Közbeszerzési Hatóság

Közbeszerzési Értesítő száma:2020/96
Beszerzés tárgya:Építési beruházás
Hirdetmény típusa:Tájékoztató a szerződés módosításáról/2015 KÉ
Eljárás fajtája:
Közzététel dátuma:2020.05.19.
Iktatószám:7940/2020
CPV Kód:45200000-9
Ajánlatkérő:Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata
Teljesítés helye:3300 Eger, Kertész út 100. Hrsz: 6350. 3300 Eger, Pozsonyi utca, 8999/22 hrsz.
Ajánlattételi/részvételi jelentkezési határidő:
Nyertes ajánlattevő:EURO CAMPUS Kft.
Ajánlatkérő típusa:
Ajánlatkérő fő tevényeségi köre:
Letöltés: Hirdetmény letöltése PDF formátumban
Közbeszerzési eljárás: Az eljárás adatainak, és az eljáráshoz közzétett további dokumentumoknak a megtekintése a Közbeszerzési Adatbázisban

KÖZBESZERZÉSI ÉRTESÍTŐ
a Közbeszerzési Hatóság Hivatalos Lapja
Tájékoztató a szerződés módosításáról
Szerződés módosítása az érvényességi ideje alatt
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1) Név és címek (jelölje meg a szerződést kötő összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata
Nemzeti azonosítószám: AK01983
Postai cím: Dobó tér 2.
Város: Eger
NUTS-kód: HU312
Postai irányítószám: 3300
Ország: Magyarország
Kapcsolattartó személy: Dr. Kurucz András
Telefon: +36 36515250
E-mail: evkft@evkft.hu
Fax: +36 36523786
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.eger.hu
A felhasználói oldal címe (URL): www.eger.hu
 

II. szakasz: Tárgy
II.1) Meghatározás
II.1.1)
Elnevezés: „Vállalkozási szerződés TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00001 Pozsonyi utcai óvoda építése, és a TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00002 Kertész úti óvoda építése tárgyú kivitelezési munkákra”
Hivatkozási szám:
II.1.2) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45200000-9
II.1.3) A szerződés típusa
x Építési beruházás
  Árubeszerzés
  Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Koncessziós beszerzési eljárásra vonatkozó információk
  A szerződés megkötésére koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával került sor
II.2) A közbeszerzés ismertetése
 
II.2.1) Elnevezés:
„Vállalkozási szerződés TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00001 Pozsonyi utcai óvoda építése, és a TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00002 Kertész úti óvoda építése tárgyú kivitelezési munkákra”
Rész száma:
II.2.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45200000-9
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU312 A teljesítés helye: 3300 Eger, Kertész út 100. Hrsz: 6350.
3300 Eger, Pozsonyi utca, 8999/22 hrsz.
II.2.4) A közbeszerzés mennyisége:
1. rész: TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00001 Pozsonyi utcai óvoda építése
Tervezett létesítmény: 4 csoportos óvoda.
A tervezési programnak megfelelően az óvoda földszintes kialakítással tervezett, szabadon álló telepítéssel. A telek teljes körbekerítést kap két kapubejáró létesítésével, az egyik személybejáró ez az óvoda főbejárata (Ifjúság u. felől), a másik gk. bejárattal rendelkező gazdasági kapu (Pozsonyi u. felől), ezen kapubejáratokhoz kapcsolódik az épület két bejárata. Az „L” alakú földszintes épület két részre tagolódik, a fő épülettömeg - a főbejárattól északra - az óvodai funkciókat (foglalkoztatók, irodák) tartalmazza, az oldalszárny - a főbejárattól délre - a gazdasági blokk. Az épület fő közlekedési rendszere egyértelmű irányokat jelöl ki egy központi közlekedőtérrel, e közlekedő bejárattól északra eső részére fűződnek fel az utcai oldalon a testületi irodák, az udvari oldal felé az óvodai terek, a déli oldalon a tornaszoba, szertárak, és egyéni foglalkoztató, szülői fogadó helyiségcsoportok, a közlekedő végében a gazdasági blokk kapcsolódási pontjával. A bejárat egy nagyméretű szélfogóba nyílik, itt lehetőség van a babakocsik tárolására és innen nyílóan érhetők el a szülői kétnemű WC-k, melyből a női akadálymentes WC-ként tervezett. A közlekedő tér bővületeként tervezettek az öltözők, melyekből a párosított (2x2 db), összenyitható csoportszobák és a szoba-páronként kialakított gyermek vizesblokkok nyílnak, az öltözőkből közvetlen kijárási lehetőség biztosított az udvar felé. Minden csoportszobához saját fedett teraszrész tervezett, mely közvetlenül elérhető a foglalkoztatókból és közvetve az öltözők felől.
