Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához
Információ és online formanyomtatványok:
Tájékoztató az eljárás eredményéről
A közbeszerzési eljárás eredménye
I.1) Név és címek (jelölje meg az eljárásért felelős összes ajánlatkérőt)
Hivatalos név: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Nemzeti azonosítószám: 15789934251
Postai cím: Széchenyi Utca 2
Postai irányítószám: 1054
Kapcsolattartó személy: Póczosné Jákfalvi Szilvia
E-mail: ki.kozb@nav.gov.hu
Az ajánlatkérő általános címe (URL): www.nav.gov.hu
A felhasználói oldal címe (URL):
A szerződés közös közbeszerzés formájában valósul meg.
Több ország részvételével megvalósuló közös közbeszerzés esetében - az alkalmazandó nemzeti közbeszerzési jogszabály:
A szerződést központi beszerző szerv ítéli oda.
I.4) Az ajánlatkérő típusa
x Minisztérium vagy egyéb nemzeti vagy szövetségi hatóság, valamint regionális vagy helyi részlegeik
Nemzeti vagy szövetségi iroda/hivatal
Regionális vagy helyi hatóság
Regionális vagy helyi iroda/hivatal
Európai intézmény/ügynökség vagy nemzetközi szervezet
Általános közszolgáltatások
Lakásszolgáltatás és közösségi rekreáció
Szabadidő, kultúra és vallás
II.1) A beszerzés mennyisége
Elnevezés: SESAM szoftver karbantartási szolgáltatás
Hivatkozási szám: EKR000169332021
| Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék |
Fő tárgy: | 72261000-2 | |
II.1.3) A szerződés típusa
x Szolgáltatásmegrendelés
II.1.4) Rövid meghatározás:
A NAV – jogelőd szervezeteit is ide értve – 2001. óta használja a SESAM-, illetve annak ESKORT Audit Assistant Computer Audit Edition néven továbbfejlesztett, Számítógépes Ellenőrzés változatát, amelyből többszöri bővítést követően 575 db licenccel rendelkezik. A szoftvernek létezik az ESKORT Audit Assistant Professional Edition változata, amely a NAV által használt változatnál szélesebb funkcionalitással rendelkezik.
Ajánlatkérő beszerzési igényét a jelenleg rendelkezésre álló 575 db ESKORT Audit Assistant Computer Audit Edition licenc ESKORT Audit Professional Edition licencre történő átkonvertálása képezi. Az ESKORT Audit Assistant Professional Edition licencre történő áttérést követően Nyertes ajánlattevő konzultál Ajánlatkérővel a licenc használatával, működésével kapcsolatosban.
A szoftver követési szolgáltatás keretében biztosítani szükséges az ESKORT Audit Assistant Professional Edition szoftver magyar nyelvi csomaggal rendelkező legfrissebb verziójának telepítő készletét CD-n és/vagy internetes letöltési lehetőség megadásával, a megjelenést követő legrövidebb időn belül, de legfeljebb 90 napon belül.
További információkat a műszaki leírás tartalmaz.
II.1.6) Részekre vonatkozó információk
A beszerzés részekből áll nem
II.1.7) A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül)
Érték: 90758240 (Kérjük, jelezze a beszerzés végleges összértékét. Az egyes szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatás céljából kérjük, töltse ki az V. szakaszt)
A figyelembe vett legalacsonyabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat: / A figyelembe vet t legmagasabb ellenszolgáltatást tartalmazó ajánlat:
(keretmegállapodások esetében - maximális összérték a teljes időtartamukra vonatkozóan)
(dinamikus beszerzési rendszerek esetében - a korábbi tájékoztató hirdetményekben nem szereplő szerződés(ek) értéke)
(keretmegállapodásokon alapuló szerződések esetében, adott esetben - a korábbi tájékoztató hirdetményekben nem szereplő szerződés(ek) értéke)
Elnevezés: SESAM szoftver karbantartási szolgáltatás
II.2.2) További CPV-kód(ok):
| Fő szójegyzék | Kiegészítő szójegyzék |
Fő tárgy: | 72261000-2 | |
II.2.3) A teljesítés helye:
NUTS-kód: HU110 A teljesítés fő helyszíne: 1054 Budapest, Zoltán utca 16.
II.2.4) A közbeszerzés ismertetése:
A NAV – jogelőd szervezeteit is ide értve – 2001. óta használja a SESAM-, illetve annak ESKORT Audit Assistant Computer Audit Edition néven továbbfejlesztett, Számítógépes Ellenőrzés változatát, amelyből többszöri bővítést követően 575 db licenccel rendelkezik. A szoftvernek létezik az ESKORT Audit Assistant Professional Edition változata, amely a NAV által használt változatnál szélesebb funkcionalitással rendelkezik.
Ajánlatkérő beszerzési igényét a jelenleg rendelkezésre álló 575 db ESKORT Audit Assistant Computer Audit Edition licenc ESKORT Audit Professional Edition licencre történő átkonvertálása képezi. Az ESKORT Audit Assistant Professional Edition licencre történő áttérést követően Nyertes ajánlattevő konzultál Ajánlatkérővel a licenc használatával, működésével kapcsolatosban.
A szoftver követési szolgáltatás keretében biztosítani szükséges az ESKORT Audit Assistant Professional Edition szoftver magyar nyelvi csomaggal rendelkező legfrissebb verziójának telepítő készletét CD-n és/vagy internetes letöltési lehetőség megadásával, a megjelenést követő legrövidebb időn belül, de legfeljebb 90 napon belül.
További információkat a műszaki leírás tartalmaz.
(az építési beruházás, árubeszerzés vagy szolgáltatás jellege és mennyisége, illetve az igények és követelmények meghatározása)
II.2.5) Értékelési szempontok
II.2.11) Opciókra vonatkozó információ
II.2.13) Európai uniós alapokra vonatkozó információk
A beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos nem
Projekt száma vagy hivatkozási száma:
II.2.14) További információ:
IV.1.1) Az eljárás fajtája
x Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő közzététele nélkül odaítélt szerződés az alább felsorolt esetekben (töltse ki a D1. mellékletet)
IV.1.3) Keretmegallápodásra vagy dinamikus beszerzési rendszerre vonatkozó információk
A hirdetmény keretmegállapodás megkötésére irányul
Dinamikus beszerzési rendszer (DBR) került létrehozásra
IV.1.6) Elektronikus árlejtésre vonatkozó információk
Elektronikus árlejtést alkalmaztak
IV.1.8) A közbeszerzési megállapodásra (GPA) vonatkozó információk
A szerződés a közbeszerzési megállapodás (GPA) hatálya alá tartozik nem
IV.2) Adminisztratív információk
IV.2.1) Az adott eljárásra vonatkozó korábbi közzététel
A hirdetmény száma a Hivatalos Lapban: 2021 /S 089 - 231001
(Az alábbiak közül: Eljárást megindító felhívásként közzétett előzetes tájékoztató; Ajánlati/részvételi felhívás; Önkéntes előzetes átláthatóságra vonatkozó hirdetmény)
IV.2.8) Információ dinamikus beszerzési rendszer lezárásáról
A hirdetmény tárgya a fenti ajánlati/részvételi felhívásban közzétett dinamikus beszerzési rendszer lezárása
IV.2.9) Információ előzetes tájékoztató formájában közzétett eljárást megindító felhívás lezárásáról
Az ajánlatkérő a fenti előzetes tájékoztató alapján nem ítél oda további szerződéseket
VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.3) További információk:
A nyertes ajánlattevő ATOS Magyarország Korlátolt Felelősségű Társaság adószáma: 10378144-2-41
VI.4) Jogorvoslati eljárás
VI.4.1) A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai irányítószám: 1026
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.4.2) A békéltetési eljárást lebonyolító szerv
VI.4.3) Jogorvoslati kérelmek benyújtása
A jogorvoslati kérelmek benyújtásának határidejére vonatkozó pontos információ: A Kbt. 148. §-a szerint.
VI.4.4) A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be
Hivatalos név: Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság
Postai irányítószám: 1026
E-mail: dontobizottsag@kt.hu
Internetcím (URL): www.kozbeszerzes.hu
VI.5) E hirdetmény feladásának dátuma:
Az európai uniós és más alkalmazandó jog előírásainak történő megfelelés biztosítása az ajánlatkérő felelőssége.
_________________________________________________________________________________________________________
1 szükség szerinti számban ismételje meg
4 ha az információ ismert
7 közzétételre nem kerülő kötelező információ
20 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható
21 a súlyszám helyett a jelentőség is megadható; ha az ár az egyetlen bírálati szempont, akkor a súlyszámot nem alkalmazzák
D1. melléklet Általános beszerzés
Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététele nélkül odaítélt szerződés indokolása
(válassza ki a vonatkozó opciót és fűzzön hozzá magyarázatot)
x 1. Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásának a 2014/24/EU irányelv 32. cikke alapján történő indokolása
Nem érkeztek be ajánlatok, illetve nem megfelelő ajánlatok/részvételi kérelmek érkeztek be
A szóban forgó termékeket kizárólag kutatási, kísérleti, tanulmányi vagy fejlesztési céllal gyártják, az irányelvben megállapított feltételek szerint (csak árubeszerzés esetén)
x Az építési beruházást, az árubeszerzést vagy a szolgáltatást kizárólag egy meghatározott gazdasági szereplő képes teljesíteni a következő okok miatt:
verseny hiánya technikai okokból
a közbeszerzés célja egyedi műalkotás vagy művészeti előadás létrehozása vagy megvásárlása
x a kizárólagos jogok védelme, a szellemitulajdon-jogot is beleértve
Az ajánlatkérő számára előre nem látható események által kiváltott rendkívüli sürgősség, az irányelvben megállapított szigorú feltételekkel összhangban
Kiegészítő szállítások az irányelvben megállapított szigorú feltételeknek megfelelően
A korábbi építési beruházás/szolgáltatás megismétlését jelentő új építési beruházás/szolgáltatás megrendelésére került sor, az irányelvben megállapított szigorú feltételeknek megfelelően
Tervpályázati eljárás szabályai alapján a nyertes ajánlattevőnek vagy a nyertes ajánlattevők valamelyikének odaítélendő szolgáltatási szerződés
Árutőzsdén jegyzett és beszerzett áruk
Különösen kedvező feltételek mellett történő áru-, illetve szolgáltatásbeszerzés
az üzleti tevékenységét végleg beszüntető szállítótól
a felszámolótól csődeljárás, hitelezőkkel való egyezségkötésre irányuló eljárás vagy hasonló nemzeti eljárás során történő értékesítés keretében
2. Eljárást megindító felhívásnak az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététele nélkül odaítélt szerződés egyéb indokolása
A beszerzés nem tartozik az irányelv hatálya alá
Kérjük, hogy a vonatkozó tények és - adott esetben - az irányelvvel összhangban lévő jogi következtetések ismertetésével egyértelműen és átfogóan fejtse ki, hogy miért jogszerű a szerződésnek az Európai Unió Hivatalos Lapjában történő előzetes közzététel nélküli odaítélése: (maximum 500 szóban)
A beszerzés tárgyát képező ESKORT Audit Assistant Professional program biztosítja a NAV által használt, és azóta korszerűtlenné vált ESKORT Ellenőrzés Támogató Alkalmazás funkcióinak korszerűsítését. A régi rendszer funkciói közül egyre több válik működésképtelenné, mert nem adaptálhatók az újabb verziójú operációs rendszerhez, illetve irodai programcsomagokhoz. A beszerzés elmaradása esetén a NAV végképp elveszíti ezeket a funkciókat.
Az Intrasoft International Scandinavia /AS a gyártója és tulajdonosa az ESKORT Audit Support termékeknek; egyedül, kizárólagosan jogosult engedélyezni az ESKORT licencek viszonteladását és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások nyújtását Magyarországon.
Magyarországi kormányzati intézmények vonatkozásában az ATOS Magyarország Kft. a kizárólagosan jogosult az ESKORT licencek forgalmazásra és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások nyújtására, beleértve az első szintű támogatást.
A fentiek okán tehát Magyarországon, a fenti szoftver vonatkozásában felhasználási jog átruházására és kapcsolódó szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződést kizárólag az ATOS Magyarország Kft. végezhet.
A NAV – ide értve jogelőd szervezeteit is – 1998-tól használja az ESKORT Ellenőrzést Támogató alkalmazást, 2001-től pedig a SESAM, illetve annak ESKORT Audit Assistant néven továbbfejlesztett változatát. Az ESKORT Audit Assistant Professional a korszerűsített platformon tartalmazza mindkét eddig használt alkalmazás funkcióit, emellett megtartja a felhasználók által jól ismert és folyamatosan használt eszközöket. Így a programok jelenlegi felhasználói továbbképzés nélkül, vagy minimális továbbképzéssel képesek lesznek a jelenlegi hatékonysággal használni a programot, míg egy új eszköz rendszerbe állítása várhatóan egy ideig hatékonyság csökkenést eredményezne. A program használatának alapoktatása, a hatékonyabb használatot támogató továbbképzések hosszú ideje szerepelnek az Ajánlatkérő képzési rendszerében, amelyhez felkészült oktatókkal rendelkezik.
Így a program rendszerbe állítása sem felhasználói, sem oktatói oldalon nem igényel jelentős többlet forrást, és nem okoz
hatékonyság csökkenést. Ezért Ajánlatkérő a program használatát nem kívánja megszüntetni. Egy újabb, azonos funkciókkal bíró program beszerzése és rendszerbe állítása nem felelne meg a hatékony és felelős gazdálkodás elvének. A jelenlegi rendszer támogatására Magyarországon egyetlen gazdasági szereplő jogosult, tehát nincs reális alternatíva Ajánlatkérő beszerzési igényének kielégítésére.