Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2020/58
Beszerzés tárgya:Építési beruházás
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2020.03.23.
Iktatószám:5003/2020
CPV Kód:45215200-9
Ajánlatkérő:Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata
Teljesítés helye:Budapest XVIII. kerület 1188 Budapest, Vezér utca 52. Helyrajzi szám: 140487/2
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:MPALADIN Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés módosítása az érvényességi ideje alatt
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg a szerződést kötő összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_55307253
Postai cím: Üllői Út 400
Város: Budapest
NUTS-kód: HU110
Postai irányítószám: 1184
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Borbély György
Telefon: +36 12961300
E-mail: borbely.gyorgy@bp18.hu
Fax: +36 12961321
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.bp18.hu
A felhasználói oldal címe (URL): www.bp18.hu
 

II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1)
Elnevezés: Csibész Központ átalakítása, bővítése
Hivatkozási szám: EKR000576552019
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45215200-9
II.1.3) A szerződés típusa
x Építési beruházás
  Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Koncessziós beszerzési eljárásra vonatkozó információk
  A szerződés megkötésére koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával került sor
II.2) A közbeszerzés ismertetése
 
II.2.1) Elnevezés:
Csibész Központ átalakítása, bővítése
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45215200-9
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU110 A teljesítés helye: Budapest XVIII. kerület 1188 Budapest, Vezér utca 52.
Helyrajzi szám: 140487/2
II.2.4) A közbeszerzés mennyisége:
A 1185 Budapest, Vezér utca 52. sz. (hrsz: 140087/2) alatti telken jelenleg működő Csibész gyermekjóléti központ jelenlegi épülete már nem felel meg a központ igényének, ezért merült fel a központ bővítése. A beruházás során az ingatlanon álló épület részleges bontásával, meglévő épület átalakításával és bővítésével valósul meg.
Jellemző főbb mennyiségek:
 Bontandó épületrész: bruttó 38 m2
 Meglévő, felújítandó épületrész: bruttó 88 m2
 Tervezett épületrész helyiségei: Irodák: nettó 40,72 m2
Étkező, Teakonyha: nettó 10,23 m2
Mosdó: nettó 4,66 m2
Wc: nettó 1,56 m2
Közlekedő: nettó 13,21 m2
Belépő: nettó 4,17 m2
Nettó alapterület bővítés: 74,55 m2
Bruttó alapterület bővítés: 94 m2
 Utcai kerítés toló kapuval, személybejárattal: 18,83 fm
Fűtés:
 VAILLANT ecoTEC pro VU 246/5-3 (H-INT II) kondenzációs kazán
 Fűtési vezeték 320 fm
 VOGEL-NOTT VONOVA KV Kompakt beépített szelepes lapradiátor: 14 db
 Réz gázvezeték 12 fm
 PE gázvezeték 30 fm
Víz-csatorna:
 Ivóvíz vezeték 16 fm
 PE vízvezeték 15 fm
 PVC-KGEM csatornavezeték 25 fm
 Épületen belüli csatornavezeték 55 fm
Elektromos:
 A bővítmény épületrész teljes villamos hálózatának elkészítse
 Új villámvédelmi rendszer építése
A részletes feladatokat a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban: 120
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
II.2.6) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Adminisztratív információk
IV.1.1) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
 
16775 / 2019 (KÉ-szám/évszám)
 
V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: Elnevezés: Csibész Központ átalakítása, bővítése
V.1 Az eljárás eredménye
V.1.1) A szerződés megkötésének dátuma:
2019/08/30 (éééé/hh/nn)
V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
V.1.3) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: MPALADIN Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_44798787
Postai cím: Gábor Áron Utca 2/A
Város: Budapest
NUTS-kód: HU120
Postai irányítószám: 1182
Ország: Magyarország
E-mail: mpaladinkft@gmail.com
Telefon: +36 209613600
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
V.1.4) A szerződés értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés megkötésekor; ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 68896165
Pénznem: HUF

VI. szakasz: A szerződés módosításai
VI.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VI.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45215200-9
VI.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy: 45215200-9
VI.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU110 A teljesítés helye: Budapest XVIII. kerület 1188 Budapest, Vezér utca 52.
Helyrajzi szám: 140487/2
VI.1.4) A közbeszerzés mennyisége:
A 1185 Budapest, Vezér utca 52. sz. (hrsz: 140087/2) alatti telken jelenleg működő Csibész gyermekjóléti központ jelenlegi épülete már nem felel meg a központ igényének, ezért merült fel a központ bővítése. A beruházás során az ingatlanon álló épület részleges bontásával, meglévő épület átalakításával és bővítésével valósul meg.
Jellemző főbb mennyiségek:
 Bontandó épületrész: bruttó 38 m2
 Meglévő, felújítandó épületrész: bruttó 88 m2
 Tervezett épületrész helyiségei: Irodák: nettó 40,72 m2
Étkező, Teakonyha: nettó 10,23 m2
Mosdó: nettó 4,66 m2
Wc: nettó 1,56 m2
Közlekedő: nettó 13,21 m2
Belépő: nettó 4,17 m2
Nettó alapterület bővítés: 74,55 m2
Bruttó alapterület bővítés: 94 m2
 Utcai kerítés toló kapuval, személybejárattal: 18,83 fm
Fűtés:
 VAILLANT ecoTEC pro VU 246/5-3 (H-INT II) kondenzációs kazán
 Fűtési vezeték 320 fm
 VOGEL-NOTT VONOVA KV Kompakt beépített szelepes lapradiátor: 14 db
 Réz gázvezeték 12 fm
 PE gázvezeték 30 fm
Víz-csatorna:
 Ivóvíz vezeték 16 fm
 PE vízvezeték 15 fm
 PVC-KGEM csatornavezeték 25 fm
 Épületen belüli csatornavezeték 55 fm
Elektromos:
 A bővítmény épületrész teljes villamos hálózatának elkészítse
 Új villámvédelmi rendszer építése
A részletes feladatokat a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VI.1.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: vagy napban: 275
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
VI.1.6) A szerződés értékére vonatkozó információk (ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 86709055
Pénznem: HUF
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
VI.1.7) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: MPALADIN Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Nemzeti azonosítószám: EKRSZ_44798787
Postai cím: Gábor Áron Utca 2/A
Város: Budapest
NUTS-kód: HU120
Postai irányítószám: 1182
Ország: Magyarország
E-mail: mpaladinkft@gmail.com
Telefon: +36 209613600
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
VI.2) Információ a módosításokról
VI.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítás dátuma: 2020/03/16 (éééé/hh/nn)
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt):
IV. A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTOTT RENDELKEZÉSEI
1. Felek a Szerződés IV. / 3. pontját az alábbiak szerint módosítják:
Eredeti rendelkezés:
3. Teljesítési határidők:
Jelen Szerződés aláírásával lép hatályba. Amennyiben eltérő időpontban kerül aláírásra, úgy a későbbi aláírás időpontja a hatályba lépés kezdőnapja.
Az építési napló megnyitásának határideje, határnapja: Szerződés hatálybalépését követően legkésőbb a munkaterület átadásáig.
A tervezett kezdés határideje, határnapja: szerződés hatálybalépését követő 5 napon belül.
A teljesítési határidő a Szerződés hatálybalépésétől számított 120 nap, mely az alábbiak szerint oszlik két fázisra:
Vállalkozónak a Munkák elvégzésére és készre jelentésére 90 nap áll rendelkezésére, majd ezt követően Megrendelőnek 30 nap áll rendelkezésére az átadás-átvételi eljárás lefolytatására.
Módosított rendelkezés (módosított rész félkövér, dőlt betűvel szedve):
3. Teljesítési határidők:
Jelen Szerződés aláírásával lép hatályba. Amennyiben eltérő időpontban kerül aláírásra, úgy a későbbi aláírás időpontja a hatályba lépés kezdőnapja.
Az építési napló megnyitásának határideje, határnapja: Szerződés hatálybalépését követően legkésőbb a munkaterület átadásáig.
A tervezett kezdés határideje, határnapja: szerződés hatálybalépését követő 5 napon belül.
A teljesítési határidő a Szerződés hatálybalépésétől számított 275 nap, mely az alábbiak szerint oszlik két fázisra:
Vállalkozónak a Munkák elvégzésére és készre jelentésére 245 nap áll rendelkezésére, majd ezt követően Megrendelőnek 30 nap áll rendelkezésére az átadás-átvételi eljárás lefolytatására.
2. Felek a Szerződés VIII. / 3. pontját az alábbiak szerint módosítják:
Eredeti rendelkezés:
3. A Munka hiánytalan és hibátlan elvégzéséért megállapított Vállalkozói Díj összege nettó 68.896.165,- Ft egyösszegű átalánydíj (átalányár). Felek rögzítik, hogy a Vállalkozói Díjba a tartalékkeret nem tartozik bele. A kifizetés után a hatályos jogszabályok szerinti általános forgalmi adó fizetendő.
Módosított rendelkezés (módosított rész félkövér, dőlt betűvel szedve):
3. A Munka hiánytalan és hibátlan elvégzéséért megállapított Vállalkozói Díj összege nettó 86.709.055,- Ft egyösszegű átalánydíj (átalányár). Felek rögzítik, hogy a Vállalkozói Díjba a tartalékkeret nem tartozik bele. A kifizetés után a hatályos jogszabályok szerinti általános forgalmi adó fizetendő.
3. Felek a Szerződés IX. / 1. pontját az alábbiak szerint módosítják:
Eredeti rendelkezés:
1. Vállalkozó 1 előleg számla 2 részszámla és 1 végszámla benyújtására jogosult az alábbiak szerint:
számla neve Számlázható összeg (a teljes nettó ellenérték %-a) számla kiállításának feltétele, műszaki készültség foka
1. Kbt. 135. § (8) bek. szerinti előleg
Vállalkozói Díj 30%-a
-
2. részszámlázási ütem
a Vállalkozói Díj 50 %-a előleg igénybevétele esetén az előleg összege ezen számlába kerül beszámításra 50 %-os műszaki készültségi fok elérése
3. részszámlázási ütem
a Vállalkozói Díj 15 %-a 100 %-os műszaki készültségi fok elérése
4. végszámlázási ütem a Vállalkozói Díj 5 %-a
a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárása
Módosított rendelkezés(módosított rész félkövér, dőlt betűvel szedve):
1. Vállalkozó 1 előleg számla 3 részszámla és 1 végszámla benyújtására jogosult az alábbiak szerint:
számla neve Számlázható összeg (a teljes nettó ellenérték %-a) számla kiállításának feltétele, műszaki készültség foka
1. Kbt. 135. § (8) bek. szerinti előleg
Vállalkozói Díj 30%-a
-
2. részszámlázási ütem
a Vállalkozói Díj 50 %-a előleg igénybevétele esetén az előleg összege ezen számlába kerül beszámításra 50 %-os műszaki készültségi fok elérése
3. részszámlázási ütem
a Vállalkozói Díj 25 %-a és a pótmunka ellenértékének 50%-os mértéke 75 %-os műszaki készültségi fok elérése
4. részszámlázási ütem a Vállalkozói Díj 20 %-a és a pótmunka ellenértékének 50%-os mértéke 100 %-os műszaki készültségi fok elérése
5. végszámlázási ütem a Vállalkozói Díj 5 %-a
a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárása
Folyt VII.1)I
VI.2.2) A módosítás okai
  Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat:
x Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: 2. A Szerződés Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pontja alapján történő módosítását az alábbiak támasztják alá:
ca) A Megrendelő a Szerződésmódosítás 1. pontjában részletesen meghatározottak szerint:
egyrészt a Megrendelő kellő körültekintés mellett sem tudhatta, hogy az épület kivitelezése korábbiakban szakszerűtlenül, nem megfelelő anyagokkal és eljárással történt.
másrészt legnagyobb gondosság mellett sem volt előrelátható a módosítást szükségessé tevő körülmény felmerülése, mert a falak takart állapota miatt csak a kivitelezés során, a takaró elemek elbontását követően szembesültek első alkalommal.
Folyt VII.1) II.
A módosítás jogszabályi alapja:
  Kbt. 141. § (2) bekezdés
x Kbt. 141. § (4) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés a) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés b) pont
x Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pont
  Kbt. 141. § (6) bekezdés
VI.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával megkötött szerződések esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték ÁFA nélkül: 68896165 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték ÁFA nélkül: 86709055 Pénznem: HUF

VII. szakasz: Kiegészítő információk
VII.1) További információk:
I.
VI.2.1) folytatása
A Felek az egyértelműség érdekében rögzítik, hogy jelen módosított pontban a Vállalkozói Díjon az eredeti nettó 68.896.165,- Ft összeget, pótmunka ellenértékén pedig nettó 17 812 890 Ft összeget értik.
II.
VI.2.2) folytatása
cb) A Szerződésmódosítás nem változtatja meg a Szerződés általános jellegét, mert
egyrészt az előre nem látható körülmény miatt a tartószerkezetre vonatkozó szakági tervek módosítása szükséges volt, azonban megvalósítani kívánt kivitelezés tárgya és tartama nem módosult;
másrészt a Vállalkozó Szerződésmódosításban szereplő pótmunkát a Szerződés teljesítési határideje alatt végzi el, illetve az akadályoztatás miatt a Szerződés teljesítési határideje csak az akadályoztatás időtartamával módosul, azaz megállapítható, hogy a teljesítési határidő érdemben nem módosul a pótmunka elvégzésével;
cc) Az ellenérték növekedése nem haladja meg az eredeti szerződés értékének 50%-át. Az Szerződésmódosítást megelőzően az eredeti Szerződés értéke: nettó 68.896.165,- Ft. A Szerződésmódosítást követően a Szerződés értéke 86 709 055,- Ft. A Szerződésmódosítás tárgyát képező ellenérték növekedés pedig: nettó 17.812.890,- Ft, mely növekedés az eredeti szerződés értékének 25,85 %-a.
VII.2) E hirdetmény feladásának dátuma:
2020/03/17 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben