Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2020/60
Beszerzés tárgya:Árubeszerzés
Hirdetmény típusa:Helyesbítés/2015 EUHL
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2020.03.25.
Iktatószám:4976/2020
CPV Kód:30200000-1
Ajánlatkérő:Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Teljesítés helye:
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Korrigendum
Változásokat vagy további információt tartalmazó hirdetmény
2014/23/EU irányelv
2014/24/EU irányelv
2014/25/EU irányelv
Figyelmeztetés: amennyiben az eredeti hirdetmény javítása vagy módosítása a versenyfeltételek alapvető megváltozását eredményezi, meg kell hosszabbítani az eredeti határidőket, vagy új eljárást kell indítani.
I. szakasz: Ajánlatkérő (az eredeti hirdetményben szereplő információnak megfelelően)
I.1) Név és címek
Hivatalos név: Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_44899914
Postai cím: Váci Út 37.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1134
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Horváth Kornél Viktor
Telefon: +36 301578872
E-mail: horvath.kornel@dkuzrt.hu
Fax: +36 305636003
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): http://www.dkuzrt.hu
A felhasználói oldal címe (URL):
 

II. szakasz: Tárgy (az eredeti hirdetményben szereplő információnak megfelelően)
II.1) A beszerzés mennyisége
II.1.1)
Elnevezés: Kliens oldali IT eszközök beszerzése (SZGR)
Hivatkozási szám: EKR001598812019
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 30200000-1
II.1.3) A szerződés típusa
  Építési beruházás
x Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Rövid meghatározás:
Keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018 (XII.27.) Korm. rendelet hatálya szerinti szervezetek részére kliens oldali informatikai eszközök biztosítása céljából az 1. közbeszerzési részben 16 féle, mindösszesen 240.000 darabos alaptermék és önállóan rendelhető tartozék, a 2. közbeszerzési részben 37 féle, összesen 200.000 darabos alaptermék és önállóan rendelhető tartozék vonatkozásában.
Az egyes közbeszerzési részek eredményeként kötendő keretmegállapodásokban előirányozott teljes mennyiségeket a fentiek szerinti összesített keretmennyiségek képezik.

VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
2020/03/19 (éééé/hh/nn)
VI.6) Az eredeti hirdetmény hivatkozásai
Az eredeti hirdetmény benyújtásának módja
  eNotices
x TED eSender
  Egyéb mód:
TED eSender bejelentkezés: TED88
TED eSender ügyfél bejelentkezés: TED88
Hirdetmény hivatkozási száma: 2019 - 24178 (év és a dokumentum száma)
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: 2020 /S 005 - 006190
Az eredeti hirdetmény feladásának dátuma:
2020/01/06 (éééé/hh/nn)

VII. szakasz: Változások
VII.1) A módosítandó vagy megadandó információ
VII.1.1) A módosítás oka
x Az ajánlatkérő által benyújtott eredeti információ módosítása
  A TED-en közzétett információk nem felelnek meg az ajánlatkérő által eredetileg megadottaknak
VII.1.2) Az eredeti hirdetményben javítandó szövegrész (kérjük, adja meg az eredeti hirdetmény kapcsolódó szakaszát és a bekezdés számát)
 
Szakasz száma:
II . 2 . 4
Rész száma: 1
A módosítandó szöveg helye: A közbeszerzés ismertetése
A következő helyett:
A keretmegállapodást kötött Ajánlattevők feladata „homogén” kliens oldali informatikai eszközök értékesítése a Közbeszerzési dokumentumokban foglaltak szerint.
Jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás 1. közbeszerzési részében 12 féle különböző alaptermékre, ezek közül az önállóan nem rendelhető alaptermékek vonatkozásában részegységekre, 4 féle önállóan rendelhető tartozékra, valamint egyebek mellett a helyszíni jótállásra, merevlemez megtartásra vonatkozó kapcsolódó szolgáltatásokra kell ajánlatot tenni az Ajánlatkérő által rendelkezésre bocsátott és szakmai ajánlatként Ajánlattevők részéről benyújtandó Részletes ártáblázatban foglaltak szerint.
