Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Tájékoztató az eljárás eredményéről - Közszolgáltatások
A közbeszerzési eljárás eredménye
I.1) Név és címek (jelölje meg az eljárásért felelős összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: HungaroControl Zrt.
Nemzeti azonosítószám: AK03208
Postai cím: Igló utca 33-35.
Postai irányítószám: 1185
Kapcsolattartó személy: Váradi Márk
E-mail: mark.varadi@hungarocontrol.hu
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.hungarocontrol.hu
A felhasználói oldal címe (URL): www.hungarocontrol.hu
A szerződés közös közbeszerzés formájában valósul meg.
Több ország részvételével megvalósuló közös közbeszerzés esetében - az alkalmazandó nemzeti közbeszerzési jogszabály:
A szerződést központi beszerző szerv ítéli oda.
Gáz- és hőenergia termelése, szállítása és elosztása
Földgáz és kőolaj kitermelése
Szén és más szilárd tüzelőanyag feltárása és kitermelése
Városi vasúti, villamos-, trolibusz- és autóbusz-szolgáltatások
x Repülőtéri tevékenységek
II.1) A beszerzés mennyisége
Elnevezés: Kamerarendszer és ADS-B telepítése
| Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék |
Fő tárgy: | 34962000-8 | |
II.1.3) A szerződés típusa
II.1.4) Rövid meghatározás:
A HungaroControl Zrt. (HC) szándékában áll Debrecen Nemzetközi Repülőtér (LHDC) forgalmának kiszolgálása céljából távoli toronyirányítást (rTWR) kiépíteni. Az rTWR-nek képesnek kell lennie „minden időjárási körülmények” között ugyanolyan kapacitással működnie, mint ha az irányítás a meglévő toronyból történne. Annak érdekében, hogy ez megvalósítható legyen, minden ehhez szükséges berendezés képét és/vagy vezérlését biztosítani kell a HC ANSIII épületében (Budapesten), továbbá egy új Vizualizációs és Felderítő Rendszer kerül kiépítésre.
Az LHDC rTWR Vizualizációs Légiforgalmi Irányító Rendszernek következő elemekből kell állni:
a. 1 db Kamera rendszer
b. 1 db Feldolgozó rendszer
c. 1 db Megjelenítő rendszer
A rendszerrel együtt kell szállítani és telepíteni egy ADS-B vevőt is.
A szerződés teljesítése során 2 db PTZ kamera telepítésére is sor kerül.
Nyertes ajánlattevő feladatát képezi továbbá kamerarendszer használatának oktatása is.
Információ az opcióról:
A rendszernek két panor
II.1.6) Részekre vonatkozó információk
A beszerzés részekből áll nem
II.1.7) A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül)
Érték: (Kérjük, jelezze a beszerzés végleges összértékét. Az egyes szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatás céljából kérjük, töltse ki az V.szakaszt)
A figyelembe vett legalacsonyabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat: / A figyelembe vett legmagasabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat:
(keretmegállapodások esetében - maximális összérték a teljes időtartamukra vonatkozóan)
(dinamikus beszerzési rendszerek esetében - a korábbi tájékoztató hirdetményekben nem szereplő szerződés(ek) értéke)
(keretmegállapodásokon alapuló szerződések esetében, adott esetben - a korábbi tájékoztató hirdetményekben nem szereplő szerződés(ek) értéke)
Elnevezés: Kamerarendszer és ADS-B telepítése
II.2.2) További CPV-kód(ok):
| Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék |
Fő tárgy: | 34962000-8 | |
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU321 A teljesítés fő helyszíne: Airport-Debrecen Kft. H-4030 Debrecen, Mikepércsi út 0493/64 hrsz.
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:
A HungaroControl Zrt. (HC) szándékában áll Debrecen Nemzetközi Repülőtér (LHDC) forgalmának kiszolgálása céljából távoli toronyirányítást (rTWR) kiépíteni. Az rTWR-nek képesnek kell lennie „minden időjárási körülmények” között ugyanolyan kapacitással működnie, mint ha az irányítás a meglévő toronyból történne. Annak érdekében, hogy ez megvalósítható legyen, minden ehhez szükséges berendezés képét és/vagy vezérlését biztosítani kell a HC ANSIII épületében (Budapesten), továbbá egy új Vizualizációs és Felderítő Rendszer kerül kiépítésre.
Az LHDC rTWR Vizualizációs Légiforgalmi Irányító Rendszernek következő elemekből kell állni:
a. 1 db Kamera rendszer
b. 1 db Feldolgozó rendszer
c. 1 db Megjelenítő rendszer
A rendszerrel együtt kell szállítani és telepíteni egy ADS-B vevőt is.
A szerződés teljesítése során 2 db PTZ kamera telepítésére is sor kerül.
Nyertes ajánlattevő feladatát képezi továbbá kamerarendszer használatának oktatása is.
Információ az opcióról:
A rendszernek két panor
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) Értékelési szempontok
x Minőségi kritérium – 1 Panoráma képhez felhasznált kamerák feldolgozott video kép minősége 220° fokos látószög esetén az előírt minimumon felül (látószög) 3
2 Panoráma képhez felhasznált kamerák feldolgozott video kép minősége 160° fokoslátószög esetén az előírt minimumon felül (látószög) 2
3 Panoráma képhez felhasznált kamerák felbontása a 220°-os kép esetében az előírt minimumon felül (felbontás) 15
4 Panoráma képhez felhasznált kamerák felbontása a 160°-os kép esetében az előírt minimumon felül (felbontás) 5
5 Jótállás időtartama 5
6 Licenc időtartama 5
II.2.11) Opciókra vonatkozó információ
Opciók ismertetése: A rendszernek két panoráma képet kell biztosítania, melyeknek a HC által biztosított oszlopokra kell kerülniük.Emellett az ajánlattevő által megajánlott rendszernek opcionális tételként biztosítania kell egy második kamerapozíciót a 05R küszöbhöz közel, melynek esetleges helyzete:
Szélesség: N47o29’01”.
Hosszúság: E021o36’11”.
Magasság: 20,00 m AGL.
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:
II.2.14) További információ:
IV.1.1) Az eljárás fajtája
x Felhívással induló tárgyalásos eljárás
Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő közzététele nélkül odaítélt szerződés az alább felsorolt esetekben (töltse ki a D2. mellékletet)
IV.1.3) Keretmegallápodásra vagy dinamikus beszerzési rendszerre vonatkozó információk
A hirdetmény keretmegállapodás megkötésére irányul
Dinamikus beszerzési rendszer (DBR) került létrehozásra
IV.1.6) Elektronikus árlejtésre vonatkozó információk
Elektronikus árlejtést alkalmaztak
IV.1.8) A közbeszerzési megállapodásra (GPA) vonatkozó információk
A szerződés a közbeszerzési megállapodás (GPA) hatálya alá tartozik igen
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Az adott eljárásra vonatkozó korábbi közzététel
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: 2018 /S 002 - 002261
(Az alábbiak közül: Eljárást megindító felhívásként közzétett időszakos előzetes tájékoztató - közüzemi szolgáltatások; Ajánlati/részvételi felhívás - Közszolgáltatások; Eljárást megindító felhívásként közzétett előminősítési rendszer - közüzemi szolgáltatások; Önkéntes előzetes átláthatóságra vonatkozó hirdetmény)
IV.2.8) Információ dinamikus beszerzési rendszer lezárásáról
A hirdetmény tárgya a fenti ajánlati/részvételi felhívásban közzétett dinamikus beszerzési rendszer lezárása
IV.2.9) Információ az időszakos előzetes tájékoztató formájában közzétett eljárást megindító felhívás lezárásáról
Az ajánlatkérő a fenti időszakos előzetes tájékoztató alapján nem ítél oda további szerződéseket
VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.3) További információk:
Az eredménytelenség indoka:
Az eljárás a Kbt. 75. § (2) bekezdés a) pontja alapján eredménytelen, tekintettel arra, hogy ajánlatkérő ellenőrzési körén kívül eső és általa előre nem látható körülmény miatt a szerződés teljesítésére nem lenne képes:
Repülőtéri légiforgalmi irányítási szolgáltatás biztosítása Debrecen nemzetközi repülőtéren projekt keretén belül, Debrecen repülőtéri alapinfrastruktúra megteremtése a rTWR technológián alapuló, debreceni légiforgalmi irányítási szolgáltatásához” tárgyú feltételes közbeszerzési eljárás elindításának célja a Debrecen reptér légiforgalmi irányítási szolgáltatás mielőbbi nyújtására való, felkészülés volt az akkori debreceni elképzeléseknek megfelelően. Azóta a debreceni reptér fejlesztési koncepciója átdolgozásra került, mely az eredeti tervezési környezet megváltozását fogja okozni, mely változás tartalma, mértéke jelenleg számunkra nem ismert, ezzel a 2017 évi feltételes közbeszerzési eljárásra vonatkozó műszaki kiírásunk megalapozatlanná vált.
