Közbeszerzési Értesítő száma: | 2022/94 |
---|---|
Beszerzés tárgya: | Árubeszerzés |
Hirdetmény típusa: | Ajánlati/Részvételi felhívás/2015 EUHL |
Eljárás fajtája: | Nyílt eljárás |
Közzététel dátuma: | 2022.05.17. |
Iktatószám: | 9418/2022 |
CPV Kód: | 09123000-7 |
Ajánlatkérő: | Makó Város Önkormányzata |
Teljesítés helye: | Makó Város Önkormányzata közigazgatási területe |
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő: | 2022.06.13. |
Nyertes ajánlattevő: | |
Ajánlatkérő típusa: | Regionális vagy helyi hatóság |
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre: | Általános közszolgáltatások |
Letöltés: | Hirdetmény letöltése PDF formátumban |
Közbeszerzési eljárás: | Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 09123000-7 |
Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék | |
Fő tárgy: | 09123000-7 |
A beszerezni kívánt földgáz mennyiség 11 fogyasztási helyen kerül felhasználásra, amelyből egy darab 20 m3/h alatti, kilenc darab 20-99 m3/h közötti, míg egy darab 400 m3/h feletti teljesítmény lekötésű fogyasztó.
Ajánlatkérő földgáz-kereskedelmi szerződést kíván kötni.
A szerződéses időszak alatt a megajánlott molekula díj nem változtatható, míg a rendszerhasználati díjak kizárólag a végső ajánlat benyújtását követően bekövetkezett hatósági árváltozással (8/2020. (VIII. 14.) MEKH rendelet) egyenes arányban változtathatók.
Az értékesített földgáz minőségi paramétereinek meg kell felelniük az MSZ 1648:2016 szabványban rögzített paramétereknek.
A beszerzés tárgyára irányuló szerződés közép-európai idő szerint 2022.10.01. napján CET 06:00 órakor lép hatályba és 2023.10.01. napján CET 06:00 óráig tartó határozott időtartamra szól. Ajánlatkérő kiemeli, hogy a felhívás I.1) pontjában meghatározott ajánlatkérő szervezetek valamennyien önálló szerződést kötnek a Közbeszerzési dokumentumok Műszaki adatlap.xlsx nevű táblázatban megadott fogyasztási adatok alapján. Ajánlatkérő felhívja a figyelmet, hogy a felhívás II.2.11) pontjában opciós mennyiséget kötött ki.
A részletes műszaki követelményeket a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.
Ha a dokumentációban közölt leírások bármelyike meghatározott eredetű, típusú dologra, eljárásra, tevékenységre, személyre, illetve szabadalomra, vagy védjegyre való hivatkozást tartalmaz, úgy ezt kizárólag a közbeszerzés tárgyának, vagy annak valamely elemének egyértelmű és közérthető meghatározása tette szükségessé, és a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt. Az ajánlatkérő bármely a leírásban meghatározott termékkel műszakilag, esztétikailag, és minőségileg egyenértékű, a leírásban hivatkozott termékkel felhasználhatóságában, használhatóságában, kezelhetőségében, rendeltetésében és tartósságában egyenértékű, más gyártású berendezés teljesítését és/vagy felhasználását is elfogadja akkor is, ha a 321/2015. (X. 30.) Korm. r. 46. § (3) bekezdésében előírt „vagy azzal egyenértékű” kifejezés bármely okból az adott helyen nem került feltüntetésre.
Öntisztázás a Kbt. 64. § szerint biztosított. A jogerős határozatot a gazdasági szereplő az egységes európai közbeszerzési dokumentummal (továbbiakban: EEKD) egyidejűleg köteles benyújtani.
Előzetes igazolás:
Ajánlattevő a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kr.) 1. § (1) bekezdése alapján az EEKD benyújtásával köteles előzetesen igazolni, hogy nem tartozik a Kbt. 62. § (1) és (2) bekezdésének hatálya alá. A Kr. 2. § (3) bekezdés a) pontjára tekintettel az EEKD-ban ajánlattevőnek fel kell tüntetni az ajánlat benyújtásakor már ismert olyan alvállalkozókat is, amelyek kapacitásaira nem támaszkodik.
Az EEKD-ban ajánlattevő, illetve az alkalmasság igazolásában részt vevő gazdasági szereplő a Kr. 4. § (1) bekezdése szerint igazolja előzetesen a kizáró okok fenn nem állását.
A Kr. 3. § (2) bekezdése értelmében a kapacitást nyújtó szervezeteknek is be kell nyújtaniuk az EEKD-t az ajánlatban, amelyben csak azon alkalmassági feltételek vonatkozásában kell nyilatkozni, melyeket ajánlattevő igénybe kíván venni alkalmassága igazolásához.
Az EEKD-t közös ajánlattétel esetén valamennyi közös Ajánlattevő vonatkozásában kell benyújtani.
Megkövetelt igazolási mód a Kbt. 69. § (4)-(7) bekezdéseiben foglaltak alkalmazásával: ajánlattevőnek az előírt kizáró okok fenn nem állását a Kr. 8. § és 10.§ alapján kell igazolni, figyelemmel a Kr. 12. § -16. §-ában foglaltakra.
A Kr. 15. § (1) bekezdése alapján az ajánlattevő az alkalmasság igazolásában részt vevő alvállalkozó vagy más szervezet vonatkozásában csak az EEKD-t köteles benyújtani a kizáró okok hiányának igazolása érdekében.
A Kr. 15. § (2) bekezdése értelmében azon alvállalkozók tekintetében, amelyek nem vesznek részt az alkalmasság igazolásában, az ajánlattevőnek a Kbt. 67. § (4) bekezdés szerinti nyilatkozatot kell benyújtani.
A 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 1. § (7) bekezdés alapján a kizáró okokra és az alkalmassági követelményekre vonatkozóan a közbeszerzés megkezdését megelőzően kiállított igazolások is benyújthatóak (felhasználhatóak) mindaddig, ameddig az igazolásokban foglalt tény, illetve adat tartalma valós. Az ajánlatkérő – ellenkező bizonyításig – az adat valóságtartalmát az ajánlattevő erre vonatkozó külön nyilatkozata nélkül vélelmezi.
A Kr. 13. §-ában foglaltak szerint ajánlattevőnek/közös ajánlattevőnek folyamatban lévő változásbejegyzési eljárás esetén az ajánlathoz csatolni kell a cégbírósághoz benyújtott változásbejegyzési kérelmet és annak érkeztetését igazoló cégbírósági dokumentumot (másolatban). Amennyiben változásbejegyzési eljárás nincs folyamatban, az erre vonatkozó, nemleges tartalmú nyilatkozatot kell az ajánlathoz csatolni. A közbeszerzési dokumentumokban megadott minta szerinti nyilatkozatot az EKR rendszerben, az eljárás felületén a megfelelő cellák kitöltésével kell benyújtani. Az EKR-ben az ajánlatkérő a közbeszerzési dokumentumok között elektronikus űrlapként létrehozta a Változásbejegyezésre vonatkozó nyilatkozat mintáját, amelyet az ajánlattevő az elektronikus űrlap formájában köteles kitölteni.
A Kbt. 69. § (6) bekezdése fennállása esetén Ajánlatkérő az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatalát megelőzően dönthet úgy, hogy nemcsak a legkedvezőbb, hanem értékelési sorrendben az azt követő meghatározott számú következő legkedvezőbb ajánlattevőt is felhívja az igazolások benyújtására.
Szakmai alkalmasság:
Alkalmatlan az Ajánlattevő, ha nem rendelkezik földgázellátásról szóló 2008 évi XL. törvény 114. § (1) bekezdésének e) pontja szerinti engedéllyel. Igazolási mód: Az alkalmassági követelményt az egységes európai közbeszerzési dokumentum benyújtásával kell előzetesen igazolni. Ajánlatkérő elfogadja az érintett gazdasági szereplő egyszerű nyilatkozatát – IV. rész α pont kitöltésével – részletes információk kérése nélkül. A Kbt. 69. § (4)-(7) bekezdése alapján felhívott ajánlattevők tekintetében a nyilvántartásban szereplés tényét – amennyiben a Kbt. 69. § (11) bekezdés szerinti nyilvántartásban a vonatkozó adatok, illetve tények ingyenes ellenőrzésére nincsen mód – a nyilvántartás kivonatának, a nyilvántartást vezető szerv által kiállított igazolásnak vagy a nyilvántartásban szereplés tényét igazoló dokumentumnak az egyszerű másolatban történő benyújtásával szükséges igazolni. Az engedély meglétét az ajánlatkérő a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal nyilvántartásában ellenőrzi. Amennyiben az engedély ott nem fellelhető, az engedély másolatának benyújtása szükséges.
A Kbt. 67. § (1) bekezdés alapján ajánlattevőnek ajánlatában az EEKD-ben foglalt nyilatkozatát kell benyújtani. A 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kr.) 2. § (5) bekezdés alapján ajánlatkérő előírja, hogy az EEKD IV. részének az α (alfa): „Az összes kiválasztási szempont általános jelzése” pont kitöltésével kell előzetesen igazolni a felhívásban meghatározott alkalmassági minimumkövetelménynek való megfelelést.
Az alkalmassági követelményeknek való megfelelés ellenőrzését az Ajánlatkérő a Kbt. 69. § rendelkezéseinek megfelelően, két körben végzi: első körben az EEKD-ban tett nyilatkozatot, második körben a Kbt. 69. § (4) bekezdése szerinti felhívás alapján benyújtott igazolásokat ellenőrzi.
Közös ajánlattétel esetén a közös ajánlattevők mindegyikének külön formanyomtatványt kell benyújtania.
A bírálat során megkövetelt igazolásmód (ajánlatkérő Kbt. 69. § (4) bekezdése szerinti felhívása alapján).
M.1. Ajánlattevő csatolja a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 21. § (1) bekezdés a) pontja alapján az ajánlati felhívás feladásának napjától visszafelé számított három év legjelentősebb szállításainak ismertetését, különösen a vonatkozó referenciáit a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdésében meghatározott formában és a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 22. § (2) bekezdésben meghatározott tartalommal igazolva.
Tekintettel a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 21. § (1a) bekezdésében foglaltakra, ajánlatkérő 3 év teljesítését írja elő azzal, hogy a vizsgált időszakban befejezett, de legfeljebb 6 éven belül megkezdett szállításokat veszi figyelembe.
A referencianyilatkozatnak vagy referenciaigazolásnak a következőket kell tartalmaznia:
• a szerződő (referenciát adó) partner nevét, székhelyét, kapcsolattartóját, elérhetőségét;
• a szállítás tárgyának és mennyiségének rövid ismertetését (minimális tartalomként fel kell tüntetni az alkalmasság minimumkövetelményeiben elvárt adatot);
• a teljesítés idejét, (év-hónap-nap pontossággal feltüntetett kezdési és befejezési dátum megadásával);
• nyilatkozni kell arról, hogy a teljesítés az előírásoknak és a szerződésnek megfelelően történt-e.
A Kr. 22. § (5) bekezdése, valamint a Kbt. 140. § (9) bekezdése is irányadó.
A Kbt. 65. § (6) bekezdése alapján az előírt alkalmassági követelménynek (M.1.) a közös ajánlattevők együttesen is megfelelhetnek.
A Kbt. 65. § (7) bekezdése alapján az előírt alkalmassági követelményeknek az ajánlattevők bármely más szervezet vagy személy kapacitására támaszkodva is megfelelhetnek, a közöttük fennálló kapcsolat jogi jellegétől függetlenül. Ebben az esetben a Kbt. 65. § (9) bekezdés is irányadó.
Az alkalmasság több referenciával is igazolható.
Forrás, fedezet: saját forrás
Ajánlatkérő által választott kereskedelmi szerződéses elszámolás forma: a szerződés időtartamára vonatkozóan fix, magyar forintban kifejezett földgáz ár. Minden felhasználási helyről külön-külön papír alapú számla készül, melyekről nyertes AT elektronikus úton számlaösszesítőt is megküld Vevő részére.
A Ptk. 6:186 § (1) bekezdése alapján nyertes AT kötelezi magát, hogy minőségi, mennyiségi és rendelkezésre állási hiba estén kötbért fizet.
a) Minőségi hiba esetén a nem megfelelő jellemzőkkel teljesített földgáz mennyiségére nyertes ajánlattevő a Szerződés szerinti aktuális havi ellenszolgáltatás nettó molekuladíj 5 %-ának megfelelő kötbért, de maximum a teljes (opció nélküli) nettó ellenszolgáltatás 5%-át fizeti meg AK részére.
b) AK által észlelt alulszállítás és rendelkezésre állási hiba esetén nyertes ajánlattevő a Szerződés szerinti mennyiségből az adott hónapban nem teljesített mennyiség nettó molekuladíjának 5 %-át, fizeti meg kötbérként AK részére.
A kötbér maximuma a nettó molekuladíj 5 %-os mértéke. A kötbérmaximumot valamennyi felhasználó vonatkozásában együttesen kell értelmezni.
A kötbérmaximum elérése – függetlenül, hogy az elszámolásra került-e - a szerződés felmondására jogosítja fel AKt.
A Kbt. 135. § (1), (5)-(6), továbbá a Ptk. 6:130. § (1)-(2) bekezdés rendelkezései irányadóak.
Ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárásban ajánlati biztosíték nyújtását NEM követeli meg.
A vonatkozó jogszabályokat a KD tartalmazza.
A részletes feltételeket a szerződéstervezet tartalmazza.
Az elektronikusan benyújtott ajánlatok esetében a Kbt. 68. § (4)-(5) bekezdése szerinti adatokat az EKR rendszer a bontás időpontjától kezdve azonnal elektronikusan - azzal a tartalommal, ahogyan azok az ajánlatban szerepelnek – az ajánlattevők részére elérhetővé teszi.
2. Közös ajánlattétel esetén a Kbt. 35. § alapján kell eljárni. AK kizárja gazdálkodó szervezet létrehozását (projekttársaság) mind AT, mind közös AT-k vonatkozásában.
3. AK a Kbt. 56. § szerint biztosítja a kiegészítő tájékoztatás lehetőségét. A közbeszerzési dokumentumokban foglaltakkal kapcsolatban írásban kiegészítő tájékoztatást kérhető kizárólag az EKR rendszeren keresztül. AK valamennyi olyan gazdasági szereplőnek, aki az eljárásra érdeklődését az EKR rendszerben jelezte, az EKR rendszeren keresztül megküldi kiegészítő tájékoztatását. AK konzultációt és helyszíni bejárást nem tart.
4. A Kbt. 66. § (5) bekezdése szerint az ajánlathoz csatolni kell a közbeszerzési dokumentumokban megadott minta szerinti felolvasólapot az EKR rendszerben, az eljárás felületén a megfelelő cellák kitöltésével, amelynek tartalmaznia kell a Kbt. 68. § (4) bekezdés szerinti információkat. Az EKR-ben az AK a közbeszerzési dokumentumok között elektronikus űrlapként létrehozta a Felolvasólap mintáját, amelyet az ajánlattevő az elektronikus űrlap formájában köteles kitölteni.
5. AK jelen eljárásban előírja a Kbt. 66. § (6) bek. a) és b) pont szerinti információk ajánlatban történő feltüntetését. A nyilatkozat nemleges tartalommal is csatolandó.
6. AK az AT-k alkalmasságának feltételeit a minősített AT-k jegyzékéhez képest szigorúbban határozta meg (M.1.).
7. Az értékelési szempont alapjául a szerződéses időszakra, az összes fogyasztási helyszínre, az opció nélküli szerződéses mennyiség és a megajánlott molekula díj és a forgalomarányos rendszerhasználati díj szorzatainak, valamint az opció nélküli szerződéses mennyiségre megajánlott fix jellegű rendszerhasználati díj összegeként adódó ÁFA nélküli ajánlati ár szolgál, amely nem tartalmazza az MSZKSZ díjat és az Energiaadót sem. Az ajánlati ár egyértelmű és minden ajánlattevő számára azonos tartalom meghatározása érdekében a Közbeszerzési Dokumentumok mellékleteként található „Ajánlati ártáblázat” beárazása kötelező, amely mind szerkeszthető formában (Excel), mind aláírt formában (Pdf) az ajánlat részeként kötelező benyújtani. A közbeszerzési dokumentumok részeként AT-k rendelkezésére bocsátott „Ajánlati ártáblázat” formanyomtatványa az ajánlattétel megkönnyítése érdekében tartalmaz(hat) képleteket. A képletek helyességének, megfelelő mivoltának ellenőrzése AT felelőssége.
8. AT-nek ajánlatához csatolni kell nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az általa szállítandó földgáz energia megfelel az MSZ 1648:2016 sz. szabvány előírásainak. A földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény 114. § (1) bekezdésének e) pontja alapján a földgázkereskedelem engedélyköteles tevékenység, emiatt Nyertes AT-nek legkésőbb a szerződéskötés időpontjában rendelkeznie kell földgázkereskedelmi engedéllyel és erről nyilatkozni szükséges. Az engedély másolati példánya csatolandó az ajánlat részeként, amennyiben AT az ajánlattételkor azzal már rendelkezik, amennyiben a MEKH nyilvántartásából -http://www.mekh.hu/ foldgaz-ipari-engedelyesek-listaja – az engedély meglétét Ak. nem tudja ellenőrizni. Amennyiben nyertes AT a jelen pont szerinti engedéllyel nem rendelkezik a szerződéskötés időpontjában, úgy AK azt a szerződéskötéstől való visszalépésnek tekinti.
9. FAKSZ: Bálint Gyöngyi 00700
10. AK jelen eljárásban alkalmazza a Kbt. 75. § (2) bek. e) pontját.
11. Nyertes AT a szerződés teljesítésének teljes időtartama alatt tulajdonosi szerkezetét AK számára megismerhetővé teszi és a Kbt.143. § (2)-(3) bek. szerinti ügyletekről Ajánlatkérőt haladéktalanul értesíti.
12. Hiánypótlás: Kbt.71.§, figyelemmel Kbt.71.§ (5)-(6)-ra.
13. AK felhívja a figyelmet, hogy az eljárás során a Kbt. 81. § (5) bek. szerint jár el.
14. Részekre történő ajánlattétel kizárásának indoka: Ajánlatkérő a teljes földgáz energia mennyiség együttes megrendeléséből származó gazdasági előnyt, kedvezőbb ajánlati ár elérését kívánja érvényesíteni tárgyi beszerzési igények összevont versenyeztetésével, ezért a részajánlattétel lehetőségét kizárja.
15. A IV.2.6) pontban meghatározott 1 hónap alatt Ajánlatkérő 30 napot ért, továbbá az ajánlattevők ajánlati kötöttsége az árlejtés lezárásakor áll be.