért felelős összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Fővárosi Vízművek Zrt.
Nemzeti azonosítószám: AK02511
Postai cím: Váci út 23-27.
Postai irányítószám: 1134
Kapcsolattartó személy: Dr. Korossy Emese
E-mail: kozbeszerzes@vizmuvek.hu
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.vizmuvek.hu
A felhasználói oldal címe (URL): www.vizmuvek.hu
A szerződés közös közbeszerzés formájában valósul meg.
Több ország részvételével megvalósuló közös közbeszerzés esetében - az alkalmazandó nemzeti közbeszerzési jogszabály:
A szerződést központi beszerző szerv ítéli oda.
I.4) Az ajánlatkérő típusa
Minisztérium vagy egyéb nemzeti vagy szövetségi hatóság, valamint regionális vagy helyi részlegeik
Nemzeti vagy szövetségi iroda/hivatal
Regionális vagy helyi hatóság
Regionális vagy helyi iroda/hivatal
Európai intézmény/ügynökség vagy nemzetközi szervezet
x Általános közszolgáltatások
Lakásszolgáltatás és közösségi rekreáció
Szabadidő, kultúra és vallás
II.1) A beszerzés mennyisége
Elnevezés: MIR/Mirtusz rendszer üzemeltetési, karbantartási és fejlesztési feladatai
Hivatkozási szám: KE_09_2018
| Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék |
Fő tárgy: | 72000000-5 | |
II.1.3) A szerződés típusa
x Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Rövid meghatározás:
MIR/Mirtusz rendszer üzemeltetési, karbantartási és fejlesztési feladatai
II.1.6) Részekre vonatkozó információk
A beszerzés részekből áll nem
II.1.7) A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül)
Érték: 400000000 (Kérjük, jelezze a beszerzés végleges összértékét. Az egyes szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatás céljából kérjük, töltse ki az V. szakaszt)
A figyelembe vett legalacsonyabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat: / A figyelembe vet t legmagasabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat:
(keretmegállapodások esetében - maximális összérték a teljes időtartamukra vonatkozóan)
(dinamikus beszerzési rendszerek esetében - a korábbi tájékoztató hirdetményekben nem szereplő szerződés(ek) értéke)
(keretmegállapodásokon alapuló szerződések esetében, adott esetben - a korábbi tájékoztató hirdetményekben nem szereplő szerződés(ek) értéke)
Elnevezés: MIR/Mirtusz rendszer üzemeltetési, karbantartási és fejlesztési feladatai
II.2.2) További CPV-kód(ok):
| Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék |
Fő tárgy: | 72200000-7 | |
További tárgyak: | 72260000-5 | |
| 72267000-4 | |
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU1 A teljesítés fő helyszíne: Ajánlatkérő mindenkori székhelye (jelen eljárás megindításakor: 1134 Budapest, Váci út 23-27. szám alatt), illetve Ajánlatkérő bármely telephelye.
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:
MIR/Mirtusz rendszer üzemeltetési, karbantartási és fejlesztési feladatai.
(MIR rövidítés alatt Műszaki Információs Rendszer értendő. Mirtusz rövidítés alatt a Központi Munkairányító Modul értendő.)
1. Karbantartás
1.1. Alaptérkép, közterület adatok
Digitális közmű alaptérkép rendszerbe illesztése, valamint a digitális közműnyilvántartás bevezetésének tervezési és fejlesztési feladatainak elvégzése. 1:500, illetve 1:2000-es méretarányú digitális alaptérkép és a hozzá tartozó közterületi adatbázis karbantartása.
1.2. MIR5/ Mobil MIR
A térképi adatok változásainak átvezetését, az adatok naprakészen tartását tartalmazza.
1.3. Mirtusz
Tartalma a 2005-ben bevezetett munkairányítási rendszer követése, támogatása.
Ajánlattevő feladata kiterjed a rendszerek üzemeltetésére és a rendszerekkel kapcsolatban megrendelt, a műszaki leírásban részletezett szolgáltatások teljesítésére.
1.4. BerTi
Tartalma a 2016-2017-ben bevezetett beruházás tervezési és kivitelezési folyamatot támogató rendszer követése, támogatása, a jelen eljárás eredményeként megkötendő keretszerződésben vállalt garanciális javítások elvégzése.
2. Üzemeltetés
2.1. Üzleti alkalmazások üzemeltetése (5*8), (7*24)
A MIR5, MIR Admin, Rehabilitáció tervező, MIR ingatlan, Mirtusz Statisztika, MirtuszPhone, Árvíz, Központi telepítő és BerTi rendszerek esetén az alkalmazás-üzemeltetési feladatokat 5*8 órában (minden munkanapon H-P reggel 8-16, amennyiben a munkanap hétvégére esik, úgy azon a napon is) kell ellátni.
A Mirtusz, Ügyfélszolgálati Mirtusz bejelentő modul, Mobil MIR, Mobil Mirtusz, Geometa Security-hoz kapcsolódó alkalmazás-üzemeltetést 7* 24 órában (minden nap H-V, 0-24) kell ellátni.
A MIR/Mirtusz és BerTi rendszer üzemeltetési feladatai közé tartozik a rendszerek keretébe tartozó minden alkalmazás működésének biztosítása és hibáinak elhárítása.
A hibák javítását az SLA-ban meghatározott határidőkkel kell végrehajtani.
A rendszer tényleges üzemeltetési körülményeit auditáltatni kell, amelynek alapja az üzemeltetési kézikönyv. Havi rendszerességgel értékelni kell a folyamatban lévő és a lezárt ügyeket. Ellenőrizni és évente egyszer, gyakorlatban ki kell próbálni a rendszerek meghibásodására kidolgozott vészforgatókönyvet.
2.2. Ügyfélszolgálat biztosítása
A bejelentések Web-es bejelentő felületen történnek meg, ahol azonosításra kerül a bejelentés fajtája. Amennyiben hibáról van szó, annak kategorizálása prioritás mátrix (A-D besorolás) alapján történik meg.
A nyertes ajánlattevőként szerződő fél telefonügyeletet biztosít a rendkívüli bejelentések fogadására.
2.3. Szerverüzemeltetés
A nyertes ajánlattevőként szerződő fél feladatai közé tartozik a rendszerek nagyfokú rendelkezésre állásának biztosítása. Ezzel összefüggésben vizsgálni kell a rendkívüli helyzetekre alkalmazható vészforgatókönyvet, amelynek az elkészítése a nyertes ajánlattevő feladata a szerződéskötést követő 90 napon belül. A vészforgatókönyv alapján félévente végre kell hajtani a tartalék szerver élesítését. Negyedévente a rendszereket audit alá kell vetni, amelynek alapja az üzemeltetési kézikönyv. Az audit eredményét felhasználva az ellentmondásokat meg kell szüntetni.
Az Oracle server működésével kapcsolatban biztosítani kell a nagyfokú, SLA szerinti rendelkezésre állást, a szerver meghibásodása esetén az adatok visszaállíthatóságát. A mentések létrehozásáért a nyertes ajánlattevőként szerződő fél felelős, ennek olyanak kell lennie, amelyből az adatok visszaállíthatóak. A létrehozott mentések tárolását és archiválását az Ajánlatkérő végzi el.
2.4. Adatfeldolgozás
2.5. Alapszoftver követés
3. Alkalmazásfejlesztés
4. Oktatás
5. Tanácsadás
Részletes feladatleírás: a közbeszerzési dokumentumok tárgyalás befejezésekori tartalmában foglaltak szerint.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) Értékelési szempontok
II.2.11) Opciókra vonatkozó információ
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:
II.2.14) További információ:
IV.1.1) Az eljárás fajtája
x Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő közzététele nélkül odaítélt szerződés az alább felsorolt esetekben (töltse ki a D1. mellékletet)
IV.1.3) Keretmegallápodásra vagy dinamikus beszerzési rendszerre vonatkozó információk
A hirdetmény keretmegállapodás megkötésére irányul
Dinamikus beszerzési rendszer (DBR) került létrehozásra
IV.1.6) Elektronikus árlejtésre vonatkozó információk
Elektronikus árlejtést alkalmaztak
IV.1.8) A közbeszerzési megállapodásra (GPA) vonatkozó információk
A szerződés a közbeszerzési megállapodás (GPA) hatálya alá tartozik igen
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Az adott eljárásra vonatkozó korábbi közzététel
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: 2018 /S 022 - 046898
(Az alábbiak közül: Eljárást megindító felhívásként közzétett előzetes tájékoztató; Ajánlati/részvételi felhívás; Önkéntes előzetes átláthatóságra vonatkozó hirdetmény)
IV.2.8) Információ dinamikus beszerzési rendszer lezárásáról
A hirdetmény tárgya a fenti ajánlati/részvételi felhívásban közzétett dinamikus beszerzési rendszer lezárása
IV.2.9) Információ előzetes tájékoztató formájában közzétett eljárást megindító felhívás lezárásáról
Az ajánlatkérő a fenti előzetes tájékoztató alapján nem ítél oda további szerződéseket
VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.3) További információk:
44/2015 (XI.2.) MvM rendelet 18.§-a szerinti információk:
a.) nem releváns
b.) Nyertes Ajánlattevő neve: GEOMETRIA Kft.
