Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2019/52
Beszerzés tárgya:Építési beruházás
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2019.03.14.
Iktatószám:4519/2019
CPV Kód:45000000-7
Ajánlatkérő:Budai Szerb Ortodox Egyházmegye
Teljesítés helye:Szentendre, Kossuth Lajos utca 1. (műemléki törzsszám: 7280)
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:ADDIG AMÍG Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés módosítása az érvényességi ideje alatt
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg a szerződést kötő összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Budai Szerb Ortodox Egyházmegye
Nemzeti azonosítószám: AK18871
Postai cím: Pátriárka utca Egyház 5.
Város: Szentendre
NUTS-kód: HU120
Postai irányítószám: 2000
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Vojiszláv Gálity
Telefon: +36 26312457
E-mail: ortodox.diocese@serb.t-online.hu
Fax: +36 26500457
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):
 

II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1)
Elnevezés: Kivitelezési szerződés alapján a Budai Szerb Ortodox Egyházmegye szentendrei templomainak felújítása.
Hivatkozási szám:
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45000000-7
II.1.3) A szerződés típusa
x Építési beruházás
  Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Koncessziós beszerzési eljárásra vonatkozó információk
  A szerződés megkötésére koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával került sor
II.2) A közbeszerzés ismertetése
 
II.2.1) Elnevezés:
Kivitelezési szerződés alapján a Pozsarevacska Szerb Ortodox templom felújítása.
Rész száma: 3
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45000000-7
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU120 A teljesítés helye: Szentendre, Kossuth Lajos utca 1. (műemléki törzsszám: 7280)
II.2.4) A közbeszerzés mennyisége:
Kivitelezési szerződés alapján a Budai Szerb Ortodox Egyházmegye szentendrei templomainak felújítása.
3. rész - Kivitelezési szerződés alapján a Pozsarevacska Szerb Ortodox templom felújítása.
Főbb munkanemek és mennyiségek (tájékoztató jelleggel):
Lábazatra sótároló vakolatrendszer készítése - 15 m2
Sótároló vakolatrendszer készítése - 93 m2
Tető és ácsszerkezetek faanyagának bárdolása, faragása - 202 m2
Ácsszerkezetek faanyagának előkészítése védőkezeléshez - 420 m2
Tetőlécezés készítése kettős cserépfedés alá - 340 m2
Cserépfedés készítése - 340 m2
Acélszerkezet helyreállítás - 151,02 kg
Simító glettelés alapozott, tagolt felületenként rétegben - 660 m2
Homlokzat és vakolt lábazatrész festése kettő rétegben - 659,8 m2
Mázolás - 314,5 m2
Villámvédelmi rendszer
Bejárati ajtók, ablakkeretezések, párkányok illetve vázák, lábazati kő tisztítása - 140 m2
A részletes feltételek az ajánlattételi dokumentációban (a szerződéstervezetben és a közbeszerzési műszaki leírásban) kerültek rögzítésre.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban:
vagy Kezdés: 2018/06/12 (éééé/hh/nn) / Befejezés: 2018/09/12 (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
II.2.6) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Adminisztratív információk
IV.1.1) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
 
10546 / 2018 (KÉ-szám/évszám)

11391 / 2018 (KÉ-szám/évszám)
 
V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: 3 Elnevezés: Kivitelezési Szerződés
V.1 Az eljárás eredménye
V.1.1) A szerződés megkötésének dátuma:
2018/06/12 (éééé/hh/nn)
V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
V.1.3) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: ADDIG AMÍG Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Eper u. 14.
Város: Szentendre
NUTS-kód: HU120
Postai irányítószám: 2000
Ország: HU
E-mail: info@addigamig.hu
Telefon:
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
V.1.4) A szerződés értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés megkötésekor; ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 28531118
Pénznem: HUF

VI. szakasz: A szerződés módosításai
VI.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VI.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45000000-7
VI.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45000000-7
VI.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU120 A teljesítés helye: Szentendre, Kossuth Lajos utca 1. (műemléki törzsszám: 7280)
VI.1.4) A közbeszerzés mennyisége:
Kivitelezési szerződés alapján a Budai Szerb Ortodox Egyházmegye szentendrei templomainak felújítása.
3. rész - Kivitelezési szerződés alapján a Pozsarevacska Szerb Ortodox templom felújítása.
Főbb munkanemek és mennyiségek (tájékoztató jelleggel):
Lábazatra sótároló vakolatrendszer készítése - 15 m2
Sótároló vakolatrendszer készítése - 93 m2
Tető és ácsszerkezetek faanyagának bárdolása, faragása - 202 m2
Ácsszerkezetek faanyagának előkészítése védőkezeléshez - 420 m2
Tetőlécezés készítése kettős cserépfedés alá - 340 m2
Cserépfedés készítése - 340 m2
Acélszerkezet helyreállítás - 151,02 kg
Simító glettelés alapozott, tagolt felületenként rétegben - 660 m2
Homlokzat és vakolt lábazatrész festése kettő rétegben - 659,8 m2
Mázolás - 314,5 m2
Villámvédelmi rendszer
Bejárati ajtók, ablakkeretezések, párkányok illetve vázák, lábazati kő tisztítása - 140 m2
A részletes feltételek az ajánlattételi dokumentációban (a szerződéstervezetben és a közbeszerzési műszaki leírásban) kerültek rögzítésre.
MÓDOSÍTÁSSAL MEGVALÓSULÓ ÚJ MUNKÁK:
a) Északi és déli vázák leemelése és a vázák alatti kövek kapcsozása (ehhez kapcsolódóan daru, illetve az állványon rácsos tartók alkalmazásának költsége is felmerült).
b) Örökségvédelmi hatóság előírása okán lefutó pilléreknél horony bevágása és kikenése.
c) Torony résznél íves lekerekítések alatti horony kialakítása az egységes megjelenés érdekében.
d) Füzérek ragasztása és javítása kőműves technológiával.
e) Torony fedésénél fazsindely javítása bádog lemezek aláfűzésével.
f) Kő lábazaton kilazult fugák kikaparása és visszafugázása.
g) Kő kitörések javítása ablakoknál.
h) Szarufák mellé kiegyenlítő palló felszerelése.
i) Asztalos munkák.
j) Tornyon található kereszt lefestése.
k) Teljes homlokzat simító glettelés alatti alapozása.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VI.1.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban:
vagy Kezdés: 2018/06/12 (éééé/hh/nn) / Befejezés: 2019/04/30 (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
VI.1.6) A szerződés értékére vonatkozó információk (ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 30882958
Pénznem: HUF
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
VI.1.7) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: ADDIG AMÍG Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Eper u. 14.
Város: Szentendre
NUTS-kód: HU120
Postai irányítószám: 2000
Ország: HU
E-mail: info@addigamig.hu
Telefon:
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
VI.2) Információ a módosításokról
VI.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítás dátuma: 2019/02/28 (éééé/hh/nn)
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt):
1. Előzmények
1.1. Megrendelő 2018. március 8. napján „Kivitelezési szerződés alapján a Budai Szerb Ortodox Egyházmegye szentendrei templomainak felújítása” tárgyában a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) Harmadik Része szerinti közbeszerzési eljárást indított (a továbbiakban: közbeszerzési eljárás).
1.2. Kivitelező a közbeszerzési eljárás során - az ajánlattételi felhívásban és a dokumentációban rögzített feltételekre tekintettel - a jogszabályi feltételeknek megfelelő érvényes ajánlatot nyújtott be, mely a rendelkezésre álló anyagi fedezet mértékére figyelemmel Megrendelő részére megvalósíthatónak bizonyult. Az ajánlattételi felhívás szerinti értékelési szempont alapján Megrendelő Kivitelezőt hirdette ki az eljárás 3. részének nyerteseként 2018. április 13. napján. Felek a közbeszerzési eljárás eredményeként 2018. június 12. napján kivitelezési szerződést kötöttek a közbeszerzési eljárás 3. részében (a továbbiakban: Kivitelezési Szerződés).
1.3. Megrendelő a közbeszerzési eljárás eredményéről és a Kivitelezési Szerződés megkötésének tényéről 2018. június 22. napján ún. tájékoztató hirdetményt tett közzé a Közbeszerzési Értesítőben 10546/2018. iktatószámmal (melynek korrigenduma 2018. június 29. napján jelent meg 11391/2018. iktatószámmal). Megrendelő a tájékoztató hirdetmény II.2.4) pontjában - összefoglaló jelleggel - rögzítette a Kivitelezési Szerződés műszaki tartalmát.
2. A szerződésmódosítás okai
2.1. A Kivitelezési Szerződésben rögzített Feladatok végteljesítési határideje a szerződéskötés napjától számított 3 (három) naptári hónap, vagyis 2018. szeptember 12. napja volt.
2.2. A Kivitelezési Szerződés teljesítése során felmerült szempontokra tekintettel az eredeti műszaki tartalomban nem szereplő további, új feladatok elvégzése vált szükségessé (a továbbiakban: Többlet Feladatok):
a) Északi és déli vázák leemelése és a vázák alatti kövek kapcsozása (ehhez kapcsolódóan daru, illetve az állványon rácsos tartók alkalmazásának költsége is felmerült).
b) Örökségvédelmi hatóság előírása okán lefutó pilléreknél horony bevágása és kikenése.
c) Torony résznél íves lekerekítések alatti horony kialakítása az egységes megjelenés érdekében.
d) Füzérek ragasztása és javítása kőműves technológiával.
e) Torony fedésénél fazsindely javítása bádog lemezek aláfűzésével.
f) Kő lábazaton kilazult fugák kikaparása és visszafugázása.
g) Kő kitörések javítása ablakoknál.
h) Szarufák mellé kiegyenlítő palló felszerelése.
i) Asztalos munkák.
j) Tornyon található kereszt lefestése.
k) Teljes homlokzat simító glettelés alatti alapozása.
2.3. A Kivitelező közbeszerzési eljárásban benyújtott ajánlatának tartalma, illetve a Megrendelő műszaki ellenőre által jóváhagyott kalkulációk alapján a Többlet Feladatok összesített ellenértéke 2.351.840,- Ft + ÁFA, azaz kettőmillió-háromszázötvenegyezer-nyolcszáznegyven forint + ÁFA.
2.4. Felek a Kbt. 141. § (2) bekezdése alapján - a Kbt. 141. § (4) vagy (6) bekezdéseiben foglalt feltételek vizsgálata nélkül - új közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül módosíthatják a Kivitelezési Szerződést, ha a módosítás eredményeként az ellenérték növekedése - vagy több módosítás esetén azok nettó összértéke - nem éri el a Kivitelezési Szerződés szerinti vállalkozói díj 15%-át (tizenöt százalékát), valamint a módosítás nem változtatja meg a szerződés általános jellegét és illeszkedik az eredeti szerződés jellegéhez.
2.5. A Többlet Feladatok az eredeti műszaki tartalomhoz képest új munkanemet érdemben nem tartalmaznak (vagyis az eredeti műszaki tartalom részét képező munkanemekhez kapcsolódó munkanemek kerülnek alkalmazásra a Projektingatlanon), illetve azok illeszkednek a Kivitelezési Szerződés jellegéhez, figyelemmel arra, hogy a Kivitelezési Szerződés keretében felújítani tervezett Projektingatlan részét képező kivitelezési feladatok kerülnek megvalósításra. A Többlet Feladatok együttes értéke nem haladja meg a Kivitelezési Szerződésben rögzített vállalkozói díj 15%-át (tizenöt százalékát).
2.6. Kivitelező továbbá a 2.1-2.5. pontokban rögzítettekkel is összefüggésben kezdeményezte a teljesítési véghatáridő meghosszabbítását, figyelemmel arra a körülményre, hogy az egyes Többlet Feladatok többleti időigénye - építéstechnológiai egymásra épültsége okán - a kivitelezés teljes időtartamának meghosszabbodását eredményezte. A Többlet Feladatok jelentette időigényeken felül a határidőhosszabbítást indokolták továbbá az alábbi körülmények is:
a) A Feladatok részét képezte a Projektingatlan homlokzati helyreállítási munkálatainak részeként a homlokzatok eredeti szín szerinti újrafestése. A festési munkálatokhoz szükséges vakolat és festékanyagokat a Megrendelő biztosította a Caparol Hungária Kft. gyártó (a továbbiakban: Festékgyártó) termékei útján.
b) A Festékgyártó képviseletében eljáró szakemberek többször is elvégezték a festési munkákhoz elengedhetetlen előzetes nedvességmérést (a mérést a Projektingatlan műemléki védelme is indokolta; műemléki törzsszám: 7382). A nedvességmérésre kizárólag a már meglévő vakolat leverése után volt mód, ezt megelőzően a nedvességmérés nem volt elvégezhető, figyelemmel arra a körülményre, hogy az új vakolat és festés közvetlen felületének nedvességtartalmát kellett vizsgálni.
c) A Festékgyártó 2018. július 31. napján elvégzett mérésekor megállapítást nyert, hogy a vakolási munkálatok megkezdéséhez szükséges - a gyártói jótállás/szavatosság fennállásához is megkövetelt - nedvességi határértékeket meghaladja a mért nedvességtartalom. A magasabb nedvességtartalmat feltehetően a csapadékosabb június-július időjárási körülmények eredményezték.
d) A mért adatok a következők voltak:
• Északi (keleti) oldal 60cm magaság 3.1%
• Északi (nyugati) oldal 150cm magaság 1.05%
• Keleti rész 60cm magaság 5.8%
• Déli oldal (keleti) 150cm magaság 1.96%
• Déli oldal (nyugati) 120cm magaság 5.86%
e) A Festékgyártó a 2.6. pont c) alpont alapján a vakolatkészítés és festés elhalasztására tett javaslatot, máskülönben a vakolat és festés repedezésétől, leesésétől kell tartani, egyúttal a Festékgyártó, illetve a Kivitelező jótállási/szavatossági kötelezettségének megszűnését is eredményezheti (hiszen nem a gyártó által javasolt körülmények között kerülne alkalmazásra az építőanyag). Megrendelő számára a felelős közpénzfelhasználás elvére tekintettel ez a lehetőség nem volt vállalható.
f) A nedvességtartalom a 2018. szeptember 4. napján elvégzett mérések alkalmával csökkent a Festékgyártó által javasolt határértékek alá, így ekkor hárult el a vakolatkészítés és festés szerződésszerű kivitelezésének akadálya.
g) Kivitelező a fent részletezettekre tekintettel kezdeményezte a Kivitelezési Szerződés módosítását. Kérelmében Kivitelező előadta, hogy az amúgy is szűkre szabott teljesítési határidő mellett nem számolhatott a felmerült akadályoztatásokkal a közbeszerzési eljárásban történő ajánlattétele során, így a kivitelezés késedelme nem a Kivitelező felelősségi körébe tartozó okra vezethető vissza.
2.7. Megrendelő a Kivitelező kezdeményezése alapján megvizsgálta a Kivitelezési Szerződés módosításának lehetőségét. A Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pontja alapján a közbeszerzési eljárás alapján kötött szerződés jogszerűen módosítható, ha a módosítást olyan körülmények tették szükségessé, amelyeket a Megrendelő kellő gondossággal eljárva nem láthatott előre, és a módosítás nem változtatja meg a szerződés általános jellegét, valamint az ellenérték növekedése nem haladja meg az eredeti szerződés értékének 50%-át (ötven százalékát). A falak nedvességtartalma kellő alapossággal kizárólag az eredeti vakolat leverése után volt vizsgálható, utóbbihoz pedig a teljes falfelület beállványozása is kellett. Megrendelő kellő gondosság mellett sem láthatta előre a teljes felület összetételét, illetve nedvességtartalmát, azzal a közbeszerzési eljárás előkészítésekor teljeskörben nem számolhatott.
2.8. Megrendelő az előadottakkal összefüggésben a Kivitelezési Szerződés módosítását kezdeményezte a Többlet Feladatok megrendelésének rögzítése, illetve a teljesítési határidő módosítása céljából. Felek ugyanakkor rögzítik, hogy egyes homlokzati munkák elvégzése a téli időszakban mindenképpen azzal járna, hogy rövid időn belül e feladatok garanciális javítása lenne indokolt (különös tekintettel a műemléki épület nedvesség elleni szigetelésének hiányára is). Megrendelő a hatékony és felelős közpénzgazdálkodás elvét sértené azzal, hogy előre láthatóan rövidtávon garanciális javítást igénylő munka megvalósítását kellene szerződésszerű teljesítésként elfogadnia (figyelemmel arra a körülményre, hogy a műszaki átadás-átvétel időpontjában e munkák minőségével szemben kifogást nem lehetne emelni), miközben a Felek által elismerten a téli időjárási körülmények alatti kivitelezés már a koratavaszi időszakban felmerülő javítást tennének szükségessé. Mivel e homlokzati munkák elvégzése és a többi kivitelezési munka egymással nem áll közvetlen műszaki összefüggésben (hiszen a többi feladat kivitelezését nem befolyásolta) a Megrendelőnek a Projekt szempontjából ahhoz fűződik kiemelt érdeke, hogy a homlokzati munkák kivételével elvégzett feladatok tekintetében a műszaki átadás-átvételi eljárás lefolytatásra kerüljön és a Megrendelő a Projektingatlant használatba vehesse. Megrendelő e körülményre is figyelemmel a Feladatok időbeli ütemezésének megbontását javasolta, nevezetesen, hogy a kérdéses homlokzati munkákkal nem érintett Feladatok és a Többlet Feladatok 2019. március 5. napjáig kerüljön lefolytatásra a műszaki átadás-átvételi eljárás lefolytatására, míg a fennmaradó homlokzati munkákra további póthatáridőt rögzítsenek.
2.9. A fent részletezettekre tekintettel Felek a Kivitelezési Szerződés módosításáról döntöttek a jelen szerződésmódosításban rögzített feltételekkel (a továbbiakban: Szerződésmódosítás) annak tudomásulvételével, hogy a Szerződésmódosításra kizárólag a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseivel összhangban van mód.
3. A Kivitelezési Szerződés módosított rendelkezései
3.1. A Kivitelezési Szerződés 2.1. pontja kiegészül a következő rendelkezéssel:
„Felek rögzítik továbbá, hogy Megrendelő megrendeli, Kivitelező pedig elvállalja a jelen szerződés 1. pontjában rögzített építési beruházáshoz kapcsolódóan újabb munkák elvégzését a jelen szerződés, különösen az annak 6. sz. mellékletét képező műszaki dokumentáció tartalma szerint (a továbbiakban a jelen mondat szerinti munkák együttesen: Többlet Feladatok). A Többlet Feladatok tekintetében - a jelen szerződés külön előírásának hiányában - a Feladatokra irányadó rendelkezések alkalmazandóak.”
3.2. A Kivitelezési Szerződés 5.3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„A jelen szerződés tárgyát képező Feladatok és Többlet Feladatok - ide nem értve a Feladatok részét képező téli időjárási körülmények miatt be nem fejezhető homlokzati és egyéb munkákat - teljes körű (sikeres műszak átadás-átvétellel lezárt) kivitelezésének határideje 2019. március 5. napja. A Feladatok részét képező fennmaradó homlokzati és egyéb munkák (sikeres műszak átadás-átvétellel lezárt) kivitelezésének határideje 2019. április 30. Felek a jelen szerződés 10.4. pontja szerinti jótállás tekintetében rögzítik, hogy a jótállás időtartama az adott műszaki átadás-átvételi eljárással érintett feladatok tekintetében az adott eljárás sikeres lezárásnak napjával kezdődik.”
3.3. A Kivitelezési Szerződés 8.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„A jelen szerződésben foglalt kötelezettségek maradéktalan teljesítése esetén Kivitelezőt
a) a Feladatokért 28.531.118,- Ft + ÁFA, azaz huszonnyolcmillió-ötszázharmincegyezer-száztizennyolc forint + ÁFA összegű;
b) a Többlet Feladatokért 2.351.840,- Ft + ÁFA, azaz kettőmillió-háromszázötvenegyezer-nyolcszáznegyven forint + ÁFA összegű;
vállalkozói díj illeti meg [a továbbiakban az a)-b) pontok szerinti díjak együttesen: vállalkozói díj], a jelen szerződésben meghatározott ütemezés szerint kiállított (rész)számlák alapján.”
3.4. A Kivitelezési Szerződés 8.9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„Kivitelező a kivitelezésnek a Megrendelő képviseletében eljáró műszaki ellenőr által igazolt készültségi foka szerint jogosult számlák kibocsátására az alábbi ütemezésben:
a) Kivitelező a 8.1. pont a) alpont szerinti vállalkozói díj 30%-ának (harminc százalékának) megfelelő műszaki készültség elérését követően állította ki első részszámláját, melynek összege 8.559.335,- Ft + ÁFA, azaz nyolcmillió-ötszázötvenkilencezer-háromszázharmincöt forint + ÁFA [a 8.1. pont a) alpont szerinti vállalkozói díj 30%-a (harminc százaléka)];
b) Kivitelező a 8.1. pont a) alpont szerinti vállalkozói díj 60%-ának (hatvan százalékának) megfelelő műszaki készültség elérését követően állította ki második részszámláját, melynek összege 8.559.335,- Ft + ÁFA, azaz nyolcmillió-ötszázötvenkilencezer-háromszázharmincöt forint + ÁFA [a 8.1. pont a) alpont szerinti vállalkozói díj 30%-a (harminc százaléka)];
c) Kivitelező a Feladatok - ide nem értve a Feladatok részét képező téli időjárási körülmények miatt be nem fejezhető homlokzati munkákat - műszaki átadás-átvételi eljárás jegyzőkönyvben igazolt sikeres lezárását követően - a Megrendelő által igazolt teljesítés esetén - jogosult a harmadik részszámla kiállítására, melynek összege 10.357.150,- Ft + ÁFA, azaz tízmillió-háromszázötvenhétezer-százötven forint + ÁFA;
d) Kivitelező a Többlet Feladatok műszaki átadás-átvételi eljárás jegyzőkönyvben igazolt sikeres lezárását követően - a Megrendelő által igazolt teljesítés esetén - jogosult a Többlet Feladatok tekintetében számla kiállítására, melynek összege 2.351.840,- Ft + ÁFA, azaz kettőmillió-háromszázötvenegyezer-nyolcszáznegyven forint + ÁFA [a 8.1. pont b) alpont szerinti vállalkozói díj];
e) Kivitelező a Feladatok részét képező téli időjárási körülmények miatt be nem fejezhető homlokzati munkák műszaki átadás-átvételi eljárás jegyzőkönyvben igazolt sikeres lezárását követően - a Megrendelő által igazolt teljesítés esetén - jogosult e munkák tekintetében számla kiállítására, melynek összege 1.055.297,- Ft + ÁFA, azaz egymillió-ötvenötezer-kettőszázkilencvenhét forint + ÁFA.”
3.5. A Kivitelezési Szerződés kiegészül 6. sz. mellékletként a jelen Szerződésmódosítás 1. sz. mellékletével.
EREDETI SZERZŐDÉSES RENDELKEZÉSEK
2.1. Megrendelő megrendeli, Kivitelező pedig elvállalja a jelen szerződés 1. pontjában rögzített építési beruházás tárgyát képező feladatok megvalósításához szükséges valamennyi építési munka elvégzését a jelen szerződés, különösen az annak 1. sz. mellékletét képező műszaki dokumentáció tartalma szerint (a továbbiakban együttesen: Feladatok). A műszaki dokumentációtól, illetve az annak részét képező műszaki specifikációktól történő bármely eltéréshez Megrendelő előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges.
