I. A beszerzés célja olyan Nyertes Ajánlattevő kiválasztása, aki a KIOSK projektben fejlesztésre kerülő front-end és back-end, a szakrendszeri fejlesztések és a kioszk eszközök vonatkozásában, a műszaki dokumentációban meghatározott minőségbiztosítási feladatokat látja el. A műszaki leírásban részletezettek feladatok rövid ismertetését a II-VI. pont tartalmazza.
II. A projekt megvalósításához 400 db önkiszolgáló ügyintézési pont, ún. kioszk eszköz kerül országosan elhelyezésre kormányablakokban, illetve DJP Pontokon.
III. A fentiek megvalósításához az alábbi fejlesztésekre kerül sor a műszaki leírásban részletezettek szerint:
• Mesterséges intelligenciával támogatott front-end és back-end alkalmazás fejlesztése;
• Önkiszolgáló kioszk eszközök és kiegészítőik beszerzése;
• Szakrendszer oldali fejlesztések;
• Működtetést biztosító távmenedzsment alkalmazás fejlesztése;
• Működéshez szükséges központi és végponti infrastruktúra kialakítása;
• Ügyintézési helyszínek - adottságtól függő - építészeti átalakítása, kialakítása;
• Működtetéshez szükséges környezet létrehozása;
• Kommunikáció.
A fejlesztés pedig az alábbi rendszereket érinti:
• Elektronikus Anyakönyvi Rendszer (EAK)
• Személyi Igazolvány Nyilvántartás (SZIG)
• Útlevél Nyilvántartás (ÚTL)
• Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK)
• KIOSK Távmenedzsment Rendszer (TÁV-MNGMNT)
• „KIOSK rendszer” – melynek esetén a kioszk eszközökhöz tartozó dokumentációkat szükséges érteni, melyek többet között a központi és végponti hardver infrastruktúrához tartozó dokumentáció, igazgatási ügyleírások, a frontend alkalmazáshoz tartozó dokumentáció, távmenedzsment rendszerhez tartozó dokumentáció
IV. A minőségbiztosítási tevékenység részét képezi a műszaki leírásban részletezettek szerint az alábbi típusú termékek vizsgálata:
a) Igazgatási rendszerterv
b) Ügyleírások a SZÜF-re
c) Felsőszintű architektúra terv
d) Rendszerbiztonsági igény specifikáció
e) Informatikai rendszerterv
f) Interfészleírás
g) Rendszerbiztonsági terv
h) Szolgáltatás bevezetéshez tartozó terv
i) Architektúra és infrastruktúra terv
j) Hálózati kapcsolatok terv
k) Funkcionális tesztelési terv
l) Funkcionális tesztelési jegyzőkönyv
m) Terheléses tesztelési terv és jegyzőkönyv
n) Üzemeltetési kézikönyv
o) Felhasználói kézikönyv
p) Telepítési dokumentáció
q) Ügymenet folytonossági terv (BCP)
r) Katasztrófa elhárítási terv (DRP) és tesztelési jegyzőkönyv
s) Sérülékenységi vizsgálati jegyzőkönyv
t) Átadás-átvételi jegyzőkönyvek (minőségi és mennyiségi átvétel esetén is)
u) Oktatással kapcsolatos dokumentációk
A műszaki leírás tartalmazza, hogy az egyes rendszereknél melyik típusú termék merül fel.
A minőségbiztosítási határidők és a feladat teljesítésre elszámolható szakértői órák típusa, mennyisége az ajánlatkérő Minőségbiztosítóhoz címzett egyedi megrendelésében kerül rögzítésre.
Ajánlatkérő fenntartja azt a jogot, hogy a fent meghatározott dokumentációk közül csak meghatározott fejezetek minőségbiztosítására ad megrendelést, illetve hogy nem rendel meg valamennyi dokumentum vonatkozásában minőségbiztosítási tevékenységet.
V. A Minőségbiztosítónak a műszaki leírásban részletezettek szerint az alábbi típusú eredménytermékeket kell elkészíteni:
a) Minőségbiztosítási koncepció.
b) Minőségbiztosítási terv.
c) Minőségbiztosítási jelentés, amely időszakonként – az egyedi megrendelések alkalmával – készül a jelentés időpontjáig végzett tevékenységekről, és azok eredményeiről.
d) Minőségbiztosító által végzendő tesztelésekhez kapcsolódó dokumentumok, mint tesztstratégia és tesztelési terv, ill. tesztelési jegyzőkönyv.
VI. A Minőségbiztosítónak a tőle megrendelt feladatokat az alábbi szakértő típusokhoz kapcsolódó szolgáltatások felhasználásával kell ellátnia:
- Vezető minőségbiztosítási szakértő;
- Minőségbiztosítási szakértő;
- Rendszerszervező szakértő.
A keretmegállapodásban (KM) előirányzott becsült mennyiség 2771 szakértői óra, amely az előzetes kalkulációk szerint a következők szerint oszlik meg az egyes szakértők között:
- Vezető minőségbiztosítási szakértő – 377 óra,
- Minőségbiztosítási szakértő – 410 óra,
- Rendszerszervező szakértő – 1984 óra.
Vezető minőségbiztosítási szakértő: olyan szakember, aki államilag elismert felsőfokú végzettséggel, és legalább 48 hónap informatikai rendszerek minőségbiztosítása körébe tartozó (pl. informatikai rendszer tervezése, és/vagy fejlesztése, és/vagy bevezetése során szerzett) szakértői tapasztalttal.
Minőségbiztosítási szakértő: olyan szakember, aki államilag elismert felsőfokú végzettséggel, és legalább 36 hónap informatikai rendszerek minőségbiztosítása körébe tartozó (pl. informatikai rendszer tervezése, és/vagy fejlesztése, és/vagy bevezetése során szerzett) szakértői tapasztalttal.
Rendszerszervező szakértő: olyan szakember, aki államilag elismert felsőfokú végzettséggel és legalább 18 hónap folyamatszervezési és / vagy rendszerfejlesztési és/vagy szolgáltatásfejlesztési projekt keretében végzett tervezésére és / vagy megvalósítására irányuló, és/vagy informatikai rendszerek elemzésével, átvételi tesztelésével kapcsolatos szakértői tapasztalattal rendelkezik.
Tekintettel arra, hogy a Minőségbiztosító feladatát képezi az eszközök minőségbiztosítása keretében az EU Megfelelőségi nyilatkozat és a KIOSZK berendezés Műszaki Dokumentációjának felülvizsgálata, a Minőségbiztosító köteles ezen részfeladatok ellátásába olyan Vezető minőségbiztosítási szakértőt és/vagy Minőségbiztosítási szakértőt és/vagy Rendszerszervező szakértőt bevonni, aki államilag elismert felsőfokú villamosmérnöki képzettséggel és/vagy Magyar Mérnöki Kamarai tagsággal rendelkezik. Ezen követelménynek való megfelelést a Minőségbiztosító legkésőbb a szerződés hatályba lépése után, 30 napon belül köteles az Ajánlatkérő felé igazolni.
A Minőségbiztosító köteles a teljesítésbe olyan létszámmal bevonni szakértőket, hogy az egyedi megrendelésben foglalt teljesítési határidőre a tőle megrendelt szolgáltatást teljesíteni tudja.