Az 1713/2016. (XII. 5.) Korm. határozat „a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zártkörűen Működő Részvénytársaságnak repülőtéri légiforgalmi irányítási szolgáltatásra való felkészülés céljából nyújtott támogatásról” (a továbbiakban: Kormányhatározat) a HungaroControl Zrt.-t jelöli ki a debreceni nemzetközi repülőtéren repülőtéri légiforgalmi irányítási szolgáltatás nyújtására, illetve gondoskodik a feladat-végrehajtás finanszírozásáról is.
A Kormányhatározat 2. pontja alapján, a feladat végrehajtásának, illetve a szolgáltatás nyújtására való felkészülés finanszírozását biztosító támogatási szerződés megkötésének határideje 2017. március 31. A Kormányhatározat 3. pontjában meghatározott légiforgalmi irányító szolgálat fenntartási költségeinek viselőjére vonatkozó javaslat benyújtásának határideje 2017. február 15. Ezek a határidők eredménytelenül teltek el, nem került sor sem a támogatási szerződés megkötésére, sem a fenntartási költségekre vonatkozó javaslat elkészítésére.
A légiforgalmi irányítói szolgálat fenntartási költségeire vonatkozó koncepció időközben átdolgozásra került, amely az eredeti tervezési környezet megváltozását eredményezheti. A legkorábbi tervezett 2020-as megvalósítás időpontjára a jelenlegi kiírásban általunk szerepeltetett technológiai paraméterek elavultak lesznek, nem felelnek majd meg a műszaki standardoknak, illetve EU-s előírásoknak.
A feltételes közbeszerzések eredménytelenné nyilvánításával csökkenthetjük a megvalósítás elhúzódása miatti technológiai avulásból eredő műszaki tartalom módosulás és a költségemelkedés kockázatát, valamint a ráfordított erőforrást. Egyúttal csökkenthetjük a közbeszerzési eljárásban résztvevők megvalósíthatósággal szembeni bizonytalanságát.
A feltételes beszerzés eljárások folytatása és szerződéskötés esetén fennáll a kockázata, hogy a támogatási háttér határidőben történő rendeződése esetén, olyan műszaki tartalom került szerződéskötésre, ami már nem felel meg a technológiai és operatív igényeknek. Ezen felül nem felel meg a műszaki standardoknak, illetve EUs regulatíváknak. Kockázati tényezőként jelenik meg ebben az esetben, hogy Debrecen Reptér időközben változó operatív igényei eltérnek az általunk leszerződött technikai megvalósítástól. Amennyiben pedig a szerződéskötéstől számított 6 hónapon belül a támogatási és üzemeltetésre vonatkozó szerződés nem lép hatályba a megkötött szerződés sem tud hatályba lépni, azaz a közbeszerzési eljárást újra kell indítani.
A feltételes beszerzési eljárások további folytatása szerződéskötés nélkül az ajánlattevő partnereknek és a HungaroControl számára is bizonytalanságot és extra erőforrás felhasználást jelent. Mindemellett a technológiai igényeknek való megfelelés miatt a műszaki tartalom módosulására és a költségek növekedésére kell számítani, ami a támogatási összeg és üzemeltetési koncepció kialakítására is hatással van. Egy elhúzódó, bizonytalan eljárás a HC jó hírnevét és a beszállító partnerekkel kialakított bizalmi
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai irányítószám: 1026
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ:
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ:
A kérelem benyújtására 15 nap áll rendelkezésre, mely határidő a jogsértés tudomásra jutásától számítódik. Amennyiben a kérelmező az ajánlatkérő döntését találja jogsértőnek, tíz nap határidőt ad a törvény. Azonban figyelni kell a végső határidőre is, ugyanis a jogsértés megtörténtétől számított 90 napon túl már nem lehet kérelmet előterjeszteni. A fentiektől szűkebb határidőt állapít meg a törvény azokra az esetekre, amikor a felhívás, dokumentáció vagy ezek módosítása miatt kíván valaki eljárást kezdeményezni, mivel ekkor az ajánlati, illetve részvételi határidő lejárta előtti ötödik nap a végső határidő.
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai irányítószám: 1026
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
4 ha az információ ismert
7 közzétételre nem kerülő kötelező információ
20 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható
21 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható; ha az ár az egyetlen bírálati szempont, akkor a súlyszámot nem alkalmazzák
Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététele nélkül odaítélt szerződés indokolása
(válassza ki a vonatkozó opciót és fűzzön hozzá magyarázatot)
1. Felhívás nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásának a 2014/25/EU irányelv 50. cikke alapján történő indokolása
Felhívással induló korábbi eljárás keretében nem érkeztek be ajánlatok, illetve nem megfelelő ajánlatok/részvételi jelentkezések érkeztek be
A szóban forgó szerződés kizárólag kutatási, kísérleti, tanulmányi vagy fejlesztési célokat szolgál, az irányelvben megállapított feltételek szerint
Az építési beruházást, az árubeszerzést vagy a szolgáltatást kizárólag egy meghatározott gazdasági szereplő képes teljesíteni a következő okok miatt:
verseny hiánya technikai okokból
a közbeszerzés célja egyedi műalkotás vagy művészeti előadás létrehozása vagy megvásárlása
a kizárólagos jogok védelme, a szellemitulajdon-jogot is beleértve
Az ajánlatkérő számára előre nem látható események által kiváltott rendkívüli sürgősség, az irányelvben megállapított szigorú feltételekkel összhangban
Kiegészítő szállítások az irányelvben megállapított szigorú feltételeknek megfelelően
A korábbi építési beruházás/szolgáltatás megismétlését jelentő új építési beruházás/szolgáltatás megrendelésére került sor, az irányelvben megállapított szigorú feltételeknek megfelelően
Tervpályázati eljárás szabályai alapján a nyertes ajánlattevőnek vagy a nyertes ajánlattevők valamelyikének odaítélendő szolgáltatási szerződés
Árutőzsdén jegyzett és beszerzett áruk
Különösen kedvező feltételek mellett történő áru-, illetve szolgáltatásbeszerzés
az üzleti tevékenységét végleg beszüntető szállítótól
a felszámolótól csődeljárás, hitelezőkkel való egyezségkötésre irányuló eljárás vagy hasonló nemzeti eljárás során történő értékesítés keretében
Előnyös vásárlások valamely nagyon rövid ideig, a piaci áraknál lényegesen alacsonyabb áron elérhető, különösen előnyös lehetőség kihasználásával
2. Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététele nélkül odaítélt szerződés egyéb indokolása
A beszerzés nem tartozik az irányelv hatálya alá
Kérjük, hogy a vonatkozó tények és - adott esetben - az irányelvvel összhangban lévő jogi következtetések ismertetésével egyértelműen és átfogóan fejtse ki, hogy miért jogszerű a szerződésnek az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététel nélküli odaítélése: (maximum 500 szóban)