5.3. A jelen szerződés tárgyát képező Feladatok teljes körű kivitelezésének (sikeres műszaki átadás-átvételi eljárással történő lezárásának) határideje a szerződéskötés napjától számított 3 (három) naptári hónap.
8.1. A jelen szerződésben foglalt kötelezettségek maradéktalan teljesítése esetén Kivitelezőt 28.531.118,- Ft + ÁFA, azaz huszonnyolcmillió-ötszázharmincegyezer-száztizennyolc forint + ÁFA összegű vállalkozói díj illeti meg (a továbbiakban: vállalkozói díj), a jelen szerződésben meghatározott ütemezés szerint kiállított (rész)számlák alapján.
8.9. Kivitelező a kivitelezésnek a Megrendelő képviseletében eljáró műszaki ellenőr által igazolt készültségi foka szerint jogosult számlák kibocsátására az alábbi ütemezésben:
a) Kivitelező a vállalkozói díj 30%-ának (harminc százalékának) megfelelő műszaki készültség elérését követően - a Megrendelő által igazolt teljesítés esetén - jogosult az első részszámla kiállítására, melynek összege 8.559.335,- Ft + ÁFA, azaz nyolcmillió-ötszázötvenkilencezer-háromszázharmincöt forint + ÁFA [a vállalkozói díj 30%-a (harminc százaléka)];
b) Kivitelező a vállalkozói díj 60%-ának (hatvan százalékának) megfelelő műszaki készültség elérését követően - a Megrendelő által igazolt teljesítés esetén - jogosult a második részszámla kiállítására, melynek összege 8.559.335,- Ft + ÁFA, azaz nyolcmillió-ötszázötvenkilencezer-háromszázharmincöt forint + ÁFA [a vállalkozói díj 30%-a (harminc százaléka)];
c) Kivitelező a műszaki átadás-átvételi eljárás jegyzőkönyvben igazolt sikeres lezárását követően - a Megrendelő által igazolt teljesítés esetén - jogosult a végszámla kiállítására, melynek összege 11.412.448,- Ft + ÁFA, azaz tizenegymillió-négyszáztizenkettőezer-négyszáznegyvennyolc forint + ÁFA [a vállalkozói díj 40%-a (negyven százaléka)].
VI.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: 1. Előzmények
1.1. Megrendelő 2018. március 8. napján „Kivitelezési szerződés alapján a Budai Szerb Ortodox Egyházmegye szentendrei templomainak felújítása” tárgyában a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) Harmadik Része szerinti közbeszerzési eljárást indított (a továbbiakban: közbeszerzési eljárás).
1.2. Kivitelező a közbeszerzési eljárás során - az ajánlattételi felhívásban és a dokumentációban rögzített feltételekre tekintettel - a jogszabályi feltételeknek megfelelő érvényes ajánlatot nyújtott be, mely a rendelkezésre álló anyagi fedezet mértékére figyelemmel Megrendelő részére megvalósíthatónak bizonyult. Az ajánlattételi felhívás szerinti értékelési szempont alapján Megrendelő Kivitelezőt hirdette ki az eljárás 3. részének nyerteseként 2018. április 13. napján. Felek a közbeszerzési eljárás eredményeként 2018. június 12. napján kivitelezési szerződést kötöttek a közbeszerzési eljárás 3. részében (a továbbiakban: Kivitelezési Szerződés).
1.3. Megrendelő a közbeszerzési eljárás eredményéről és a Kivitelezési Szerződés megkötésének tényéről 2018. június 22. napján ún. tájékoztató hirdetményt tett közzé a Közbeszerzési Értesítőben 10546/2018. iktatószámmal (melynek korrigenduma 2018. június 29. napján jelent meg 11391/2018. iktatószámmal). Megrendelő a tájékoztató hirdetmény II.2.4) pontjában - összefoglaló jelleggel - rögzítette a Kivitelezési Szerződés műszaki tartalmát.
2. A szerződésmódosítás okai
2.1. A Kivitelezési Szerződésben rögzített Feladatok végteljesítési határideje a szerződéskötés napjától számított 3 (három) naptári hónap, vagyis 2018. szeptember 12. napja volt.