A megajánlásra kerülő valamennyi alapterméknek (Személyi számítógépek, Nagyteljesítményű számítógép, Notebookok, Monitorok valamennyi kategóriája) 3 különböző gyártótól kell származnia és az adott gyártó vonatkozásában minden alaptermék megajánlása kötelező.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodásban előirányozott teljes mennyiséget alaptermékekre, valamint az önállóan rendelhető tartozékokra megállapított 240.000 darabos összmennyiség (a továbbiakban: keretmennyiség) jelenti.
Ajánlatkérő rögzíti továbbá, hogy a Részletes ártáblázatban terméksoronként feltüntette az adott sorhoz tartozó „relevancia együtthatót”, melyet az adott alaptermékre/tartozékra vonatkozó kalkulált mennyiség alapján meghatározott meg, azonban ezen feltüntetett adatok a keretmegállapodás teljesítése során nem bírnak relevanciával, a keretmegállapodás teljesülését a keretmennyiség teljesülése jelenti.
Ajánlatkérő a Kbt. 65. § (3) és (5) bekezdésében foglaltaknak való megfelelés érdekében rögzíti, hogy a keretmegállapodás második része kapcsán a verseny újranyitást követően megvalósítandó, tervezett legnagyobb egyedi megrendelés várható nagyságrendje 20.000 darab termék (mely mennyiség számosságában nem kerültek külön, önálló darabként figyelembe vételre az önállóan nem rendelhető részegységek és az önállóan rendelhető tartozékok), azonban párhuzamosan több megrendelés teljesítése is folyamatban lehet, ennek megfelelően kérjük, hogy az ajánlattétel során ezen volument szíveskedjenek figyelembe venni.
Ajánlatkérő a Kbt. 57. § (1) bekezdésének eleget tevő, a felhívást kiegészítő közbeszerzési dokumentumokat (a továbbiakban: Egyéb közbeszerzési dokumentumok) készít.
Ajánlatkérő az egyértelműség érdekében rögzíti, hogy a Közbeszerzési dokumentumok fogalmi köre alatt az Ajánlati felhívást, valamint az Egyéb közbeszerzési dokumentumokat érti együttvéve.
Ajánlatkérő mind a jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló eljárásban, mind pedig a keretmegállapodás második részében az ajánlatok értékelésekor – a Kbt. 76. § (5) bekezdésében foglaltak alapján – a Kbt. 76. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti legalacsonyabb ár szempontját alkalmazza.
Ajánlattevőnek a Részletes ártáblázat megfelelő oszlopában fel kell tüntetnie az adott termékre vonatkozó jótállás időtartamát, melynek minimális időtartama a Műszaki leírásban rögzített időtartam, maximális időtartama 60 hónap. Ajánlatkérő rögzíti, hogy a jótállás nem képez önálló értékelési szempontot figyelemmel arra, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás esetén jogosult lesz a fenti intervallumon belüli jótállási időtartam meghatározására.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a szállítási határidőt legalább 30, legfeljebb 90 naptári napban jogosult meghatározni, kivéve ha a keretmegállapodás második része a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás alapján kerül megvalósításra, ebben az esetben a 90 naptári napnál hosszabb szállítási határidő is meghatározható.
Kérjük, hogy az ajánlattétel során legyenek különös figyelemmel a jótállással, valamint a szállítási határidőkkel kapcsolatos fenti előírásokra.
Helyesen:
A keretmegállapodást kötött Ajánlattevők feladata „homogén” kliens oldali informatikai eszközök értékesítése a Közbeszerzési dokumentumokban foglaltak szerint.
Jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás 1. közbeszerzési részében 12 féle különböző alaptermékre, ezek közül az önállóan nem rendelhető alaptermékek vonatkozásában részegységekre, 4 féle önállóan rendelhető tartozékra, valamint egyebek mellett a helyszíni jótállásra, merevlemez megtartásra vonatkozó kapcsolódó szolgáltatásokra kell ajánlatot tenni az Ajánlatkérő által rendelkezésre bocsátott és szakmai ajánlatként Ajánlattevők részéről benyújtandó Részletes ártáblázatban foglaltak szerint.
A megajánlásra kerülő valamennyi alapterméknek (Személyi számítógépek, Nagyteljesítményű számítógép, Notebookok, Monitorok valamennyi kategóriája) 3 különböző gyártótól kell származnia és az adott gyártó vonatkozásában minden alaptermék megajánlása kötelező.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodásban előirányozott teljes mennyiséget alaptermékekre, valamint az önállóan rendelhető tartozékokra megállapított 240.000 darabos összmennyiség (a továbbiakban: keretmennyiség) jelenti.
Ajánlatkérő rögzíti továbbá, hogy a Részletes ártáblázatban terméksoronként feltüntette az adott sorhoz tartozó „relevancia együtthatót”, melyet az adott alaptermékre/tartozékra vonatkozó kalkulált mennyiség alapján meghatározott meg, azonban ezen feltüntetett adatok a keretmegállapodás teljesítése során nem bírnak relevanciával, a keretmegállapodás teljesülését a keretmennyiség teljesülése jelenti.
Ajánlatkérő a Kbt. 65. § (3) és (5) bekezdésében foglaltaknak való megfelelés érdekében rögzíti, hogy a keretmegállapodás második része kapcsán a verseny újranyitást követően megvalósítandó, tervezett legnagyobb egyedi megrendelés várható nagyságrendje 20.000 darab termék (mely mennyiség számosságában nem kerültek külön, önálló darabként figyelembe vételre az önállóan nem rendelhető részegységek és az önállóan rendelhető tartozékok), azonban párhuzamosan több megrendelés teljesítése is folyamatban lehet, ennek megfelelően kérjük, hogy az ajánlattétel során ezen volument szíveskedjenek figyelembe venni.
Ajánlatkérő a Kbt. 57. § (1) bekezdésének eleget tevő, a felhívást kiegészítő közbeszerzési dokumentumokat (a továbbiakban: Egyéb közbeszerzési dokumentumok) készít.
Ajánlatkérő az egyértelműség érdekében rögzíti, hogy a Közbeszerzési dokumentumok fogalmi köre alatt az Ajánlati felhívást, valamint az Egyéb közbeszerzési dokumentumokat érti együttvéve.
Ajánlatkérő mind a jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló eljárásban, mind pedig a keretmegállapodás második részében az ajánlatok értékelésekor – a Kbt. 76. § (5) bekezdésében foglaltak alapján – a Kbt. 76. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti legalacsonyabb ár szempontját alkalmazza.
Ajánlattevőnek a Részletes ártáblázat megfelelő oszlopában fel kell tüntetnie az adott termékre vonatkozó jótállás időtartamát, melynek minimális időtartama a Műszaki leírásban rögzített időtartam, maximális időtartama 48 hónap. Ajánlatkérő rögzíti, hogy a jótállás nem képez önálló értékelési szempontot figyelemmel arra, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás esetén jogosult lesz a fenti intervallumon belüli jótállási időtartam meghatározására.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a szállítási határidőt legalább 30, legfeljebb 90 naptári napban jogosult meghatározni, kivéve ha a keretmegállapodás második része a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás alapján kerül megvalósításra, ebben az esetben a 90 naptári napnál hosszabb szállítási határidő is meghatározható.
Kérjük, hogy az ajánlattétel során legyenek különös figyelemmel a jótállással, valamint a szállítási határidőkkel kapcsolatos fenti előírásokra.
Szakasz száma:
. .
Rész száma:
A módosítandó szöveg helye:
A következő helyett:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
Helyesen:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
Szakasz száma:
IV . 2 . 2
A módosítandó szöveg helye: Ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje
A következő helyett:
Dátum: 2020/03/20 (éééé/hh/nn)
Helyi idő: 10:00 (óó:pp)
Helyesen:
Dátum: 2020/04/08 (éééé/hh/nn)
Helyi idő: 10:00 (óó:pp)

Szakasz száma:
II . 2 . 4
Rész száma: 2
A módosítandó szöveg helye: A közbeszerzés ismertetése
A következő helyett:
A keretmegállapodást kötött Ajánlattevők feladata „általános” kliens oldali informatikai eszközök értékesítése a Közbeszerzési dokumentumokban foglaltak szerint.
Jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás 2. közbeszerzési részében 24 féle különböző alaptermékre, ezek közül az önállóan nem rendelhető alaptermékek vonatkozásában részegységekre, 13 féle önállóan rendelhető tartozékra, valamint egyebek mellett a helyszíni jótállásra, merevlemez megtartásra vonatkozó kapcsolódó szolgáltatásokra kell ajánlatot tenni az Ajánlatkérő által rendelkezésre bocsátott és szakmai ajánlatként Ajánlattevők részéről benyújtandó Részletes ártáblázatban foglaltak szerint.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodásban előirányozott teljes mennyiséget alaptermékekre, valamint az önállóan rendelhető tartozékokra megállapított 200.000 darabos összmennyiség (a továbbiakban: keretmennyiség) jelenti.
Ajánlatkérő rögzíti továbbá, hogy a Részletes ártáblázatban terméksoronként feltüntette az adott sorhoz tartozó „relevancia együtthatót”, melyet az adott alaptermékre/tartozékra vonatkozó kalkulált mennyiség alapján meghatározott meg, azonban ezen feltüntetett adatok a keretmegállapodás teljesítése során nem bírnak relevanciával, a keretmegállapodás teljesülését a keretmennyiség teljesülése jelenti.
Ajánlatkérő a Kbt. 65. § (3) és (5) bekezdésében foglaltaknak való megfelelés érdekében rögzíti, hogy a keretmegállapodás második része kapcsán a verseny újranyitást követően megvalósítandó, tervezett legnagyobb egyedi megrendelés várható nagyságrendje 20.000 darab termék (mely mennyiség számosságában nem kerültek külön, önálló darabként figyelembe vételre az önállóan nem rendelhető részegységek és az önállóan rendelhető tartozékok), azonban párhuzamosan több megrendelés teljesítése is folyamatban lehet, ennek megfelelően kérjük, hogy az ajánlattétel során ezen volument szíveskedjenek figyelembe venni.
Ajánlatkérő a Kbt. 57. § (1) bekezdésének eleget tevő, a felhívást kiegészítő közbeszerzési dokumentumokat (a továbbiakban: Egyéb közbeszerzési dokumentumok) készít.
Ajánlatkérő az egyértelműség érdekében rögzíti, hogy a Közbeszerzési dokumentumok fogalmi köre alatt az Ajánlati felhívást, valamint az Egyéb közbeszerzési dokumentumokat érti együttvéve.
Ajánlatkérő mind a jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló eljárásban, mind pedig a keretmegállapodás második részében az ajánlatok értékelésekor – a Kbt. 76. § (5) bekezdésében foglaltak alapján – a Kbt. 76. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti legalacsonyabb ár szempontját alkalmazza.
Ajánlattevőnek a Részletes ártáblázat megfelelő oszlopában fel kell tüntetnie az adott termékre vonatkozó jótállás időtartamát, melynek minimális időtartama a Műszaki leírásban rögzített időtartam, maximális időtartama 60 hónap. Ajánlatkérő rögzíti, hogy a jótállás nem képez önálló értékelési szempontot figyelemmel arra, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás esetén jogosult lesz a fenti intervallumon belüli jótállási időtartam meghatározására.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a szállítási határidőt legalább 30, legfeljebb 90 naptári napban jogosult meghatározni, kivéve ha a keretmegállapodás második része a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás alapján kerül megvalósításra, ebben az esetben a 90 naptári napnál hosszabb szállítási határidő is meghatározható.
Kérjük, hogy az ajánlattétel során legyenek különös figyelemmel a jótállással, valamint a szállítási határidőkkel kapcsolatos fenti előírásokra.
Helyesen:
A keretmegállapodást kötött Ajánlattevők feladata „általános” kliens oldali informatikai eszközök értékesítése a Közbeszerzési dokumentumokban foglaltak szerint.
Jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás 2. közbeszerzési részében 24 féle különböző alaptermékre, ezek közül az önállóan nem rendelhető alaptermékek vonatkozásában részegységekre, 13 féle önállóan rendelhető tartozékra, valamint egyebek mellett a helyszíni jótállásra, merevlemez megtartásra vonatkozó kapcsolódó szolgáltatásokra kell ajánlatot tenni az Ajánlatkérő által rendelkezésre bocsátott és szakmai ajánlatként Ajánlattevők részéről benyújtandó Részletes ártáblázatban foglaltak szerint.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodásban előirányozott teljes mennyiséget alaptermékekre, valamint az önállóan rendelhető tartozékokra megállapított 200.000 darabos összmennyiség (a továbbiakban: keretmennyiség) jelenti.
Ajánlatkérő rögzíti továbbá, hogy a Részletes ártáblázatban terméksoronként feltüntette az adott sorhoz tartozó „relevancia együtthatót”, melyet az adott alaptermékre/tartozékra vonatkozó kalkulált mennyiség alapján meghatározott meg, azonban ezen feltüntetett adatok a keretmegállapodás teljesítése során nem bírnak relevanciával, a keretmegállapodás teljesülését a keretmennyiség teljesülése jelenti.
Ajánlatkérő a Kbt. 65. § (3) és (5) bekezdésében foglaltaknak való megfelelés érdekében rögzíti, hogy a keretmegállapodás második része kapcsán a verseny újranyitást követően megvalósítandó, tervezett legnagyobb egyedi megrendelés várható nagyságrendje 20.000 darab termék (mely mennyiség számosságában nem kerültek külön, önálló darabként figyelembe vételre az önállóan nem rendelhető részegységek és az önállóan rendelhető tartozékok), azonban párhuzamosan több megrendelés teljesítése is folyamatban lehet, ennek megfelelően kérjük, hogy az ajánlattétel során ezen volument szíveskedjenek figyelembe venni.
Ajánlatkérő a Kbt. 57. § (1) bekezdésének eleget tevő, a felhívást kiegészítő közbeszerzési dokumentumokat (a továbbiakban: Egyéb közbeszerzési dokumentumok) készít.
Ajánlatkérő az egyértelműség érdekében rögzíti, hogy a Közbeszerzési dokumentumok fogalmi köre alatt az Ajánlati felhívást, valamint az Egyéb közbeszerzési dokumentumokat érti együttvéve.
Ajánlatkérő mind a jelen keretmegállapodás megkötésére irányuló eljárásban, mind pedig a keretmegállapodás második részében az ajánlatok értékelésekor – a Kbt. 76. § (5) bekezdésében foglaltak alapján – a Kbt. 76. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti legalacsonyabb ár szempontját alkalmazza.
Ajánlattevőnek a Részletes ártáblázat megfelelő oszlopában fel kell tüntetnie az adott termékre vonatkozó jótállás időtartamát, melynek minimális időtartama a Műszaki leírásban rögzített időtartam, maximális időtartama 48 hónap. Ajánlatkérő rögzíti, hogy a jótállás nem képez önálló értékelési szempontot figyelemmel arra, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás esetén jogosult lesz a fenti intervallumon belüli jótállási időtartam meghatározására.
Ajánlatkérő rögzíti, hogy a keretmegállapodás második részében Ajánlatkérőként eljáró szervezet a szállítási határidőt legalább 30, legfeljebb 90 naptári napban jogosult meghatározni, kivéve ha a keretmegállapodás második része a Kbt. 105. § (2) bekezdés c) pontja szerinti eljárás alapján kerül megvalósításra, ebben az esetben a 90 naptári napnál hosszabb szállítási határidő is meghatározható.
Kérjük, hogy az ajánlattétel során legyenek különös figyelemmel a jótállással, valamint a szállítási határidőkkel kapcsolatos fenti előírásokra.
Szakasz száma:
. .
Rész száma:
A módosítandó szöveg helye:
A következő helyett:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
Helyesen:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
Szakasz száma:
IV . 2 . 7
A módosítandó szöveg helye: Bontás dátuma
A következő helyett:
Dátum: 2020/03/20 (éééé/hh/nn)
Helyi idő: 12:00 (óó:pp)
Helyesen:
Dátum: 2020/04/08 (éééé/hh/nn)
Helyi idő: 12:00 (óó:pp)
VII.2) További információk:
Ajánlatkérő az Egyéb közbeszerzési dokumentumokat, annak részeként a Műszaki leírást, a Keretmegállapodás-tervezetet, a szakmai ajánlat részét képező Részletes ártáblázatot és Műszaki megfelelőségi táblázatot, valamint a Nyilatkozatmintákat módosítja.
Ajánlatkérő a könnyebb áttekinthetőség érdekében rögzíti, hogy a felhívás II.2.4) pontjában kizárólag a jótállás maximális időtartamát módosította 60 hónapról 48 hónapra, valamennyi közbeszerzési rész tekintetében.
Ajánlatkérő a Kbt. 55. § (6) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével járt el a Közbeszerzési dokumentumok módosításakor és megállapította, hogy a módosítás megfelel a Kbt. rendelkezéseinek.
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben
7 közzétételre nem kerülő kötelező információ