Adószáma: 10497210-2-41
c.) Ajánlattevő neve: GEOMETRIA Kft.
Ajánlattevő székhelye: 1027 Budapest, Medve u. 17.
Adószáma: 10497210-2-41
d.) nem releváns
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai irányítószám: 1026
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: Kbt. 148. §-ában foglaltak szerint
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai irányítószám: 1026
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
4 ha az információ ismert
7 közzétételre nem kerülő kötelező információ
20 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható
21 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható; ha az ár az egyetlen bírálati szempont, akkor a súlyszámot nem alkalmazzák
D1. melléklet Általános beszerzés
Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététele nélkül odaítélt szerződés indokolása
(válassza ki a vonatkozó opciót és fűzzön hozzá magyarázatot)
x 1. Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásának a 2014/24/EU irányelv 32. cikke alapján történő indokolása
Nem érkeztek be ajánlatok, illetve nem megfelelő ajánlatok/részvételi kérelmek érkeztek be
A szóban forgó termékeket kizárólag kutatási, kísérleti, tanulmányi vagy fejlesztési céllal gyártják, az irányelvben megállapított feltételek szerint (csak árubeszerzés esetén)
x Az építési beruházást, az árubeszerzést vagy a szolgáltatást kizárólag egy meghatározott gazdasági szereplő képes teljesíteni a következő okok miatt:
verseny hiánya technikai okokból
a közbeszerzés célja egyedi műalkotás vagy művészeti előadás létrehozása vagy megvásárlása
x a kizárólagos jogok védelme, a szellemitulajdon-jogot is beleértve
Az ajánlatkérő számára előre nem látható események által kiváltott rendkívüli sürgősség, az irányelvben megállapított szigorú feltételekkel összhangban
Kiegészítő szállítások az irányelvben megállapított szigorú feltételeknek megfelelően
A korábbi építési beruházás/szolgáltatás megismétlését jelentő új építési beruházás/szolgáltatás megrendelésére került sor, az irányelvben megállapított szigorú feltételeknek megfelelően
Tervpályázati eljárás szabályai alapján a nyertes ajánlattevőnek vagy a nyertes ajánlattevők valamelyikének odaítélendő szolgáltatási szerződés
Árutőzsdén jegyzett és beszerzett áruk
Különösen kedvező feltételek mellett történő áru-, illetve szolgáltatásbeszerzés
az üzleti tevékenységét végleg beszüntető szállítótól
a felszámolótól csődeljárás, hitelezőkkel való egyezségkötésre irányuló eljárás vagy hasonló nemzeti eljárás során történő értékesítés keretében
2. Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététele nélkül odaítélt szerződés egyéb indokolása
A beszerzés nem tartozik az irányelv hatálya alá
Kérjük, hogy a vonatkozó tények és - adott esetben - az irányelvvel összhangban lévő jogi következtetések ismertetésével egyértelműen és átfogóan fejtse ki, hogy miért jogszerű a szerződésnek az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététel nélküli odaítélése: (maximum 500 szóban)
„Az ajánlatkérő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmazhat kivételes esetben, ha […] a szerződés műszaki-technikai sajátosságok vagy kizárólagos jogok védelme miatt kizárólag egy meghatározott gazdasági szereplővel köthető meg, feltéve, hogy az ajánlatkérő számára nem létezik reális alternatíva beszerzési igényének kielégítésére, és a verseny hiánya nem annak a következménye, hogy a közbeszerzés tárgyát a versenyt indokolatlanul szűkítő módon határozták meg”.
Tárgyi beszerzés és ezzel összefüggésben az eljárás eredményeként megkötendő megbízási keretszerződés alapján a nyertes ajánlattevő, mint Megbízott által ellátandó szolgáltatások csak és kizárólag olyan feladatokat foglalnak magukban, amelyek tekintetében az ajánlattételre felhívott Geometria Kft. kizárólagos joga fennáll és az szükséges is szolgáltatások nyújtásához, továbbá olyan szolgáltatásokat, amelyek szorosan összefüggnek és nem elválaszthatóak az előbbi szolgáltatásoktól, tekintettel arra, hogy a feladat ellátáshoz szükséges alapadatok és információk hiányában más gazdasági szereplő ezen szolgáltatások nyújtására nem képes, így Fővárosi Vízművek Zrt Ajánlatkérő számára nem létezik más reális alternatíva beszerzési igénye kielégítésére, mint a Kbt. 98. § (2) bekezdés c) pontja szerinti hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeképpen történő szerződéskötés.
A Közbeszerzési Döntőbizottság a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás jogalapjának megalapozottságát megállapította, amelyet 2018.02.07-én kelt, HNT-00029/05/2018. számú döntésével közölt 2018.02.13. napján.