Az ajánlatkérő (AK) által támogatott közszolgálati médiaszolgáltatók (közszolgálati rádió csatornák, televíziós csatornák és weboldalak) tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatási szolgáltatások nyújtása keretmegállapodás (KM) alapján kötött egyedi szerződések alapján, az indítandó eljárás közbeszerzési dokumentumaiban (KD) foglaltak szerint
A nyertes ajánlattevőtől (AT) megrendelhető tevékenységek:
1. Nagymintás országos kérdőíves kutatás (rádió és/vagy televíziós csatornákra és weboldalakra
A kutatás célja: megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival
A kutatás jellemzői: 18 éves és idősebbek körében végzett adatfelvétel, 3*5000, azaz 15000 fős országos reprezentatív minta, személyes CAPI vagy TAPI adatfelvétel, max. 30 perces időtartamú interjúk, valamint egy gyűjtés és figyelés a médiamegjelenésekről. Eredmény: elemző tanulmány (ET).
2. Telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény kutatás
A kutatás célja: jól körülhatárolható kutatási témák költséghatékony lebonyolítása.
A kutatás jellemzői: 18 éves és idősebbek körében végzett adatfelvétel, min. 1 000 fős országos reprezentatív minta, max.15 perces interjúkkal. Eredmény: ET.
3. Határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatás (rádió és/vagy televíziós csatornákra és weboldalakra
A kutatás célja: feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat és a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepét
A kutatás jellemzői: adatfelvétel az Erdély, Felvidék, Kárpátalja és Vajdaság régióban élő, 18 éves és idősebb magyarul beszélő lakosság körében. Régiónként min. 500 fős mintán, max. 30 perces interjúkkal. Eredmény: ET.
4. Lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatás (rádió és/vagy televíziós csatornákra és weboldalakra
A kutatás célja: megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot
A kutatás jellemzői: 18 éves és idősebb internethasználókat reprezentáló lakossági mintán, legalább 1 000 fő megkérdezésével (CAWI-rendszerrel) végzett kutatás. A kiinduló online panelnek min. 20 000 fősnek kell lennie. Az adatfelvétel alapját képező kérdőív max. 20 perc. Eredmény: ET.
5. Kvalitatív (fókuszcsoportos) kutatás (rádió és/vagy televíziós csatornákra
A kutatás célja: a különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése
A kutatás jellemzői: egy kutatási projektben, a kutatás témájától/célcsoportjától függően 4-8 fókuszcsoportos beszélgetés, akár több budapesti és vidéki helyszínen is, a beszélgetések alkalmanként 6-8 fő részvételével zajlanak. Eredmény: ET
6. AMT/«zenei ízlésteszt» (rádió csatornákra)
A kutatás célja: a zenei ízlésvilág vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással)
A kutatást alkalmanként min. 300 fős mintán, személyes megkérdezéssel, megadott szűrőfeltételek szerint.
7. Telefonos adatfelvételen (CATI) alapuló zenei teszt/«Callout teszt» (rádió csatornákra)
A kutatás célja: a megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása
A kutatást hullámonként min. 100 fős mintán, telefonos kutatásként kell elvégezni, a kérdőív hossza max. 15 perc. A megadott szűrőfeltételeket kell alkalmazni.
8. Perceptual teszt/«image kutatás» (rádió csatornákra)
A kutatás célja: a rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével
A kutatás jellemzői: 18-49 éves lakosság körében, min. 1 000 fős mintán, telefonos kutatásként kell elvégezni, max. 20 perces kérdőívvel.
A KM-ra vonatkozó további információk a VI.4.3) pontban
Részletes elvárások az indítandó eljárás KD-ban