2.2. A Kivitelezési Szerződés teljesítése során felmerült szempontokra tekintettel az eredeti műszaki tartalomban nem szereplő további, új feladatok elvégzése vált szükségessé (a továbbiakban: Többlet Feladatok):
a) Északi és déli vázák leemelése és a vázák alatti kövek kapcsozása (ehhez kapcsolódóan daru, illetve az állványon rácsos tartók alkalmazásának költsége is felmerült).
b) Örökségvédelmi hatóság előírása okán lefutó pilléreknél horony bevágása és kikenése.
c) Torony résznél íves lekerekítések alatti horony kialakítása az egységes megjelenés érdekében.
d) Füzérek ragasztása és javítása kőműves technológiával.
e) Torony fedésénél fazsindely javítása bádog lemezek aláfűzésével.
f) Kő lábazaton kilazult fugák kikaparása és visszafugázása.
g) Kő kitörések javítása ablakoknál.
h) Szarufák mellé kiegyenlítő palló felszerelése.
i) Asztalos munkák.
j) Tornyon található kereszt lefestése.
k) Teljes homlokzat simító glettelés alatti alapozása.
2.3. A Kivitelező közbeszerzési eljárásban benyújtott ajánlatának tartalma, illetve a Megrendelő műszaki ellenőre által jóváhagyott kalkulációk alapján a Többlet Feladatok összesített ellenértéke 2.351.840,- Ft + ÁFA, azaz kettőmillió-háromszázötvenegyezer-nyolcszáznegyven forint + ÁFA.
2.4. Felek a Kbt. 141. § (2) bekezdése alapján - a Kbt. 141. § (4) vagy (6) bekezdéseiben foglalt feltételek vizsgálata nélkül - új közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül módosíthatják a Kivitelezési Szerződést, ha a módosítás eredményeként az ellenérték növekedése - vagy több módosítás esetén azok nettó összértéke - nem éri el a Kivitelezési Szerződés szerinti vállalkozói díj 15%-át (tizenöt százalékát), valamint a módosítás nem változtatja meg a szerződés általános jellegét és illeszkedik az eredeti szerződés jellegéhez.
2.5. A Többlet Feladatok az eredeti műszaki tartalomhoz képest új munkanemet érdemben nem tartalmaznak (vagyis az eredeti műszaki tartalom részét képező munkanemekhez kapcsolódó munkanemek kerülnek alkalmazásra a Projektingatlanon), illetve azok illeszkednek a Kivitelezési Szerződés jellegéhez, figyelemmel arra, hogy a Kivitelezési Szerződés keretében felújítani tervezett Projektingatlan részét képező kivitelezési feladatok kerülnek megvalósításra. A Többlet Feladatok együttes értéke nem haladja meg a Kivitelezési Szerződésben rögzített vállalkozói díj 15%-át (tizenöt százalékát).
2.6. Kivitelező továbbá a 2.1-2.5. pontokban rögzítettekkel is összefüggésben kezdeményezte a teljesítési véghatáridő meghosszabbítását, figyelemmel arra a körülményre, hogy az egyes Többlet Feladatok többleti időigénye - építéstechnológiai egymásra épültsége okán - a kivitelezés teljes időtartamának meghosszabbodását eredményezte. A Többlet Feladatok jelentette időigényeken felül a határidőhosszabbítást indokolták továbbá az alábbi körülmények is:
a) A Feladatok részét képezte a Projektingatlan homlokzati helyreállítási munkálatainak részeként a homlokzatok eredeti szín szerinti újrafestése. A festési munkálatokhoz szükséges vakolat és festékanyagokat a Megrendelő biztosította a Caparol Hungária Kft. gyártó (a továbbiakban: Festékgyártó) termékei útján.
b) A Festékgyártó képviseletében eljáró szakemberek többször is elvégezték a festési munkákhoz elengedhetetlen előzetes nedvességmérést (a mérést a Projektingatlan műemléki védelme is indokolta; műemléki törzsszám: 7382). A nedvességmérésre kizárólag a már meglévő vakolat leverése után volt mód, ezt megelőzően a nedvességmérés nem volt elvégezhető, figyelemmel arra a körülményre, hogy az új vakolat és festés közvetlen felületének nedvességtartalmát kellett vizsgálni.
c) A Festékgyártó 2018. július 31. napján elvégzett mérésekor megállapítást nyert, hogy a vakolási munkálatok megkezdéséhez szükséges - a gyártói jótállás/szavatosság fennállásához is megkövetelt - nedvességi határértékeket meghaladja a mért nedvességtartalom. A magasabb nedvességtartalmat feltehetően a csapadékosabb június-július időjárási körülmények eredményezték.
d) A mért adatok a következők voltak:
• Északi (keleti) oldal 60cm magaság 3.1%
• Északi (nyugati) oldal 150cm magaság 1.05%
• Keleti rész 60cm magaság 5.8%
• Déli oldal (keleti) 150cm magaság 1.96%
• Déli oldal (nyugati) 120cm magaság 5.86%
e) A Festékgyártó a 2.6. pont c) alpont alapján a vakolatkészítés és festés elhalasztására tett javaslatot, máskülönben a vakolat és festés repedezésétől, leesésétől kell tartani, egyúttal a Festékgyártó, illetve a Kivitelező jótállási/szavatossági kötelezettségének megszűnését is eredményezheti (hiszen nem a gyártó által javasolt körülmények között kerülne alkalmazásra az építőanyag). Megrendelő számára a felelős közpénzfelhasználás elvére tekintettel ez a lehetőség nem volt vállalható.
f) A nedvességtartalom a 2018. szeptember 4. napján elvégzett mérések alkalmával csökkent a Festékgyártó által javasolt határértékek alá, így ekkor hárult el a vakolatkészítés és festés szerződésszerű kivitelezésének akadálya.
g) Kivitelező a fent részletezettekre tekintettel kezdeményezte a Kivitelezési Szerződés módosítását. Kérelmében Kivitelező előadta, hogy az amúgy is szűkre szabott teljesítési határidő mellett nem számolhatott a felmerült akadályoztatásokkal a közbeszerzési eljárásban történő ajánlattétele során, így a kivitelezés késedelme nem a Kivitelező felelősségi körébe tartozó okra vezethető vissza.
2.7. Megrendelő a Kivitelező kezdeményezése alapján megvizsgálta a Kivitelezési Szerződés módosításának lehetőségét. A Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pontja alapján a közbeszerzési eljárás alapján kötött szerződés jogszerűen módosítható, ha a módosítást olyan körülmények tették szükségessé, amelyeket a Megrendelő kellő gondossággal eljárva nem láthatott előre, és a módosítás nem változtatja meg a szerződés általános jellegét, valamint az ellenérték növekedése nem haladja meg az eredeti szerződés értékének 50%-át (ötven százalékát). A falak nedvességtartalma kellő alapossággal kizárólag az eredeti vakolat leverése után volt vizsgálható, utóbbihoz pedig a teljes falfelület beállványozása is kellett. Megrendelő kellő gondosság mellett sem láthatta előre a teljes felület összetételét, illetve nedvességtartalmát, azzal a közbeszerzési eljárás előkészítésekor teljeskörben nem számolhatott.
2.8. Megrendelő az előadottakkal összefüggésben a Kivitelezési Szerződés módosítását kezdeményezte a Többlet Feladatok megrendelésének rögzítése, illetve a teljesítési határidő módosítása céljából. Felek ugyanakkor rögzítik, hogy egyes homlokzati munkák elvégzése a téli időszakban mindenképpen azzal járna, hogy rövid időn belül e feladatok garanciális javítása lenne indokolt (különös tekintettel a műemléki épület nedvesség elleni szigetelésének hiányára is). Megrendelő a hatékony és felelős közpénzgazdálkodás elvét sértené azzal, hogy előre láthatóan rövidtávon garanciális javítást igénylő munka megvalósítását kellene szerződésszerű teljesítésként elfogadnia (figyelemmel arra a körülményre, hogy a műszaki átadás-átvétel időpontjában e munkák minőségével szemben kifogást nem lehetne emelni), miközben a Felek által elismerten a téli időjárási körülmények alatti kivitelezés már a koratavaszi időszakban felmerülő javítást tennének szükségessé. Mivel e homlokzati munkák elvégzése és a többi kivitelezési munka egymással nem áll közvetlen műszaki összefüggésben (hiszen a többi feladat kivitelezését nem befolyásolta) a Megrendelőnek a Projekt szempontjából ahhoz fűződik kiemelt érdeke, hogy a homlokzati munkák kivételével elvégzett feladatok tekintetében a műszaki átadás-átvételi eljárás lefolytatásra kerüljön és a Megrendelő a Projektingatlant használatba vehesse. Megrendelő e körülményre is figyelemmel a Feladatok időbeli ütemezésének megbontását javasolta, nevezetesen, hogy a kérdéses homlokzati munkákkal nem érintett Feladatok és a Többlet Feladatok 2019. március 5. napjáig kerüljön lefolytatásra a műszaki átadás-átvételi eljárás lefolytatására, míg a fennmaradó homlokzati munkákra további póthatáridőt rögzítsenek.
2.9. A fent részletezettekre tekintettel Felek a Kivitelezési Szerződés módosításáról döntöttek a jelen szerződésmódosításban rögzített feltételekkel (a továbbiakban: Szerződésmódosítás) annak tudomásulvételével, hogy a Szerződésmódosításra kizárólag a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseivel összhangban van mód.
A módosítás jogszabályi alapja:
x Kbt. 141. § (2) bekezdés
x Kbt. 141. § (4) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés a) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés b) pont
x Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pont
  Kbt. 141. § (6) bekezdés
VI.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával megkötött szerződések esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték ÁFA nélkül: 28531118 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték ÁFA nélkül: 30882958 Pénznem: HUF

VII. szakasz: Kiegészítő információk
VII.1) További információk:
VII.2) E hirdetmény feladásának dátuma:
2019/03/08 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben