Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2019/193
Beszerzés tárgya:Árubeszerzés
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2019.10.07.
Iktatószám:16747/2019
CPV Kód:30199000-0
Ajánlatkérő:Legfőbb Ügyészség nevében eljáró Fővárosi Főügyészség
Teljesítés helye:1. Fővárosi Főügyészség (1054 Budapest V., Akadémia u. 13.) 2. Budapesti I. és XII. ker. Ügyészség (1122 Budapest XII., Maros u. 6/a.) 3. Budapesti II. és III. ker. Ügyészség (1024 Budapest II., Rómer Flóris u. 6. II. emelet.) 4. Budapesti IV. és XV. ker. Ügyészség (1041 Budapest IV., Erzsébet u. 28.) 5. Budapesti V. és XIII. ker. Ügyészség (1055 Budapest V., Markó u. 27. III. emelet) 6. Budapesti VI. és VII. ker. Ügyészség (1066 Budapest VI., Zichy Jenő utca 14..) 7. Budapesti VIII. ker. Ügyészség (1055 Budapest V., Markó u. 27. III. emelet) 8. Budapesti IX. ker. Ügyészség (1081 Budapest VIII., Csokonai utca 6.)) 9. Budapesti X. és XVII. ker. Ügyészség (1102 Budapest X., Harmat u. 6-8.) 10. Budapesti XI. és XXII. ker. Ügyészség (1027 Budapest II., Fő u. 70-78. II. emelet) 11. Budapesti XIV. és XVI. ker. Ügyészség (1145 Budapest XIV., Szugló u. 14. I. emelet) 12. Budapesti XVIII. és XIX. ker. Ügyészség (1192 Budapest XIX., Ady Endre ut 29. II. emelet) 13. Budapesti XX., XXI. és XXIII. ker. Ügyészség (1204 Budapest XX., Török Flóris u. 78-82.) 14. Budapesti Közérdekvédelmi Ügyészség (1076 Budapest Dózsa György út 18-22. III. emelet) 15. Budapesti Nyomozó Ügyészség (1055 Budapest, Belgrád rkp. 5.)”
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:Profil-Copy 2002 Kft.
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés módosítása az érvényességi ideje alatt
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg a szerződést kötő összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Legfőbb Ügyészség nevében eljáró Fővárosi Főügyészség
Nemzeti azonosítószám: AK15597
Postai cím: Akadémia utca 13.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1054
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy:
Telefon: 06-1-472-4003
E-mail: paulovits.helga@mku.hu
Fax: 06-1-472-4163
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL): www.mklu.hu
 

II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1)
Elnevezés: Keretmegállapodás megkötése a Legfőbb Ügyészség nevében eljáró Fővárosi Főügyészség részére papíráru és irodaszerek beszerzésére
Hivatkozási szám:
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:30199000-0
II.1.3) A szerződés típusa
  Építési beruházás
x Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Koncessziós beszerzési eljárásra vonatkozó információk
  A szerződés megkötésére koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával került sor
II.2) A közbeszerzés ismertetése
 
II.2.1) Elnevezés:
Keretmegállapodás megkötése a Legfőbb Ügyészség nevében eljáró Fővárosi Főügyészség részére papíráru és irodaszerek beszerzésére.
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:30199000-0
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU11 A teljesítés helye: 1. Fővárosi Főügyészség (1054 Budapest V., Akadémia u. 13.)
2. Budapesti I. és XII. ker. Ügyészség (1122 Budapest XII., Maros u. 6/a.)
3. Budapesti II. és III. ker. Ügyészség (1024 Budapest II., Rómer Flóris u. 6. II. emelet.)
4. Budapesti IV. és XV. ker. Ügyészség (1041 Budapest IV., Erzsébet u. 28.)
5. Budapesti V. és XIII. ker. Ügyészség (1055 Budapest V., Markó u. 27. III. emelet)
6. Budapesti VI. és VII. ker. Ügyészség (1066 Budapest VI., Zichy Jenő utca 14..)
7. Budapesti VIII. ker. Ügyészség (1055 Budapest V., Markó u. 27. III. emelet)
8. Budapesti IX. ker. Ügyészség (1081 Budapest VIII., Csokonai utca 6.))
9. Budapesti X. és XVII. ker. Ügyészség (1102 Budapest X., Harmat u. 6-8.)
10. Budapesti XI. és XXII. ker. Ügyészség (1027 Budapest II., Fő u. 70-78. II. emelet)
11. Budapesti XIV. és XVI. ker. Ügyészség (1145 Budapest XIV., Szugló u. 14. I. emelet)
12. Budapesti XVIII. és XIX. ker. Ügyészség (1192 Budapest XIX., Ady Endre ut 29. II. emelet)
13. Budapesti XX., XXI. és XXIII. ker. Ügyészség (1204 Budapest XX., Török Flóris u. 78-82.)
14. Budapesti Közérdekvédelmi Ügyészség (1076 Budapest Dózsa György út 18-22. III. emelet)
15. Budapesti Nyomozó Ügyészség (1055 Budapest, Belgrád rkp. 5.)”
II.2.4) A közbeszerzés mennyisége:
Keretmegállapodás megkötése a Legfőbb Ügyészség nevében eljáró Fővárosi Főügyészség részére papíráru és irodaszerek beszerzésére nettó 34.000.000,-Ft értékben.
A tételes terméklistát és a részletes műszaki leírást az ajánlattételi dokumentáció IV. Műszaki leírás fejezete tartalmazza.
A keretmegállapodás teljes időtartamára vonatkozó becsült összérték: nettó 34.000.000,- Ft.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: 48 vagy napban:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
II.2.6) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Adminisztratív információk
IV.1.1) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
 
1830 / 2018 (KÉ-szám/évszám)
 
V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: 1 Elnevezés: adásvételi szerződés
V.1 Az eljárás eredménye
V.1.1) A szerződés megkötésének dátuma:
2018/01/16 (éééé/hh/nn)
V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
V.1.3) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: Profil-Copy 2002 Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Kiss Ernő út 15-2
Város: Miskolc
NUTS-kód: HU311
Postai irányítószám: 3531
Ország: HU
E-mail:
Telefon:
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
V.1.4) A szerződés értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés megkötésekor; ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 34000000
Pénznem: HUF

VI. szakasz: A szerződés módosításai
VI.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VI.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:30199000-0
VI.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
VI.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU11 A teljesítés helye: 1. Fővárosi Főügyészség (1054 Budapest V., Akadémia u. 13.)
2. Budapesti I. és XII. ker. Ügyészség (1122 Budapest XII., Maros u. 6/a.)
3. Budapesti II. és III. ker. Ügyészség (1024 Budapest II., Rómer Flóris u. 6. II. emelet.)
4. Budapesti IV. és XV. ker. Ügyészség (1041 Budapest IV., Erzsébet u. 28.)
5. Budapesti V. és XIII. ker. Ügyészség (1055 Budapest V., Markó u. 27. III. emelet)
6. Budapesti VI. és VII. ker. Ügyészség (1066 Budapest VI., Zichy Jenő utca 14..)
7. Budapesti VIII. ker. Ügyészség (1055 Budapest V., Markó u. 27. III. emelet)
8. Budapesti IX. ker. Ügyészség (1081 Budapest VIII., Csokonai utca 6.))
9. Budapesti X. és XVII. ker. Ügyészség (1102 Budapest X., Harmat u. 6-8.)
10. Budapesti XI. és XXII. ker. Ügyészség (1027 Budapest II., Fő u. 70-78. II. emelet)
11. Budapesti XIV. és XVI. ker. Ügyészség (1145 Budapest XIV., Szugló u. 14. I. emelet)
12. Budapesti XVIII. és XIX. ker. Ügyészség (1192 Budapest XIX., Ady Endre ut 29. II. emelet)
13. Budapesti XX., XXI. és XXIII. ker. Ügyészség (1204 Budapest XX., Török Flóris u. 78-82.)
14. Budapesti Közérdekvédelmi Ügyészség (1076 Budapest Dózsa György út 18-22. III. emelet)
15. Budapesti Nyomozó Ügyészség (1055 Budapest, Belgrád rkp. 5.)”
VI.1.4) A közbeszerzés mennyisége:
Keretmegállapodás megkötése a Legfőbb Ügyészség nevében eljáró Fővárosi Főügyészség részére papíráru és irodaszerek beszerzésére nettó 34.000.000,-Ft értékben.
A tételes terméklistát és a részletes műszaki leírást az ajánlattételi dokumentáció IV. Műszaki leírás fejezete tartalmazza.
A keretmegállapodás teljes időtartamára vonatkozó becsült összérték: nettó 34.000.000,- Ft.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VI.1.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: 48 vagy napban:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
VI.1.6) A szerződés értékére vonatkozó információk (ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 34000000
Pénznem: HUF
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
VI.1.7) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: Profil-Copy 2002 Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Kiss Ernő út 15-2
Város: Miskolc
NUTS-kód: HU311
Postai irányítószám: 3531
Ország: HU
E-mail:
Telefon:
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
VI.2) Információ a módosításokról
VI.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítás dátuma: 2019/08/08 (éééé/hh/nn)
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt):
VI.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: 2018-as évben általános munkaerőhiány és az ebből adódó 2019. évi bérköltség növekedését egyrészt az átlagkeresetek növekedése, másrészt a szállítási költségek és az alapanyagok árának növekedése idézte elő, amely Eladó költségei az előre prognosztizálhatónál nagyobb mértékben emelkedtek. A 2017-es év végén a minimálbér emelkedés mértéke már tudható volt, amellyel Eladó az ajánlati ár megadásakor számolt is, azonban az ezzel összefüggő költségek emelkedésének mértéke összegszerűen nem volt megfelelően előre kalkulálható.
Eladó bérköltségére két fontos tényező is hatással van, melyek önmagukban is számottevőek, együttes hatásuk azonban hatványozottan érvényesül.
Egyrészt, a minimálbér összege 2019-ben tovább emelkedett. A minimálbér és a szakmai garantált bérminimum egyaránt 8-8%-kal emelkedett a Kormány döntése alapján.
Másrészt az egyre intenzívebben jelentkező munkaerőhiány és a minimálbér ilyen mértékű változása jelentősen megemelte a munkavállalók bérvárományait. Szakembereket sok esetben a 2017-es bérek kétszereséért tudja Eladó alkalmazni. Nem csak a szakképzett, de a szakképzettséggel nem rendelkező munkavállalók bérét is az előre kalkuláltnál nagyobb mértékben volt Eladó kénytelen rendezni.
Béremelés nélkül Eladó működésének biztonsága veszélybe került volna. Bérköltsége így a 2017.évi ajánlatadáskor számított 8%-kal szemben 20%-kal emelkedett 2019-re.

A szállítási költségek és alapanyag árának drágulása
A minimálbér változásának hatására Eladó beszállítói már 2018 januárjától megemelték az alapvető irodaszerek (papír és a papír alapanyagú termékek) árait. Az első féléves emelést követően, júniusban szintén a bérköltség növekedése miatt, további áremelések történtek, melyek előre nem voltak láthatóak.
Két alapvető papíráru szerződéses időszak alatt bekövetkezett árváltozásait az alábbi táblázat mutatja:
TERMÉK VÁLTOZÁS MÉRTÉKE
UNIVERSAL FÉNYMÁSOLÓPAPÍR A4 80G 16%
UNIVERSAL FÉNYMÁSOLÓPAPÍR A3 80G 16%
A termékek helyszínre történő kiszállításának költségeit alapvetően befolyásoló üzemanyagárak átlagban 5%-kal emelkedtek a keretmegállapodás megkötése óta.
A fentiek együttes hatása miatt a 2019-es évre a szállítási költségek és alapvető papíráruk ára összességében 20-21%-kal emelkedett az előre kalkulált 8% helyett.
A jogszabályi változásra tekintettel a fentiek alapján megállapítható, hogy a munkabér, a szállítási, valamint a beszállítói árak költsége és a szerződéses ár különbözete nem biztosítja a szolgáltatás ellátáshoz szükséges egyéb költségek (termékek, eszközök, szállítási és bérköltségek) fedezetét, valamint az üzleti fedezetet.
Annak érdekében, hogy Eladó a megváltozott feltételek mellett továbbra is biztosítani tudja Eladó magas színvonalon történő kiszolgálását kezdeményezte a fenti körülmények miatt az Universal Fénymásoló papír (A3 és A4) árainak megemelését.
A módosítás jogszabályi alapja:
  Kbt. 141. § (2) bekezdés
x Kbt. 141. § (4) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés a) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés b) pont
x Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pont
  Kbt. 141. § (6) bekezdés
VI.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával megkötött szerződések esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték ÁFA nélkül: 34000000 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték ÁFA nélkül: 34000000 Pénznem: HUF

VII. szakasz: Kiegészítő információk
VII.1) További információk:
VII.2) E hirdetmény feladásának dátuma:
2019/10/03 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben