Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2020/124
Beszerzés tárgya:Árubeszerzés
Hirdetmény típusa:Ajánlati/Részvételi felhívás/2015 EUHL
Eljárás fajtája:Nyílt eljárás
Közzététel dátuma:2020.06.29.
Iktatószám:11001/2020
CPV Kód:48322000-1
Ajánlatkérő:Médiaszolgáltatás - támogató és Vagyonkezelő Alap
Teljesítés helye:1037 Budapest, Kunigunda útja 64.
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:2020.07.24.
Nyertes ajánlattevő:
Ajánlatkérő típusa:Közjogi intézmény
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:Közszolgálati műsorszolgáltatás támogatása
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Ajánlati/részvételi felhívás
2014/24/EU irányelv
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg az eljárásért felelős összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Médiaszolgáltatás - támogató és Vagyonkezelő Alap
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_32140183
Postai cím: Kunigunda Útja 64.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU11
Postai irányítószám: 1037
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Közbeszerzés Közbeszerzés
Telefon: +36 13533200
E-mail: kozbeszerzes@mtva.hu
Fax: +36 14280209
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.mtva.hu
A felhasználói oldal címe (URL):
 
I.2) Közös közbeszerzés
  A szerződés közös közbeszerzés formájában valósul meg.
Több ország részvételével megvalósuló közös közbeszerzés esetében - az alkalmazandó nemzeti közbeszerzési jogszabály:
  A szerződést központi beszerző szerv ítéli oda.
I.3) Kommunikáció
x A közbeszerzési dokumentáció korlátozás nélkül, teljes körűen, közvetlenül és díjmentesen elérhető a következő címen: https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR000588142020/reszletek (URL)
  A közbeszerzési dokumentációhoz történő hozzáférés korlátozott. További információ a következő helyről érhető el: (URL)
További információ a következő címen szerezhető be
x a fent említett cím
  másik cím: (adjon meg másik címet)
Hivatalos név:
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím:
Város:
NUTS-kód:
Postai irányítószám:
Ország:
Kapcsolattartó személy:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):
Az ajánlat vagy részvételi jelentkezés benyújtandó
x elektronikusan: https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR000588142020/reszletek (URL)
x a fent említett címre
  a következő címre: (adjon meg másik címet)
Hivatalos név:
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím:
Város:
NUTS-kód:
Postai irányítószám:
Ország:
Kapcsolattartó személy:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL):
A felhasználói oldal címe (URL):
  Az elektronikus kommunikáció olyan eszközök és berendezések használatát igényli, amelyek nem általánosan hozzáférhetők. Ezen eszközök és berendezések korlátozás nélkül, teljes körűen, közvetlenül és díjmentesen elérhetők a következő címen: (URL)
I.4) Az ajánlatkérő típusa
  Minisztérium vagy egyéb nemzeti vagy szövetségi hatóság, valamint regionális vagy helyi részlegeik
  Nemzeti vagy szövetségi iroda/hivatal
  Regionális vagy helyi hatóság
  Regionális vagy helyi iroda/hivatal
x Közjogi intézmény
  Európai intézmény/ügynökség vagy nemzetközi szervezet
  Egyéb típus:
I.5) Fő tevékenység
  Általános közszolgáltatások
  Honvédelem
  Közrend és biztonság
  Környezetvédelem
  Gazdasági és pénzügyek
  Egészségügy
  Lakásszolgáltatás és közösségi rekreáció
  Szociális védelem
  Szabadidő, kultúra és vallás
  Oktatás
x Egyéb tevékenység: Közszolgálati műsorszolgáltatás támogatása

II. szakasz: Tárgy
II.1) A beszerzés mennyisége
II.1.1)
Elnevezés: Arculati előkészítő rendszerének fejlesztése 2020
Hivatkozási szám: EKR000588142020
II.1.2) Fő CPV-kód :
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 48322000-1
II.1.3) A szerződés típusa
  Építési beruházás
x Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Rövid meghatározás:
Meglévő arculati előkészítő rendszeréhez támogatás, szoftverkövetés beszerzése, frissítések, új szoftverek, hardver fejlesztése szolgáltatással vegyes adásvételi szerződés keretében.
II.1.5) Becsült teljes érték vagy nagyságrend:
Érték áfa nélkül: Pénznem:
(Keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer esetében a szerződéseknek a keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer teljes időtartamára vonatkozó becsült összértéke vagy volumene)
II.1.6) Részekre vonatkozó információk
A beszerzés részekből áll nem
Ajánlatok
  valamennyi részre
  legfeljebb a következő számú részre nyújthatók be:
  csak egy részre
nyújthatók be
  Az egy ajánlattevőnek odaítélhető részek maximális száma:
  Az ajánlatkérő fenntartja a jogot arra, hogy a következő részek vagy részcsoportok kombinációjával ítéljen oda szerződéseket:
II.2) Meghatározás
 
II.2.1)
Elnevezés: Arculati előkészítő rendszerének fejlesztése 2020
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 48322000-1
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU110 A teljesítés fő helyszíne: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:
Az MTVA gyártási rendszerében az elektronikus megjelenítőkön és adásban megjelenő grafikai komponensek megfelelő minőségben történő elkészítéséhez elengedhetetlen a használatos Központi Grafikai előkészítő rendszer (hardver és szoftverrendszer) jelen eljárásban érintett elemeinek további támogatásának biztosítása,lejáró előfizetés meghosszabbítása,frissítése (upgrade),mindösszesen 38 db szoftver tekintetében,valamint hardver erőforrások bővítése 4 db munkaállomással összesen (a kiegészítő eszközökkel együtt) 18 db hardver eszköz.A beszerzés megvalósulásával elérhető lesz,hogy a rendszerben található,jelen dokumentációban szereplő szoftverek új verziójának használata biztosítva legyen,támogatási szolgáltatás igénybevétele mellett.Az új verziójú szoftverek megfelelő performanciával történő futtatásához szükséges a meglévő eszközrendszer fejlesztése előkészítő munkaállomásokkal.
A közbeszerzés menny.:
I. Szoftverek:
Chaosgroup Phoenix FD 4 for 3ds Max - Perpetual, upgrade v3-ról: 1 db
Chaosgroup Phoenix FD 4 Simulation Node - Perpetual, upgrade v3-ról: 5db
Boris FX Sapphire 11 Adobe/OFX - Annual Upgrade & Support Renewal meghosszabbítás: 2 db
Boris FX Continuum Complete MultiHost License Options (BCC for Adobe, OFX, and Apple (Perpetual) v11 Annual Upgrade & Support Renewal meghosszabbítás: 2 db
Boris FX Mocha Pro v5 Standalone - Annual Upgrade & Support Renewal meghosszabbítás: 2 db
Red Giant - Universe - Annual License, előfizetés meghosszabbítása 12 hónapra (egyedi e-mail címekhez kötött): 11 db
Red Giant - VFX Primatte Keyer 6.0.2 upgrade v5.1-ről: 8 db
Red Giant - Trapcode Suite v15.1.7 upgrade v14.1.1-ről: 2 db
RayFire Studios RayFire v1.84 upgrade v1.82-ről: 5 db
II. Hardverek:
Az alábbi specifikációnak megfelelő munkaállomás: 4 db
1125W teljesítményű tápegység,
2.2 GHz sebességű 10 magos 13,75 MB cache méretű 9.6GT/s buszsebességű processzor,
64 GB DDR4 2933 ECC REG RAM, 4352 CUDA maggal, 11 GB GDDR6 memóriával és 1 darab HDMI.
3 darab DP, 1 darab USB C csatlakozóval rendelkező videokártya,
1 darab 512 GB kapacitású SSD,
2 darab 4TB kapacitású 7200 fordulatú merevlemez,
USB Slim billentyűzetet,
USB optika egér,
DVD író/olvasó
Rack beépítő keret
5 év helyszíni garancia
Az alábbi specifikációnak megfelelő Monitor: 4 db
24” képátlójú,
16:9 képarányú 1, IPS panellel, tükröződésmentes,
1000:1 kontrasztarányú,
250cd/m2 fényerejű,
5 ms válaszidejű
USB3 HUB,
178/178 fokos betekintési szög,
1920x1080 felbontás
o Csatlakozók:
1 db DisplayPort 1 db HDMI-port 1 db VGA-port
1 db USB 3.0 feltöltési port
2 db USB 3.0 letöltési port
2 db USB 2.0 letöltési port
Az alábbi specifikációnak megfelelő 38" ívelt monitor: 4 db
38” képátlójú, 21:9 képarányú 1, IPS panellel, 2300R Sugarú v,
3H keménységű tükröződéscsökkentő bevonat,
1000:1 kontrasztarányú,
300cd/m2 fényerejű,
5 ms válaszidejű.
USB3 HUB,
178/178 fokos betekintési szög
3840x1600 felbontás
oCsatlakozók
o1 db DisplayPort 2 db HDMI-port
o2 db USB 3.0 feltöltési port
o2 db USB 3.0 letöltési port
o2 db USB 2.0 letöltési port
o1 db USB Type-C
Munkaállomás installáció: 4 db
Autodesk MAX, Adobe CC for team
Kiegészítő hardverek:
Az alábbi specifikációnak megfelelő Display port hoszabbítás RX/TX: 4 db
Adó és vevő egységből álló Display port hosszabbtó pár, 1.1 DP szabvány, KVM funkció, 4K, 2K felbontás átvitele, 4096x2400@30Hz maximális átvihető felbontás, 1100m átviteli távolság OM4 használatakor,
SC optikai kábel használata
Az alábbi specifikációnak megfelelő EXT-USB2.0-LR USB 2.0 Extender LongRange: 2 db
USB kapcsolat továbbítása 100 méteres távolságra,
CAT5 vagy CAT5e vagy CAT6 kábel kompatibilitás,
480 Mb/s adatsebességű USB kapcsolat, mely univerzális, általános USB2.0 eszközök használatához
AK az egyenértékűséget a fenti leírt terméktulajdonságok alapján,a műszaki és funkcionális jellemzők mentén vizsgálja a műszaki leírásban részletezettek szerint
Folyt. a III.1.2) pontjában.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) Értékelési szempontok
x Az alábbiakban megadott szempontok
  Minőségi kritérium –
  Költség kritérium –
x Ár – Súlyszám:
  Az ár nem az egyetlen odaítélési kritérium, az összes kritérium kizárólag a közbeszerzési dokumentációban került meghatározásra
II.2.6) Becsült teljes érték vagy nagyságrend:
Érték áfa nélkül: Pénznem:
(keretmegállapodások vagy dinamikus beszerzési rendszerek esetében - becsült maximális összérték e tétel teljes időtartamára vonatkozóan)
II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: 12 vagy Munkanapokban kifejezett időtartam:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
A szerződés meghosszabbítható nem
A meghosszabbításra vonatkozó lehetőségek ismertetése:
II.2.9) Az ajánlattételre vagy részvételre felhívandó gazdasági szereplők számának korlátozására vonatkozó információ (nyílt eljárások kivételével)
A részvételre jelentkezők tervezett száma:
vagy Tervezett minimum: / Maximális szám:
A jelentkezők számának korlátozására vonatkozó objektív szempontok:
II.2.10) Változatokra vonatkozó információk
Elfogadható változatok nem
II.2.11) Opciókra vonatkozó információ
Opciók nem
Opciók ismertetése:
II.2.12) Információ az elektronikus katalógusokról
  Az ajánlatokat elektronikus katalógus formájában kell benyújtani, vagy azoknak elektronikus katalógust kell tartalmazniuk
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:
II.2.14) További információ:
Kiegészítés a II.1.6) ponthoz: AK a részajánlattétel lehetőségét azért nem biztosítja, mert a nyertes ajánlattevő által nyújtandó szolgáltatás ugyanazon műszaki egységet érintő rendszereket érint, egymással összefüggő, egymásra épülő tevékenységeket foglal magában.

III. szakasz: Jogi, gazdasági, pénzügyi és műszaki információk
III.1) Részvételi feltételek
III.1.1) Az ajánlattevő/részvételre jelentkező alkalmassága az adott szakmai tevékenység végzésére, ideértve a szakmai és cégnyilvántartásokba történő bejegyzésre vonatkozó előírásokat is
A feltételek felsorolása és rövid ismertetése: Az eljárásban nem lehet ajánlattevő (AT), alvállalkozó, és nem vehet részt az alkalmasság igazolásában az olyan gazdasági szereplő (GSZ), akivel szemben a Kbt. 62. § (1)-(2) bekezdéseiben foglalt kizáró okok bármelyike fennáll.
Az eljárásból kizárásra kerül az az AT, aki a Kbt. 62. § (1)-(2) bekezdéseiben szereplő kizáró okok valamelyike hatálya alá tartozik vagy a részéről a kizáró ok az eljárás során következett be. [Kbt. 74. § (1)]
A Kbt. 62. § (1) bekezdés b) és f) pontjában említett kizáró okok kivételével bármely egyéb kizáró ok fennállása ellenére az AT, alvállalkozó vagy alkalmasság igazolásában részt vevő GSZ nem kerül kizárásra a közbeszerzési eljárásból, amennyiben a Közbeszerzési Hatóság a 188. § (4) bekezdése szerinti véglegessé vált határozata, vagy annak megtámadására irányuló közigazgatási per esetén a bíróság 188. § (5) bekezdése szerinti jogerős határozata kimondta, hogy az érintett gazdasági szereplő az ajánlat vagy részvételi jelentkezés benyújtását megelőzően olyan intézkedéseket hozott, amelyek a kizáró ok fennállásának ellenére kellőképpen igazolják a megbízhatóságát. [Kbt. 64. §]
Igazolási mód:
AT-nek a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 1. § (1) szerint, a Korm. rendelet II. Fejezetében (2-4. §) foglaltaknak megfelelően az egységes európai közbeszerzési dokumentum (EEKD) benyújtásával kell előzetesen igazolnia, hogy nem tartozik a Kbt. 62. § (1) és (2) bekezdésének hatálya alá. A 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet szerint az EEKD-t az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben (EKR) elérhető elektronikus űrlapon kell kitölteni. Az EKR-ben elektronikus űrlap benyújtásával teendő nyilatkozatot a közös AT-k képviseletében az ajánlatot benyújtó gazdasági szereplő teszi meg.
Az alkalmasság igazolásában részt vevő szervezet a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 3. § (3) szerint, a közös AT-k a Korm. rendelet 3. § (5) szerint kötelesek az EEKD-t benyújtani.
Az értékelési szempontra figyelemmel legkedvezőbbnek tekinthető AT-nek és adott esetben további AT-(k)nek az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatalát megelőzően, az ajánlatkérő (AK) felhívása alapján a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdésének megfelelően, a Korm. rendelet III. Fejezetében (8., 10. és 12-16. §) foglaltaknak megfelelően kell részletesen igazolnia/igazolniuk, hogy nem tartozik/tartoznak az eljárásban előírt kizáró okok hatálya alá.
AK nem kéri az érintett AT-(k)től a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet III. Fejezete szerinti részletes igazolás(oka)t, ha AK a Kbt. 69. § (11) bekezdésében foglaltaknak megfelelően közvetlenül hozzáfér a III. Fejezetben nem említett, a kizáró okok hiányát igazoló adatbázisokhoz, és a gazdasági szereplő ezek elérhetőségét az EEKD-ban megjelölte.
A 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet III. Fejezetében meghatározott igazolási módok a Korm. rendelet V. Fejezetnek megfelelőn kiválthatók, ha az érintett gazdasági szereplő minősített ajánlattevői jegyzéken való szerepléssel bizonyítja, hogy megfelel a közbeszerzési eljárásban előírt követelményeknek.
Nem Magyarországon letelepedett gazdasági szereplők esetén az AK az igazolások hitelességét a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet VI. Fejezetnek megfelelően ellenőrzi.
Az ajánlatban az EKR-ben elérhető elektronikus űrlap igénybevételével be kell nyújtani az AT arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy nem vesz igénybe a szerződés teljesítéséhez a Kbt. 62. § (1)-(2) bekezdései szerinti kizáró okok hatálya alá eső alvállalkozót [Kbt. 67. § (4)].
A kizáró okokra vonatkozóan a közbeszerzés megkezdését megelőzően kiállított igazolások is benyújthatóak (felhasználhatóak) mindaddig, ameddig az igazolásokban foglalt tény, illetve adat tartalma valós [321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 1. § (7)].
III.1.2) Gazdasági és pénzügyi alkalmasság
  A közbeszerzési dokumentációban megadott kiválasztási szempontok
A kiválasztási szempontok felsorolása és rövid ismertetése: AK jelen eljárás tekintetében nem ír elő gazdasági és pénzügyi alkalmasági követelményt.
Kiegészítés a II.2.4) és II.2. 7) pont(ok)hoz:
AK közli, hogy az egyes szoftverekhez kapcsolódó támogatást, szoftverkövetést, licenc bérlet meghosszabbítást és frissítést eltérő kezdési határidővel kell biztosítani, a KD-ben foglaltak szerint azzal, hogy hogy amennyiben a szerződés megkötésére 2020.09.22-e után kerül sor a szoftverelőfizetést a szerz. megkötését követően kell teljesíteni. A szerz. időtartama a szerz.kötéstől számított 12 hónap, de legkésőbb a szerz.kötéstől számítva 2021.09.25. napjáig tart azzal, hogy AK előteljesítést is elfogad. A teljesítési határidő az eszközök tekintetében 90 nap azzal, hogy AK előteljesítést elfogad. A teljesítési határidő magában foglalja az installáció és próbaüzem időtartamát is.
A nyertes ATnek meg kell valósítania a munkaállomások installációját a műszaki leírásban előírt követelmények szerint.Az installáció elvégzését követően az újonnan installált komponenseknek egy egységes rendszert kell alkotniuk a meglévő eszközparkkal.Az installáció végeztével AK sikeres próbaüzem után veszi át a munkaállomásokat.A sikeres próbaüzem alatt AK az alábbiakat érti (i) a II.2.4) pont I. római számmal rögzített szoftverek a II.2.4) pont II. római számmal rögzített hardvereken elindulnak, (ii) és hibamentesen futnak.
A fentiekre tekintettel nyertes AT feladata,hogy a meglévő hardverekre a II.2.4) pont I. római számmal rögzített szoftvereket telepítse és frissítse,valamint a II.2.4) pont II. római számmal rögzített új hardverekre a leszállítást követően a II.2.4) pont I. római számmal rögzített szoftvereket a telepítse és frissítse a próbaüzem alatt és után. A próba üzemet az AK székhelyén (1037 Budapest, Kunigunda útja 64.) a nyertes ATnek kell lefolytatnia.
AK elvárása, hogy a szállított munkaállomások,monitorok és ezek kiegészítő eszközei (továbbiakban: eszközök) (továbbiakban: eszközök) a meglévő rendszerbe illeszkedjenek,csereszabatosak legyenek.Az eszközök tekintetében további elvárás az image kompatibilitás,mely a műsorinformatikai biztonsági mentések kezelése szempontjából elengedhetetlen fontosságú.
AT-nek a teljesítésbe be kell vonnia az ajánlati felhívás III.1.3) pont M2) alpontjában előírt követel-ménynek megfelelő, felsőfokú villamosmérnök vagy felsőfokú informatikus képzettséggel és arculati előkészítő rendszerrel kapcsolatos installációs és támogatási tapasztalattal rendelkező szakembert tapasztalattal rendelkező szakembert/szakembereket. Ajánlattevő által biztosított szakember feladata a munkaállomásokra telepíteni az MTVA által biztosított Adobe Creative Cloud szoftvercsomag részét képező összes komponens és Autodesk 3ds max szoftver telepítése, melyet az alkalmasság körében előírt szakembernek kell elvégeznie.
A munkaállomások tekintetében a nyertes AT-nek összesen 5 év gyári garanciát kell biztosítania. A leszállított termékek/eszközök tekintetében AT-nek az átadás átvételtől számított 12 hónap jótállást kell vállalnia. AK csak új (nem használt, bemutató darabként sem üzemeltetett) eszközöket (termékeket) fogad el.
A megajánlott Boris FX, ChaosGroup szoftverek vonatkozásában nyilatkozat szükséges arról, hogy AT jogosult a termékek Magyarország területén történő forgalmazására és az azokkal kapcsolatos vevőszolgálati tevékenység ellátására.
A beszerzéssel, szolgáltatással összefüggő részletes elvárásokat (a közbeszerzés tárgyára vonatkozó műszaki leírást) a KD-ok tartalmazzák.
Az alkalmasság minimumkövetelménye(i):
III.1.3) Műszaki, illetve szakmai alkalmasság
  A közbeszerzési dokumentációban megadott kiválasztási szempontok
A kiválasztási szempontok felsorolása és rövid ismertetése: Az ajánlattevőnek (AT) az ajánlatában a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet (Kr.) 1.§ (1)-nek ill., a Kr. II. Fejezetében (5.§) foglaltaknak megfelelően az egységes európai közbeszerzési dokumentumnak (EEKD) a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet szerinti Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben (EKR) elérhető elektronikus űrlap benyújtásával kell előzetesen igazolnia, hogy megfelel az AK által meghatározott alkalmassági követelménynek azzal,hogy az AK az EEKD-ban nem kéri a formanyomtatvány IV. részében szereplő részl. információk megadását (elegendő az EEKD IV. rész α pont szerinti nyilatkozatot kitölteni).
Az értékelési szempontokra figyelemmel legkedvezőbbnek tekinthető AT-nek és adott esetben további AT(k)nek az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatalát megelőzően,az AK felhívása alapján a Kr.1.§(2)-nek megfelelően,a Kr. IV. fej-ben (21-22.§) foglaltaknak megfelelően kell részletesen igazolnia,hogy megfelel az alk.i köv.nek [Kbt.69.§(4),alkalmazható ettől eltérően a Kbt.69.§(7) is].
AK nem kéri az érintett AT(k)től a Kr. IV. Fej. szerinti részletes igazolás(oka)t,ha az AK a Kbt.69.§ (11) bek-ben foglaltaknak megfelelően közvetlenül hozzáfér a IV. Fej.ben nem említett,a gazdasági szereplő (GSZ) alkalmasságát igazoló adatbázisokhoz, és a GSZ ezek elérhetőségét az EEKD-ban megjelölte.
Nem Mo-on letelepedett GSZ-k esetén az AK az igazolások hitelességét a Kr. VI. Fej.nek megfelelően ellenőrzi.
A Kr. szerinti – az AK Kbt.69.§ (4) bekezdése szerinti felhívására történő – részletes igazolás módja:
M1) Az AT alkalmassága igazolható az ajánlati felhívás feladásától visszafelé számított 3 év (36 hónap) legjelentősebb, közbeszerzés tárgya szerinti (televíziós grafikai előkészítő rendszer szállítására irányuló) referenciáinak ismertetésével, megjelölve a szolgáltatás tárgyát és mennyiségét (olyan részletességgel, hogy abból az alkalmassági követelménynek való megfelelés kétséget kizáróan megállapítható legyen), a teljesítés idejét (kezdő és befejező időpont év/hónap/nap bontásban,a szerződést kötő másik felet (nevét és címét),továbbá nyilatkozni kell arról,hogy a teljesítés az előírásoknak és a szerz.nek megfelelően történt-e.[Kr.21.§(1) a)]A referenciákat az AT,ill. a kapacitást nyújtó szervezet nyilatkozatával,vagy a szerződést kötő másik fél által adott,előbbiek szerinti tartalmú igazolással kell igazolni [Kr. 23. §].
Projekttársaságként/konzorcium tagjaként teljesített referencia bemutatása Kbt. 140. § (9) szerint.
M2) A teljesítésbe bevonni kívánt szakember(ek) megnevezésének,képzettségének és nyelvtudásának ismertetésével, az EKR-ben található „Nyilatkozat bemutatott szakemberekről” iratminta (űrlap) használatával,valamint a szakember saját kezűleg aláírt, aktuális munkáltató megnevezését is tartalmazó önéletrajzának,a szakember saját kezűleg aláírt rendelkezésre állási nyilatkozatának és a képzettséget igazoló dokumentumainak egyszerű másolatát kell bemutatni.
A szakmai önéletrajzokat olyan részletességgel kell összeállítani,hogy abból egyértelműen kiderüljön az előírt követelményeknek való megfelelés,így különösen a releváns képzettség és szakmai gyakorlat (gyakorlat megszerzésének kezdő és befejező időpontja, legalább év/hónap pontossággal azzal, hogy a szakmai gyakorlat rendelkezésre állása szempontjából az AK a megkezdett hónapokat egész hónapként veszi figyelembe). [Kr. 21. § (1) b)]
AK felhívja az ATk figyelmét, hogy az ajánlatban megjelölt szakembereket kötelező a szerz. teljesítése során az alkalmassági követelményben nevesített tevékenység teljesítésébe bevonni.[Kr.21.§(1)b)].
Nem Mo-on letelepedett GSZ-k esetén az AK az igazolások hitelességét a Kr.VI. Fej.nek megfelelően ellenőrizheti.
A részl. elvárásokat a KD 1.1.5) pontja tartalmazza.
Az alkalmasság minimumkövetelménye(i): Alkalmatlan az AT műszaki és szakmai szempontból, ha:
M1) ha az ajánlati felhívás feladásának napjától visszafelé számított 3 évben (36 hónapban) nem rendelkezik az ajánlati felhívás feladásától visszafelé számított három évben (36 hónapban) legalább 20 db grafikai szoftver és/vagy szoftvercsomag szállítására és/vagy szoftverkövetésére és/vagy támogatására, irányuló egy vagy több referenciával. [Kbt. 65. § (1)b), Kr.21. § (1)a)]
Az M1) alkalmassági követelményhez kapcsolódva az AK közli, hogy a bemutatott referencia akkor tekinthető az ajánlati felhívás feladásának napját megelőző 3 éven (36 hónapon) belül megvalósítottnak, ha a teljesítés időpontja (szolgáltatás befejezése) erre az időszakra esik, figyelemmel a 321/2015. (X. 30.) Korm. rend. 21.§(3a) a) pontjában foglaltakra. Előbbiekkel összhangban AK az ajánlati felhívás feladásának napjától számítva legfeljebb 6 éven belül megkezdett és 3 éven belül befejezett teljesítéseket veszi figyelembe.
A referenciákat a szerződést kötő másik fél által kiadott vagy aláírt igazolással vagy – amennyiben a szerződést kötő másik fél nem a Kbt. 5. § (1) a)-c) és e) pontja szerinti szervezet, ill. nem magyarországi szervezetek esetén nem a 2014/24/EU irányelv szerinti AK – az AT/alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet nyilatkozatával, vagy a szerződést kötő másik fél által adott, előbbiek szerinti tartalmú igazolással is kell igazolni. [Kr. 22.§ (1)-(2)]
M2) Nem von be a teljesítésbe legalább 1 fő, magyar nyelven középfokú szinten írni és beszélni képes (anyanyelvi vagy ennek hiányában középfokú nyelvvizsgával vagy azzal egyenértékű, a nyelvtudást igazoló képzettséggel rendelkező), felsőfokú villamosmérnök vagy felsőfokú informatikus képzettséggel és legalább 9 hónapos arculati előkészítő rendszerrel kapcsolatos installációs és támogatási tapasztalattal rendelkező szakembert
Az M2) alkalmassági követelményhez kapcsolódóan AK közli, hogy a szakmai gyakorlat megszerzésének kezdő és befejező időpontját legalább év/hónap pontossággal kell megjelölni azzal, hogy a szakmai gyakorlat rendelkezésre állása szempontjából az AK a megkezdett hónapokat egész hónapként veszi figyelembe.
AK felhívja a figyelmet arra, hogy az ajánlatban megjelölt szakembere(ke)t kötelező a szerződés teljesítése során a teljesítésbe bevonni.
AK felsőfokú végzettségnek a 2011. évi CCIV. tv. 3. § (1) bek. ill. az 1993. évi LXXX.tv. 84. § (2) bek. szerinti végzettséget tekinti.
A fentiekben megjelölt alkalmassági követelménynek a közös AT-k együttesen is megfelelhetnek. Az alkalmassági követelménynek az ajánlattevő bármely más szervezet vagy személy kapacitására támaszkodva is megfelelhet, a közöttük fennálló kapcsolat jogi jellegétől függetlenül azzal, hogy azon követelményeknek, amelyek értelemszerűen kizárólag egyenként vonatkoztathatóak a gazdasági szereplőkre, az együttes megfelelés lehetősége értelmében elegendő, ha közülük egy felel meg. Ebben az esetben az ajánlatban meg kell jelölni a kapacitást biztosító szervezetet és az ajánlati felhívás vonatkozó pontjának megjelölésével azon alkalmassági követelményt, amelynek igazolása érdekében az AT ezen szervezet erőforrására vagy arra is támaszkodik, továbbá csatolni kell az ajánlatban a kapacitásait rendelkezésre bocsátó olyan - szerződésben, előszerződésben vagy más formában vállalt - kötelezettségvállalását tartalmazó okiratot, amely alátámasztja, hogy a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrások rendelkezésre állnak majd a szerződés teljesítésének időtartama alatt. [Kbt.65.§ (6)-(7),(9)]
A Kbt. 65.§ (7) szerint csatolandó köt.váll-t tart. okiratnak tartalmaznia kell az AT részére szóló meghatalmazást arra, hogy az EKR-ben elektronikus úton teendő nyilatkozatok megtételekor az adott szervezet képviseletében eljárhat [Kbt. 65.§(12)]
III.1.5) Fenntartott szerződésekre vonatkozó információk
  A szerződés védett műhelyek és olyan gazdasági szereplők számára fenntartott, amelyek célja a fogyatékkal élő vagy hátrányos helyzetű személyek társadalmi és szakmai integrációja
  A szerződés teljesítése védettmunkahely-teremtési programok keretében történik
III.2) A szerződéssel kapcsolatos feltételek
III.2.1) Meghatározott szakmára (képzettségre) vonatkozó információk (csak szolgáltatási szerződések esetében)
  A szolgáltatás teljesítése egy meghatározott szakmához (képzettséghez) van kötve
A vonatkozó törvényi, rendeleti vagy közigazgatási rendelkezésre történő hivatkozás:
III.2.2) A szerződés teljesítésével kapcsolatos feltételek:
Teljesítés igazolása a Kbt. 135.§ (1) szerint
AK részszámlázási lehetőséget és előleget nem biztosít
Az ajánlattétel, a szerződés és a kifizetések pénzneme: HUF
Követelések esetleges beszámítása Kbt. 135.§ (6) szerint
Szerződést megerősítő biztosítékok:
1. Késedelmi kötbér: alapja a késedelemmel érintett termékek és szolgáltatások nettó vételára, mértéke a kötbéralap 0,7 %-a naponta, de legfeljebb a kötbéralap 14%-a.
2. Hibás teljesítési kötbér: a késedelmi kötbér összegének megfelelő összeg.
Amennyiben az AK szavatossági jogával (kijavítás/kicserélés) élni kíván, úgy a nyertes AT a késedelmi kötbér mértékének megfelelő összegű kötbért köteles fizetni az AK részére a kijavításig/kicserélésig tartó időszakra.
3. Meghiúsulási kötbér: ha AK a nyertes AT felróható szerződésszegése miatt eláll a szerződéstől, vagy azonnali hatállyal felmondja a szerződést, alapja: a szerződés szerinti teljes nettó vételár, mértéke a kötbéralap 16%-a.
A kötbérek esetén irányadó a Ptk.6:186. § (1) bekezdés
III.2.3) A szerződés teljesítésében közreműködő személyekkel kapcsolatos információ
x Az ajánlattevőknek közölniük kell a szerződés teljesítésében közreműködő személyek nevét és szakképzettségét

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Meghatározás
IV.1.1) Az eljárás fajtája
x Nyílt eljárás
  Gyorsított eljárás
Indokolás:
  Meghívásos eljárás
  Gyorsított eljárás
Indokolás:
  Tárgyalásos eljárás
  Gyorsított eljárás
Indokolás:
  Versenypárbeszéd
  Innovációs partnerség
IV.1.3) Keretmegállapodásra vagy dinamikus beszerzési rendszerre vonatkozó információk
  A hirdetmény keretmegállapodás megkötésére irányul
  Keretmegállapodás egy ajánlattevővel
  Keretmegállapodás több ajánlattevővel
A keretmegállapodás résztvevőinek tervezett maximális létszáma:
  A hirdetmény dinamikus beszerzési rendszer létrehozására irányul
  A dinamikus beszerzési rendszert további beszerzők is alkalmazhatják
Keretmegállapodás esetében – a négy évet meghaladó időtartam indoklása:
IV.1.4) A megoldások, illetve ajánlatok számának a tárgyalásos eljárás vagy a versenypárbeszéd során történő csökkentésére irányuló információ
  Igénybe vettek többfordulós eljárást annak érdekében, hogy fokozatosan csökkentsék a megvitatandó megoldások, illetve a megtárgyalandó ajánlatok számát
IV.1.5) Információ a tárgyalásról (kizárólag tárgyalásos eljárás esetében)
  Az ajánlatkérő fenntartja a jogot arra, hogy a szerződést az eredeti ajánlat alapján, tárgyalások lefolytatása nélkül ítélje oda.
IV.1.6) Elektronikus árlejtésre vonatkozó információk
  Elektronikus árlejtést fognak alkalmazni
További információk az elektronikus árlejtésről:
IV.1.8) A közbeszerzési megállapodásra (GPA) vonatkozó információk
A szerződés a közbeszerzési megállapodás (GPA) hatálya alá tartozik igen
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Az adott eljárásra vonatkozó korábbi közzététel
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: /S -
(Az alábbiak közül: Előzetes tájékoztató; Felhasználói oldalon közzétett hirdetmény)
IV.2.2) Ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje
Dátum: 2020/07/24 (éééé/hh/nn) Helyi idő: 12:00 (óó:pp)
IV.2.3) Az ajánlattételi vagy részvételi felhívás kiválasztott jelentkezők részére történő megküldésének becsült dátuma
Dátum: (éééé/hh/nn)
IV.2.4) Azok a nyelvek, amelyeken az ajánlatok vagy részvételi jelentkezések benyújthatók:
HU
IV.2.6) Az ajánlati kötöttség minimális időtartama
Az ajánlati kötöttség végső dátuma: (éééé/hh/nn)
vagy Az időtartam hónapban: 1 (az ajánlattételi határidő lejártától számítva)
IV.2.7) Az ajánlatok felbontásának feltételei
Dátum: 2020/07/24 (éééé/hh/nn) Helyi idő: 14:00 (óó:pp) Hely: https://ekr.gov.hu
Információk a jogosultakról és a bontási eljárásról: Az EKR használatához a 424/2017.(XII.19.) Kr. 6.§-a szerinti regisztráció szükséges.
Az ajánlatok elektronikus bontásának szabályait a Kbt. 68.§-a és a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet 15. §-a tartalmazza.
Az ajánlatok felbontását az EKR az ajánlattételi határidő lejártát követően, két órával később kezdi meg. [424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet 15. § (2)]

VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.1) A közbeszerzés ismétlődő jellegére vonatkozó információk
A közbeszerzés ismétlődő jellegű nem
A további hirdetmények közzétételének tervezett ideje:
VI.2) Információ az elektronikus munkafolyamatokról
  A megrendelés elektronikus úton történik
  Elektronikusan benyújtott számlákat elfogadnak
x A fizetés elektronikus úton történik
VI.3) További információk:
1) Jelen eljárás az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) alkalmazásával kerül lefolytatásra, részletes szabályok a 424/2017. (XII.19.) Korm. rendeletben. Közbeszerzési dokumentumok (KD) az EKR-ben érhetőek el, Ajánlatkérő (AK) kizárólag ezen a felületen tart kapcsolatot a gazdasági szereplőkkel (GSZ)/ajánlattevőkkel (AT).Az ajánlatot (nyilatkozatokat) az EKR-en keresztül kell benyújtani elektronikus formában (amely nyilatkozat tekintetében az EKR-ben űrlap áll rendelkezésre, ott azokat az űrlap használata mellett kell benyújtani).Az EKR használatához a Korm. rendelet 6. §-a szerinti regisztráció szükséges.Az EKR üzemeltetését és fenntartását a 27/2017.(XI.6.) MvM rendelet alapján a NEKSZT Nemzeti Elektronikus Közbeszerzési Szolgáltató és Tanácsadó Kft. (http://nekszt.hu) látja el.Az EKR használatával kapcsolatos útmutatók: https://ekr.gov.hu/portal/tamogatas és http://nekszt.hu/tamogatas/ címeken
2) Ajánlathoz csatolni kell
-felolvasólapot (EKR űrlap kitöltésével),amely feltünteti az összesített ajánlati árat nettó forintban
-az összesített ajánlati árat alátámasztó és a termékek megnevezését is tartalmazó részletes szakmai- és árajánlatot az AK által kiadott minta szerint,szerkeszthető formátumban is (KD-ban foglaltak szerint)
-EEKD-t(EKR űrlapokat)
-a Kbt. 66. § (2), 67. § (4), 66. § (6), 65. § (7) szerinti EKR űrlapok
-közös ajánlattétel esetén együttműködési megállapodást (figyelemmel a Kbt.35.§ (2) és (6) bek-re)
-EKR-ben elektronikus űrlap benyújtásával teendő nyilatkozatokat a közös AT-k /kapacitás nyújtók képviseletében AT teszi meg (a más nevében tett nyilatkozatok megtételére meghatalmazott felel azért,hogy a meghatalmazásnak és a számára rendelkezésre bocsátott nyilatkozatoknak/adatoknak az általa elektronikusan megtett nyilatkozatok megfelelnek,ez a szabály azonban nem érinti a közös AT-k Kbt.35.§(6) szerinti egyetemleges felelősségét
-AT (alvállalkozó/kapacitás nyújtó) aláírási címpéldányát/ügyvéd/kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett aláírás-mintáját
-amennyiben az ingyenes elektronikus adatbázisból AK számára nem elérhető:cégkivonatát vagy annak elérhetőségét (URL)/adott esetben változásbejegyzés iratait vagy nemleges nyilatkozatot
-AT nyilatkozatát,amely szerint az AT a szerződéskötés időpontjára és a szerződés teljes időtartama alatt rendelkezni fog a megajánlott BorisFX és ChaosGroup szoftverek gyártójától/forgalmazójától/egyéb jogosulttól származó nyilatkozatot arról,hogy AT jogosult a termékek Magyarország területén történő forgalmazására és az azokkal kapcsolatos vevőszolgálati tevékenység ellátására azzal,hogy az erre vonatkozó gyártói/forgalmazói/egyéb jogosulti (vagy azzal egyenértékű egyéb) nyilatkozatokat (annak másolati példányait) nyertessége esetén a kötendő szerződéshez csatolni fogja (szerződéskötés feltétele).
-szoftverek tekintetében, ha AT nem a kiírt referenciatermékeket ajánlja meg, abban az esetben az ajánlathoz csatolni szükséges a műszaki specifikációban meghatározott követelményeknek való tételes megfelelést igazoló dokumentumot, referenciatípustól eltérő minden tételhez magyar vagy angol nyelvű gyártói adatlapot
-a munkaállomás tekintetében ha AT nem a kiírt referenciatermékeket ajánlja meg,abban az esetben az ajánlathoz csatolni szükséges a műszaki specifikációban meghatározott követelményeknek való tételes megfelelést igazoló dokumentumot,referenciatípustól eltérő minden tételhez magyar vagy angol nyelvű gyártói adatlapot és az Adobe Creative Cloud for Team és az Autodesk 3ds Max gyártójától vagy az arra feljogosított szervezettől nyilatkozatot arra vonatkozóan,hogy a szállított munkaállomások kompatibilisek az említett szoftverekkel és a teljes körű funkcionális és hibamentes működés biztosított
-,,Nyilatkozat folyamatban levő változásbejegyzési eljárásról”, ,,Nyilatkozat üzleti titokról” és „Felelős fordításról szóló nyilatkozat” elnevezésű EKR űrlapot
- Az ajánlati biztosíték határidőben történt rendelkezésre bocsátásának igazolásául szolgáló dokumentumait
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név:
Postai cím:
Város:
Postai irányítószám:
Ország:
Telefon:
E-mail:
Fax:
Internetcím (URL):
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: 1) Jogorvoslati kérelem benyújtható a Kbt. 148. §-ban foglaltak szerint
2) AK az eljárásban való részvételt 200.000 Ft összegű ajánlati biztosíték adásához köti, amit ajánlattételi határidőig kell rendelkezésre bocsátani a Kbt. 54.§ szerint (közös ajánlattételi esetén ajánlati biztosítékot elegendő egyszer) [Kbt.35.§(5)]
befizetés helye: 1037 Budapest, Kunigunda u. 64., Pénztár
AK fizetési számlaszáma: OTP Bank Nyrt. 11794008-20541884-00000000, befizetés igazolásának módja: befizetés/átutalás igazolása vagy igényérvényesítést lehetővé tevő pénzügyi intézmény vagy biztosító által vállalt garancia-okirat vagy készfizető kezességet biztosító okirat, vagy biztosítási szerződés alapján kiállított készfizető kezességvállalást tartalmazó kötelezvény azzal, hogy az olyan nyilatkozatot, amely közvetlenül követelés érvényesítésének alapjául szolgál, azt úgy kell benyújtani, hogy elektronikus okiratként feleljen meg a polgári perrendtartásról szóló törvény szerinti teljes bizonyító erejű magánokirat követelményeinek [Kbt. 41/A.§ (2)]
3) Kiegészítő tájékoztatás nyújtása a Kbt. 56.§ szerint, kizárólag az EKR-en keresztül
4) Hiánypótlás és felvilágosítás kérés a Kbt. 71.§ szerint azzal, hogy Ajánlatkérő jelen eljárás tekintetében alkalmazhatja a Kbt. 81. § (4)-(5) bekezdését
5) Valamennyi igazolás benyújtható másolatban is, nem magyar nyelvű dokumentum csatolása esetén annak magyar nyelvű fordítása és az EKR űrlap is csatolandó
6) Ajánlatkérő a minősített ajánlattevők jegyzéke tekintetében meghatározottakhoz képest szigorúbban állapítja meg az AT-k műszaki és szakmai alkalmassági feltételeit/igazolását, a III.1.2) és a III.1.3) pontjaiban foglaltak szerint
7) Üzleti titokra vonatkozó rendelkezések a Kbt. 44.§ szerint
8)AK a szerződés teljesítéséhez nem teszi lehetővé és kötelezővé gazdálkodó szervezet (projekttársaság) létrehozását [Kbt. 35.§(8)]
9) AK jelen eljárás tekintetében alkalmazza a Kbt. 81. § (4)-(5) bek.
10) Kiegészítés II.2.5) ponthoz: AK jelen eljárásban a legalacsonyabb ár egyedüli értékelési szempontját alkalmazza, mivel az AK igényeinek a II.2.4) pontban konkrétan meghatározott minőségi és műszaki követelményeknek megfelelő szolgáltatás felel meg és a gazdaságilag legelőnyösebb ajánlat kiválasztását további minőségi jellemzők nem, csak a legalacsonyabb ár értékelése szolgálja [Kbt. 76. § (5)]
11) Kiegészítés a III.2.2) ponthoz: AK a Kbt. 135. § (1) bekezdésnek megfelelően igazolt teljesítés alapján benyújtott számlát fogadja el azzal, hogy a nyertes AT a leszállított munkaállomások és kiegészítő eszközök ellenértékét a leszállítást és a sikeres beüzemelést követően az upgrade, támogatási szolgáltatás tekintetében, a legkorábbi szolgáltatás megkezdésekor (amit a Felek a számla benyújthatósága szempontjából teljesítésként vesznek figyelembe) előre egy összegben a teljesítésigazolás tartalmának és a jogszabályoknak megfelelően kiállított számla ellenében, a Ptk. 6:130. § (1)-(2) bek.-i szerint, a számla kézhezvételének napját követő 30 napon belül banki átutalással egyenlíti ki
12) Valamennyi időpont/határidő tekintetében a közép-európai idő (CET) szerinti időpontok irányadók
13) Az ajánlat benyújtásával kapcsolatos összes költség az AT-t terheli. A felhívásban nem szabályozott kérdésekben a Kbt. és annak végrehajtási rendeletei, a Ptk. előírásai és a Közbeszerzési Hatóság tájékoztatói, ajánlásai az irányadók
14) AK által az eljárás lefolytatásával megbízott felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadók: dr. Daczuk Balázs (00313) és dr. Illényi Péter Tamás (00316) (elérhetőségi adatok a KD-ban)
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai cím: Riadó u. 5
Város: Budapest
Postai irányítószám: 1026
Ország: Magyarország
Telefon: +36 18828592
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Fax: +36 18828593
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
2020/06/23 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben
4 ha az információ ismert
20 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható
21 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható; ha az ár az egyetlen bírálati szempont, akkor a súlyszámot nem alkalmazzák