A csoportszobai épületrészek és a teraszok egy zárt átriumszerű teret hoznak létre minden csoporthoz vizuálisan kapcsolódva privát kis kertrészként.
A gazdasági terület felé vezető szakaszon - távolodva a fő funkciótól - kerültek elhelyezésre az egyre alárendeltebb helyiségek, ezen szakasz első felében a tornaszoba tervezett, mely épülettömegként jelenik meg a bejárati hangsúly elemeként, illetve az udvari oldalon egy többfunkciós térként is használható, összenyitható egyéni foglalkoztató és szülői fogadó-tárgyaló helyiség.
A fenti közlekedő végéhez kapcsolódik a gazdasági középfolyosó, ami kivezet a gazdasági udvar felé. A gazdasági blokk egy melegítő konyha - üzemet, kétnemű személyzeti öltözőblokkot, személyzeti étkezőt, mosó helyiségeket és egyéb technikai helyiségeket tartalmaz. Külső térből nyílóan az épületbe integráltan további kiszolgáló funkciók tervezettek (hulladéktároló, kerti eszköz tároló, kerti WC).
Az intézmény mértékadó, méretezési létszáma: 4 x 26 gyermek, 13 női dolgozó, 8 férfi/tanuló.
Az óvoda komplex módon akadálymentesített.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: 12 vagy napban:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
II.2.6) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos igen
Projekt száma vagy hivatkozási száma: TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00001

IV. szakasz: Eljárás
IV.1) Adminisztratív információk
IV.1.1) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény
A hirdetmény száma a Közbeszerzési Értesítőben:
 
10180 / 2018 (KÉ-szám/évszám)
 
V. szakasz: Az eljárás eredménye
A szerződés száma: 1 Rész száma: 1 Elnevezés: „Vállalkozási szerződés TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00001 Pozsonyi utcai óvoda építése, és a TOP-6.2.1-15-EG1-2016-00002 Kertész úti óvoda építése tárgyú kivitelezési munkákra”
V.1 Az eljárás eredménye
V.1.1) A szerződés megkötésének dátuma:
2018/05/31 (éééé/hh/nn)
V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
V.1.3) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: EURO CAMPUS Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Árpád út 64
Város: Eger
NUTS-kód: HU312
Postai irányítószám: 3300
Ország: HU
E-mail:
Telefon:
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
V.1.4) A szerződés értékére vonatkozó információk (a szerződéskötés megkötésekor; ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 366811948
Pénznem: HUF

VI. szakasz: A szerződés módosításai
VI.1) A közbeszerzés ismertetése a módosításokat követően
VI.1.1) Fő CPV-kód:
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:45200000-9
VI.1.2) További CPV-kód(ok):
Fő szójegyzékKiegészítő szójegyzék
Fő tárgy:
VI.1.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU312 A teljesítés helye: : 3300 Eger, Pozsonyi utca, 8999/22 hrsz.
VI.1.4) A közbeszerzés mennyisége:
Tervezett létesítmény: 4 csoportos óvoda.
A tervezési programnak megfelelően az óvoda földszintes kialakítással tervezett, szabadon álló telepítéssel. A telek teljes körbekerítést kap két kapubejáró létesítésével, az egyik személybejáró ez az óvoda főbejárata (Ifjúság u. felől), a másik gk. bejárattal rendelkező gazdasági kapu (Pozsonyi u. felől), ezen kapubejáratokhoz kapcsolódik az épület két bejárata. Az „L” alakú földszintes épület két részre tagolódik, a fő épülettömeg - a főbejárattól északra - az óvodai funkciókat (foglalkoztatók, irodák) tartalmazza, az oldalszárny - a főbejárattól délre - a gazdasági blokk. Az épület fő közlekedési rendszere egyértelmű irányokat jelöl ki egy központi közlekedőtérrel, e közlekedő bejárattól északra eső részére fűződnek fel az utcai oldalon a testületi irodák, az udvari oldal felé az óvodai terek, a déli oldalon a tornaszoba, szertárak, és egyéni foglalkoztató, szülői fogadó helyiségcsoportok, a közlekedő végében a gazdasági blokk kapcsolódási pontjával. A bejárat egy nagyméretű szélfogóba nyílik, itt lehetőség van a babakocsik tárolására és innen nyílóan érhetők el a szülői kétnemű WC-k, melyből a női akadálymentes WC-ként tervezett.
A közlekedő tér bővületeként tervezettek az öltözők, melyekből a párosított (2x2 db), összenyitható csoportszobák és a szoba-páronként kialakított gyermek vizesblokkok nyílnak, az öltözőkből közvetlen kijárási lehetőség biztosított az udvar felé. Minden csoportszobához saját fedett teraszrész tervezett, mely közvetlenül elérhető a foglalkoztatókból és közvetve az öltözők felől. A csoportszobai épületrészek és a teraszok egy zárt átriumszerű teret hoznak létre minden csoporthoz vizuálisan kapcsolódva privát kis kertrészként.
A gazdasági terület felé vezető szakaszon - távolodva a fő funkciótól - kerültek elhelyezésre az egyre alárendeltebb helyiségek, ezen szakasz első felében a tornaszoba tervezett, mely épülettömegként jelenik meg a bejárati hangsúly elemeként, illetve az udvari oldalon egy többfunkciós térként is használható, összenyitható egyéni foglalkoztató és szülői fogadó-tárgyaló helyiség.
A fenti közlekedő végéhez kapcsolódik a gazdasági középfolyosó, ami kivezet a gazdasági udvar felé. A gazdasági blokk egy melegítő konyha - üzemet, kétnemű személyzeti öltözőblokkot, személyzeti étkezőt, mosó helyiségeket és egyéb technikai helyiségeket tartalmaz. Külső térből nyílóan az épületbe integráltan további kiszolgáló funkciók tervezettek (hulladéktároló, kerti eszköz tároló, kerti WC).
Az intézmény mértékadó, méretezési létszáma: 4 x 26 gyermek, 13 női dolgozó, 8 férfi/tanuló.
Az óvoda komplex módon akadálymentesített.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége)
VI.1.5) A szerződés, keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Időtartam hónapban: 12 vagy napban:
vagy Kezdés: (éééé/hh/nn) / Befejezés: (éééé/hh/nn)
Keretmegállapodások esetén – klasszikus ajánlatkérők esetében a négy évet meghaladó időtartam indokolása:
Keretmegállapodások esetén – közszolgáltató ajánlatkérők esetében a nyolc évet meghaladó időtartam indokolása:
VI.1.6) A szerződés értékére vonatkozó információk (ÁFA nélkül)
A szerződés végleges összértéke: 370320920
Pénznem: HUF
A szerződést közös ajánlattevők csoportja nyerte el nem
VI.1.7) A nyertes ajánlattevő neve és címe
 
Hivatalos név: EURO CAMPUS Kft.
Nemzeti azonosítószám:
Postai cím: Árpád út 64.
Város: Eger
NUTS-kód: HU312
Postai irányítószám: 3300
Ország: HU
E-mail:
Telefon:
Internetcím(ek): (URL)
Fax:
A nyertes ajánlattevő Kkv igen
VI.2) Információ a módosításokról
VI.2.1) A módosítások ismertetése
A módosítás dátuma: 2020/03/31 (éééé/hh/nn)
A módosítások jellege és mértéke (a szerződés esetleges korábbi módosításainak feltüntetésével együtt):
1. sz. módosítás: 2018/12/03 A teljesítésbe bevont építész szakember személye változott
2. 2. sz. módosítás: 2020.03.30.
A Kivitelező a 2019 februárjában megtartott kooperáción jelezte Megrendelő felé, hogy az általa elvégzett geodéziai kitűzés alapján az építési terület nyugati végében a terepszint jelentősen magasabban helyezkedik el, amely a későbbiekben az épület károsodását okozhatja, valamint a terepszint különbség a szomszédos ingatlan vonatkozásában is fennáll. Az ezután megtartott helyszíni bejáráson a Kivitelező felvetette az épület padlóvonalának megemelését, amelyet azonban az akadálymentességi szempontok miatt a Tervező nem támogatott, helyette övárok kialakítását javasolta.
Az OTÉK.47.§ (8) - (9) bekezdései alapján a telek, terület csapadékvíz-elvezetési rendszerét úgy kell kialakítani, hogy a víz a terepen és az építményekben, továbbá a szomszédos telkeken és építményekben, valamint a közterületen kárt (átázást, kimosást, korróziót stb.) ne okozzon, és a rendeltetésszerű használatot ne akadályozza. A csapadékvíz a telken belül elszivárogtatható, ha ez a telek és a szomszédos telkek, továbbá az építmények állékonyságát és rendeltetésszerű használatát nem veszélyezteti.
Megrendelő a szomszédos ingatlan tulajdonosát az övárok építés szükségességével megkereste, aki azonban arra érdemben nem reagált, így Megrendelő az övárok kialakításának tervezésére megbízást adott az eredeti terveket készítő közműtervező részére. A tervek leszállítására 2019. október 29. napján került sor. A Kivitelező feladatai az övárok építési munkáival kibővülnek. A munkák elvégzésének költsége nettó 2 711 461 Ft. A kivitelező a munkák elvégzését 2020. március 31-ei határidővel vállalta.
A kivitelező az építési területen jelenleg is munkát végez, az övárok kialakítása műszakilag összefügg az alapszerződés szerinti munkák elvégzésével, azokat csak párhuzamosan, illetve szoros koordináció mellett lehet végezni, tekintettel arra, hogy egymásra épülő munkafolyamat esetén az övárok kialakítása az alapszerződés szerinti munkák részleges visszabontásával, ennek hiányában azok sérelmével járna. Ez a Megrendelő számára a költségek megsokszorozódásával járna. A kivitelezés jellegénél fogva párhuzamos munkaterület használatra nincs lehetőség, továbbá ez az esetleges jótállási, garanciális szempontok érvényesíthetőségét is akadályozza. Mindezeken túlmenően egy új eljárás lefolytatása és új vállalkozási szerződés megkötése azért sem célszerű és gazdaságos, mert a Kivitelező jelenleg is a kertészeti és udvari kialakítás munkáit végzi, így az övárok kialakításához szükséges gépállomány, valamint szakembergárda jelenleg a kivitelezésen rendelkezésre áll, egy későbbi kivitelezés esetében pedig a felvonulási költségek ismét felmerülnének, amely a munkák drágulását jelentené.
Az eredeti tervek készítése és a kivitelezés megkezdése óta eltelt időben az intézmény részéről felmerültek olyan kiegészítő munkák, amelyeket az óvodai nevelő munkával összefüggésben célszerű jelen szerződés keretében elvégezni, illetve a fenntartási, működési és későbbi karbantartási feladatok ellátását könnyítik meg, és későbbi megvalósításuk gazdasági okból nem célszerű, illetve kiépítésük csak a már elkészült épület sérelmével, rongálásával lehetséges. Mindezek miatt Felek az alapszerződést a Kbt. 141. § (2) bekezdés alapján az alábbiak szerint módosítják: Az alapszerződésben szereplő műszaki tervek alapján az épületbe történő bejutás beléptető kaputelefon létesítésével történik, a tervek alapján a titkárságra 1db ajtónyitó gombbal ellátott lakáskészülék kerül elhelyezésre. Az intézmény részéről felmerült annak igénye, hogy az üzemeltetési feladatok megkönnyítése érdekében az ajtónyitó gombbal ellátott telefonkészülék a csoportszobákban is kiépítésre kerüljenek, ezért további 4 db készülék kiépítése szükséges. Tekintettel arra, hogy a csoportszobákban történő későbbi kiépítés a már elkészült falfelületek megbontásával járna, azok kiépítése jelen szerződés keretében célszerű. A kiegészítő munkák kiépítésének költsége nettó 254.451 Ft.
A tervek elkészítése és a vállalkozási szerződés aláírása óta eltelt időben az óvodák feladatellátásával kapcsolatos intézményi adminisztráció olyan jellegű változáson ment keresztül, amihez a korábban tervezett informatikai hálózat már elavult, a tervezett helyett több munkaállomás kialakítása célszerű. A munkák későbbi elvégzése a már elkészült burkolatok megbontásával járna, ezért azokat jelen szerződés keretében célszerű megvalósítani. A kiegészítő munkák kiépítésének költsége nettó 1.004.754 Ft.
Az intézmény részéről felmerült az igény, hogy a fektetőágy tárolók az eredetileg tervezett függöny elválasztás helyett higiéniai szempontok miatt ajtóval zárható kivitelben készüljenek, mivel a függönyös megoldás esetében a szennyeződések, por könnyebben jutnak be, továbbá karbantartási szempontból is praktikusabb az ajtóval zárható kialakítás. A kiegészítő munkák költsége nettó 140.432 Ft.
Az eredeti költségvetés „Víz-csatorna szerelés munkanem” szerelési munkák 68. és 69. sorszámú tétele nem tartalmazott mosogató beépítést, helyette a terv a korábbi ingatlanban meglévő két- illetve hárommedencés mosogató áthelyezésével számolt. Tekintettel a meglévő mosogatók rossz állapotára, Megrendelő új 2 és 3 medencés nagykonyhai mosogató beépítése mellett döntött, amelynek költsége nettó 503.974 Ft.
A fenti kiegészítő munkák összege összesen nettó 1.903.611 Ft.
Az eredeti vállalási költségvetésben szereplő felületképzési munkanem 9. sorszámú tétele dekorációs díszítőfestést tartalmaz nettó 206.500 Ft értékben, a fém nyílászárók és épületlakatos szerkezetek elhelyezése munkanem 13. sorszámú tétele zászlótartó elhelyezését irányozza elő nettó 468.750 Ft értékben. Ezen munkák az óvoda költségvetéséből a későbbiekben biztosíthatóak, így Megrendelő azok elhagyása mellett döntött. Mindezeken túl a kertészépítészet költségvetésében szereplő „Fredo” és „Polygo” babaházak szállítása és telepítés munkák is elmaradnak, mivel a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 2. melléklete alapján csoportonként kötelezően biztosítandó babaház más beszerzésből, illetve a kiváltott régi óvoda eszközei között rendelkezésre áll. Az elmaradó munkák költsége nettó 1.390.000 Ft. Elhagyásra kerülnek továbbá az ugyanezen kertészeti munkarészben szereplő áttelepített eszközök kapcsán felmerülő munkák összesen nettó 351.250 Ft értékben, tekintettel arra, hogy azok jelenleg az intézményt fenntartó Egri Közszolgáltatások Városi Intézményénél vannak deponálva, aki azokat az óvoda költözése keretében áttelepíti az új épületbe. Az elmaradó munkák összege nettó 2.416.500 Ft.
Továbbá a Pozsonyi úti óvoda kivitelezési munkáinak megkezdésekor az alapásási munkák során az ingatlanon egy, a nyilvántartásokban nem szereplő távhővezeték került elő, ezért az a munkák alapjául szolgáló terveken nem került feltüntetésre. A kivitelező 2019. február 6. napján az építési naplóban akadályt közölt, és a közmű tulajdonosát megkereste a távhővezeték elbonthatósága miatt, hiszen amennyiben a vezeték élő, az nem elbontható, ami egyben az alapozási tervek átdolgozását is jelentette volna. Az elbonthatóságról a közműszolgáltató nyilatkozatát 2019. március 1. napján vette kézhez kivitelező, aki ezután tudta elkészíteni a bontásra vonatkozó ajánlatát. Megrendelő a kivitelező által 2019. március 4. napján készített/megküldött kiegészítő költségvetése alapján a munkák elvégzését 2019. március 7. napján megrendelte. A munkák elvégzésének díja nettó 1 310 400 Ft. A távhővezeték fellelésétől annak tényleges elbontásáig tartó idővel a kivitelező teljesítési ideje meghosszabbodik, figyelemmel arra, hogy ezen időszak alatt kivitelező a szerződés szerinti munkák végzésében akadályoztatva volt
VI.2.2) A módosítás okai
x Igény az eredeti nyertes ajánlattevő/koncessziós jogosult által teljesítendő további építési beruházásra, szolgáltatásnyújtásra vagy árubeszerzésre
Azon gazdasági vagy technikai okok, illetve hátrányok vagy többletköltségek ismertetése, amelyek miatt a szerződő fél személye nem változhat: 1. sz. módosítás: 2018/12/03 A teljesítésbe bevont építész szakember személye változott
2. 2. sz. módosítás: 2020.03.30.
A Kivitelező a 2019 februárjában megtartott kooperáción jelezte Megrendelő felé, hogy az általa elvégzett geodéziai kitűzés alapján az építési terület nyugati végében a terepszint jelentősen magasabban helyezkedik el, amely a későbbiekben az épület károsodását okozhatja, valamint a terepszint különbség a szomszédos ingatlan vonatkozásában is fennáll. Az ezután megtartott helyszíni bejáráson a Kivitelező felvetette az épület padlóvonalának megemelését, amelyet azonban az akadálymentességi szempontok miatt a Tervező nem támogatott, helyette övárok kialakítását javasolta.
Az OTÉK.47.§ (8) - (9) bekezdései alapján a telek, terület csapadékvíz-elvezetési rendszerét úgy kell kialakítani, hogy a víz a terepen és az építményekben, továbbá a szomszédos telkeken és építményekben, valamint a közterületen kárt (átázást, kimosást, korróziót stb.) ne okozzon, és a rendeltetésszerű használatot ne akadályozza. A csapadékvíz a telken belül elszivárogtatható, ha ez a telek és a szomszédos telkek, továbbá az építmények állékonyságát és rendeltetésszerű használatát nem veszélyezteti.
Megrendelő a szomszédos ingatlan tulajdonosát az övárok építés szükségességével megkereste, aki azonban arra érdemben nem reagált, így Megrendelő az övárok kialakításának tervezésére megbízást adott az eredeti terveket készítő közműtervező részére. A tervek leszállítására 2019. október 29. napján került sor. A Kivitelező feladatai az övárok építési munkáival kibővülnek. A munkák elvégzésének költsége nettó 2 711 461 Ft. A kivitelező a munkák elvégzését 2020. március 31-ei határidővel vállalta.
A kivitelező az építési területen jelenleg is munkát végez, az övárok kialakítása műszakilag összefügg az alapszerződés szerinti munkák elvégzésével, azokat csak párhuzamosan, illetve szoros koordináció mellett lehet végezni, tekintettel arra, hogy egymásra épülő munkafolyamat esetén az övárok kialakítása az alapszerződés szerinti munkák részleges visszabontásával, ennek hiányában azok sérelmével járna. Ez a Megrendelő számára a költségek megsokszorozódásával járna. A kivitelezés jellegénél fogva párhuzamos munkaterület használatra nincs lehetőség, továbbá ez az esetleges jótállási, garanciális szempontok érvényesíthetőségét is akadályozza. Mindezeken túlmenően egy új eljárás lefolytatása és új vállalkozási szerződés megkötése azért sem célszerű és gazdaságos, mert a Kivitelező jelenleg is a kertészeti és udvari kialakítás munkáit végzi, így az övárok kialakításához szükséges gépállomány, valamint szakembergárda jelenleg a kivitelezésen rendelkezésre áll, egy későbbi kivitelezés esetében pedig a felvonulási költségek ismét felmerülnének, amely a munkák drágulását jelentené.
Az eredeti tervek készítése és a kivitelezés megkezdése óta eltelt időben az intézmény részéről felmerültek olyan kiegészítő munkák, amelyeket az óvodai nevelő munkával összefüggésben célszerű jelen szerződés keretében elvégezni, illetve a fenntartási, működési és későbbi karbantartási feladatok ellátását könnyítik meg, és későbbi megvalósításuk gazdasági okból nem célszerű, illetve kiépítésük csak a már elkészült épület sérelmével, rongálásával lehetséges. Mindezek miatt Felek az alapszerződést a Kbt. 141. § (2) bekezdés alapján az alábbiak szerint módosítják: Az alapszerződésben szereplő műszaki tervek alapján az épületbe történő bejutás beléptető kaputelefon létesítésével történik, a tervek alapján a titkárságra 1db ajtónyitó gombbal ellátott lakáskészülék kerül elhelyezésre. Az intézmény részéről felmerült annak igénye, hogy az üzemeltetési feladatok megkönnyítése érdekében az ajtónyitó gombbal ellátott telefonkészülék a csoportszobákban is kiépítésre kerüljenek, ezért további 4 db készülék kiépítése szükséges. Tekintettel arra, hogy a csoportszobákban történő későbbi kiépítés a már elkészült falfelületek megbontásával járna, azok kiépítése jelen szerződés keretében célszerű. A kiegészítő munkák kiépítésének költsége nettó 254.451 Ft.
A tervek elkészítése és a vállalkozási szerződés aláírása óta eltelt időben az óvodák feladatellátásával kapcsolatos intézményi adminisztráció olyan jellegű változáson ment keresztül, amihez a korábban tervezett informatikai hálózat már elavult, a tervezett helyett több munkaállomás kialakítása célszerű. A munkák későbbi elvégzése a már elkészült burkolatok megbontásával járna, ezért azokat jelen szerződés keretében célszerű megvalósítani. A kiegészítő munkák kiépítésének költsége nettó 1.004.754 Ft.
Az intézmény részéről felmerült az igény, hogy a fektetőágy tárolók az eredetileg tervezett függöny elválasztás helyett higiéniai szempontok miatt ajtóval zárható kivitelben készüljenek, mivel a függönyös megoldás esetében a szennyeződések, por könnyebben jutnak be, továbbá karbantartási szempontból is praktikusabb az ajtóval zárható kialakítás. A kiegészítő munkák költsége nettó 140.432 Ft.
Az eredeti költségvetés „Víz-csatorna szerelés munkanem” szerelési munkák 68. és 69. sorszámú tétele nem tartalmazott mosogató beépítést, helyette a terv a korábbi ingatlanban meglévő két- illetve hárommedencés mosogató áthelyezésével számolt. Tekintettel a meglévő mosogatók rossz állapotára, Megrendelő új 2 és 3 medencés nagykonyhai mosogató beépítése mellett döntött, amelynek költsége nettó 503.974 Ft.
A fenti kiegészítő munkák összege összesen nettó 1.903.611 Ft.
Az eredeti vállalási költségvetésben szereplő felületképzési munkanem 9. sorszámú tétele dekorációs díszítőfestést tartalmaz nettó 206.500 Ft értékben, a fém nyílászárók és épületlakatos szerkezetek elhelyezése munkanem 13. sorszámú tétele zászlótartó elhelyezését irányozza elő nettó 468.750 Ft értékben. Ezen munkák az óvoda költségvetéséből a későbbiekben biztosíthatóak, így Megrendelő azok elhagyása mellett döntött. Mindezeken túl a kertészépítészet költségvetésében szereplő „Fredo” és „Polygo” babaházak szállítása és telepítés munkák is elmaradnak, mivel a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 2. melléklete alapján csoportonként kötelezően biztosítandó babaház más beszerzésből, illetve a kiváltott régi óvoda eszközei között rendelkezésre áll. Az elmaradó munkák költsége nettó 1.390.000 Ft. Elhagyásra kerülnek továbbá az ugyanezen kertészeti munkarészben szereplő áttelepített eszközök kapcsán felmerülő munkák összesen nettó 351.250 Ft értékben, tekintettel arra, hogy azok jelenleg az intézményt fenntartó Egri Közszolgáltatások Városi Intézményénél vannak deponálva, aki azokat az óvoda költözése keretében áttelepíti az új épületbe. Az elmaradó munkák összege nettó 2.416.500 Ft.
Továbbá a Pozsonyi úti óvoda kivitelezési munkáinak megkezdésekor az alapásási munkák során az ingatlanon egy, a nyilvántartásokban nem szereplő távhővezeték került elő, ezért az a munkák alapjául szolgáló terveken nem került feltüntetésre. A kivitelező 2019. február 6. napján az építési naplóban akadályt közölt, és a közmű tulajdonosát megkereste a távhővezeték elbonthatósága miatt, hiszen amennyiben a vezeték élő, az nem elbontható, ami egyben az alapozási tervek átdolgozását is jelentette volna. Az elbonthatóságról a közműszolgáltató nyilatkozatát 2019. március 1. napján vette kézhez kivitelező, aki ezután tudta elkészíteni a bontásra vonatkozó ajánlatát. Megrendelő a kivitelező által 2019. március 4. napján készített/megküldött kiegészítő költségvetése alapján a munkák elvégzését 2019. március 7. napján megrendelte. A munkák elvégzésének díja nettó 1 310 400 Ft. A távhővezeték fellelésétől annak tényleges elbontásáig tartó idővel a kivitelező teljesítési ideje meghosszabbodik, figyelemmel arra, hogy ezen időszak alatt kivitelező a szerződés szerinti munkák végzésében akadályoztatva volt
  Módosítási igény olyan körülmények miatt, amelyet a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő nem láthatott előre
A módosítás szükségességét indokoló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata:
A módosítás jogszabályi alapja:
x Kbt. 141. § (2) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés
  Kbt. 141. § (4) bekezdés a) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés b) pont
  Kbt. 141. § (4) bekezdés c) pont
  Kbt. 141. § (6) bekezdés
VI.2.3) Áremelkedés
A módosításokat megelőző aktualizált teljes szerződéses érték (figyelembe véve az esetleges korábbi szerződésmódosításokat és árkiigazításokat, valamint – a koncessziós beszerzési eljárás lefolytatásával megkötött szerződések esetében – az érintett tagállamban érvényesülő átlagos inflációt)
Érték ÁFA nélkül: 366811948 Pénznem: HUF
Teljes szerződéses érték a módosítást követően
Érték ÁFA nélkül: 370320920 Pénznem: HUF

VII. szakasz: Kiegészítő információk
VII.1) További információk:
1. sz. módosítás dátuma 2018.12.03., tárgya szakemberváltozás
Vállalkozó a módosítással egyetért.
VII.2) E hirdetmény feladásának dátuma:
2020/05/08 (éééé/hh/nn)
Az európai uniós, a Kbt., annak végrehajtási rendeletei és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
2 adott esetben