Az „Interaktív IDŐutazó Múzeum Szentgotthárdon – IDŐM Szentgotthárdon” projekt célja Szentgotthárdon létrehozni Vas megye első élmény-múzeumát. Ez az országosan is egyedülálló látványosság a város központjában, a ciszter műemlékek közvetlen szomszédságában álló több mint 200 éves épületben kap helyet. A projektbe épített építészeti felújítás eredményeképpen egy háromszintes épület ad majd otthont a város történelmét rendhagyó módon bemutató produkciónak, amelynek lényege az interaktivitás, élményszerzés és a szórakoztatva tanítás. Az attrakció a szabaduló szobákhoz hasonló elven, történelmi korokon utaztatja át a látogatót, időbeli ugrásokkal, a város 5 fontos történelmi mérföldkövén át. Az egyes korokat egy-egy időszoba képezi le, amit épített díszletek, vetített színészi vezetés, és kézzelfogható tárgyak, eszközök jelenítenek meg. Az interaktivitást – ezzel az egyedülálló élményt – az adja, hogy a látogatónak a (vetített) vezető kérésére/felszólítására cselekednie/válaszolnia kell a továbbhaladáshoz, amihez fel kell használnia az adott teremben az adott korhoz és témához kötődő tárgyakat, eszközöket, információkat.
Jelen beszerzés célja a teljes interaktív program játékterv szerinti komplex megvalósítása (megtervezése, előállítása és beüzemelése), ennek keretében a program egészére és annak részeként mind az öt aktív szobára (aktív térre) nézve:
- a részletes szövegkönyv összeállítása,
- az elektronikus vezérlőrendszer komplex kialakítása (szoftver tervezés és kapcsolódó gépészet beszerzés-beüzemelés),
- 3D grafikai munkák és LED megjelenítés, világítás és világítóberendezések, hang és egyéb hatások megtervezése és komplex kialakítása, beszerzése, beüzemelése,
- díszlettervezés és komplex kialakítás (beszerzés és díszletépítés),
- szükséges eszközök beszerzése és beüzemelése,
- fordítás (német, angol és szlovén nyelvre),
- VR jelenetek elkészítése színészekkel (a színészeket a Megrendelő biztosítja),
- alsó fogadótérben felkészítő-útnak indító tartalom/kiállítás megvalósítása,
- az aktív szobák padozatának elkészítése, álmennyezet készítése a középső szint aktív tereihez, továbbá gyenge áram szerelési munkálatok az aktív terekben.
Helyszínspecifikus igények az aktív szobákban, különösen, de nem kizárólagosan:
1. HELYSZÍN: Esztergom, III. Béla dolgozószobája
Berendezés: padozat, trófeák, páncélok, trónszék, faborítás imitálása, apostolok képeinek fülkéje, festmény vagy falikárpit a falon
Rejtvényhez: láda, benne preparált tekercsek, tekercstartó szekrény, 12 apostol képe, kis táblák (amelyek áthelyezhetők), speciális jelek a festett elemeken,
Elektronika: a tekercsek behelyezésének érzékelése, a táblák pozíciójának érzékelése
Szoftver plusz: a 12 apostol rejtvény menedzselése
2. HELYSZÍN: Szentgotthárd, a monostor egyik cellája
Berendezés: padozat, falfülkébe épített priccs, szalmaágy, polc a falon, boltíves ablak, éjjeliszekrény, asztal
Rejtvényhez: preparált orvosi doboz, benne mindenféle korabeli kellék, receptek, jegyzetek (nyelvenként), feszület, titkos zárral ellátott utazóláda, annak tartalma, rózsafüzér, 7 imádságos könyv, benne szöveg és festmény
Elektronika: az orvosság elkészítéséhez érzékelők az asztalon, a feszület érzékelése a falon
Szoftver plusz: Az orvosságos rejtvény menedzselése
3. HELYSZÍN: A szentgotthárdi csata – Montecuccoli sátra
Berendezés: padozat, álmennyezet, korabeli hadi sátor belülről, ládák, tábori székek, asztal, fegyverek
Rejtvényhez: nagy hadi térkép a helyszínnel, kis dobozok, mint a csatajelenet seregei
Elektronika: a térképes asztal és a rákerülő seregdobozok érzékelése
Szoftver plusz: a muskétás lövöldözés menedzselése
4. HELYSZÍN: Nemesi család kúriája a 18. században
Berendezés: padozat, álmennyezet, korabeli szoba bútorai, nyitott ablak, asztal, ágy, szekrény, kellékek, edények, dísztárgyak
Rejtvényhez: preparált korabeli virginál (elektronikus billentyűzettel és hanggenerátorral), külön hangszóró a legény furulyázásához, preparált árnyékfestés a falon (a reális fényviszonyoknak megfelelően)
Elektronika: a dísztárgyak elrendezésének érzékelése a polcon (és másutt, ha kell), a visszajátszott hangszekvencia érzékelése, festett anakronisztikus jelek rejtve
Szoftver plusz: a furulyázó legény animációja a kitekintő képen
5. HELYSZÍN: Budapest, Széll Kálmán, egykori miniszterelnök dolgozószobája 1902-ben
Berendezés: padozat, álmennyezet, elképzelt miniszteri szoba a parlamentben, erkélyajtó függönnyel, szélgéppel, mögötte virtuális látványvilág (a főszereplő animációja is kiterjed ide), íróasztal, szék, könyvek, zárt könyvszekrény, lámpák, térkép stb.
Rejtvényhez: korabeli speciális telefonkészülés mellékállomásokkal, a korabeli politikusok (csoport)képei (a beazonosításhoz), újságtartó, levéltartó polc
Elektronika: a beszélgetés időzítése és a telefonos tevékenységek összehangolása, a virtuális telefonbeszélgetés lebonyolítása (rossz és jó verziók)
Szoftver plusz: pénzérmés rejtvény menedzselése