A Közbeszerzések Tanácsa átfogó informatikai fejlesztésének eredményeképpen a közeljövőben megkezdi éles működését a központi közbeszerzési adatbázis (KBA). Az új rendszerben – többek között – eljárásonként csoportosítva kerülnek közzétételre a közbeszerzésekkel kapcsolatos nyilvános dokumentumok (pl. a hirdetmények, a jogorvoslattal kapcsolatos információk, döntések), egyben az ajánlatkérők elektronikusan tudják eljuttatni a Tanács számára a Kbt.-ben előírt adatközléseket, tájékoztatásokat. (Így pl. az éves statisztikai összegezést, a részvételi szakasz eredményéről szóló összegezést, a honlappal nem rendelkező ajánlatkérők a közbeszerzési tervet, szerződéseket, stb. Ez utóbbi körben a Tanács a honlappal rendelkező ajánlatkérők számára is biztosít felületet, hogy e dokumentumaikat feltölthessék.)
A hirdetmények feladása továbbra is az Elektronikus Hirdetménykezelő Rendszeren (EHR) keresztül fog történni, azonban a rendszer felhasználó- és jogosultság-kezelése teljes mértékben átalakul. Az EHR-hez a hozzáférést nem a korábban kiadott tanúsítványok, hanem az új rendszer fogja biztosítani. A hozzáférés alapja az ajánlatkérői jegyzéken szereplés. Az éles üzemi működés során csak az alábbi felhasználók fogják tudni elérni az EHR-t (és a KBA egyéb funkcióit):
- az ajánlatkérői nyilvántartásban szereplő szervezet teljes jogkörrel rendelkező felhasználója (ajánlatkérő superusere)
- az ajánlatkérő superusere által az ajánlatkérőhöz rendelt ún. szervezeti felhasználó
- az ajánlatkérő superusere által az ajánlatkérőhöz rendelt Ügyfélkapus természetes személy felhasználó
- az ajánlatkérő superusere által az ajánlatkérőhöz rendelt meghatalmazott szervezet (megbízott képviselő)
- a d) pont szerinti meghatalmazott szervezethez tartozó szervezeti felhasználó, Ügyfélkapus felhasználó.
Azok a szervezetek, amelyek [a Kbt. 22. § (2) bekezdésére, illetve 241. § b) pontjára tekintettel] csak az elnyert támogatásokkal, illetve [a Kbt. 241. § c) pontjára tekintettel] csak a Kormány által vállalt készfizető kezességgel összefüggésben minősülnek ajánlatkérőnek, de rájuk nem vonatkozik az ajánlatkérői jegyzékre történő bejelentkezési kötelezettség, a fentiekhez hasonló jogosultság kiosztási-, karbantartási elvek mentén tudják majd használni a Tanács informatikai szolgáltatásait. (A rendszerek használatához regisztrációra lesz szükség, de e szervezetek esetében a regisztráció nem jelenti az ajánlatkérői jegyzékre kerülést.)
Az új rendszer éles indulása előtt azok az ajánlatkérők, melyek felülvizsgált adatokkal szerepelnek a Tanács által vezetett ajánlatkérői jegyzéken, migrálásra kerülnek az új rendszerbe (az adatok felülvizsgáltságának ténye rögzített a listán). Számukra a Tanács értesítést fog küldeni a rendszer első használatához szükséges információk megadásával, esetükben külön regisztrációra nem lesz szükség.
Az adatok migrációjáig nem felülvizsgált ajánlatkérők azonban nem kerülnek át az új rendszerbe, esetükben a rendszer használata regisztrációhoz lesz kötött. (Megjegyezzük, a KBA indulását követően az ajánlatkérői jegyzékre történő bejelentkezés, illetve az adatok karbantartása a KBA rendszerben fog történi, melyet az ajánlatkérők, illetve felhasználóik könnyen és gyorsan saját maguk tehetnek majd meg a rendszerfunkciók használatával.)
A fentiekben a migrációval kapcsolatban írtakra is tekintettel felhívjuk az ajánlatkérők figyelmét, hogy csak azon szervezetek számára lesznek elérhetőek az általuk (vagy megbízott képviselőjük által) korábban EHR-ben elektronikusan feladott, illetve kezelt (pl. elmentett) hirdetmények, amelyek az előzőekben kifejtettek szerint felülvizsgált adatokkal migrálásra kerülnek. (Megjegyezzük, hogy a migrált ajánlatkérők számára a 2010. január 1. után elektronikus úton beküldött hirdetmények elérhetősége teljeskörűen biztosított lesz az EHR-ben. Az ezen dátum előtt beküldött hirdetmények egy része azonban technikai okok miatt automatikusan nem lesz elérhető, ezekhez hozzáférést igény szerint, eseti jelleggel fog tudni biztosítani a Tanács. Ennek módjáról később adunk tájékoztatást.)
Fentiek következtében felhívjuk az ajánlatkérők figyelmét, hogy
- ellenőrizzék, felülvizsgáltak-e adataik a Tanács által vezetett ajánlatkérői jegyzékben (ld. Felülvizsgált/új adat?” mezőjében). Amennyiben nem, kérjük jelezzék a Tanács számára, hogy adataikat felülvizsgáltnak tekintik-e;
- ellenőrizzék az ajánlatkérői listán nyilvántartott adataik aktualitását, és az azokban bekövetkezett esetleges változásokról az Ajánlatkérői adatváltozás bejelentése c. nyomtatvány felhasználásával értesítsék a Tanácsot.
A fenti adatközléseket kérjük juttassák el az ajanlatkerok@kt.hu e-mail címre.
Az ajánlatkérői lista elérhető a Tanács honlapján, a Jegyzékek és kapcsolódó dokumentumok/Nyilvántartott ajánlatkérők/Nyilvántartott ajánlatkérők jegyzéke, míg az adatváltozásról szóló nyomtatvány ugyanitt a Kapcsolódó dokumentumok menüpontban.
Tájékoztatjuk továbbá az ajánlatkérőket, hogy ahhoz, hogy a rendszer első használatához szükséges belépési információkat a Tanács eljuttathassa a migrált szervezetek részére, szükség van minden ajánlatkérő részéről egy központi e-mailcím megadására . Az e-mailcím megadásakor a következőkre legyenek tekintettel:
- egy ajánlatkérőhöz egy központi e-mailcím tartozhat;
- a megadott e-mailcímet az ajánlatkérő egyéb adataival együtt bemigráljuk a rendszerbe, ez lesz egyúttal az ajánlatkérő superuserének a beállított e-mailcíme; a rendszer minden ajánlatkérővel kapcsolatos értesítést elsődlegesen erre a címre fog küldeni;
- a superuser jogosítványai a rendszerben adott ajánlatkérő vonatkozásában teljeskörűek. A fentebb leírtakkal összhangban e felhasználói bejelentkezés alapján lehetséges különböző felhasználókat felvenni az ajánlatkérőhöz, jogosultságaikat beállítani, illetve szükség szerint visszavonni, valamint a superuser korlátozás nélkül jogosult a rendszerben különböző tevékenységeket végezni (pl. hirdetményt feladni);
- előzőekre is figyelemmel már az e-mailcím megadásakor járjanak el körültekintően, és tegyék meg a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy a megadott címre érkező rendszer-értesítéseket, valamint a superuserhez kapcsolódó belépési adatokat biztonságosan kezeljék. Ennek körében tartózkodjanak magánszemély, vagy megbízott képviselő e-mailcímének megadásától, mert a megadott címre küldött első értesítés alapján történő bejelentkezést követően az adott felhasználó – a rendszerben végezhető tevékenységek szempontjából – az ajánlatkérő nevében teljeskörű jogkörrel eljáró felhasználónak minősül.
A központi e-mailcímet is kérjük juttassák el az ajanlatkerok@kt.hu e-mail címre . Az e-mailcím megadáshoz használják a Jegyzékek és kapcsolódó dokumentumok/Nyilvántartott ajánlatkérők/Nyilvántartott ajánlatkérők jegyzéket Kapcsolódó dokumentumok menüpontban található excel táblát.
Felhívjuk az ajánlatkérők figyelmét, hogy a fentiekre (az adatok ellenőrzésére, valamint e-mailcím megadására) nyitva álló határidő 2011. december 14.
Végezetül tájékoztatjuk az ajánlatkérőket arról, hogy az adatok felülvizsgálatával kapcsolatban a Titkárság Közgazdasági Elemző Főosztályának kollégái adnak felvilágosítást (Tel: 06-1-336-7980; 06-1-336-7755, e-mail: ajanlatkerok@kt.hu). A közbeszerzési adatbázissal kapcsolatban a szükséges tájékoztatásokat, elérhetőségeket a későbbiek során fogjuk megadni.